Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Liverpool - Manchester United 14 oktober 13:30

NYTT TEMA
FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 8231
12.10.17 20:10
missChance: Really ...? Har absolutt ingen av dem forståelse for situasjonen / det som ledet opp til forrige sesong?

Blir jo uansett at best en noe diffus diskusjon. Men still bedre å diskutere enn å slenge ut av seg vas slik som han jeg svarte gjorde.

Men klart , dere var kommet noget inn i ei blindgate pga ett noe for altomspennende generasjonsskifte og noen feile valg med hvem som skulle lede den prosessen. Noe som nok ikke hadde gått helt smertefritt med noen.

+ at når suksesses uteblir og ting stopper opp så har gamle guder og halvguder en egen evne til å poppe opp å legge om ikke sten til byrden så iallefall gromse litt ekstra til allerede noe opprørt hav innen eller iallefall noe for nært miljøet. Kjernen.

(Innlegget ble redigert 12.10.17 20:12)

Mindfulness13
Mindfulness13Innlegg: 20033
12.10.17 20:10

Nye Dalglish Stand. Å slå Manchester United på lørdag vil være perfekt åpning for Dalglish Stand. Come on - 12 mannen hjelper oss til seier.  :) 

(Innlegget ble redigert 12.10.17 20:10)

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 901
12.10.17 20:11

Jeg eter Subway sand-wich

mcdermott
mcdermottInnlegg: 62718
12.10.17 20:28
Retnuh_Flim: Det dere vil frem til er altså at Klopp er avhengig av å bruke milliarder hver sesong for å en gang bli en god manager?

--- Nei,han er allerede en meget god manager.

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 5969
12.10.17 20:34
FrannyLee: slik som han jeg svarte gjorde.

Hvor mange har kritisert deg for å skrive omtrent det samme jævla vaset hvert eneste dag, år ut og år inn? 

I det siste syns jeg du har begynt å skryte av din egen fortreffelighet også. På en helt idiotisk engelsk/norsk kombinasjon. 
Jeg har svært lite til overs for folk som hever seg selv over andre. 
At du ikke er i stand til å ta til deg noe av kritikken, slik at du slipper å lage nye brukere stup i ett er vanskelig å forstå.

FrannyLee
12.10.17 20:41
GreySerpent: At du ikke er i stand til å ta til deg noe av kritikken, slik at du slipper å lage nye brukere stup i ett er vanskelig å forstå.

Det er det du holder på med her som er vas og nedlatenhet.

Om du ikke klarer å forstå det selv så kan jeg desverre ikke hjelpe deg. Så det beste er nok at du finner noen andre mer porselensfigurer om du har behov for å hevde deg på noen.

Rart DU ikke skjønner dette selv som er så snar ute med pekefingeren på andre som er ute med den.

Og dette med disse nye og gamle brukerne må du bli voksen nok til å legge fra deg snart. Eg tror du kan begynne der jeg , på å prøve å gjøre noe med bjelken i ditt eget øye.

Du kan godt svare , men jeg er ferdig med dette NU.

Ha en fortreffelig kamp.

(Innlegget ble redigert 12.10.17 20:44)

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 901
12.10.17 20:41

FINISH HIM!!

mcdermott
mcdermottInnlegg: 62718
12.10.17 20:42
Retnuh_Flim: Noe som også er snittplasseringene deres de siste 10 sesongene?

--- Vi snitter 5,4.....så vi er nærmere 5 enn 8!

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 7882
12.10.17 21:11

Kjedelig med så tidlig kampstart. Må nesten vorses fra 12.

lsklars
lsklarsInnlegg: 54820
12.10.17 21:12

Jeg skal se denne ringside med Ann Mari Olsen og Geers 

FrannyLee
12.10.17 21:44

Jeg er redd Mou tar denne relativt lett. Entusiasme iblandet for stor dose naivitet vil i dagens fotball tape 8 av 10 ganger selv med jevngode ellvere spiller for spiller mot struktur og smartness og la motstander gjøre første trekk. For 20 år siden ja kanskje også for 10 så var det gjerne motsatt. Før taktikken tok overhånd.

TheBelfastBoy
TheBelfastBoyInnlegg: 16670
12.10.17 21:46

Det er litt tidlig å genierklære Klopp i mine øyne. Det er neppe slik at Liverpool overpresterer bare fordi konkurrentene underpresterer. Liverpool bruker, om jeg husker rikig, fjerde mest på lønn i PL. De har brukt fjerde mest på å akkumulere seg stallen de har (ref link). Hvor kom Liverpool i fjor? Fjerde! Burde man ikke også kunne forvente mellom sytti og åtti poeng fra Liverpool? Og har han egentlig prestert bedre enn forgjengeren?

Legg til at han hadde et års forsprang på flere av konkurrentene i fjor og man kan stille spørsmål ved om en ikke kunne forventet enda mer.

Det er mye som er spennende ved Klopps Liverpool, men inntil videre er han bare nok en Benitez, Houllier eller Rodgers som presterer iht forventning. Er det nok til at en med hans karisma klarer beholde tilliten til spillerne?

https://mobile.twitter.com/richard_conway/status/907219000878301184/photo/1

Lomasio
LomasioInnlegg: 5351
12.10.17 21:53

Framover på banen har Liverpool mer enn gode nok spillere til å hevde seg blant de 3. Bakover ligger nivået på en 7.plass. Dette er ikke Klopps feil. Ferdig snakka.

Mindfulness13
Mindfulness13Innlegg: 20033
12.10.17 21:55
TheBelfastBoy: Det er mye som er spennende ved Klopps Liverpool, men inntil videre er han bare nok en Benitez

Hvis han gir oss CL-tittelen som Benitez,så tar jeg det imot med åpne armer. :) Det er et langsiktig prosjekt dette og eierene har klokketro. Men det er klart at man må lære av feil man gjør underveis,men vi supportere har en tendens til å bli for utålmodige når ting butter imot. Ferguson har helt klart rett at angrep vinner kamper,men forsvar vinner titler. Det må være en balanse her og den jobber Klopp helt klart med. Van Djik inn i 2018 og Keita samt andre spennende typer iløpet av 2018 - er spennende å se underveis hvor det kan lede oss. Keepersituasjonen er et åpent spørsmål - jeg er spent på hva vi synes om den etter sesongen. 

Lpool har ungutter som har tatt fine steg under Klopp. Arnold er det mest merkbare vi har sett til nå. 

(Innlegget ble redigert 12.10.17 21:57)

FrannyLee
12.10.17 23:02
TheBelfastBoy: Det er mye som er spennende ved Klopps Liverpool, men inntil videre er han bare nok en Benitez, Houllier eller Rodgers som presterer iht forventning. Er det nok til at en med hans karisma klarer beholde tilliten til spillerne?

Nå er du den av Unitedsupporterne som jeg har klart mest respekt for og det tror jeg nok mange som følger litt med i de andre grupperingene også vil skrive under på. Men jeg mener å ha bitt meg til merke at du tidligere har uttalt at vår mann og deres alså Uniteds mann helst må kjøpe for å få de rette brikkene på plass for å få sin symbiose til å fungere, alså ha ett bedre spillermateriell sånn som jeg forsto det enn Klopp og Tottenhams mann som i større grad var foregangsmenn i måter å bruke sine spillerpunkt\stall på som løftet gruppa som lag til bedre konkuransevilkår enn deres pure talent skulle gi dem kreditt for.??

Knaxern
KnaxernInnlegg: 33264
12.10.17 23:16
UnitedThom: - Bill Shankly da han ble spurt av Liverpools formann om hvordan han stiller seg til å overta Englands beste klubb

Dette ble han vel spurt om mens Liverpool var i 2. div, og hvor de ikke var en spesiell klubb i det hele tatt den gang?

TheBelfastBoy
12.10.17 23:18

Det var visjonen Klopp forfektet i det minste. Har han levert iht den? Ikke foreløpig.

Hadde Klopp fått på plass VvD og Keita ville han hatt helt andre resultater. Men da ved at han hadde hentet inn fem-seks spillere i startoppstillingen. Det ville kanskje ikke vært særlig annerledes enn Mou og Pep, ville det?

(Innlegget ble redigert 12.10.17 23:20)

Knaxern
KnaxernInnlegg: 33264
12.10.17 23:19
GreySerpent: Ser frem til bevisene du har for påstanden.

Hvordan skal jeg bevise noe som jeg tror hadde skjedd?

TheBelfastBoy
12.10.17 23:25

Tipper vi får se noe ala dette;

de Gea; Bailly, Smalling, Jones; Valencia, Herrera, Mata, Matic, Young; Rashford, Lukaku

Muligens Blind for Young og Martial for Rashford.

WaltonBreckRd
12.10.17 23:36
TheBelfastBoy: Hadde Klopp fått på plass VvD og Keita ville han hatt helt andre resultater. Men da ved at han hadde hentet inn fem-seks spillere i startoppstillingen. Det ville kanskje ikke vært særlig annerledes enn Mou og Pep, ville det?

Den vesentlige forskjellen ville vel vært at Coutinho mest sannsynlig ville fått dra til Barcelona om vi skulle brukt så mye penger på VvD og Keita. Tallene under FSG er ganske klare, klubben selger som oftest spillere før de bruker store summer på nye. Mourinho og Guardiola hadde aldri trengt å selge en av stjernene for å finansiere dyre kjøp.

Mtp hvordan han har levert i forhold til forventninger er vel det mer enn godkjent. Han konkurrerer mot 3-4 klubber som har langt bedre forutsetninger, samtidig som han tok over en tropp de aller fleste av oss ikke ratet som i nærheten av god nok. Mindfulness er inne på noe, han må lære av feilene sine, spesielt det at forsvarsspillet ikke har blitt noe bedre siden han tok over er bekymringsfullt.

Man kan jo spørre seg om Liverpool kunne konkurrert like godt som vi gjør under Klopp med en annen manager? Det finnes muligens et fåtall trenere som er gode nok til å slå fra seg med dårligere forutsetninger, men slik som klubben drives er jeg ikke sikker på at vi får så mye bedre muligheter enn vi har med Klopp. 

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 5969
12.10.17 23:47
WaltonBreckRd: Coutinho mest sannsynlig ville fått dra til Barcelona

Mener jeg hørte på radioen at han sannsynligvis reiser i januar?

Makatelli
MakatelliInnlegg: 6996
12.10.17 23:55
TheBelfastBoy: de Gea; Bailly, Smalling, Jones; Valencia, Herrera, Mata, Matic, Young; Rashford, Lukaku

Du tror Mikky blir benket? 

HengeTrynet
HengeTrynetInnlegg: 23190
12.10.17 23:56
WaltonBreckRd: Tallene under FSG er ganske klare, klubben selger som oftest spillere før de bruker store summer på nye. Mourinho og Guardiola hadde aldri trengt å selge en av stjernene for å finansiere dyre kjøp.

Men spillerne er jo solgt for å oppgradere. Ingen av de spillerne Klopp har solgt er spillere som Liverpool-fansen gråt over å miste. Heller motsatt, dere gråt for nå var dere endelig kvitt dem.

WaltonBreckRd
13.10.17 00:31
GreySerpent: Mener jeg hørte på radioen at han sannsynligvis reiser i januar?

Og Liverpool forteller at de vil forsette og avslå bud i januar.

Får man derimot gjennomslag for et VvD-kjøp, samt at f.eks Keita kan komme tidligere vil jeg tro vi må finansiere dette på en måte. 22m netto under Klopp så langt, det er altså lite som tyder på at de store kjøpene kommer med mindre vi selger først.

Fiffig
FiffigInnlegg: 427
13.10.17 01:42
Retnuh_Flim: likevel hylles en fjerdeplass som om dere skulle ha vunnet deres første ligagull på snart 60(?) år.

Hvem gjorde egentlig det? Selv var jeg egentlig meget skuffet over sesongen etter den kollapsen man hadde i januar februar. 

Leedelse_United
Leedelse_UnitedInnlegg: 2771
13.10.17 07:04

Det er ikke spillerne til Liverpool som de har, som gjør at de ikke vinner. Det er spillerne som de ikke har, som gjør at de ikke vinner! Har jeg forstått rett?

UnitedThom
UnitedThomInnlegg: 392
13.10.17 08:12
Knaxern: Dette ble han vel spurt om mens Liverpool var i 2. div, og hvor de ikke var en spesiell klubb i det hele tatt den gang?

Tror du har rett....men artig utsagn allikevel ;.)

TheBelfastBoy
13.10.17 08:22

Poenget mitt var ikke hvorvidt Liverpool vil kunne finne noe bedre enn Klopp. Det får bli deres diskusjon. Poenget mitt var at han foreløpig ikke har levert noe særlig over forventning eller hans forgjengere.

SpeedyTorres
SpeedyTorresInnlegg: 11695
13.10.17 08:31

Mignolet

Gomez-Matip-Lovren-Moreno

Wijnaldum-Henderson-Emre

Salah-Firmino-Coutinho

Personlig hadde jeg likt å se James Milner på høyrebacken og Robertson med venstre, men er mye rykter om at Milner har sagt at han ikke vil spille back lenger.

Tror han kunne gjort en mer solid og trygg jobb der enn ungkælvene har gjort. Rutinen hadde også vært fint å ha i denne kampen. Synes og Robertson har vært veldig god de gangene han har fått vist seg fram og var også meget god for Skottland nå i pausen.

Hjertet sier at vi vinner, men har en følelse av at Utd parkerer bussen og får en sen scoring på kontring av en av de to raske unggutta. Første halvtimen blir jævlig viktig - får vi et mål da kan vi få en morsom kamp. Hvis ikke frykter jeg et antiklimaks som på Anfield i fjor.

WaltonBreckRd
13.10.17 10:06

Haha, Børslid og Schmeichel kjører på med United-runk på TV2.

Denne kampen er så enorm, finnes ikke større.  

(Innlegget ble redigert 13.10.17 10:06)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg