Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Football manager 2012

NYTT TEMA
Firzon
FirzonInnlegg: 14545
04.04.12 00:39

Da er det vel bare å spille helt til Salisbury's dritt-manager får sparken..
Samme når det måtte være, har gjort mer enn nok i Blackpool nå.

Fremtiden er også reddet. Floriano og Sam Melling er kjøpt inn.
Floriano ble satt på overgangslisten i Real Madrid, og da jeg letet etter et billig roteringsalternativ kunne det ikke passet bedre. Nåværende ferdigheter er på 2 1/2 stjerne, potensial på 3 1/2 stjerne. Denne fyren vil bli stor.

Melling er en spiller fra City's akademier, men ble solgt til West Bromwich. Fikk han for kun 80 mill, ufattelig lav pris i forhold til hvor god han vil bli. Ferdighetsnivå er 2 stjerner, og med potensial på 3 1/2 stjerner. Har verdens beste midtstopper i klubben, han har 4 stjerner. Melling er i tillegg vidunderbarn.

Eneste minuset er at han ofte krangler med dommerene, visstnok. Skal settes på et inviduelt treningsfokus for å trene hurtighet.

Fremtiden til klubben ser lys ut, og forhåpentligvis kjøper jeg Melling i sin beste alder med drittklubben jeg kommer til å ta over :)

Synes?

Kagå
KagåInnlegg: 5113
04.04.12 00:40
Firzon: Synes?

Hvordan vet man at en spiller er wonderkid, når spilleren er regen?

(Innlegget ble redigert 04.04.12 00:41)

Firzon
04.04.12 00:42

"Begynn å trene inn foretrukket bevegelse -> John Terry, jeg vil at du skal få Melling til å slutte med å krangle med dommerene."

Firzon
04.04.12 00:43
Kagå: Hvordan vet man at en spiller er wonderkid, når spilleren er regen?

Der det står fakta om spilleren, fødselssted osv, er det en beskrivelse. Hvis det står 'vidunderbarn' der så er han det :)

Enkelt og greit!

apato_milan
apato_milanInnlegg: 273
04.04.12 00:56

Hei!

Er ny på FM fronten og jeg har startet med FK Tønsberg, og har klart å få de opp til Adecco ligaen. Men herfra ser det dårlig ut. Hva burde jeg gjøre? Tips til en nybegynner som ikke kan så mye om spillet? Tar imot råd! 

Takk!

BerganV3
BerganV3Innlegg: 1111
04.04.12 00:58
apato_milan: Hva burde jeg gjøre? Tips til en nybegynner som ikke kan så mye om spillet? Tar imot råd!

Vinne kamper

apato_milan
apato_milanInnlegg: 273
04.04.12 01:14
BerganV3: Vinne kamper

Nei du kødder.. Tenker mer på taktiske grep..

Sanchezz
SanchezzInnlegg: 23863
04.04.12 01:42
apato_milan: Nei du kødder.. Tenker mer på taktiske grep..

Spill defensivt, kjør kontringer. Kanskje det viktigste taktisk. Ellers går det jo på å finne riktige spillere som er gode nok samtidig som de ikke tar mye lønn når du er en så liten klubb

Haagensen10
Haagensen10Innlegg: 79
04.04.12 03:46

Da går jeg og legger meg lykkelig med 2 STORE signeringer til Vålerenga!!!

Jeg har signert Paul Pogba ( Manchester United ) 

Jeg har signert Lucas Ocampos ( River Plate )

SÅ FANTASTISK NYDELIG!!!! 

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 10848
04.04.12 04:46
EdenHazard: Har spilt mye med mitt kjære Vålerenga, men etter å ha vunnet CL de siste 5 årene

Spillet er fortsatt så usannsynlig ja.. Vurderer å prøve meg på dette spillet igjen,men regner med at det er en del å sette seg inn i og jeg tror ikke jeg orker det.

Firzon
04.04.12 12:25
EdenHazard: Har spilt mye med mitt kjære Vålerenga, men etter å ha vunnet CL de siste 5 årene, er jeg lei.

Imponerende, regner med det var over 10 år uti spillet, og at du hadde de beste regensene?

Ellers er det mange mistanker om juks :p

BerganV3
BerganV3Innlegg: 1111
04.04.12 12:28
Firzon: Ellers er det mange mistanker om juks :p

Når du legger på denne vet du aldri om han svarer ærlig ;)

Gardio
GardioInnlegg: 8424
04.04.12 12:30

Fant en "Tici-taca"-taktikk på FMBase. Den er mest mulig etterlignet Barca. Første kampen med den taktikken! Ballbesittelse, much?

Finnes > her

(Innlegget ble redigert 04.04.12 12:40)

EdenHazard
EdenHazardInnlegg: 4002
04.04.12 12:53
Firzon: Imponerende, regner med det var over 10 år uti spillet, og at du hadde de beste regensene? Ellers er det mange mistanker om juks :p

2018-2023. 
Hadde ganske mange sinnsyke regens, og rikk rundt 200 mill i overgangsbudsjett. Vant EL i 2017, kom som et sjokk. Det lengste jeg hadde kommet i den turneringen var 8-delsfinale, så vant jeg plutselig. Der i fra og ut har jo alt vært et eventyr. 

Taktikken var i utgangspunktet selvmord når jeg møtte lag som var bedre enn mitt. 4-2-1-3 med 2ms, 1oms og 3 spisser med skap overtall.... Funka jævlig bra i TL og scora vell over 110 mål en sesong!! (Nesten 4 i snitt pr kamp)

Per dags dato har jeg ikke tapt en kamp i alle turneringer siden september 2018, og er ubeseiret på rundt 220 kamper.
Når det skal sies har jeg hatt flaks mange ganger, spilte nylig semifinale mot Bayern Munchen der de leda 2-1 langt ut i overtida.

Hahah, juks? Hvor jævlig kult er det egentlig å skryte på et ANONYMT debattforum om noe du har oppnådd, ved å jukse?! Hva tjener du på det, tomler? Haha, folk får tro hva de vil. Om noen ikke tror på meg kan jeg poste screenshot av spillstatus, rekorder, alt det måtte være.  

(Innlegget ble redigert 04.04.12 12:57)

Firzon
04.04.12 12:57
EdenHazard: Hahah, juks? Hvor jævlig kult er det egentlig å skryte på et ANONYMT debattforum om noe du har oppnådd, ved å jukse?! Hva tjener du på det, tomler? Haha, folk får tro hva de vil.

Enig.

En grunn til at jeg ikke liker å spille i TL, er fordi det ofte er bingo. Var hvertfall det på FM 11. I første sesong med Viking vant jeg ligaen og tapte semifinalen i cupen, dette med ingen kjøp..
Andre sesong kjøpte jeg en god spanjol, og en god spiss. Etter 12 runder hadde jeg bare tapt og lå på nedrykk.. 
Skal sies at jeg var amatør da. 

(Innlegget ble redigert 04.04.12 12:58)

EdenHazard
04.04.12 13:04
Firzon: nig. En grunn til at jeg ikke liker å spille i TL, er fordi det ofte er bingo. Var hvertfall det på FM 11. I første sesong med Viking vant jeg ligaen og tapte semifinalen i cupen, dette med ingen kjøp..
Andre sesong kjøpte jeg en god spanjol, og en god spiss. Etter 12 runder hadde jeg bare tapt og lå på nedrykk.. 

Du kunne jo prøvd deg i Viking igjen? 
FM12 er sånn sett litt mer forutsigbart kanskje, selv om mesteparten gikk ut på noe taktikk-greier, om du var newbie selvsagt. 

Berisha blir jo stor på FM, så hvorfor ikke prøve Viking igjen? :) 

Gardio
04.04.12 13:07

Spiller selv med Molde nå. Er i 2019 og de 4 siste årene har jeg gått videre til 8-delsfinale. Har gått til kvartfinale da jeg slo Ajax på bortemål. De tre andre gangene har jeg møtt et av finalelagene, så har hvert litt uheldig. Kan vel også nevne at Tippeligaen er rangert som nr. 10 på rankingen for Europeiske klubbkonkuranser!

Har vunnet Tippeligaen de 6 første sesongene. 

EdenHazard
04.04.12 13:37

Kun jeg som hater at det er grønne piler på forskjellige stats på spillerne, så har de egentlig ikke gått opp? 

Gardio
04.04.12 13:50
EdenHazard: Kun jeg som hater at det er grønne piler på forskjellige stats på spillerne, så har de egentlig ikke gått opp?

Det betyr at de gjør fremgang i den attributten. Gå på "trening", så ser du at det er "mellomrom" mellom statsa.

EdenHazard
04.04.12 14:43
Gardio: Det betyr at de gjør fremgang i den attributten. Gå på "trening", så ser du at det er "mellomrom" mellom statsa.

Men ikke alltid! Står av og til at f.eks Marcus Pedersen har 15 i hurtighet med grønn pil attmed, men han har jo hatt 15 hele tiden?

Sanchezz
SanchezzInnlegg: 23863
04.04.12 15:00
EdenHazard: Men ikke alltid! Står av og til at f.eks Marcus Pedersen har 15 i hurtighet med grønn pil attmed, men han har jo hatt 15 hele tiden?

Gjør som Gardio sier.. Gå inn på spilleren -> trening -> trykk på f.eks hurtighet. Da ser du at han har hatt fremgang i hurtighet, men ikke nok til å øke til 16

-Pat
-PatInnlegg: 2586
04.04.12 15:05

Ikke bare tar skadene helt av på den nye patchen, de ødelegger jo spillerne helt.. 

Ta Hazard f.eks., var 4 stjerner en periode, så har han vært skadet i tilsammen 11 mnd på de 4 årene jeg har hatt han, og har endt opp på 2.5 stjerner.. Krise. 

Det samme har skjedd med Ramsey, Wilshere, Chamberlain og egentlig stort sett alle på laget mitt. What to do..

Firzon
04.04.12 15:35
-Pat: Ikke bare tar skadene helt av på den nye patchen, de ødelegger jo spillerne helt..  Ta Hazard f.eks., var 4 stjerner en periode, så har han vært skadet i tilsammen 11 mnd på de 4 årene jeg har hatt han, og har endt opp på 2.5 stjerner.. Krise.  Det samme har skjedd med Ramsey, Wilshere, Chamberlain og egentlig stort sett alle på laget mitt. What to do..

Noe galt med treningsopplegget ditt da. Med engang patchen kom hadde jeg skader hele tiden, men ser ut som FM hadde fikset det problemet ganske kjapt, så har normalt med skader igjen.

Firzon
04.04.12 15:36
EdenHazard: Du kunne jo prøvd deg i Viking igjen?

Orker ikke å starte på nytt igjen, kommer nok bare til å fortsette med denne saven helt til FM 13 kommer ut. Skal ikke se bort ifra at jeg når 2050, så fort jeg skifter klubb med Blackpool.

United-due
United-dueInnlegg: 1327
04.04.12 16:22
Firzon: En grunn til at jeg ikke liker å spille i TL, er fordi det ofte er bingo. Var hvertfall det på FM 11. I første sesong med Viking vant jeg ligaen og tapte semifinalen i cupen, dette med ingen kjøp..

Nesten det samme skjedde med meg også på FM11. Kjøpte ingen første ses med Viking, 3 plass i serien og seier i cupen. Neste sesong forsterka jeg laget kraftig. Etter 10 kamper lå jeg siste med 1 seier og 2-3 uavgjorte. Var sykt irriterende. 

Hernandez_er_syk
Hernandez_er_sykInnlegg: 6230
04.04.12 16:55

Starter med enten Borussia Munchengladbach(?) eller IK Start :D 

Gardio
04.04.12 17:25
Hernandez_er_syk: Borussia Munchengladbach(?)

Riktig! ;-) Start med dem! 

Vurderer karrieretråd med Molde hvor jeg kjører kampoppdateringer og oppsummerer hver måned. Er det noe interesse for det? :-) 

(Innlegget ble redigert 04.04.12 17:26)

United-due
United-dueInnlegg: 1327
04.04.12 17:28
Gardio: Er det noe interesse for det? :-)

Jepp! :-)

Haagensen10
Haagensen10Innlegg: 79
04.04.12 17:52
Gardio: Fant en "Tici-taca"-taktikk på FMBase. Den er mest mulig etterlignet Barca. Første kampen med den taktikken! Ballbesittelse, much?Finnes > her

Hvilket program bruker du for og laste ned taktikker?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg