Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Refusjon av penger brukt på FIFA 16

NYTT TEMA
krb
krbInnlegg: 2
02.01.16 19:46

Hei! Min sønn på 13år fikk FIFA 16 til jul. Tidligere har min samboer lagt inn mitt visa kort, for at han skulle kunne få kjøpe seg oppgradering el. på noen andre spill på PS. (ca 1 år siden) Gutten hadde vært pliktoppfyllende og hjulpet til i heimen, og han fikk da en oppgradering/spill for ca kr 200,- I løpet av romjula nå, ble han spurt etter om å kjøpe noen "pakker" via spillet FIFA 16 - ifølge han. Dette startet rolig med ei pakke på ca kr 40,-. Uten at vi oppfattet, eller var klar over dette, så eskalerte kjøpene i et utrolig tempo. Det endte med at min konto ble tappet for kr 31 870,- på 3 dager (noe han har kjøpt FIFA Points for). Har nå kontaktet flere organisasjoner om hvordan vi som familie håndterer dette sammen. Men så lurer jeg på om noen her vet hvordan, om mulig, det er å få refundert disse pengene? Har du noen gode tips og løser dette for meg, skal jeg gladelig betale ei pakke slik at du får 12 000 FIFA Points :-) Hilsen en frustrert far

SNIPERN
SNIPERNInnlegg: 11219
02.01.16 20:00

Huff da. Dette høres ut som en veldig vanskelig situasjon ja.

Du kan jo prøve å snakke med EA gjennom Live-chatten:

1 Click on the following link: https://help.ea.com/contact-us
2 Make sure you are logged in (top right corner)
3 Click on the blue button "Contact a Game Advisor"
4 Enter the name of your game or product (or "Origin" for account-related issues) and click "Find Solutions"
5 Select the type of issue and the platform you play on, and click on "Find Solutions".
6 Click on the blue button "I still need help" if the FAQ articles do not apply to your situation.
7 Select a contact option. Note that you may get different contact options depending on your country

Men vet ikke om det er mulig å få refundert coins...

(Innlegget ble redigert 02.01.16 20:01)

SNIPERN
SNIPERNInnlegg: 11219
02.01.16 20:04

Her er også litt informasjon som kan være nyttig!

http://www.forbrukerombudet.no/2012/04/11042214.0

krb
krbInnlegg: 2
02.01.16 20:16

Takk ja! Sendte inn mail/info hit i går. Håper å høre fra dem på mandag :-)

Batorex
BatorexInnlegg: 968
03.01.16 14:31
krb: Det endte med at min konto ble tappet for kr 31 870,- på 3 dager (noe han har kjøpt FIFA Points for).

31 870kr?????? What??? Holy fuck, hvordan kunne dette skje? Jeg har feilaktig kjøpt points for 200kr, når jeg egentlig skulle ha til rundt 80, men 31 000 er jo helt fuckings sinnsykt!

Føler med deg, og håper det ordner seg!

Edit: Du kan jo også kontakte avisene, for dette er jo nyhetssak verdig. Vil kanskje dukke opp et par gode forslag på kommentarfelt osv.

(Innlegget ble redigert 03.01.16 14:32)

Batorex
BatorexInnlegg: 968
03.01.16 20:36

Oppdater oss gjerne om situasjonen din! ekstremt tilfelle, dette..

Reus
ReusInnlegg: 2071
04.01.16 12:08

Det kommer av at sønnen mest sannsynlig ikke visste konsekvensene av det og bare kjøpte og kjøpte.. Fristelsen blir rett og slett for stor noen ganger og en 13åring vet veldig lite av slike konsekvenser. Det er altså ikke en feil som har oppstått men rett og slett en unge uten særlig anelse av konsekvensene for det er voldsomt mye penger.

Men hadde tatt kontakt med kundeservice til EA/FIFA. Det har skjedd over en liten periode noe som burde være uproblematisk å løse for de. Om de derimot er villig til å gjøre det er en annen ting. Om de ikke hører så hadde jeg prøvd Sony. Om det ikke hjelper så går du bare til media og legger press. 

Det som derimot kan skje da er at sønnen din mister all progresjon han har på spillet fordi de må fjerne alt han har fått i pakkene han har kjøpt.
En helt fair straff og ikke noe han kan klage på. 

-k9b_
-k9b_Innlegg: 23827
04.01.16 14:35

Lol, håper for hans del han fikk noen jævlig gode pakker. 

Torkel
TorkelInnlegg: 3385
04.01.16 19:31

Ser ut som nok et argument for å fjerne hele dritten.

Pakker for FIFA points, FIFA points for penger altså. 

Bongis
BongisInnlegg: 8399
07.01.16 13:02

Dessverre er det alt for enkelt å kjøpe via mikrotransaksjoner. I ditt tilfelle håper jeg det løser seg. Det burde hvert fall det. 

Jeg tror ikke det er mulig å stenge betalingen for hvert enkelt spill, men du kan slette kontoinformasjonen fra ps4, slik at sønnen din ikke har mulighet til å tømme konto. 

Mikrotransaksjoner er foreldrenes verste mareritt. Spillindustriens mest forhatte forretningsmodell. 

Energi
EnergiInnlegg: 1
19.01.17 18:37

Hei, har opplevd det samme problemet her også. Min sønn Handlet for 4500 uten å være klar over det. Kan ikke helt skjønne dette. Kan man handle FIFA points direkte i FIFA spillet?

Har dere funnet ut om det er mulig å få tilbakebetalt FIFA points som ikke er brukt?

snowik
snowikInnlegg: 1937
19.01.17 22:50

Ikke ekspert på dette området selv, skjønt jeg knapt spiller denne delen av FIFA. Men har man lagt inn kortopplysninger og alt det nødvendige fra før av (noe jeg antar har skjedd i deres tilfelle), er det en smal sak å belaste kortet et par tusen gjennom et par tastetrykk. Dessverre kan man vel si.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg