Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Manchester City - Liverpool 09.09.2017 kl 1330

NYTT TEMA
William_S3
William_S3Innlegg: 3708
28.08.17 12:03

Første kamp etter en etterlenget landslagspause, Liverpool har kommet seg inn i CL og ydmyket rett og slett et Arsenal som knapt kan sies møtte opp på Anfield. City snudde mot  Bournemouth og vant på overtid av overtiden. Sterling pådro seg  en kamp karantene pga et unødvendig gult kort da han feiret med et gult fra før. Liverpool vil vel stille tilnærmet uendra med forbehold om at det ikke blir skader under landslagspausen og evt overganger  på tampen. Tipper Mignolet tar over i mål og Coutinho inn (om han fortsatt er Liverpool spiller). 

City spilte uavgjort mot Everton og vant 2-0 mot nyopprykkede Brighton, de står da med like mange poeng som Liverpool før denne. Fjorårets oppgjør mellom lagene endte med seier 1-0 på Anfield og uavgjort 1-1 på Ethiad. Liverpool trives generelt godt mot antatt topplag og tapte ikke mot topp 6 i fjor. Uavgjort er kanskje ikke et så dumt tips foran denne, men spiller for spiller så er nok City bedre. 

JFT_96
JFT_96Innlegg: 21737
28.08.17 12:11

Pep er vel ikke fornøyd med bare 7 poeng. Så her regner jeg med at Messi starter med Aguero på topp i denne. Liverpool var enorme mot Arsenal men mot dette kjølelaget og geniet Pep må det vel gå galt. 4-2 tipper jeg her.

johwi68
johwi68Innlegg: 18053
28.08.17 12:22

Vi stiller nok med dette laget:

------------------Karius---------------------
TAA------Matip------Lovren----Moreno
----------------Henderson-----------------
--------Wijnaldum--Emre Can-----------
Salah----------Firmino--------------Mané

Subs: Ward; VvD, Gomez; Lemar, Keita; Sturridge, Solanke

Tips: 1-2
0-1 Mané
0-2 Salah
1-2 en løk

johwi68
28.08.17 12:23

Regner forøvrig med at Mignolet starter for Napoli, Coutinho for Barcelona og Sakho for WBA denne helga..

Aguero16
Aguero16Innlegg: 1073
28.08.17 12:40

Tips 1-4

johwi68
28.08.17 16:52
johwi68: Subs: Ward; VvD, Gomez; Lemar, Keita; Sturridge, Solanke

Beklager denne feilen. Keita byttes ut med Grujic. Enn så lenge.

ElChivato
ElChivatoInnlegg: 11074
28.08.17 22:24

Hvordan ser egentlig denne landskampspausen ut? Når får vi hjem hvem? Kan jo ha en del å si på laguttaket dersom feks firmino og coutinho ikke kommer før torsdag/fredag.

Aguero16
29.08.17 14:26
ElChivato: Kan jo ha en del å si på laguttaket dersom feks firmino og coutinho ikke kommer før torsdag/fredag.

Meinar dei søramerikanske laga spelar siste kampen tirsdag. Så dei får ikkje eit sånt hastverk som dei pleier. Dei kjem vel til England i felleskap med privatfly seinast torsdag.

looprevil_fc_x2
looprevil_fc_x2Innlegg: 3728
03.09.17 13:45

Mignolet

Gomez Matip Lovren Robertson

Can Hendo Gini

Salah Firmino Mane

Benk: Karius, Arnold, Klavan, Milner, Coutinho, Ox, Sturridge

Litt av en benk det der.

TheUnitedWay
TheUnitedWayInnlegg: 6443
03.09.17 14:00

3-3

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 5401
03.09.17 14:07

Jeg tipper dette blir underholdende. Håper på uavgjort.

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 7827
03.09.17 15:56

3-2 til Klopp i en kamp med dårlig struktur , dvs rette avstander og aggresivitet  i sikringen og dobbelsikringen  er mitt tips. Begge lag presser for høyt uten å klare å låse skikkelig  og lar seg spille forbi første og andre pressledd gang etter gang. Og da roter en lett inn mål.

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 856
03.09.17 15:58
FrannyLee: 3-2 til Klopp i en kamp med dårlig struktur , dvs rette avstander og aggresivitet  i sikringen og dobbelsikringen  er mitt tips. Begge lag presser for høyt uten å klare å låse skikkelig  og lar seg spille forbi første og andre pressledd gang etter gang. Og da roter en lett inn mål.

Ett slikt innlegg til så har du 7.000 blanke innlegg

FrannyLee
03.09.17 16:18
gurglebassen: Ett slikt innlegg til så har du 7.000 blanke innlegg

Tommel gitt.

GimleSag
GimleSagInnlegg: 2034
04.09.17 13:04

Ahh, dette gleder jeg meg til! 
Tenker vi tar 0-3 her jeg, ikke faen om det er mulig å score på dette forsvaret vårt samt en Mignolet som er klar til å kjempe for gullhansken i år!

Salah x1 Mané x2, evt hattrick på Mané. Får sé på dé.

Anelka2
Anelka2Innlegg: 17337
04.09.17 13:06

Blir vrient, Liverpool spiller alltid cupfinale mot oss. 

wa11in
wa11inInnlegg: 3915
04.09.17 13:11
FrannyLee: 3-2 til Klopp i en kamp med dårlig struktur , dvs rette avstander og aggresivitet  i sikringen og dobbelsikringen  er mitt tips. Begge lag presser for høyt uten å klare å låse skikkelig  og lar seg spille forbi første og andre pressledd gang etter gang. Og da roter en lett inn mål.

Haha! 

Lezah
LezahInnlegg: 60109
04.09.17 13:27

Bør bli galskap. Frister å gi opp livet som ikke-alkis når lørdagene er lagt opp sånn.

FrannyLee
04.09.17 13:30
wa11in: Haha!

Jeg likte igrunn best Mr George Harrison.

Kiedis
KiedisInnlegg: 8530
04.09.17 13:32

Spent på hva Pep finner på taktisk her. Trekkene han har kjørt mot Spurs de siste innbyrdes møtene bør jo kunne brukes også mot Liverpool.

Spesielt spent på om femmeter-trekket med Ederson (eller hva faen han heter) blir brukt.

-k9b_
-k9b_Innlegg: 24517
04.09.17 13:36
johwi68: ------------------Karius---------------------
TAA------Matip------Lovren----Moreno
----------------Henderson-----------------
--------Wijnaldum--Emre Can-----------
Salah----------Firmino--------------Mané

Coutinho scorer ALLTID mot Man City, så det er fristende å dunke han inn for Wijnaldum som ikke møter opp på bortebane. Samtidig så er det moro å ha den midtbanetreeren mot andre topplag, da de har så mye fysikk og er så tunge å spille mot at det fort kan være riktig medisin. 

Når er Clyne tilbake? Jeg digger TAA altså, men Clyne er fortsatt bedre, og kunne vært veldig nyttig her. 

Karius burde selvsagt starte, men det blir nok Mignolet dessverre.

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 7666
05.09.17 03:25
-k9b_: Når er Clyne tilbake

Mtp Champions League uttaket ryktes det at han blir ute lenge.

Aguero16
05.09.17 11:02

City er vel det laget som kanskje passer Liverpool best. Ingen andre lag overlater så store rom defensivt som City. Mane og Salah vil få ein banehalvdel å springe på. Redd dette blir stygt. Pep er sta. Han skal trille ball og flytte folk høgt i bana. Dette blir knockout fra Klopp trur eg.

-k9b_
-k9b_Innlegg: 24517
05.09.17 12:15
Aguero16: City er vel det laget som kanskje passer Liverpool best

Nei, det er Arsenal.

FrannyLee
05.09.17 14:15

Wenger passer nok de fleste best for øyeblikket ja , om han da ikke skulle ta drastiske grep i spillerbevegelser med og uten ball.

Aguero16
06.09.17 07:35
-k9b_: Nei, det er Arsenal.

Eg tenkte av topplaga :-) :-)

FrannyLee
06.09.17 07:50
Aguero16: Eg tenkte av topplaga :-) :-)

By bad self , i watched you as you hang your head out my door.

But you won't  grieve me no more.

- Fagen Becker

(Innlegget ble redigert 06.09.17 07:52)

Guarnere2
Guarnere2Innlegg: 3114
06.09.17 11:11

Håper på disse. 

Karius

TAA-Matip-Lovren-Robertson

Wijnaldum-Can-Hendo

Salah-Firmino-Mane

SpeedyTorres
SpeedyTorresInnlegg: 11569
06.09.17 17:25

Tror det blir dette laget:

---------------Mignolet---------------

Gomez-Matip-Lovren-Robbo

----Can-Hendo-Wijnaldum----

------Salah-Firmino-Mané------

Benk: Karius, Trent, Klavan, Milner, Coutinho, Woodburn/Solanke, Sturridge

Kamptips: sikreste btts vel? Burde bli målrikt, men tror vi drar det lengste strået. 2-4.

Edit: Glemte Ox som vel skal på benken. Hvem som skal ut aner jeg ikke.

(Innlegget ble redigert 06.09.17 17:32)

johwi68
07.09.17 13:30

Det store spørsmålet i alle sosiale medier er om Coutinho skal starte eller ikke. De aller fleste hinter om en plass på benken, men samtidig er det gode argumenter for at han skal rett i i laget (svært god mot Man City, samarbeidet med Firmino, var alvorlig god i de kampene han spilte under pre-season).

Så hvordan vil laget se ut med og uten? Jeg tenker noe sånn som dette:

---------------------Karius------------------------
TAA---------Matip-----Lovren-------Moreno
---------Hendo (c)------Emre Can------------
Salah------------Coutinho---------------Mané
---------------------Firmino-----------------------

Benk: Mignolet; Gomez, Robertson; Wijnaldum, Ox, Woodburn; Sturridge

Alternativt:

---------------------Karius-------------------------
TAA---------Matip-------Lovren------Moreno
-------Emre C---Hendo (c)---Gini------------
Salah------------Firmino-----------------Mané

Benk: Mignolet; Gomez, Robertson; Coutinho, Ox, Woodburn; Sturridge

Jeg heller mot det andre alternativet, først og fremst fordi jeg ikke liker å rullere på lag som har gjort seg fortjent til en ny start, spesielt etter en lang pause. Nå har riktignok mange spilt landskamper, men samtidig har de fleste fått fire-fem dager "hvile".

Jeg har satt ut Gomez fordi jeg mener han er veldig bra å ha på benken siden han kan spille både back og stopper, og at det vil gi oss flere taktiske muligheter. Med en Ox som fort får sin debut, en Coutinho som forhåpentligvis er ekstremt spillesugen og kan endre kampbildet totalt, samt en Woodburn som har mange positive opplevelser bak seg fra den siste uka, er det da en benk som ser veldig bra ut. Legg til Sturridge som bare har sittet og ladet på Englands benk.

Men hovedsaklig er det laget som imponerte stort mot Gunners som gjør at jeg vil ha så få endringer som mulig. Defensivt var vi veldig bra som enhet, og med løpsviljen til Emre Can og Wijnaldum kan de offensive kreftene våre virkelig bli en håndfull mot Man City sitt forsvar. At begge midtbanespillerne sammen med Henderson dekker så stort område som de gjør kan dessuten gjøre jobben for stjernene til City vanskelig.

Så, hva tenker LFC-folket her inne? Coutinho fra start, fra benken, eller utelatt fra troppen?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg