Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Liverpool - Everton 05.01.2018 kl 20:55

NYTT TEMA
William_S3
William_S3Innlegg: 4019
02.01.18 15:54

Lite påskeegg allerede i FA cupens 3 runde hvor det blir Merseyside derby. Liverpool for alvor funnet formen selv om prestasjonene mot Leicester og Burnley begge var sliteseire. Coutinho har fått spanskesyken igjen, mens Salah ikke heller rekker denne kampen. Det kan forventes et mer reservepreget lag her, men samtidig så håper jeg Klopp virkelig satser på å vinne mot smurfene fra andre siden av Stanley Park. 1-1 endte det første ligaoppgjøret  denne sesongen etter en noe billig straffe.

Etter denne her er det ikke kamp på over en uke for Liverpool som tar i mot City på Anfield 14 januar så det bør i utgangspunktet være greit å stille mest mulig toppa her da en del ble spart mot Burnley. Tipper Karius kommer inn for Mignolet iallefall (Klopp bruker vel han som cupkeeper) så er det aldri godt å spå lagoppstillingene i cupen. Hadde dette vært en motstander fra 3 nivå så hadde man ikke stilt toppet, men det er det ikke og jeg håper Klopp ønsker seg revansj. 

Everton tapte 2-0 mot United som ikke egentlig imponerte noen. 

(Innlegget ble redigert 02.01.18 15:55)

johwi68
johwi68Innlegg: 18280
02.01.18 16:08

Coutinho trente som normalt i dag, så nå er det bare å håpe at Salah blir klar óg. Da skal The Smurfs få kjørt seg.

----------------------Karius-----------------------
Gomez------Matip--------VvD----Robertson
----Chamberlain---Gini---Coutinho (c)-----
Salah--------------Firmino----------------Mané

Benk: Mignolet; Lovren, TAA; Emre Can, Milner, Lallana; Solanke

Denne tar vi lett. 3-0 (Coutinho (str), Salah, Mané). Bare å bytte ut de som står i fare for å bli slaktet når ledelsen er trygg. Sannsynligvis tidlig i 2.omgang.

HengeTrynet
HengeTrynetInnlegg: 23309
02.01.18 16:10
johwi68: Coutinho trente som normalt i dag

Så bra for Barcelona. Da burde medicalen gå i orden.

Rome77
Rome77Innlegg: 8594
02.01.18 16:11
HengeTrynet: Så bra

Så fint at du er til.

GimleSag
GimleSagInnlegg: 2313
02.01.18 16:14
johwi68: ----------------------Karius-----------------------
Gomez------Matip--------VvD----Robertson
----Chamberlain---Gini---Coutinho (c)-----
Salah--------------Firmino----------------Mané Benk: Mignolet; Lovren, TAA; Emre Can, Milner, Lallana; Solanke

Useriøst å utelate matchvinneren vår

Rome77
02.01.18 16:16

Everton må definitivt få smake på litt ekte Ragnarokk!

johwi68
johwi68Innlegg: 18280
02.01.18 16:17
GimleSag: Useriøst å utelate matchvinneren vår

Vi må jo hvile den estiske Messi. Har blitt mange kamper på rappen nå.

Shenon
ShenonInnlegg: 3584
02.01.18 16:33
johwi68: Vi må jo hvile den estiske Messi.

Absolutt

Veldig fornøyd med at Klopp endelig fikk hentet backup til Ragnar nå i januar!

LeCoq
LeCoqInnlegg: 4399
02.01.18 17:13

7-0 (Coutinho x3, Mignolet x2, Klavan, Klopp)

Corrales
CorralesInnlegg: 4445
02.01.18 17:19
johwi68: Coutinho trente som normalt i dag

Hvem sier dette? Jeg finner i grunn bare kilder på at han ikke skal være klar til fredag jeg.

JFT_96
JFT_96Innlegg: 22010
02.01.18 19:00

Æsj. Nok en kamp mot en motstander fullproppa av mindreverdighetskomplekser. Big Sams mannskap vil garantert parkere samtlige mann i egen 16 igjen her. Det funka litt i starten av tjukkens Everton-karriere, men som jeg som mange andre meldte var det bare et spørsmål om tid før resultatene begynte å jevne seg ut igjen. Everton er tilbake til sitt vante nivå igjen nå, med to strake tap for Bournemouth og Man Utd. Dette er imidlertid årets desidert største kamp for blånesene, så de kommer til å gi 110% innsats. Og hvem vet: med like sterkt forberedt buss denne gangen, samt ekstrem dommerhjelp som sist, så har de en sjans. 

Er forøvrig forberedt på at Everton i kjent stil vil prøve å sparke våre beste spillere av banen, og de slipper nok som vanlig unna med det av kampleder. Heldigvis er ikke sjefsgrisen Barkley med, men det er nok av spillere som føler seg underlegne den beste klubben i byen allikevel, så grisetaklingene lar nok ikke vente på seg her heller. Håper derfor vi ikke sjanser på salah eller Coutinho her. På en vanlig dag, uten dommertabber (kanskje for mye å forlange) bør vi tross alt være gode nok til å slå everton selv uten våre to beste spillere. Håper på dette laget, så fremt ikke S & C er 100% sikkert skadefri:

Karius, TAA, Matip, Klavan, Robertson, Milner, Can, Wijnaldum, OX, Firmino, Woodburn. Benk: Mig, Lovren, Gomez, Lallana, Mane, Solanke, Salah/Coutinho. Mane og Lallana kan vi sjanse med og komme innpå om det virkelig skulle Stokke seg.

kamptips: i kjent stil valser vi over Everton, men kombinasjonen 10 mann i egen boks, og masse marginer i mot gjør at vi bare leder 1-0 i det 88. Minutt. Everton blir så tildelt en sykt billig straffe på sin første visitt i Liverpools 16-meter. Rooney setter den etter å ha vært totalt usynlig i sin rolle som ekstra høyreback, og dette ender i omkamp.

Lykke til, og kryss fingrene for at ingen blir langtidsskada.

Rome77
02.01.18 19:01

Jeg finner ingen logisk grunn for at noen av fab four skal spille denne kampen. Klå City i neste kamp i stedet så snakker vi...

JFT_96
JFT_96Innlegg: 22010
02.01.18 19:02

Jepp. Jeg skal over på City-kampen, og hadde vært gøy å se våre største attraksjoner på banen da.

Justice 96
Justice 96Innlegg: 27723
02.01.18 19:11

Everton United sparte sine beste i kampen mot forbildene sine fra Manchester, for at de skulle være uthvilt til denne, deres andre cupfinale på under en mnd. Det blir avgjørende denne gangen. De kjemper oss i senk og vinner med det ene skuddet de får på mål. 

Ellers er det bare å klargjøre skadestua, for her kommer Everton til å basere seg på de sedvanlige taklingene i knehøyde. Håper vi stiller med de nest beste her, bare for å unngå at de beste får karrieretruende skader. 

looprevil_fc_x2
looprevil_fc_x2Innlegg: 3912
03.01.18 00:23

Karius

Arnold VVD Klavan Robertson

Milner Can Lallana

Ox Solanke Woodburn

Benk: Mignolet, Gomez, Matip, Gini, Mane, Salah, Firmino

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 8353
03.01.18 03:47

Bare å hvile spillere her, ikke verdt og risikere stjernene mot Championship motstand. 

Dette laget ville nok holdt i massevis:

Jones

Kelly Kyrgiakos Kolo Enrique

Allen Spearing Poulsen

Borini Lambert Jovanovic

Da bør det bli komfortabelt med dette laget:

Karius

Trent Klavan Lovren Robertson

Milner Can Grujic

Ox Solanke Woodburn 

Kamptips: 2-0

(Innlegget ble redigert 03.01.18 03:54)

sharpix
sharpixInnlegg: 8561
03.01.18 07:47

Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte av Lfc supporterne er så bitre på Everton som det fremgår fra noen av innleggene i denne tråden.

Dere er jo tross alt så bortskjemte at dere har jo blitt tildelt den mest harmløse naborivalen som finnes i PL, som stort sett pådrar seg klønete utvisninger i stedet for sanke mål og poeng i oppgjørene mot dere.

Det er nesten så jeg unner dere et pengadopa araberlag som byrival i stedet, bare for at dere skal kunne få ting litt i perspektiv.

(Innlegget ble redigert 03.01.18 07:48)

HarryChinaski
HarryChinaskiInnlegg: 2174
03.01.18 08:49
sharpix: Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte av Lfc supporterne er så bitre på Everton som det fremgår fra noen av innleggene i denne tråden. Dere er jo tross alt så bortskjemte at dere har jo blitt tildelt den mest harmløse naborivalen som finnes i PL, som stort sett pådrar seg klønete utvisninger i stedet for sanke mål og poeng i oppgjørene mot dere. Det er nesten så jeg unner dere et pengadopa araberlag som byrival i stedet, bare for at dere skal kunne få ting litt i perspektiv.

Hehe, dette er jo bare godmodig banter da. Jeg kan glede alle Pool-fans med at James McCarthy viste mye av sitt gode gamle jeg mot United i den lille halvtimen han fikk på slutten, og han kommer i alle fall ikke til å gi ved dørene. Bare å ha alt av fysioterapeuter, massører og ambulanser standby.

Shenon
ShenonInnlegg: 3584
03.01.18 08:56
LeCoq: 7-0 (Coutinho x3, Mignolet x2, Klavan, Klopp)

Må du kjøre dette urealistiske tøvet hver gang?

Alle skjønner jo at Klavan ikke avslutter denne med kun 1 mål..

May25
May25Innlegg: 1644
03.01.18 09:08
sharpix: som stort sett pådrar seg klønete utvisninger i stedet for sanke mål og poeng i oppgjørene mot dere

De siste par årene har det vært plenty av taklinger som burde blitt resultert i røde kort. På andre siden har de overspilt for å skaffe seg straffe og har såpass smålige supportere at de legger seg opp i det at Koeman hadde rød pynt på juletreet.

Jeg håper Flanagan starter denne, får rødt kort og sparken etterpå.

Kjerringbankere bør det ikke være plass til i klubben. 

Justice 96
03.01.18 11:23
HarryChinaski: godmodig

Nemlig. Har ingenting med bitterhet å gjøre. Merseyside derbyet er en begivenhet, som begge lag og deres respektive supportere lager en unik stemning til.

Alle andre derby er bare dårlige kopier  

(Innlegget ble redigert 03.01.18 11:25)

-k9b_
-k9b_Innlegg: 24769
03.01.18 12:16

Gleder meg. Regner med Big Sammy sparer like mye folk som vi gjør her, og vårt reservelag er bedre enn Evertons. Viktig å unngå omkamp først og fremst. 

Tipper Mane setter 2 kasser.

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 8956
03.01.18 12:18
JFT_96: tjukkens

Sam er ikke tjukk, Sam er kraftig han.

hesja
hesjaInnlegg: 6387
03.01.18 13:11

Hva Sier Liverpool supporterene hvis Klopp tar ut Flanagan til kampen?

Justice 96
03.01.18 14:12
hesja: Flanagan

Rimelig åpenbart. Klopp sin måte å straffe Flanagan på, om han får spille mot Everton. Drittsekken er da nærmest garantert å få samme behandling av de blå, som han ga kona si... Blir litt som å sende torpedoer med balltre på ham, for resultatet blir fort det samme. Fotballinvalid. 

(Innlegget ble redigert 03.01.18 14:20)

Old-King-Cole
Old-King-ColeInnlegg: 4084
03.01.18 15:14
johwi68: Coutinho trente som normalt i dag, så nå er det bare å håpe at Salah blir klar óg. Da skal The Smurfs få kjørt seg.

Lolle, vi får da kjørt oss uansett nå om dagen. 

Lezah
LezahInnlegg: 60466
03.01.18 15:27
hesja: Flanagan

Damebankeren kan settes til å markere McCarthy eller noe, som på sin side får lov til å gjøre hva han vil med fyren av dommeren. 90 minutter med det bør være straff nok.

Rome77
03.01.18 18:44

Sam er en dansk kotelett. Greit med kjøtt og ei solid fettrand rundt.

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 8353
03.01.18 19:17
sharpix: Det er nesten så jeg unner dere et pengadopa araberlag som byrival i stedet

Håper jeg aldri vi får.

Merseyside-derbyet er fremdeles et ekte byderby. Ekte rødt mot ekte blått, skikkelig lidenskap. Måtte dagen hvor denne kampen blir ødelagt på lik linje som det følelsesløse pengeoppgjøret i Manchester aldri komme.

Old-King-Cole
Old-King-ColeInnlegg: 4084
03.01.18 22:02
WaltonBreckRd: Håper jeg aldri vi får. Merseyside-derbyet er fremdeles et ekte byderby. Ekte rødt mot ekte blått, skikkelig lidenskap. Måtte dagen hvor denne kampen blir ødelagt på lik linje som det følelsesløse pengeoppgjøret i Manchester aldri komme.

Skål for den!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg