Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FIFA17: Career Mode

NYTT TEMA
LaGoeba
LaGoebaInnlegg: 7680
12.03.17 13:51

Ramselaar er en favoritt hos meg. Okkupert venstrekanten til sin egen, rask og teknisk spiller med nese for målpoeng. Locadia har jeg slitt litt mer med, men han har en tendens til å alltid score uansett hvor dårlig han har spilt.

Alekseve
AlekseveInnlegg: 1622
12.03.17 20:14
LaGoeba: men han har en tendens til å alltid score uansett hvor dårlig han har spilt.

Akkurat den følelsen har jeg med Zlatan. Klinisk avslutter, men ellers er han ganske dårlig å bruke. Han vurderer å legge opp denne sesongen så må på utkikk etter ny reservespiss dersom han bestemmer seg for å legge skoene på hylla.

LaGoeba
18.03.17 15:07

Tror jeg aldri har fått til et ekte hattrick på FIFA før, men når jeg først  fikk det til så smakte det jammen meg ekstremt godt! Gruser Feyernoord, som er nummer to på tabellen, 3-0 og med 14 poeng ned så bør det være god kontroll på ligaen!

Alekseve
20.03.17 14:28

Tror den sykeste overgangen på FIFA skjedde i går. Zlatan var usikker på om han ville fortsette karrieren etter sesong to, men det kom aldri noen beskjed fra svensken ved sesongslutt. Gikk inn på transferlista og der ser jeg at Zlatan har signert for League Two laget Morecambe!!! Han hadde muligheten til å fortsette i United, men valgte heller å leve ut drømmen i Morecambe. 

Man vet aldri hva Zlatan kan finne på! 

LaGoeba
20.03.17 14:54

Kung Zlatan. Han fikk jo et vilt tilbud i fjor sommer fra en ekstremt liten klubb, så kanskje det var et lignende tilbud :-)

Zizou-Bjørndalen
Zizou-BjørndalenInnlegg: 1543
20.03.17 14:56

Alekseve, det var en syk overgang, men slår ikke Fifa 07 da Ronaldinho i sin storhetstid dro til Gøteborg.

Jordbæryoghurt
JordbæryoghurtInnlegg: 14733
20.03.17 15:23

Bruker folket her noen sliders når dere spillet mot computeren? 

Alekseve
20.03.17 18:12
Jordbæryoghurt: Bruker folket her noen sliders når dere spillet mot computeren?

Jeg justerer ikke slidersene. Nå spiller ikke jeg på legendarisk, men har sett flere YouTubere som justerer på sliders siden det blir for lett å spille på legendarisk.

Alekseve
20.03.17 18:16
LaGoeba: Kung Zlatan. Han fikk jo et vilt tilbud i fjor sommer fra en ekstremt liten klubb, så kanskje det var et lignende tilbud :-)

Han sitter nå med en ukelønn på £16.500 i uka i storklubben Morecambe. Merkelig overgang for å si det mildt.

Sliter noe voldsomt med å få De Gea til å signere ny kontrakt. Han signerer hverken ny kontrakt eller ønsker seg vekk, så det virker nå som han lar kontrakten gå ut. Kanskje han også går til Morecambe? Som forøvrig har en grusom stygg logo.

ragnarMadrid
ragnarMadridInnlegg: 33222
20.03.17 20:18
Jordbæryoghurt: Bruker folket her noen sliders når dere spillet mot computeren?

Ja, for å gjøre spillet mer realistisk. Justerer på begge sidene.

First touch error, pasningstreffsikkerhet, fart og akselerasjon, spillhastighet, lagbredde osv.

Loddo
LoddoInnlegg: 2381
20.03.17 22:33

Har ikke spilt FIFA siden Oktober/November, så tenkte å starte en karriere i morgen. Som Tony Pulis skal jeg ta en annen liga med storm, tips til lag? Jeg må være Las Palmas?

Noe slikt hadde blitt fantastisk:
                     Given
    Kelly - O'Shea - McAuley - Muniesa
Jerome - Cattermole - Colback - Young
                Fellaini
                          Carroll

(Innlegget ble redigert 20.03.17 22:33)

TheUntouchable
TheUntouchableInnlegg: 10638
21.03.17 00:31
Loddo: Given
    Kelly - O'Shea - McAuley - Muniesa
Jerome - Cattermole - Colback - Young
                Fellaini
                          Carroll

Frekk ellever. Hadde ikke rykket ned i PL på ekte tror jeg faktisk.

Loddo
21.03.17 19:40

Pulis er en mester med gråstein. Endte opp med Las Palmas, som faktisk er gode på spillet. Hentet Kouyate, Cattermole, Fellaini og Mings. Det skal holde til neste sommer, for da skal to nye inn. Tenker Vestergaard(199cm) og San Jose(186cm).

Så spille slik:

188

181 - 199 - 187 - 196

171 - 186 - 193 - 170

194

186

LaGoeba
21.03.17 19:47

Ikke noe Flo-pasninger altså?

TheUntouchable
TheUntouchableInnlegg: 10638
21.03.17 20:54
Loddo: San Jose(186cm)

For å bruke på midtbanen antar jeg? Litt lav for en midtstopper.

ragnarMadrid
21.03.17 21:27
Loddo: 186cm

Prøv deg på Dendocker.

Loddo
22.03.17 11:20

San Jose må være SM, kanskje sammen med Cattermole. Men Fellaini storspiller, har nå 4 mål på 5 kamper i ligaen.

Trolljegern
TrolljegernInnlegg: 3641
23.03.17 18:25

"Sliter noe voldsomt med å få De Gea til å signere ny kontrakt. Han signerer hverken ny kontrakt eller ønsker seg vekk, så det virker nå som han lar kontrakten gå ut. "

Jeg mista Hazard etter to sesonger til tross for å ha vunnet PL, FA cup og ligacupen i begge samt CS og CL i den andre. Mister litt av moroa med å spille med Chelsea når man ikke får ha Hazard, det blir liksom ikke det samme med Reus eller liknende...

Alekseve
23.03.17 21:34

Storkoser meg fremdeles med Manchester United. I den andre sesongen vant vi Premier League og FA Cupen. I Champions League røk vi ut mot Inter Milan i semifinalen. Etter et godt utgangspunkt i Milan hvor vi vant 2-1 så gikk vi på en skikkelig skrell på Old Trafford. Inter kjørte fullstendig over oss fra første spark på ballen. Eder var i fyr og flamme i denne kampen og scoret hattrick. Vi var sjanseløse og røk ut mot et bedre lag.

Nå er jeg godt i gang med den tredje sesongen og det har skjedd noen endringer siden forrige oppdatering her inne. Zlatan Ibrahimovic har forlatt klubben til fordel for Morecambe på free transfer. Han var usikker på om han ville fortsette karrieren etter sesongen, men jeg fikk aldri beskjed fra supersvensken og fikk derfor ikke tilbudt han ny kontrakt. En annen jeg ikke får skrevet ny kontrakt med er David de Gea. Spanjolen nekter å skrive under på ny kontrakt – noe som gjør at han kan signere for en klubb i januar og forsvinne gratis neste sommer. Atletico Madrid kom med et skambud i sommer, men £45m for De Gea er uaktuelt når markedsverdien er £60m. Da får han heller stå i mål denne sesongen og forsvinne gratis neste sommer. Penger er ikke akkurat et problem når man er Manchester United.

Daley Blind ble solgt til Atletico Madrid for £25m. Midtbanespilleren som kan bekle alle de defensive rollene i laget har vært en god mann å ha, men nå var det på tide med en utskiftning. Juan Mata forsvant også. Playmakeren ønsket seg vekk fra klubben grunnet lite spilletid og ble derfor solgt til Bayern München for £35m. Ashley Young (West Ham) og Bastian Schweinsteiger (Newcastle) var på utgående kontrakter og forsvant gratis denne sommeren.

Når det kommer til overganger inn så har jeg hentet inn fire spillere. Sommerens første signering ble Ross Barkley som kom gratis fra Everton. Midtbanespilleren var på utgående kontrakt så dette ble et skikkelig kupp. Barkley kan spille sentralt og som tier. På midtbanen har vi også hentet en tanks av en spiller. Eric Dier ble hentet fra Tottenham for en rimelig pris på £20m. Jeg ble noe overrasket da Tottenham og Levy godtok det første budet. Med litt trening så kommer han til å bli et meget godt midtbaneanker.

Etter Zlatans sjokkovergang var behovet stort for nye spisser. Den første spissen som ble signert ble Manolo Gabbiadinifra Southampton. Den italienske spissen ble hentet for £25m og 26-åringen godtok en rotasjonsrolle i klubben. Det gjorde også Monacos stortalentet Kylian Mbappe Lottin. Han hadde bare ett år igjen av kontrakten og ble derfor en billig mann når vi bare måtte ut med £10m. En perfekt backup for Rashford.

Lagoppstilling (4-4-2)
GK – David de Gea (92)
HB – Timothy Fosu-Mensah (84)
MS – Eric Bailly (87)
MS – Chris Smalling (84)
VB – Luke Shaw (87)
HM – Henrikh Mkhitaryan (86)
DM – Ander Herrera (84)
SM – Paul Pogba (94)
VM – Anthony Martial (89)
SA – Antoine Griezmann (90)
ST – Marcus Rashford (89)

Innbyttere
MS – Michael Keane (84)
DM – Eric Dier (83)
OM – Wayne Rooney (81)
OM – Andreas Pereira (84)
OM – Ross Barkley (86)
HM – Jesse Lingard (83)
ST – Manolo Gabbiadini (83)

Reserver
GK – Sam Johnstone (76)
HB – Antonio Valencia (78)
MS – Axel Tuanzebe (73)
MS – Phil Jones (83)
VB – Cameron Borthwick-Jackson (78)
DM – Michael Carrick (75)
VM – Demarai Gray (77)
ST – Kylian Mbappe Lottin (79)

Det er fremdeles forbedringspotensial i dette laget. Med en uviss fremtid for De Gea så må jeg se etter ny førstekeeper og da topper Jack Butland ønskelista med Jan Oblak og Marc-André ter Stegen hakk i hel. Valencia er på hell og på utgående kontrakt så her må jeg ha inn en ny backup for Fosu-Mensah. Rafael er på utgående kontrakt i Lyon så her kan jeg gjøre et kupp i januar. Den ene midtstopperplassen ved siden av Bailly er litt uvisst. Smalling ligger akkurat litt foran Keane i køen, men her tror jeg sistnevnte vil ta over plassen i løpet av sesongen. Med litt trening vil Keane bli klasse. På høyrekanten er Mkhitaryan førstevalg, men armeneren har vært litt skuffende på denne saven. Mulig jeg må flytte han mer innover i banen og da helst i tierrollen, men da går det på bekostning av det fantastiske samarbeidet mellom Rashford og Griezmann. Alternativer som Ousmane Dembélé og Gareth Bale vurderes derfor på høyrekanten.

Alekseve
23.03.17 21:38
Trolljegern: Jeg mista Hazard etter to sesonger til tross for å ha vunnet PL, FA cup og ligacupen i begge samt CS og CL i den andre. Mister litt av moroa med å spille med Chelsea når man ikke får ha Hazard, det blir liksom ikke det samme med Reus eller liknende...

Kjenner meg igjen i den. De Gea og Hazard er i verdenstoppen så det er vanskelig å finne erstattere. Jeg må nok innse at slaget er tapt når det kommer til De Gea. Har tilbudt han ny kontrakt minst ti ganger, men han nekter å skrive under.

Prøvde meg på en frekk variant uten å lykkes. Planen var å leie ut De Gea også få han til å signere ny kontrakt mens han var på utlån. Det var ingen som ville ha han på lån så da gikk jo den planen i dass. Har sett noen YouTubere gjøre dette med hell, så kjipt at ingen ville ha han på lån.

Noen som har spilt med Butland, ter Stegen eller Oblak?

wingswest
wingswestInnlegg: 10838
30.03.17 16:57
LaGoeba: Tror jeg aldri har fått til et ekte hattrick på FIFA før

Er ikke ekte hat trick ett mål med venstre, ett med høyre og en heading? 
Tror jeg har fått det til et par ganger. Spiller med United nå, startet på nytt igjen, er bare i januar i første sesong, men Zlatan er konge. Har 18 mål så langt i ligaen. Pogba står også med 12 mål. 

LaGoeba
30.03.17 17:57

Stemmer. Skal også scores i en omgang uten noen målscorere i mellom. Nyervervelsen Boyé fra Torino som fikk æren.

LaGoeba
31.03.17 10:50

Vant forøvrig både serie, cup og CL første sesongen med PSV. Ble en 3-0 seier over Juventus i finalen.

Tenkte å se om jeg kunne bevege meg videre til en klubb med litt høyere status, men det var jo kun tilbud fra AZ, Brügge og diverse småklubber i Belgia. Hva må til for å komme seg videre til en bedre klubb?

Jordbæryoghurt
JordbæryoghurtInnlegg: 14733
31.03.17 20:54
ragnarMadrid: First touch error, pasningstreffsikkerhet, fart og akselerasjon, spillhastighet, lagbredde osv.

Du har ikke tallene som du bruker på de? Vurderer å starte en save, men finner det litt kjedelig når alle spiller som Barcelona.

ragnarMadrid
01.04.17 12:20
Jordbæryoghurt: Du har ikke tallene som du bruker på de?

Kopierer et innlegg jeg la ut her inne i november:

"Mine -
1
2
3

CPU -
1
2
3

Av de som ikke er identiske på begge sider -
Shot error: 50 (Meg) / 55 (CPU)
Pass error: 60 / 70
Marking: 40 / 38 *
Line height: 63 / 60 **
Line length: 30 / 55 ***
Line width: 20 / 50 ****
Fullback pos: 75 / 70
First touch error: 65 / 70 *****

* anbefales for to grunner: 1) dine forsvarsspillere er vanskeligere å dra ut av posisjon ettersom de ikke er  fokusert på å følge motspillere 2) i angrep blir det litt mer rom, ikke veldig mye mer, men litt.

** også en setting jeg anbefaler. det blir litt mer bakrom å spille på pluss at kampbildet ligner mer på en midtbanefight enn det vanligvis gjør.

*** det at jeg har 30 er egen preferanse. jeg liker at laget mitt er kompakt og at det ikke er så lange avstander. særlig i en 4-3-3. vanskeligere å bli presset til å miste ballen i oppbyggingen.

**** også en egen preferanse, derfor endret jeg ikke CPU'ens. jeg liker smale lag, mye enklere å drepe angrep ved å føre de ut mot kantene.

***** anbefales! tok ikke lange tiden før jeg endret dette ettersom det på 50/50 føles veldig ut som om ballen er en del av spilleren. enkle mottak osv, men om man tweaker opp erroren litt så opplever man at ballen er en egen enhet og spretter vanskeligere. da er det både enklere å presse motstanderen til å gjøre feil, og omvendt."

wingswest
wingswestInnlegg: 10838
01.04.17 17:24

Litt generelt; Nike har et latterlig svakt utvalg av sko i årets utgave. De hadde langt større utvalg i fjor. Ser Nike kommer med noen flere på level 43, men er bare på 36-37 nå. Jeg har alltid hatt en policy om å ikke skifte merke på spillernes sko, men skifter ofte farge/modell. 

anderson_8
anderson_8Innlegg: 681
05.05.17 15:37

Startet en Man Utd karriere nå nettopp. DDG vil bort i første vindu. Real Madrid godtar mitt motbud på 85 mill pund. Så tar styret over og selger han for 52 mill til Bayern...

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 5737
05.05.17 15:41
Alekseve: Han hadde muligheten til å fortsette i United, men valgte heller å leve ut drømmen i Morecambe.

Hahaha bare elsker disse gullkornene fra FIFA.

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 5737
05.05.17 15:58

Startet nettopp en save med Real Madrid. Målet med saven er rett og slett å se hvor mange mål jeg får med Ronaldo i løpet av sesongen. Laget skal derfor bygges rundt Ronaldo som midtspiss. Jeg skal spille alle seriekamper selv. Vanskelighetsgrad blir profesjonell mot mindre lag og verdensklasse mot Atletico, Barcelona, Sevilla og Villarreal. Jeg gjorde dette med Messi tidligere i år og endte med 41 scoringer da, blir morsomt å se om jeg slår det med Ronaldo. 

fotballeier123
fotballeier123Innlegg: 1044
06.05.17 12:53

Noen som har tips til et morsomt lag å starte med? Har kun et krav, det er at laget har sin ekte stadion i spillet.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg