Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FIFFSA 5AS WC: Team Peru - The Real Team Norway

NYTT TEMA
Bibelnissen
BibelnissenInnlegg: 24319
22.10.15 18:45

For de som lurer på hva det dreier seg om: http://www.fantasyfootballscout.co.uk/2015/10/21/introducing-the-fiffsa-five-a-side-world-cup/

Laget:
Bibelnissen (C)
Bear2nd (V)
Mirage
EspenAndreassen
snkz
Up-The-Villa

Hopp som en kengeru, for vi er PERU!

Realisten123
Realisten123Innlegg: 5995
22.10.15 18:48

Lykke til
Nå skal dere få være i fred!

Mirage
MirageInnlegg: 18199
22.10.15 19:04
Realisten123: Nå skal dere få være i fred!

Fred? Støtte aksepteres i alle fall, om du gjør det via aktiv krigføring eller cheerleading er ikke så nøye, det har jo religionen vist oss i en årrekke. Heya.

EspenAndreassen
EspenAndreassenInnlegg: 10488
22.10.15 19:13

Dette blir bra gutter!

Kan ta første spørsmål:

Hva tenker dere om Azpilicueta, Dawson, Richards og Williams til helgen? Trenger å spille to av disse.

FFS anbefaler meg å spille Azpilicueta og Richards (som faktisk foreløpig var de to jeg hadde benket).

Begrunnelsen for å benke Azpi var rett og slett fordi jeg sitter med to offensive fra West Ham.

Richards vs Williams er veldig jevn, og er jo to lag som scorer relativt lite for tiden.

Bellerín - Dawson - Richards(/Williams/Azpilicueta) er vel hva jeg tenker foreløpig, men tar gjerne i mot tanker her siden jeg sitter litt fast.

Bear2nd
Bear2ndInnlegg: 55852
22.10.15 19:28

Hvilke tanker har dere rundt KdB?

Har per nuh dette laget.

Gomis-Schmeichel (jiiz)

Bellerin-Coleman-Martin-Souare-Nyom

Sanchez-Yaya-Payet-Mahrez-Barkley

Vardy-Pelle-Costa

Det jeg tenker i lengden er Yaya & Costa ut for Hazard & Aguero.

Sanchez, Hazard og Aguero tror jeg vil være de 3 med mest poeng i år som ifjor når vi summerer opp.

Vil det da være verdt det eller er det bare bortkasta bytter å få inn KdB for Yaya i mellomtiden. Vet det er rundt 6 runder til Aguero er tilbake.

Eller er dere uenige i tankegangen min?

Bear2nd
22.10.15 19:38
EspenAndreassen: Hva tenker dere om Azpilicueta, Dawson, Richards og Williams til helgen? Trenger å spille to av disse.

Bellerin er nailed on.

Richards møter et Swansea som virker ute av det. 6 siste uten seier og 1 mål på de 3 siste bortekampene.

Williams møter et Villa om har vært svake gjennom hele sesongen og ikke har vunnet siden premieren. De varierer veldig. Går fra å ikke score til å score 2. Vanskelig.

Dawson møter et Norwich som er helt ute av det defensivt og løper rundt som hodeløse høns. Samtidig så er de farlige offensivt. Dawson samtidig en trussel offensivt på dødballer.

Azpi. Chelsea med 2 smultringer på rappen nå. Langt derifra friskmeldt virker som de kanskje er på gang. Hvilke 2 offensive har du? Payet og Sakho? Leste at Valencia kunne være tilbake her så mulig det ikke er så lurt med Sakho?

Jeg ville hvertfall satt inn Richards sammen med Bellerin. Etter det er det 50/50 mellom Azpi og Dawson i min bok.

EspenAndreassen
22.10.15 19:45
Bear2nd: Har per nuh dette laget.

Liker laget. Jeg stresser foreløpig ikke med Agüero i hvert fall.

Jeg ville anbefalt deg å beholde Yaya om City hadde gått for en alenespiss med Yaya bak denne spissen (når Silva er borte, men er vel tilbake straks), men siden City spilte 4-4-2 blir han fort veldig dyp, så usikker på om det er verdt å beholde han da.

Laget mitt er for øvrig:

Butland - McCarthy (Spiller nok foreløpig bare Butland hver runde)

Bellerín - Azpilicueta - Williams - Dawson - Richards

Sánchez - KdB - Payet - Hazard - Westwood

Vardy - Pellè - Sakho

De spillerne som lever farlig offensivt er Hazard (var en gamble forrige uke som gikk dårlig, men skal gi han sjansen mot et West Ham som slipper inn mye mål), Payet (vet han er i form, men tror ikke det er lenge til han dabber litt av) og Sakho.

Her vurderer jeg Lukaku inn for Sakho, mens for Hazard/Payet er det hovedsakelig Özil, Mata, Barkley, Mané og Eriksen jeg har sett på, med hovedvekt på Mata og Özil.

Defensivt ser det litt styggere ut. Tror nok fort Williams må ut slik Swansea ser ut for øyeblikket. Her vurderer jeg Bertrand som en fin differential, men man kan kanskje ikke se bort i fra kampprogrammet til Everton? Moreno ser også fin ut fra GW14 og ut.

Bibelnissen
22.10.15 19:49

Bare sånn lite PS, som kanskje burde vært nevnt tidligere men som står i artikkelen: Turneringen starter ikke før i GW13, altså første GW etter årets siste landslagspause.

Så ta nødvendige langsiktige hits nå, gear up og still klare til diskusjon av lag underveis i landslagspausen.

EspenAndreassen
22.10.15 19:50
Bear2nd: Payet og Sakho? Leste at Valencia kunne være tilbake her så mulig det ikke er så lurt med Sakho?

Ja, har hørt det samme, men tror ikke det blir hit denne runden for å ta han ut siden det ikke er voldsomt mange spisser med en bra kamp denne GWen. Får heller få inn en av backene om det skulle vise seg at Sakho ikke spiller. Statsene til Sakho er for øvrig ikke så dårlige, selv om han ikke har scort i de to siste kampene.

EspenAndreassen
22.10.15 19:51
Bibelnissen: Bare sånn lite PS, som kanskje burde vært nevnt tidligere men som står i artikkelen: Turneringen starter ikke før i GW13, altså første GW etter årets siste landslagspause. Så ta nødvendige langsiktige hits nå, gear up og still klare til diskusjon av lag underveis i landslagspausen.

Synes det er greit å starte diskusjoner allerede jeg da, siden jeg uansett gjør bytter som skal være langsiktige.

Bear2nd
22.10.15 19:53
Bibelnissen: Bare sånn lite PS, som kanskje burde vært nevnt tidligere men som står i artikkelen: Turneringen starter ikke før i GW13, altså første GW etter årets siste landslagspause. Så ta nødvendige langsiktige hits nå, gear up og still klare til diskusjon av lag underveis i landslagspausen.

Hvordan planlegger du å styre det her sånn i forhold til at du benker et lag hver runde?

Tar vi en runde hver fredag hvor vi alle poster laget vårt og du tar en sjefavgjørelse? Stemmer vi over hvem vi vil benke?

Vil evt det benkede laget ha noen innvirkning eller står det bare passivt den runden?

Bibelnissen
22.10.15 19:53
EspenAndreassen: Synes det er greit å starte diskusjoner allerede jeg da, siden jeg uansett gjør bytter som skal være langsiktige.

Jaja, for all del, var bare redd det var oppfatninger om at det startet allerede til helgen, så skulle bare klarere det.

Men dette er bare bra. Kaster meg inn i diskusjonen når jeg har tid til å lese alt sammen.

Mirage
22.10.15 19:55
EspenAndreassen: Hva tenker dere om Azpilicueta, Dawson, Richards og Williams til helgen? Trenger å spille to av disse.

Jeg ville kjørt på med Azpilicueta og Williams ved siden av Bellerin hvis jeg var deg. Stoler ikke på forsvaret til Villa, og ikke utgjør Villa en stabilt god trussel offensivt heller. Det avhenger simpelthen om de klarer å holde Gestede rolig. Klarer de det, så har Villa liten offensiv trussel igjen.

Anser uansett forsvaret til Swansea som et sikrere kort enn Villa sitt.

EspenAndreassen
22.10.15 19:56
Bibelnissen: Jaja, for all del, var bare redd det var oppfatninger om at det startet allerede til helgen, så skulle bare klarere det.

Ser den! Hva tenker dere egentlig om kaptein til helgen (selv om dette blir litt utenfor 5AS)?

Synes Vardy vs Sánchez er veldig vanskelig, og irriterer meg enda etter at jeg byttet fra Sánchez til Pellè sekunder før fristen forrige runde...

Bibelnissen
22.10.15 19:57
Bear2nd: Hvordan planlegger du å styre det her sånn i forhold til at du benker et lag hver runde? Tar vi en runde hver fredag hvor vi alle poster laget vårt og du tar en sjefavgjørelse? Stemmer vi over hvem vi vil benke? Vil evt det benkede laget ha noen innvirkning eller står det bare passivt den runden?

Jeg tenker at det går litt av seg selv. Er det noen som sliter veldig med skader en runde og må ta hits som følge av det eller har mange ute av form, forsvarsspillere med dårlige fixtures eller lignende så benkes vedkommende.

Jeg tror jeg kan benke meg selv også, så da gjelder det bare for alle å ha en passe dose selvinnsikt. Men jeg vet at alle seks er solide nok managere til å unngå mye av det jeg nevnte ovenfor, så vi får bare ta det som det går.

Bear2nd
22.10.15 20:02
EspenAndreassen: Synes Vardy vs Sánchez er veldig vanskelig, og irriterer meg enda etter at jeg byttet fra Sánchez til Pellè sekunder før fristen forrige runde...

Jeg satt opp laget mitt for helgen igjen på søndag (noe jeg alltid gjør med de tankene jeg har der og da og i tilfelle jeg mot formodning ikke skulle rekke å gjøre endringer iløpet av uken) og da satt jeg Sanchez foran Vardy.

Men jeg vurderer Payet også, er iform og leverer målpoeng hver runde. Bellerin kunne vært en heftig outsider, men ikke bankers med cs mot Everton.

Mirage
22.10.15 20:04
EspenAndreassen: Ser den! Hva tenker dere egentlig om kaptein til helgen (selv om dette blir litt utenfor 5AS)? Synes Vardy vs Sánchez er veldig vanskelig, og irriterer meg enda etter at jeg byttet fra Sánchez til Pellè sekunder før fristen forrige runde...

Jeg ruller med Sánchez, ettersom jeg ikke har Vardy. Høres sikkert helt hinsides ut å ikke ha Vardy, men jeg hatt Mahrez siden begynnelsen, så jeg har ikke hatt noe stort behov for å få inn en representant fra målfesten som er Leicester. Nøler litt med å doble med midt-angrep og forsvar-keeper. 

Gikk for Pellè forrige runde selv, noe som var passe irriterende. Det og kollapsene til Norwich og Palace defensivt ødela litt for meg. Uansett måtte det jo skje at en eller flere av billig-forsvarerne mine hadde en grusom runde. Men at det skulle skje mot Newcastle, den så jeg virkelig ikke komme.

Bibelnissen
22.10.15 20:05

Nå ligger vi inne i spreadsheeten hvor dere også kan sjekke de andre lagene (tallene ved siden av nickene er FPL-ID'er, copy/paste de inn i adresselinjen på FPL-siden). Dette blir bra.

(Innlegget ble redigert 22.10.15 20:05)

EspenAndreassen
22.10.15 21:56

Ser at Depay er på vei ned i pris igjen. Hva tror dere om han når United går inn i et greit kampprogram (med forbehold om at han får en plass i startoppstillingen til United)?

Mata er vel kanskje et mer sikkert kort, men samtidig en god del dyrere.

Eventuelt hvem andre ville dere sett på som potensiale gode picks på midten framover? Özil har jo også vist god form.

Up-The-Villa
Up-The-VillaInnlegg: 4663
22.10.15 23:10
EspenAndreassen: Kan ta første spørsmål: Hva tenker dere om Azpilicueta, Dawson, Richards og Williams til helgen? Trenger å spille to av disse.

Dette blir veldig bra! Gleder meg til å kjøre i gang.
Denne er vanskelig. Som mye av GW10.

Jeg tror ikke Chelsea holder nullen. 

Swansea-Villa er 50/50, men inneholder trolig få mål. Richards en farlig mann på dødball som trekker opp over Williams, synes jeg.

Dawson er farlig på dødball, og spiller for et defensivt WBA.

Jeg tror faktisk denne duellen kommer til å avhenge litt av tilfeldigheter, og du er satt i djevelens posisjon.

Jeg synes ikke du skal velge Azpi. Kjedelig å spille mot egne offensive, og tror West Ham skårer.

Swansea, Villa og WBA har omtrent like muligheter til å holde nullen. Norwich ikke møtt noen skikkelig gode defensive lag enda, samtidig som jeg er skeptisk til de offensive kvaliteten.

Med det i tankene, og så mange spillere har relativt like forutsetninger for å holde nullen, ville jeg gått for dødballstyrken og plukket ut Richards/Dawson på laget. 

Men denne er bingo, som du vet og kan helt klart se valget til Mirage også. Du får gå i tenkeboksen ;)

(Innlegget ble redigert 22.10.15 23:13)

Up-The-Villa
22.10.15 23:27
Bear2nd: Gomis-Schmeichel (jiiz) Bellerin-Coleman-Martin-Souare-Nyom Sanchez-Yaya-Payet-Mahrez-Barkley Vardy-Pelle-Costa Det jeg tenker i lengden er Yaya & Costa ut for Hazard & Aguero. Sanchez, Hazard og Aguero tror jeg vil være de 3 med mest poeng i år som ifjor når vi summerer opp. Vil det da være verdt det eller er det bare bortkasta bytter å få inn KdB for Yaya i mellomtiden. Vet det er rundt 6 runder til Aguero er tilbake. Eller er dere uenige i tankegangen min?

Nja, litt uenig. Tenker kanskje litt for langsiktig, fordi spilleren er helt ute av form. Hazard er ikke god nå. I det hele tatt. Alle har han på blokka, men vi må vente til han leverer over et par GWs. Synes du skal tenke på et liv uten Hazard.

Aguero-tanken er jeg med på. Jeg ville fått inn KdB, men ikke hvis det går på bekostning av Aguero :)

(Innlegget ble redigert 22.10.15 23:36)

Up-The-Villa
22.10.15 23:30
EspenAndreassen: Ser den! Hva tenker dere egentlig om kaptein til helgen (selv om dette blir litt utenfor 5AS)?

Jeg tror jeg går for Sanchez. Har jo vanvittige statistikker, men skal følge nøye med på pressekonferansen i morgen. Er jo en viss brøkdel sjanse for at han ikke starter. Vardy er second pick her.

Bibelnissen
22.10.15 23:40

Hopper du inn i ligaen vår, UTV?

33115-748234

Up-The-Villa
22.10.15 23:57
Bibelnissen: Hopper du inn i ligaen vår, UTV?

Done.

Up-The-Villa
23.10.15 00:14

Forresten: et potensielt problem. Denne tråden er jo ikke stengt for andre, så hvem som helst har tilgang til den ... 

(Innlegget ble redigert 23.10.15 00:16)

Mirage
23.10.15 00:17
Up-The-Villa: Forresten: et potensielt problem. Denne tråden er jo ikke stengt for andre, så hvem som helst har tilgang til den ...

Akkurat det er jo helt det samme. Fokuset vårt må vært på oss selv og laget, ikke hva andre lag og enkeltpersoner finner på.

snkz
snkzInnlegg: 7932
23.10.15 08:40

Lets go, jeg er åpen for diskusjon og svare på spm nå :D

snkz
23.10.15 08:44
EspenAndreassen: Azpilicueta

Om du ikke spiller Azp mot West Ham når skal du da spille han?

Azp er forresten denne sesongen ikke et like godt pick og det finnes mange andre bedre picks av bedre verdi.

Han er overprist og kanskje en pris mellom 5-5.5 hadde vært mer realistisk for han. 

I fjor var han en bonuskonge, det er han ikke nå lengre med nye bonusregler, han tilbyr lite fremover og Chelsea er ikke i nærheten av å være det solide laget defensivt de var i fjor. 

Bellerin, Monreal, Kolarov, Bertrand osv, ja til og med Moreno skyter vel snart opp som ett bedre pick.

EspenAndreassen
23.10.15 09:08
snkz: Om du ikke spiller Azp mot West Ham når skal du da spille han?

Han skal mest sannsynlig ut om det ikke blir noe bedring bakover for Chelsea (har sett litt bedre ut de siste kampene). Har bare vært andre prioriteringer som måtte gjøres, men vurderer Bertrand inn for å spare penger.

Angående å ikke spille han mot West Ham så har jo de scoret nest flest mål i PL hittil i år (samtidig som Chelsea har sluppet inn mye, selv om det har vært litt bedring i de to siste kampene).

Så ja, er enig med deg at han opptar unødvendige midler i forhold til det han leverer for øyeblikket.

snkz
23.10.15 09:18

Alle forsvarere til over 5.5 mill skal i mitt hode være "set and forget" spillere, tenk å ha 6 mill på benken på en forsvarer :)

(Innlegget ble redigert 23.10.15 09:25)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg