Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

12 spillere isteden for?

NYTT TEMA
Wompare
WompareInnlegg: 383
30.12.17 10:16

Er det bedre om FA tillater 12 spillere på banen fra hvert lag enn 11 som det er per i dag? 

For det første vil det bidra med at enkeltspillere løper litt mindre. Fpr det andre minsker dette risikoen for død og hjerteinfrakt osv. fordi de får mer å gå på. For det tredje kan det bli mer mål og plutselig kan man utføre 5 bytter ila. kampen og ikke bare 3. Blir morro. 

Hva synes dere?

Referee799
Referee799Innlegg: 6679
30.12.17 10:24
Wompare: Hva synes dere?

At man ikke bør inn på VGD når man kommer rett fra nachspiel...

jback
jbackInnlegg: 15432
30.12.17 10:35
Wompare: For det tredje kan det bli mer mål

Jeg synes man bør gå over til 3 spillere på banen. Det hadde gitt mange mål.

FlGARO
FlGAROInnlegg: 1697
30.12.17 11:41

Det kan også bety at det er plass til en spiller mer i den parkerte bussen og dermed færre mål.

Hvis du ønsker flere mål, så er det jo bare å innføre en regel om keeper kun kan være inne i sitt eget målområde 20 sekunder av gangen. Deretter må han ut av egen sone, før han kan løpe inn igjen. Da får keeper mer mosjon som gjør at færre keepere fryser ihjel på bortekamper i Tromsø.

Referee799
30.12.17 11:46
FlGARO: Det kan også bety at det er plass til en spiller mer i den parkerte bussen og dermed færre mål.

Forbud mot parkerte busser ... Maks 8 spillere på første 1/3 av banen, DVs at MU må flytte 3 spillere fremover på banen og spille 5-2-3 i stedet for 5-5-0....

Lomasio
LomasioInnlegg: 5479
30.12.17 12:02
Wompare: Er det bedre om FA tillater 12 spillere på banen fra hvert lag enn 11 som det er per i dag?

Hadde vært kult med 2 keepere. 

zephyrus
zephyrusInnlegg: 2442
30.12.17 13:34

De som vil ha mer mål får heller følge med på håndball og hockey i stedet for fotball.

Apropos de to idrettene, kanskje de kunne begynt med to minutters-utvisninger i fotball også...:-)

(Innlegget ble redigert 30.12.17 13:40)

sharpix
sharpixInnlegg: 8557
30.12.17 13:45
zephyrus: Apropos de to idrettene, kanskje de kunne begynt med to minutters-utvisninger i fotball også...:-)

Hvorfor? For å oppmuntre laget som mangler en spiller i 2 min. til drøye ytterligere på dødballsituasjoner ..?

Mikey666
Mikey666Innlegg: 685
30.12.17 13:45
Wompare: For det første vil det bidra med at enkeltspillere løper litt mindre. Fpr det andre minsker dette risikoen for død og hjerteinfrakt osv. fordi de får mer å gå på. For det tredje kan det bli mer mål og plutselig kan man utføre 5 bytter ila. kampen og ikke bare 3. Blir morro.

Idiotisk å tro at det vil føre til at enkeltspillere vil løpe litt mindre. Ettersom den fysiske kapasiteten til spillere har økt har antall km. løpt per kamp økt. En økning av antall spillere vil bare føre til at mer krevende spillestiler og større krav til å presse spillere. Det er allerede mer enn nok plass å løpe på en fotballbane for mangt flere enn både 11 og 12 spillere.

zephyrus
zephyrusInnlegg: 2442
30.12.17 13:56
sharpix: Hvorfor? For å oppmuntre laget som mangler en spiller i 2 min. til drøye ytterligere på dødballsituasjoner ..?

Det jeg sa der er sånt som kalles for spøk og fleip. Har du hørt om de ordene før...?

Regner med at denne tråden ikke var så seriøst ment så derfor kom jeg med en ikke akkurat seriøs mening jeg også.

Men hvis tråden var seriøst ment ønsker jeg bare å svare : Nei. La fotball være fotball slik det er i dag, ellers blir det bare nitrist å se på til slutt.

ONV95
ONV95Innlegg: 2396
30.12.17 14:11

Det man derimot burde innført er Timeout. Hver manager får 1 timeout på 1 minutt per omgang for å justere taktikk hvis nødvendig.

Knaxern
KnaxernInnlegg: 33932
30.12.17 14:12

Om noe, så hadde man innført 0p for uavgjort. Da hadde man drept all denne bussparkeringen.

DennisB
DennisBInnlegg: 7900
30.12.17 14:29
Knaxern: Om noe, så hadde man innført 0p for uavgjort. Da hadde man drept all denne bussparkeringen.

0 poeng for 0-0, 1 poeng for 1-1 og 2 poeng for 2-2 eller mer, tror jeg hadde bidratt til mer foroverrettet spill, og mer underholdning.

0 poeng i en 4-4-kamp, er helt høl i huet.

(Innlegget ble redigert 30.12.17 14:31)

Knaxern
KnaxernInnlegg: 33932
30.12.17 14:35
DennisB: 0 poeng for 0-0, 1 poeng for 1-1 og 2 poeng for 2-2 eller mer, tror jeg hadde bidratt til mer foroverrettet spill, og mer underholdning. 0 poeng i en 4-4-kamp, er helt høl i huet.

Selvsagt.

Det er mye flaws med å gi 0p for uavgjort, trenger selvsagt mer utretdning for hvordan man ordner dette.

Men lag som kun kommer for å drøye tid, sparke ut ballen, osv., fortjener ikke noe annet enn 0p.

DennisB
30.12.17 14:36
Wompare: Er det bedre om FA tillater 12 spillere på banen fra hvert lag enn 11 som det er per i dag?  For det første vil det bidra med at enkeltspillere løper litt mindre. Fpr det andre minsker dette risikoen for død og hjerteinfrakt osv. fordi de får mer å gå på. For det tredje kan det bli mer mål og plutselig kan man utføre 5 bytter ila. kampen og ikke bare 3. Blir morro.  Hva synes dere?

Interessant å diskutere endringer for å gjøre fotball mer attraktivt, men forslaget ditt, ditto konklusjoner, er helt blåst.

Det finnes bl.a ingen grunn til å tro at det vil bli flere mål med flere spillere, tvert imot.

jback
30.12.17 14:38
DennisB: Interessant å diskutere endringer for å gjøre fotball mer attraktivt

Er det noe som tyder på at fotball ikke er attraktivt?

DennisB
30.12.17 14:38
Knaxern: Men lag som kun kommer for å drøye tid, sparke ut ballen, osv., fortjener ikke noe annet enn 0p.

Definitivt enig, og jeg synes absolutt at en 0-0-kamp burde gi null poeng. Man skulle ikke bli oppmuntret til å få poeng om man ikke scorer mål ila. 90+ minutter. 

Vet man at 0-0 gir null poeng, har man ingenting å tape mot slutten av kampene, og vil i større grad satse framover.

DennisB
30.12.17 14:39
jback: Er det noe som tyder på at fotball ikke er attraktivt?

Ikke for nerder som oss, men kanskje vi kunne få med oss noen av denne sjakk-gjengen også?

jback
30.12.17 14:45
DennisB: men kanskje vi kunne få med oss noen av denne sjakk-gjengen også?

Sjakk er stor idrett.

DennisB
30.12.17 14:46
jback: Sjakk er stor idrett.

Enig, og det er skitgøy å spille, men kanskje enda artigere å bivåne på TV. Noe vi kan takke Magnus for.

(Innlegget ble redigert 30.12.17 14:48)

ulfarne
ulfarneInnlegg: 26842
30.12.17 15:38
ONV95: Det man derimot burde innført er Timeout. Hver manager får 1 timeout på 1 minutt per omgang for å justere taktikk hvis nødvendig.

Tviler på at Wenger hadde benyttet seg av dette

Referee799
31.12.17 13:42
zephyrus: Apropos de to idrettene, kanskje de kunne begynt med to minutters-utvisninger i fotball også...:-)

Eller så får spillerne slutte med usportsligheter eller tåle "gult-kort-bonanzaer"....

Referee799
31.12.17 13:44
Knaxern: Om noe, så hadde man innført 0p for uavgjort.

Det var vel derfor man fikk 3 poeng for seier...

sharpix
sharpixInnlegg: 8557
01.01.18 13:12
zephyrus: Det jeg sa der er sånt som kalles for spøk og fleip. Har du hørt om de ordene før...?

Nei, da jeg tolker alt gravalvorlig og bokstavlig!
Spesielt ting som har blitt skrevet med en smiley til slutt!

jonas
jonasInnlegg: 28304
01.01.18 13:29

Jeg stemmer for sånne basketregler med ulikt antall målpoeng basert på hvor man scorer fra. 1p fra inni 5-meteren, 2p fra inni 16-meteren og 3p fra utenfor 16-meteren. Og 5p om man scorer fra egen banehalvdel. 

Anelka2
Anelka2Innlegg: 17465
01.01.18 18:58

Jeg stemmer for 3 cornere=straffe, også bør icing innføres. Eller bør det avmerkes sirkler i banen (inspirasjonen her er fra storidretten Basse)ved 16-metern, disse MÅ forsvarsspillerne oppholde seg i. Dette vil være fordelaktig for offensiv og underholdende fotball. Samtidig minskes risikonen for død ved at det blir mindre løping for forsvarerne...

McLovin
McLovinInnlegg: 11083
01.01.18 19:19

Hva med å innføre stein, saks og papir ved uavgjort? Vinneren etter best av tre får 2 poeng, taperen 1.

Man har jo prøvd straffesparkkonkurranse i situasjonen tidligere, uten nevneverdig suksess.

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 8901
02.01.18 05:40
FlGARO: n. Da får keeper mer mosjon som gjør at færre keepere fryser ihjel på bortekamper i Tromsø.

Godt å få flire litt om morran.

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 8901
02.01.18 05:45

null null kamper kan være de mest interesanne kampene sett fra ett spill motspill perspektiv som jo er det mest interesanne innen fotballen.

At en TIRI  Henry eller en jOHN bARNES eller andre leker seg med en hjelpeløs dårlig back med en hjelpeløs manager på samme nivå allså i samme divisjon som ikke gir ham ryggdekning er jo det flaueste en ser i fotball

(Innlegget ble redigert 02.01.18 05:48)

Ribba
RibbaInnlegg: 34536
02.01.18 06:32
DennisB: Definitivt enig, og jeg synes absolutt at en 0-0-kamp burde gi null poeng. Man skulle ikke bli oppmuntret til å få poeng om man ikke scorer mål ila. 90+ minutter.

Problemet er jo at du straffer faktisk mer det laget som prøver å vinne med en slik mentalitet. Rett og slett fordi lagene som ønsker å vinne, de må da pushe enda mer framover, noe som gjør sjansen enda større fore at motstanderlaget kan få seg tre heldig poeng.

For de lagene som ofte parkere bussen, de vet at enten så har de ikke noe særlig å stille opp med, og ett poeng er bare en bonus og tre er en fantastisk prestasjon. Og når det angripende laget må pushe enda mer, så blir et kontringsmål og kanskje tre poeng enda mer sannsynlig med en slik, defensiv mentalitet.

Eller, så er det et lag som er ca like gode, men spiller på bortebane mot en reell konkurrent om viktig plasser, og bortelaget ligger bedre plassert. Da vil de kunne forholdvis "lett" hindre det laget som virkelig trenger poeng fra å ta poeng og samtidig øke sjansen for at de selv også tar med seg alle poengene.

Så ett poeng for 0-0-kamper synes jeg er fornuft.

Jeg liker derimot tanken om at man får flere poeng for en målrik uavgjortkamp. F-eks 2 poeng for en 3-3 kamp eller liknende, men det kan jo kanskje missbrukes? 

(Innlegget ble redigert 02.01.18 06:33)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg