Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Spurs - Dortmund

NYTT TEMA
Cabello
CabelloInnlegg: 4282
14.09.17 09:29
Kiedis: Kane har startet sesongen aldeles kanon.

Eneste som bekymrer meg er at han begynner å score i august neste år for så å få et par måneders måltørke.

Jimmy_28
Jimmy_28Innlegg: 3638
14.09.17 09:48
Koskinen: Men han fikk vel direkte rødt nå. Direkte rødt er vel 3 kamper. 2 gule er 1 kamp.

Nei, ikke automatisk slik. Direkte rødt ved brutalitet er vel 3, mens f.eks. proffesional foul er 1 kamp.

Uansett, det ryktes at det er to gule = 1 kamp = kampen mot Giya Zahid = overkommelig

keyser1
keyser1Innlegg: 12800
16.09.17 05:18

Brukt morraskvisten til å se denne kampen som oppladning til helga. Helt greit det.

Er vel bare Dembele av våre startende som er omtrent like svak som dommeren, men ellers var dette solide saker mot ett meget godt lag. Eriksen, Kane og Davies er i sykt bra form om dagen, og spesielt det de to førstnevnte driver med utpå der er tidvis av en helt annen verden. Det kan bli blytungt å være Swansea-forsvarer utpå ettermiddagen.

Liker og hvordan Jan overlapper med Davies om å komme på løpene utover i andre omgang, og dermed avlaster backen vår litt. Med 3er-linje er jo en av de tingene eg mener vi bør jobbe endel med, å slippe til våre spillende stoppere frem for å skape overtall og/eller dra på seg motspillere for å frigjøre mer plass for Eriksen, Son, Alli og Kane.

Toby og Jan er solide bak, og midtpunktet viser endel potensiale (om enn han også har ett par småsnodige innvolveringer som han må luka av seg på det her nivået). Lloris kan lite gjøre med målene, men stopper den corneren som stusses til Auba meget bra på bakre, og har ett par utrykninger i kvalitet som minner om første sesongen hos oss (om enn av kortere distanse no som vi ikke spiller med like stort bakrom).

Aurier starter vel litt så der, men spiller seg opp defensivt etterhvert som han blir varm. De offensive innvolveringene mangler vel endel på kvalitet i denne kampen i alle fall.

Son gjør og en bra match, og gjør sitt til at vi neppe savner Alli før første Real-kampen i CL. Sissoko på den annen side har eg vel sagt det meste om allerede...

2-målsseier gir oss ett meget bra utgangspunkt foran trippel-rekka med dobbel-Real og returmatchen i Dortmund, om vi bare henter hjem de tre oppskriftsmessige poengene på Kypros før den tid. Trenger vel mest sannsynlig ett poeng i løpet av de tre kampene, og selv ett-målstap mot Dortmund kan vel fort holde til avansement i gruppa. Og no er jo eg fortsatt blandt det lille fåtalles som ikke ser noen grunn til at vi ikke skal kunne bryne oss på Real og (i alle fall utfra stemningen i klubbtråden da trekninga ble foretatt)...

Leoparden1
Leoparden1Innlegg: 4952
16.09.17 07:00

Ble det direkte rødt eller gult nummer to på Jan?

keyser1
keyser1Innlegg: 12800
16.09.17 07:06
Leoparden1: Ble det direkte rødt eller gult nummer to på Jan?

Gult to, som det og står i match-rapporten til UEFA. Man ser det ganske tydelig i kampen og, selv om producer fokuserer dårlig. Når han kommer tilbake har dommeren det gule i ene hånda og det røde i det andre, etter å ha tatt begge i bruk.

Cyril
CyrilInnlegg: 6151
21.11.17 19:38

Vi bruker denne på nytt.

Lloris (C), Aurier, Sanchez, Vertonghen, Rose, Dier, Winks, Eriksen, Dele, Son, Kane 

Benk: Vorm, Davies, Foyth, Trippier, Dembele, Llorente 

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 7715
21.11.17 19:41
Cyril: Vi bruker denne på nytt.

Jeg skulle akkurat til å lage en ny, men vi får bruke denne. Du mangler Sissoko på benken. Ellers synes jeg laget ser greit ut. Ser ut til at vi starter i4-2-3-1. 

Cyril
CyrilInnlegg: 6151
21.11.17 19:46

Ja det har du rett i. Lag gjerne en ny hvis det er ryddigere, jeg gadd ikke ;)

ohlalaSpurs
ohlalaSpursInnlegg: 3103
21.11.17 19:46

Hadde vært artig om gutta gadd litt mer i dag etter den herlige oppvisningen man ble servert på lørdag.

sinnor
sinnorInnlegg: 11548
21.11.17 19:47

Et helvetes fint lag det der, tett opp mot det beste vi kan stille. Dog veldig spent på hvor skarpe Rose, Winks, Alli og Kane er i dag...

trøndergutten
21.11.17 19:55
Cyril: jeg gadd ikke ;)

Det gjør ikke jeg heller nå :)

Raggen_
Raggen_Innlegg: 4811
21.11.17 20:00

Grei oppstilling. Satser på at gutta har litt mindre tunge bein i kveld. 

Speciale
SpecialeInnlegg: 5125
21.11.17 21:27

Håper virkelig at den filmingen til Sanchez var en engangsting, for den var virkelig dårlig, selvom dommeren ble lurt.

Raggen_
21.11.17 21:34

Vært nære et par ganger og vi har litt å komme med her så har trua på at vi utligner i 2 omgang.

trøndergutten
21.11.17 21:35
Speciale: Håper virkelig at den filmingen til Sanchez var en engangsting, for den var virkelig dårlig, selvom dommeren ble lurt.

Tenker du på det slaget i bakhodet? Isåfall ble ikke dommer lurt, han lot gjorde vel ingenting med situasjonen, noe jeg synes er helt greit, selv om det ganske tydelig var et bevisst slag, noe som egentlig skal være rødt kort. Og ja, jeg mener det er unødvendig og flaut å legge seg ned av Sanchez. 

Ellers fortsetter vi der vi slapp mot Arsenal. Med unntak av noen minutter på slutten var vi dårlig. Og forsvarslinjen er ikke akkurat snorrett. 

Cobi
CobiInnlegg: 56750
21.11.17 21:36

Så lenge dommerne ikke ser hva som skjer, er filming/overspilling dessverre en nødvendighet. Men her var jo de femhundreogsekstiåtte dommerne blinde og fikk ikke med seg slaget uansett da. Det er jo et krystallklart rødt kort etter regelverket. Udiskutabelt.

Egentlig en ok nok omgang dette her, men det mangler jo muskler og defensive kvaliteter på midten da. Eriksen er ikke veldig god i den rollen han har i dag - for svak defensivt og for vingeklippet offensivt sammenlignet med når han har to midtbanespillere bak seg - og Alli er grusomt anonym om dagen. Men det er jevnspilt, og det er ok nok det på en såpass vanskelig bane som dette her.

Raggen_
21.11.17 21:37

Rose gjort en slett jobb til nå.. mye upresist der.

Speciale
21.11.17 21:37
trøndergutten: Tenker du på det slaget i bakhodet?

Selvsagt. En liten berøring, så bruker Sanchez litt tid på å finne ut at det gjorde vondt, og ramlet som en potetsekk.

Rødt kort? Ikke om en hadde betalt dommeren engang, var det rødt kort.

(Innlegget ble redigert 21.11.17 21:39)

Koskinen
KoskinenInnlegg: 2315
21.11.17 21:40

Vinner vi gruppa med seier mot Apoel uansett målforskjell?

Raggen_
21.11.17 21:41

Han slår jo etter Sanchez så det er en reaksjon på det, men enig i at det ser passe tosk ut å legge seg på den måten. Ikke uvanlig i fotball det.

trøndergutten
21.11.17 21:46
Speciale: Rødt kort? Ikke om en hadde betalt dommeren engang, var det rødt kort.

I reglene står det følgende under hva som er rødt kort:

In addition, a player who, when not challenging for the ball, deliberately strikes an opponent or any other person on the head or face with the hand or arm, is guilty of violent conduct unless the force used was negligible.

http://www.fifa.com/mm/Document/FootballDevelopment/Refereeing/02/90/11/67/Lawsofthegame2017-2018-EN_Neutral.pdf

Speciale
21.11.17 21:48
Raggen_: Han slår jo etter Sanchez så det er en reaksjon på det, men enig i at det ser passe tosk ut å legge seg på den måten. Ikke uvanlig i fotball det.

Det er ikke uvanlig i fotball, men fotballspillere jo også enda mer sensitive enn den mest feministiske tilnærmingen av #metoo, og det liker jeg svært dårlig. På sikt håper jeg at filming kan straffes i etterkant, uavhengig i hvilken situasjon det skjer.

Jimmy_28
Jimmy_28Innlegg: 3638
21.11.17 21:49
Speciale: Håper virkelig at den filmingen til Sanchez var en engangsting, for den var virkelig dårlig, selvom dommeren ble lurt.

Er du seriøs? Reglene er jo klokkeklare!

RickiBK
RickiBKInnlegg: 62637
21.11.17 21:50

Sanchez var stuten i den situasjonen.

(Innlegget ble redigert 21.11.17 21:50)

Kent
KentInnlegg: 113059
21.11.17 21:51

Kane, 1-1

Speciale
21.11.17 21:52
trøndergutten: I reglene står det følgende under hva som er rødt kort: In addition, a player who, when not challenging for the ball, deliberately strikes an opponent or any other person on the head or face with the hand or arm, is guilty of violent conduct unless the force used was negligible. http://www.fifa.com/mm/Document/FootballDevelopment/Refereeing/02/90/11/67/Lawsofthegame2017-2018-EN_Neutral.pdf

Kjører du alltid i fartsgrensen? Synes du det er fair om du får bot om du kjører i 61 km/t i 60-sona? Jeg verken gjør det eller synes det. 

Slik er det med lover og regler også. De kan ikke følges firkantet.

Leoparden1
Leoparden1Innlegg: 4952

Kane er tilbake :) Jadda

ohlalaSpurs
ohlalaSpursInnlegg: 3103

Fittefaens på tide.

ulfarne
ulfarneInnlegg: 26744
21.11.17 21:57
Koskinen: Vinner vi gruppa med seier mot Apoel uansett målforskjell?

Dere tar Real på innbyrdes ja, så dere er foran ved poenglikhet. Tåler tap i dag så lenge dere slår APOEL.

ulfarne
ulfarneInnlegg: 26744
21.11.17 21:58
ohlalaSpurs: Fittefaens på tide.

Pass munnen din, gutt!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg