Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fifa 12 - Online: Ubeseira til ligatittel

NYTT TEMA
Uniquecorn
UniquecornInnlegg: 1934
26.07.12 01:15

Kamp 16(7.div): Jeg hater min pc...

Etter å ha skrevet tidenes lengste rapport som jeg selv synes var svært bra og underholdende velger pcen min å streike. Dermed mister jeg en halvtimes arbeid... Neida, jeg er ikke sur i det hele tatt. Den gode nyheten er at jeg snart skal kvitte meg med dette forp**** skrotet som sikkert ikke er verdt plasten den er dekka med.

Kampen endte forøvrig 1-1 selv om jeg dominerte den. 

Jeg spilte med Sampdoria, men kommer til å ta en kamp til med dem nå

15-1-0(4-0-0,4-0-0,5-1-0)(1-1-0)

Uniquecorn
26.07.12 01:50

Kamp 17(7.div): Ny stil

Jeg skal innrømme det, jeg var sur,jævlig sur, når jeg spilte denne kampen. 

Sampdoria(3,5 stjerner) skulle testes igjen. 

Sampdoria XI(4-3-2-1):  Romero

Berardi-Costa-Rossini-Laczko 

Foggia-Munari-Obiang

Eder               Padalino
                                         Pozzi 

Jeg møtte Anzhi Makhachkala, akkurat som jeg gjorde forrige kamp. De stilte i en 4-2-3-1(2) formasjon. 

Veldig lite om kampen: Siden jeg var sur droppa jeg alt av finspill. Her skulle det gå rask forover, så jeg spilte ekstremt gjennombruddshissig, og det betalte seg. Jeg stoppa ikke før det sto 8-0, eller, det var ikke jeg som stoppa, jeg skulle til å fortsette med 9-0, dommeren derimot var en j**** kødd og blåste av. 

Sampdoria funka også veldig mye bedre når jeg spilte sånn her, i tillegg så syntes jeg alle spillere skjøt litt ekstra hardt nå, det var som om de sugde til seg litt ekstra kraft fra mitt hat til pcen hver gang de skulle skyte. 

Fakta fra kampen:                           Sampdoria             -                 Anzhi

Mål:                                                            8                        -                       0

Skudd(på mål):                                       15(11)               -                      7(4)

Ballbesittelse
(på motstanderens tredjedel):                52(17)             -                     48(10)

PP:                                                               82                    -                        75

Målscorere: Eder(3), Pozzi(2), Padalino(2), Munari(1)                    

Flest skudd på mål: Eder(4/5)

Flest fullførte pasningerBoussoufa(22/26)

Flest vellykkede driblinger:  Boussoufa (18/20)

BB:Romero(10,00, 7 redninger)

Hva jeg synes om laget: Sampdoria funker utmerket hvis du spiller direkte, Foggia på midtbanen er svært god og alle på topp funker også veldig bra på overganger. I tillegg til dette har de et raskt forsvar og en god keeper for å være 3,5 stjerner. 

15-2-0(4-0-0,4-0-0,5-1-0)(2-1-0)
(Ser at rapporten i forrige er feil på resultatgreia, skulle være 14 seiere på den)

Beklager at dette ble en litt stusselig rapport, orker bare ikke å skrive mer(er også litt redd for at pcen skal streike igjen).  

Edit: Dette blir også nattens siste kamp, mulig jeg kan fortsette i morra kveld.

(Innlegget ble redigert 26.07.12 01:52)

TheUntouchable
TheUntouchableInnlegg: 4484
26.07.12 18:36

Fantastisk :D

Hvis jeg hadde sett innlegget ditt, hadde jeg anbefalt Foggia, Eder og Padalino. Raske og gode spillere. 

Uniquecorn
26.07.12 23:36
TheUntouchable: Padalino

Funka svært bra i kamp nummer to når jeg spilte direkte, men i første kampen når han ikke fikk noe særlig med rom gikk det dårlig. Mistenker at han har litt lav ballkontroll(i hvertfall i forhold til fart), hvis jeg husker det neste gang jeg spiller skal jeg sjekke det. 

HeskeyTime
HeskeyTimeInnlegg: 5622
26.07.12 23:40

Kult konsept, hadde noe sånt på reservebrukeren min hvor statsen min er 25-1-0 fortsatt. Håper du holder på lengre såklart. :D

Uniquecorn
26.07.12 23:55

Takk, 25-1-0 er imponerende, husker du hvilken div du endte i da? 

Uniquecorn
27.07.12 00:53

Kamp 18(7.div): Laggen gir seg ikke

For andre gang skal et dansk lag prøves ut i denne serien. Denne gangen er det FC København(3,5 stjerner) jeg håper at skal imponere meg.

FC København XI(4-3-2-1):
                                        Wiland(74,1)

Gamboa(65,2)-Ottesen(73,2)-Jørgensen(73,2)-Bengtsson(68.2) 

Bolanos(75,4)-Grindheim(73,2)-Claudemir(76,3)

Santin(73,3)                                    Diouf(72,4) 
                                          N'Doye(78,3) 

Tanker om laget før kampen: God fart på midtstopperne. Et par spillere med 4 stjerners finter gir løfter om at dette kan bli morro. Ingen superraske angrepsspillere på laget så skal nok ikke spille på samme måte som jeg gjorde forrige kamp.

Små irritasjonsmomenter:Når jeg skal starte kampen så blir jeg stuck i arenaen, prøver å logga av og på psn men det hjelper ikke så jeg må skru av og på spillet. 
Når jeg så skal starte på nytt så møter jeg et lag med helt like drakter. Men jeg får vel se det positive i det, i det minste så begynner jeg å bli ganske erfaren på å sette opp laget... 

Som vanlig er det Anzhi jeg møter. De spiller også som vanlig i en 4-2-3-1(2) formasjon

Litt om kampen: Kampen starter på drømmevis med at Diouf drar seg ned langs venstresia, tar en regnbueflikk og legger inn til Santin som på helvolley banker ballen opp i krysset. Dette målet får innvirkning på hele kampen. For det første så prøver jeg å finte mye mer, for det andre så vil jeg helst ikke dominere så mye i frykt for at han stikker, dette er nemlig et mål jeg vil ta en nærmere kikk på. Dermed blir ikke resten av førsteomgangen noen høydare, det hjelper heller ikke at Anzhi ligger svært defensivt og satser på kontringer. 

Men min lettere arrogante holdning straffer seg i andreomgang. Anzhi kontrer og forsvaret til København rygger. Jeg ser hva som kommer til å skje, Zhirkov kommer til å banke den i krysset. Jeg prøver desperat å få skifta til riktig spiller, dessverre til ingen nytte. Fra 20 meter drar Zhirkov til, og akkurat som jeg frykta smeller ballen i krysset. Akkurat som i alle andre kamper er det nå jeg blir bekymra og satser på å få et raskt mål, det funker, jeg får straffe etter en brutal kvesting av Claudemir. Santin scorer og jeg er oppe i 2-1. 

Men nå starter h**vete. Det begynner å lagge så mye at det ikke skulle være lov. Spillerne begynner å blinke nå og da blandt annet. Pga dette blir alt av høydepunkter ikke lagra eller vist, det eneste jeg får se er en tom, grå og stusselig midtsirkel. Dessverre skjer også dette med alle tidligere lagra høydepunkter. Dermed får jeg ikke sett målet mitt på nytt, så det får heller bare vokse seg bedre og bedre inni hodet mitt. 

Uansett, h**vete har brutt løs. Sentringer går hitt og ditt, og naturligvis havner en av dem til Eto'o. Eto'o som enkelt løper forbi forsvaret mitt. Eto'o som enda enklere setter ballen forbi Wiland. Eto'o, mannen som får meg til å ville skrike ut gloser som ikke hører til noe sted.  Eto'o som gjør at jeg nå har 14 fifa min igjen til å slippe inn et idiotisk mål til og tape hele dritten. 

Men på den andre siden av banen har vi en annen man. Diouf.
Diouf som vinner ballen på hjørnet av Anzhis 16 meter. Diouf som danser seg forbi motspillerne. Diouf som stopper opp et par sekunder pga laggen. Diouf som plasserer ballen nede i høyre hjørnet. Diouf som redder meg(Begynner å bli litt bekymra for at jeg trenger en redningsmann annenhver kamp). 

Jeg skjerper meg og resten av kampen klarer jeg meg bedre i forsvar, i det 87 min banker Santin ballen i nettaket fra kort hold og kampen er avgjort. 

Fakta fra kampen:                           FC København        -                 Anzhi

Mål:                                                            4                        -                       2

Skudd(på mål):                                       13(8)               -                      7(4)

Ballbesittelse
(på motstanderens tredjedel):                55(20)             -                     45(11)

PP:                                                               88                    -                        81

Målscorere: Santin(3),Diouf                                       -        Zhirkov,Eto'o

Flest skudd på mål: Santin(3/4) og Eto'o(3/4)

Flest fullførte pasningerClaudemir(21/21)

Flest vellykkede driblinger:  Diouf(16/20)

BB:Santin(9.50,3 mål)

Hva jeg synes om laget: Laget overraska meg positivt. Diouf er en nytelse å drible med og Santin er svært god til å avslutte. Sleit dog litt i forsvar, men det er få midtstoppere som klarer å stoppe Eto'o og co på kontring uten problemer. Jeg spilte svært mye på venstre side, kanskje litt dumt siden Bolanos var en av de jeg hadde gleda meg til å prøve. N'Doye skuffa meg litt, fikk til lite med han og særlig avslutningene var av en helt annen klasse enn Santin. Alt i alt et lag jeg kan anbefale. 

16-2-0(4-0-0,4-0-0,5-1-0)(3-1-0)

Edit: Det blir også kveldens siste, gidder ikke å spille når det skal lagge så mye. 

(Innlegget ble redigert 27.07.12 01:07)

unitedkid1902
unitedkid1902Innlegg: 25068
27.07.12 01:09
Uniquecorn: Hva jeg synes om laget:

Hehe. Var en av lagene jeg brukte når jeg vant min eneste ligatittel til nå (har bare prøvd 2-3 ganger da :P). Den sesongen jeg vant brukte jeg bare lag som jeg ikke hadde prøvd på fifa (altså ikke på noen versjon av fifa så vidt jeg kan huske) i hver kamp.

Thpe
ThpeInnlegg: 5103
27.07.12 01:34
Uniquecorn: N'Doye

Passer kanskje ikke helt din spillestil, han passer perfekt for meg! ;)

Uniquecorn
29.07.12 05:29
Thpe: Passer kanskje ikke helt din spillestil, han passer perfekt for meg! ;)

Hva slags spillestil er det han passer i?

Uniquecorn
29.07.12 05:29
unitedkid1902: Den sesongen jeg vant brukte jeg bare lag som jeg ikke hadde prøvd på fifa (altså ikke på noen versjon av fifa så vidt jeg kan huske) i hver kamp.

Nice :)

Priince
PriinceInnlegg: 685
07.08.12 17:28

Etter å ha blitt inspirert av deg startet jeg med noe samme, hadde 6-0-0 helt til jeg VANT en kamp og nettet mitt klikka selvfølgelig ETTER kampen og da fikk jeg selvfølgelig TAP -.-

Men regner ikke med den så jeg har 8-0-0 til nå. Har du 16 seier og 2 uavgjort eller 2 tap btw?  :)

Kunne du tenkt deg en kamp mot meg ? ;)

(Innlegget ble redigert 07.08.12 17:28)

Uniquecorn
07.08.12 18:43
Priince: Kunne du tenkt deg en kamp mot meg ? ;)

Tar gjerne en kamp mot deg, bare add "FloatlessBoat" på psn. 
Tenkte å lage meg middag nå, men kan spille om 30-40 min hvis det passer deg. Har 16 seiere og 2 uavgjort. 

Jeg hadde også tenkte til å fortsette litt på serien i kveld, men for å få litt fortgang i det spiller jeg heller tre kamper og skriver kort om de tre kampene i en post, sånn som jeg har gjort det hittil tar skrivinga 2-3 ganger så lang tid som kampene. Når(hvis) jeg etterhvert begynner å nærme meg målet mitt vil de lengre rapportene komme tilbake. 

Priince
PriinceInnlegg: 685
07.08.12 21:14
Uniquecorn: Tar gjerne en kamp mot deg, bare add "FloatlessBoat" på psn. 
Tenkte å lage meg middag nå, men kan spille om 30-40 min hvis det passer deg. Har 16 seiere og 2 uavgjort. 
Jeg hadde også tenkte til å fortsette litt på serien i kveld, men for å få litt fortgang i det spiller jeg heller tre kamper og skriver kort om de tre kampene i en post, sånn som jeg har gjort det hittil tar skrivinga 2-3 ganger så lang tid som kampene. Når(hvis) jeg etterhvert begynner å nærme meg målet mitt vil de lengre rapportene komme tilbake.

Kan etter 23.30 .. Legger deg til når jeg har mulighet. Men jeg skal ikke spamme tråden din. Fortsett med det gode arbeidet ditt, så får vi ta en kamp senere. Adios ;)

Uniquecorn
07.08.12 22:10

Kamp 19(7.div): Lag fra fjerde nivå i England

Skulle nå prøve et lag fra league 2 i England, Shrewsbury(1,5 stjerner). Laget har så mye fart at det er helt latterlig. I tillegg er det en del høye spillere.  Så før kampen virker dette som et lag som passer perfekt til folk som liker å løpe ned langs kantene og legge innlegg.  I tillegg så er det tre spillere som har 4-stjerners finter, fant dog bare plass til to av dem på laget.

Stilte som vanlig i en 4-3-2-1 formasjon.

Motstander: Sydney FC.

Kampen:Mye dårlig spill gjennom hele kampen. Men scorer to mål på corner i løpet av førsteomgang. I starten av andre kommer Morgan alene igjennom og på halvvolley lobber han ballen over keeper og i mål. Etterpå forlater motstanderen kampen.

Veldig lite om laget: Likte ikke så godt å spille med laget, pasningsspillet ble for upresist og skuddene var av ymse kvalitet.

Kamp 20(7.div): Passende i disse OL tider

Da skulle det første av dagens to «Sone 7»lag testes. Olympiakos(4 stjerner) har mange teknikere, virker som et spennende lag. Formasjon:4-3-2-1.

Denne gangen var det Werder Bremen som sto på motsatt banehalvdel.

Kampen: Kampen starter med en kjempesjanse til Werder Bremen, men heldigvis er stanga på min side. Men jeg skjerper meg og en strålende Mirallas scorer to mål i løpet av førsteomgang. Oppskriften er den samme på begge måla. Kutter inn fra sia på Werder Bremens dyptliggende forsvar og scorer fra innafor 5-meteren.  I 45 min kutter han inn igjen, denne gangen blir han takla mens han skyter. Fifa kommentatorene sier «No foul» men dommeren har en annen mening.  Straffen skyter jeg derimot rett utafor krysset. 2-0 til pause. I andreomgangen kjører jeg på med ultra offensivt og høyt press. Tar ikke lang tid før det står 5-0 og motstanderen stikker.

Litt om laget: Likte godt å spille med laget, mange gode spillere både offensivt og defensivt og en stor del av spillerne er også teknisk gode. Keeperen er lagets svake ledd, forventer bedre enn 71 i rating på et 4 stjerners lag. Mirallas er dog helt fantastisk.

Kamp 21(6.div):Endelig får jeg fullført en kamp

Dagens siste lag ble Boca Juniors(3,5 stjerner). Laget ser jevnt over helt greit ut, mangler kanskje litt fart, til gjengjeld har de Riquelme, så satser på å score et par fine mål med han. Nesten at jeg droppa 4-3-2-1 sånn at han skulle få spille SOM, men han får klare seg med SM.

Jeg starter kampen og ser at forkortelsen for motstanderlaget er NOR, det tar meg nesten hele førsteomgangen før jeg forstår at det står for Norwich. Norwich spiller 4-1-2-1-2.

Kampen: Jeg burde tatt ledelsen etter 7 min når Erviti skrur ballen utafor fra 5 meter.  Jeg dominerer banespillet, men hva gjelder vel det når Norwich kontrer i det 29 min og Jackson scorer fra rundt 10 meter. Skuffet over at keeperen min ikke redder skuddet da det var fra svært skrått hold. Jeg prøver og prøver, men sliter med å gjøre ting enkelt, og da går det dårlig når fintene ikke sitter og skudda. Riquelme blir usynlig, og de gangene han har ballen får han til veldig lite, men i det 44 min glimter han til med gammel storhet når han plasserer ballen i krysset fra 20 meter.  Til pause står det 1-1, skuddstatistikken viser derimot 9-1.

Andreomgangen dominerer jeg og scorer tidlig etter et fint angrep. Norwich er heldigvis ikke like effektive som i førsteomgang og scorer dermed ikke på den eneste sjansen de får i andreomgangen.  Kampen ender derimot 2-0

Skudd: 17-1
Skudd på mål: 10-2

Litt om laget: Likte laget, bortsett fra Riquelme og keeper som skuffa stort. Ville ganske endre mening om Riquelme om jeg hadde fått noen frispark, men dommeren gir jo heller elendige fordeler.

19-2-0(4-0-0,4-0-0,5-1-0)(5-1-0)(1-0-0)

unitedkid1902
unitedkid1902Innlegg: 25068
07.08.12 22:22
Uniquecorn: Kamp 20(7.div): Passende i disse OL tider Da skulle det første av dagens to «Sone 7»lag testes. Olympiakos(4 stjerner) har mange teknikere, virker som et spennende lag. Formasjon:4-3-2-1. Denne gangen var det Werder Bremen som sto på motsatt banehalvdel. Kampen: Kampen starter med en kjempesjanse til Werder Bremen, men heldigvis er stanga på min side. Men jeg skjerper meg og en strålende Mirallas scorer to mål i løpet av førsteomgang. Oppskriften er den samme på begge måla. Kutter inn fra sia på Werder Bremens dyptliggende forsvar og scorer fra innafor 5-meteren.  I 45 min kutter han inn igjen, denne gangen blir han takla mens han skyter. Fifa kommentatorene sier «No foul» men dommeren har en annen mening.  Straffen skyter jeg derimot rett utafor krysset. 2-0 til pause. I andreomgangen kjører jeg på med ultra offensivt og høyt press. Tar ikke lang tid før det står 5-0 og motstanderen stikker. Litt om laget: Likte godt å spille med laget, mange gode spillere både offensivt og defensivt og en stor del av spillerne er også teknisk gode. Keeperen er lagets svake ledd, forventer bedre enn 71 i rating på et 4 stjerners lag. Mirallas er dog helt fantastisk.

:D

Dette var forresten et av de andre lagene jeg brukte. :P

(Innlegget ble redigert 07.08.12 22:23)

FabioBorini
FabioBoriniInnlegg: 6519
08.08.12 15:57
Uniquecorn: Kamp

spille mot meg? :)

Uniquecorn
08.08.12 16:26
FabioBorini: spille mot meg? :)

Bare å legge meg til. "FloatlessBoat" på psn. Kan ikke spille akkurat nå men kan sikkert senere i kveld.

Uniquecorn
16.08.12 01:55

Kamp 22(6.div): Bom, bom og atter bom.

Siden Norge(4 stjerner) spilte landskamp i dag tenkte jeg å spille med dem. Som vanlig stilte jeg i 4-3-2-1.

Før kampen er det store spørsmålstegnet keeperplassen. Bruker selv Jarstein men han er egentlig ikke en keeper som holder til dette nivået(70 i rating). Forsvaret er heller ikke noe særlig og mangler litt fart.

Min motstander var Everton som spilte 4-4-2(1)

Kampen: Som tittelen tilsier var det en kamp jeg sløste vanvittig med sjansene i. Særlig Huseklepp viste seg fram som helt ubrukelig foran målet. Jeg skapte sjanser på løpende bånd i første omgang og kunne fort lede med 4-5 mål til pause. I stedet sto det 1-0 etter at Tarik fikk returen etter å ha bomma alene med keeper. Andre omgang starta i samme sporet men Everton kom etter hvert litt mer enn i kampen. Heldigvis redda Jarstein og kampen endte 1-0. Hadde for øvrig to stangskudd.

Skudd: 24-2

Skudd på mål: 11-2

Litt om laget: Grei fart, mange gode ballvinnere men merker at forsvaret sliter med tempoet når motstanderen kommer på kontringer. Svært skuffa over avslutningene til Moa og Huseklepp, men det er nok heller jeg som er problemet(helt ubrukelig til å avslutte i dag). Jarstein fikk heldigvis ikke så mange muligheter til å tabbe seg ut.

Kamp 23(6.div): Jevnt

Denne kampen valgte jeg AZ Alkmaar(3,5 stjerner). Formasjon: 4-3-2-1 naturligvis.

Synes laget så svært bra ut, bra tempo i forsvaret og en grei keeper. Spiller med to SOM og en SM på de sentrale midtbaneposisjonene så mulig jeg må gjøre noen bytter der hvis jeg sliter defensivt.

Møtte denne gangen Werder Bremen som spilte 4-1-2-1-2(2).

Kampen: Første omgangen var svært jevn. Altidore brenner et par alene med keeper mens Werder Bremen på andre side av banen skyter er frispark i stanga og ut.

Jeg skifter til 4-3-3 i andreomgangen og etter hvert begynner jeg å få litt kontroll. Altidore scorer et flaksmål etter litt kaos i feltet og jeg begynner å skape en del sjanser. Kampen ebber ut og jeg vinner til slutt 1-0

Skudd: 7-5

Skudd på mål:2-2

Litt om laget: Det funker helt greit, ikke noen spiller som skiller seg noe særlig ut, heller ingen svake ledd.

Kamp 24(6.div): Fartsfylt kamp

Siden jeg sleit såpass når jeg spilte mot Werder Bremen(4 stjerner) valgte jeg dem denne gangen. 4-3-2-1 denne gangen også.

Midtbanen ser litt svak ut. Forsvaret er litt ujevnt, med Naldo som skiller seg ut(på en svært positiv måte). Angrepet ser bra ut. Og kan heller ikke klage på keeperen(83 i rating).

Møtte Neymar og Co(Santos). De spilte i en 4-1-2-1-2(2) formasjon.

Kampen:Jeg starter best og kunne fort scora to før 5 min, men avslutningene mine er akkurat som de har vært i hele da, forferdelige. Utover i omgangen bølger det mer og mer fram og tilbake, men i det 40 min velger Leo å brutalt kveste Arnautovic bakfra og blir sendt av banen. Og i det 45 min kommer Marin alene med keeper og scorer(ja jeg scora faktisk alene med keeper). I andre omgang bølger det enda mer fram og tilbake, sjansene florerer begge veier men utrolig nok klarer bare angriperne og score når de står i offside. Dermed ender også denne kampen 1-0.

Skudd:15-5

Skudd på mål:9-3

Litt om laget: Mange gode spillere, men de passer ikke helt inn i systemet mitt. Mangler gode rene vinger og sentrale midtbanespillere. 

22-2-0(4-0-0,4-0-0,5-1-0)(5-1-0)(4-0-0)

Beklager at jeg har skrevet så lite her i det siste, har rett og slett blitt litt lei av fifa 12 :(

Gardio
GardioInnlegg: 6808
16.08.12 15:44

Anbefaler å teste ut Kamerun! Med Eto'o og Koundjago(?) (er på benken fra start) på topp. Beast!

instinto
instintoInnlegg: 1684
16.08.12 16:07

Anbefaler Elfenbenskysten, Doumbia og Gervinho løper ifra alt med puls, mens store sterke Drogba netter på bestilling.

Ellers er Belgia noe å teste, mange gode spillere, både offensivt og defensivt.

(Innlegget ble redigert 16.08.12 16:08)

LaLigaFTW
LaLigaFTWInnlegg: 254
16.08.12 16:43

Prøv Real Betis!

Crabsen
CrabsenInnlegg: 7313
17.08.12 21:54

Feil tråd, sorry.

(Innlegget ble redigert 17.08.12 21:54)

Uniquecorn
19.08.12 20:21

Tusen takk for anbefalingene til nye lag, de skal alle prøves.

Kamp 25(6.div):Dominanse

Denne gangen var det altså Kamerun(4 stjerner) sin tur til å vise hva de kan. Og idet jeg setter opp laget legger jeg merke til et stort problem, det finnes ikke en eneste SM.  For dette er nemlig et lag med 5 SDMer, en HM, null VM og null SM. Alikavel bestemmer jeg meg for å fortsette med 4-3-2-1. Styrken til Laget er Eto’o i tillegg til et forsvar med mye fart.

Møtte Spartak Moskva som stilte i 4-3-3(4)

Kampen: Overkjøring fra ende til annen, alikavel ble det ikke så mange mål, mye svake avslutninger og når jeg først tok ledelsen gjorde jeg mye rart i etterkant, hadde også to stangskudd. Var aldri bekymra for at motstanderen skulle utligne og kampen endte til slutt 2-0. Eto’o slo sannsynligvis verdensrekorden i å skyte høyest mulig over mål i 90nde min da han banka til på volley fra 16-meteren. Kanskje havner den i samme bane rundt Jorda som ballen Ramos skjøt straffe med.

Skudd: 17-4

Skudd på mål: 9-0

Litt om laget: Laget er veldig raskt, savner definitivt playmakere, midtbanen bruker ofte lang tid på å flytte seg oppover siden den består av tre SDMer. Keeperen er veldig lav, ikke så farlig i denne kampen men hadde jeg møtt en bedre spiller kunne det lett blitt en del baklengsmål.

Kamp 26(6.div):Mer dominanse

Igjen skal jeg prøve et afrikansk landslag, denne gangen Elfenbenskysten(4,5 stjerner).  Stiller også denne gangen i 4-3-2-1.

Laget er godt besatt når det gjelder fart å fysikk, i tillegg er det fylt opp av stjernespillere som Drogba og Yaya Toure. Lagets svake ledd er keeperen, 72 i rating er rett og slett for dårlig for et 4,5 stjerners lag.

Møtte denne gangen Lyon, som spilte en egendefinert 4-3-3 formasjon.

Kampen: Kampen starter med at jeg skaper sjanse etter sjanse, men først etter 29 min tar jeg ledelsen når jeg først skyter stang ut før Lyon kontrer og får en corner, den vinner jeg og kontrer selv og Doumbia kommer alene med keeper og lobber i tverliggeren, stupheader så returen i mål. I det 43 min er det Gervinho sin tur til å vise at han kan lobbe,noe han klarer. Dette er ingen morsom dag på jobben for Hugo Lloris, men han kan trøste seg med at han var Lyons beste spiller. I andreomgang fortsetter Doumbia og Gervinho å score, men det er Yaya Toure som stjeler showet når han banker ballen i krysset fra 25-30 meter. Drogba scorer ingen, det nærmeste han kommer er når straffen hans går i tverrligger og ned på streken.

Skudd:22-0

Skudd på mål:11-0

Litt om laget: Morsomt lag som er svært gode på det aller meste, men savner spillere til å ta frispark og cornere med, blir litt lite skru i forhold til skuddkraft, og vil helst slippe å bruke Drogba til å slå cornerne med.

Kamp 27(5.div): Mest dominanse

Flytter oss nå nordover til Europa, det er nemlig fremadstormende(i hvertfall med tanke på kvalitet på enkeltspillere) Belgia(4,5 stjerner) som skal prøves.

Angrepet ser svært bra ut, midtbanen helt grei og forsvaret er fullt av kvalitetsspillere(Kompany, Vermaelen,Vertonghen), det er bare et problem, det finnes bare en back. Har altså 6 midtstoppere tilgjengelig, men ikke en eneste VB og kun en HB, han har 68 i rating. Det finnes heller ikke noen midtbanespillere som passer på backplass her så dermed må Vermaelen spille VB.

Motstander: Borussia Dortmund i en 4-2-3-1(1) formasjon.

Kampen: Enveiskjøring. Lukaku, Mertens og Hazard dominerer. Både Mertens og Lukaku scorer hattrick. Lukaku åpner scoringsballet etter 15 min og etter det blir det bare enklere og enklere for de Belgiske stortalentene å komme seg gjennom det umotiverte forsvaret til Dortmund. Belgierne gir seg ikke før det står 8-0. Kunne fort blitt flere også, hadde vel et skudd i stang inn og et i stang ut(altså truffet stengene 7 ganger på tre kamper).

Skudd: 24-2

Skudd på mål:18-0

Litt om laget: Fantastisk, rett og slett. Lukaku har et godt skudd og et fysikk som gjør at han kan vende opp om de aller fleste midtstoppere, litt skuffa over headingene hans dog. Blant annet så velger han å stupheade ballen over målet fra 5 meter i stedet for å bare sparke den i mål etter å ha blitt lobbet igjennom av Hazard. Hazard og Mertens funker også svært godt på kantene, svært positivt overaska over Mertens. Midtbanen funker godt og forsvaret klarte seg uten problemer. Courtois fikk aldri noe særlig å gjøre, men han traff i hvertfall på de to utsparka sine. 

25-2-0(4-0-0,4-0-0,5-1-0)(5-1-0)(6-0-0)(1-0-0)

Crabsen
CrabsenInnlegg: 7313
19.08.12 21:31

_

(Innlegget ble redigert 19.08.12 21:31)

Ayebee
AyebeeInnlegg: 9865
27.08.12 21:09
Uniquecorn: Vorm(81,1) Angel Rangel(71,3)-Caulker(70,2)-Williams(74,2)-Taylor(69,2)                Allen(73,3)-McEachran(71,3)-Sigurosson(75,3)                Dyer(75,4)                                  Sinclair(73,4)

Hva er disse ratingene for noe?

Thpe
ThpeInnlegg: 5103
27.08.12 21:25
Ayebee: Hva er disse ratingene for noe?

Overall og ferdighetstrekk.

(Innlegget ble redigert 27.08.12 21:26)

Stialex
StialexInnlegg: 21538
27.08.12 21:53

Hehe, du er jammen ubeseira ennå, gitt.

Uniquecorn
27.08.12 22:58
Stialex: Hehe, du er jammen ubeseira ennå, gitt.

Det kommer nok dessverre mest av at jeg har spilt altfor få kamper, skal prøve å få spilt litt mer denne uka. 

Uniquecorn
29.08.12 01:41

Kamp 28(5.div): Casillas who?

Etter en lang pause skal jeg nå fortsette tråden, laget som får æren av å(forhåpentligvis) fortsette seiersrekka er Real Betis(3,5 stjerner).

Laget ser bra ut med god fart på topp og en solid midtbane. Skulle gjerne sett at laget hadde en til midtstopper med god fart, men det er jo tross alt et 3,5 stjerners lag. Laget passer også svært godt til 4-3-2-1 som jeg selvfølgelig stiller i.

Motstander: Wigan, i en 5-2-1-2 formasjon.

Kampen: Jeg liker ikke å spille mot Wigan, ikke fordi jeg har noe mot Wigan i virkeligheten men fordi de er et av få lag på fifa med 5 bak hvis man ikke skifter på noe. Denne kampen fikk jeg enda en grunn til å ikke ville spille mot Wigan, han heter Ali Abdullah Harib Al-Habsi. Kampen i seg selv var enveiskjøring, og etter 17 min header Ruben Castro inn 1-0 målet på returen fra Motero sitt knallharde skudd. Og utover omgangen fortsetter kjøret, og hadde det ikke vært for en uvirkelig god Al-Habsi ville det Real Betis ledet med minst 4 mål. Wigan kommer seg så vidt ut av egen banehalvdel.

Andreomgangen starter med en skikkelig kalddusj, Wigan kommer seg for første gang til Real Betis sin 16-meter, der finner Di Santo en umarkert Gomez som header inn 1-1. Men kjøret mot Wigans mål fortsetter, skudd på skudd på skudd, redning etter redning. Venter egentlig bare på at Wigan skal få skutt en gang til og score slik at jeg kan tape mest mulig ufortjent. Og Wigan kommer til en til avslutning, heldigvis ikke av den farlige sorten, en slapp lobb fra 10-15 meter fra nesten død vinkel. I det 81 min kommer Pereira alene med Al-Habsi, men etter utallige mislykkede forsøk er selvtilliten hans på bunn, så i stedet for å skyte sentrer han til Montero, som tydeligvis ikke tørr å avslutte på førstetouchen selv om han har en forsvarer like ved seg. Andre touchen derimot stoler han mer på og ballen triller i et åpent mål fra 11 meter. Resten av kampen fortsetter jeg å skape sjanser men Al-Habsi redder alt som er.  Resultat: 2-1

Skudd:24-2

Skudd på mål:16-1

Litt om laget: Digga det rett og slett. Særlig angrepet funker som en drøm, men midtbanen og forsvaret gjør også en svært solid kamp. Keeper slipper inn alt av skudd på mål men kanskje litt for lite grunnlag til å klage på han.

Kamp 29(5.div): Tilbake til landslag.

Skifter tilbake til landslag selv om jeg er svært fornøyd med det forrige klubblaget jeg brukte rett og slett fordi det er et par landslag jeg har lyst til å prøve ut. Derfor skal jeg nå spille med Skottland(4 stjerner).

Dessverre så passer ikke laget så godt til 4-3-2-1 rett og slett fordi det mangler rene kanter, til tross for dette spiller jeg i den formasjonen. Bytter man ut Caldwell for Whittaker får man mye fart i forsvaret(Whittaker er egentlig HB men er rimelig høy(185cm)). Midtbanen virker som laget sterkeste ledd. Keeper ser også bra ut med 77 i rating.

Motstander: Aston Villa i en 4-4-1-1(1) formasjon.

Kampen: Var vel egentlig ferdig etter 10 min når Naismith allerede hadde scora 2 ganger. Like før pause scorer også Miller fra langt hold med en lobb. I andreomgangen slapper jeg litt mer av, Bannan chipper inn 4-0 før Bent reduserer på volley fra 15 meter på en retur. Har sjansen til å score en del til men bommer veldig mye foran mål. Resultat: 4-1

Skudd:25-6

Skudd på mål: 9-4

Litt om laget: Solid lag over hele linja, selv om midtbanen til tider kan virke litt på etterskudd. Naismith funker svært godt som venstreving og det er veldig deilig å ha en så rask spiller som Whittaker som midtstopper når man møter Bent og co.  

27-2-0(4-0-0,4-0-0,5-1-0)(5-1-0)(6-0-0)(3-0-0)

Klikk for å gå tilbake til toppen