Kamp 18(7.div): Laggen gir seg ikke
For andre gang skal et dansk lag prøves ut i denne serien. Denne gangen er det FC København(3,5 stjerner) jeg håper at skal imponere meg.
FC København XI(4-3-2-1):
Wiland(74,1)
Gamboa(65,2)-Ottesen(73,2)-Jørgensen(73,2)-Bengtsson(68.2)
Bolanos(75,4)-Grindheim(73,2)-Claudemir(76,3)
Santin(73,3) Diouf(72,4)
N'Doye(78,3)
Tanker om laget før kampen: God fart på midtstopperne. Et par spillere med 4 stjerners finter gir løfter om at dette kan bli morro. Ingen superraske angrepsspillere på laget så skal nok ikke spille på samme måte som jeg gjorde forrige kamp.
Små irritasjonsmomenter:Når jeg skal starte kampen så blir jeg stuck i arenaen, prøver å logga av og på psn men det hjelper ikke så jeg må skru av og på spillet.
Når jeg så skal starte på nytt så møter jeg et lag med helt like drakter. Men jeg får vel se det positive i det, i det minste så begynner jeg å bli ganske erfaren på å sette opp laget...
Som vanlig er det Anzhi jeg møter. De spiller også som vanlig i en 4-2-3-1(2) formasjon
Litt om kampen: Kampen starter på drømmevis med at Diouf drar seg ned langs venstresia, tar en regnbueflikk og legger inn til Santin som på helvolley banker ballen opp i krysset. Dette målet får innvirkning på hele kampen. For det første så prøver jeg å finte mye mer, for det andre så vil jeg helst ikke dominere så mye i frykt for at han stikker, dette er nemlig et mål jeg vil ta en nærmere kikk på. Dermed blir ikke resten av førsteomgangen noen høydare, det hjelper heller ikke at Anzhi ligger svært defensivt og satser på kontringer.
Men min lettere arrogante holdning straffer seg i andreomgang. Anzhi kontrer og forsvaret til København rygger. Jeg ser hva som kommer til å skje, Zhirkov kommer til å banke den i krysset. Jeg prøver desperat å få skifta til riktig spiller, dessverre til ingen nytte. Fra 20 meter drar Zhirkov til, og akkurat som jeg frykta smeller ballen i krysset. Akkurat som i alle andre kamper er det nå jeg blir bekymra og satser på å få et raskt mål, det funker, jeg får straffe etter en brutal kvesting av Claudemir. Santin scorer og jeg er oppe i 2-1.
Men nå starter h**vete. Det begynner å lagge så mye at det ikke skulle være lov. Spillerne begynner å blinke nå og da blandt annet. Pga dette blir alt av høydepunkter ikke lagra eller vist, det eneste jeg får se er en tom, grå og stusselig midtsirkel. Dessverre skjer også dette med alle tidligere lagra høydepunkter. Dermed får jeg ikke sett målet mitt på nytt, så det får heller bare vokse seg bedre og bedre inni hodet mitt.
Uansett, h**vete har brutt løs. Sentringer går hitt og ditt, og naturligvis havner en av dem til Eto'o. Eto'o som enkelt løper forbi forsvaret mitt. Eto'o som enda enklere setter ballen forbi Wiland. Eto'o, mannen som får meg til å ville skrike ut gloser som ikke hører til noe sted. Eto'o som gjør at jeg nå har 14 fifa min igjen til å slippe inn et idiotisk mål til og tape hele dritten.
Men på den andre siden av banen har vi en annen man. Diouf.
Diouf som vinner ballen på hjørnet av Anzhis 16 meter. Diouf som danser seg forbi motspillerne. Diouf som stopper opp et par sekunder pga laggen. Diouf som plasserer ballen nede i høyre hjørnet. Diouf som redder meg(Begynner å bli litt bekymra for at jeg trenger en redningsmann annenhver kamp).
Jeg skjerper meg og resten av kampen klarer jeg meg bedre i forsvar, i det 87 min banker Santin ballen i nettaket fra kort hold og kampen er avgjort.
Fakta fra kampen: FC København - Anzhi
Mål: 4 - 2
Skudd(på mål): 13(8) - 7(4)
Ballbesittelse
(på motstanderens tredjedel): 55(20) - 45(11)
PP: 88 - 81
Målscorere: Santin(3),Diouf - Zhirkov,Eto'o
Flest skudd på mål: Santin(3/4) og Eto'o(3/4)
Flest fullførte pasninger: Claudemir(21/21)
Flest vellykkede driblinger: Diouf(16/20)
BB:Santin(9.50,3 mål)
Hva jeg synes om laget: Laget overraska meg positivt. Diouf er en nytelse å drible med og Santin er svært god til å avslutte. Sleit dog litt i forsvar, men det er få midtstoppere som klarer å stoppe Eto'o og co på kontring uten problemer. Jeg spilte svært mye på venstre side, kanskje litt dumt siden Bolanos var en av de jeg hadde gleda meg til å prøve. N'Doye skuffa meg litt, fikk til lite med han og særlig avslutningene var av en helt annen klasse enn Santin. Alt i alt et lag jeg kan anbefale.
16-2-0(4-0-0,4-0-0,5-1-0)(3-1-0)
Edit: Det blir også kveldens siste, gidder ikke å spille når det skal lagge så mye.