Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

*FPL H2H - Premier Division 16/17*

NYTT TEMA
Vassiriki
VassirikiInnlegg: 4584
04.08.16 16:13

Hei hei hallo fra Cleveland, godtfolk.

Da var omsider deltakerne registrert, identifisert og kalt opp til historiens første sesong av VGD Premier Division!

I den nyoppstartede eliteserien, bestående av 20 spennende lag, vil de involverte måtte stå løpet ut gjennom 38 kamper fra mid-august til godt ute i mai, skal de ha noe håp om å stikke av med det ettertraktede gullet. For noen vil nok en plass på øvre halvdel være et mer realistisk mål (uten å nevne navn), mens andre etterhvert må konsentrere seg om å presse seg over den fryktede nedrykksstreken. Dette blir fryktelig spennende, dere!

ENKLE REGLER:

Dette er altså en H2H-liga, hvor deltakerne møter et av de andre lagene i ligaen til kamp hver runde. Med 20 lag involvert, vil det bety at man over 38 runder vil møte samtlige to ganger, akkurat som de store gutta gjør det.

Resultatet i kampen din vil avgjøres av GW-scoren, minus eventuelle hits du har tatt i forkant av runden. Har du for eksempel hentet inn to nye spillere og tatt fire minuspoeng før GW3 og fått 63 rundepoeng, mens motstanderen din har fått 60 poeng uten hits, vil resultatet bli 59-63 i konkurrentens favør.

Som i den vanlige fotballen, vil det deles ut tre poeng for seier og ett poeng hvis det ender uavgjort, mens du sitter igjen med en slikk og ingenting ved tap. Det hjelper altså ikke å slå til med en kjemperunde og 84 poeng, hvis rundens motstander er enda dyktigere og vinner kampen 85-84. Da kan tabellkonkurrenten med 49 rundepoeng, smile bredt etter å ha vunnet sin kamp 49-32 mot en evneveik faen som har glemt å bytte lag. Ved poenglikhet på tabellen, er det overallscore som avgjør (tror jeg).

Sammen med den heldige vinneren av Premier Division 16/17, som får den imaginære æresbøtta i premie, vil nummer to, tre og fire på tabellen kvalifisere seg for neste sesongs utgave. Det samme gjelder vinneren av Bibelnissens "Survivor", forutsatt at han takker ja. Skulle vedkommende vise seg å havne innenfor topp fire her i tillegg, går kvalikkplassen til nummer fem på tabellen.

De tretten lagene som ender et sted mellom 5 og 17 på tabellen kan puste lettet ut og melde seg på igjen neste år i håp om ny plass i VGDs gjeveste liga. For de tre i bunnen blir det dessverre "nedrykk", som eksluderer disse fra deltagelse i Premier Division 17/18. Toppfotballen er brutal, folkens!

Kampoppsett genereres automatisk av FPL i det GW1 sparkes igang 13. august, så inntil da får dere sitte klare med sprittusj og kalender.

Følgende klubber har fått plass i VGD Premier Division 16/17:
(alfabetisk rekkefølge)

Aston Grenland - Manager: Up-The-Villa
Bricklayers - Manager: Cyril
Choking Hazard - Manager: TrueBlue98
Diabys Disipler - Manager: Vassiriki
Doc Ness - Manager: WhatsUpDoc
Ernest United - Manager: ErnestMangnall
Hagenissene - Manager: BojeN
Langlo III - Manager: Sondt1
Makatelli - Manager: Makatelli
Nidaros Vikings - Manager: TommyLee32
Spitting Llamas - Manager: Robins
Streifer United - Manager: EGB
Superspurs - Manager: Aubi1978
Team Badeball - Manager: iChris
Team Christian Cueva - Manager: Bibelnissen
Team Redders - Manager: Eppaen
Team Turtles - Manager: TeamTurtles
Tyrion FC - Manager: Marcus-P
Upforgrabs - Manager: Upforgrabs
Vicariously - Manager: Modernman

Jeg kommer til å tilbringe de neste årene i en helt annen tidssone med fulltidsstudier, hvor PL spilles grytidlig på morgenen, og vet fortsatt ikke hvor mye tid og krefter det vil ta. Er uansett villig til å gi det et helhjertet forsøk, da jeg ser for meg at dette kan bli veldig, veldig kult. Nå gjenstår det bare å ønske lykke til og krysse fingre for at dette blir tidenes sesong. Vamos!!

(Innlegget ble redigert 04.08.16 16:15)

ModernMan
ModernManInnlegg: 7994
04.08.16 16:22
Vassiriki: Følgende klubber har fått plass i VGD Premier Division 16/17:
(alfabetisk rekkefølge)

Jeg vil bytte lagnavn! Kjedelig å havne nederst allerede før første hit er tatt.

(Innlegget ble redigert 04.08.16 16:24)

TheUntouchable
TheUntouchableInnlegg: 11035
04.08.16 16:22

Lykke til. Dere er eliten, nå får dere vise det.

TheUntouchable
04.08.16 16:23
ModernMan: Jeg vil bytte lagnavn!

Er det noe vits da, mindre jobb for Vassiriki om du like greit bare starter på sisteplass.

ModernMan
04.08.16 16:25
TheUntouchable: Er det noe vits da, mindre jobb for Vassiriki om du like greit bare starter på sisteplass.

Det meldes mye fra deg om dagen, touch. Pass dæ.

upforgrabs
upforgrabsInnlegg: 6928
04.08.16 16:28
Vassiriki: fire på tabellen

Sikter meg inn her.

Bibelnissen
BibelnissenInnlegg: 24549
04.08.16 16:39

Den store spenningen her ligger jo i hvem av EGB og ModMan som ender opp på jumboplass.

upforgrabs
upforgrabsInnlegg: 6928
04.08.16 16:52
Bibelnissen: Den store spenningen her ligger jo i hvem av EGB og ModMan som ender opp på jumboplass.

Håper jeg er heldig å møter MM sent i sesongen. Bør vel være sjanser for en Coquelin-selfdestruct 2.0?

ModernMan
04.08.16 16:54
upforgrabs: Bør vel være sjanser for en Coquelin-selfdestruct 2.0?

Det kom folk på døra med fakler og plakater forrige gang, så det tør jeg ikke igjen. Forpurret visstnok noen plasseringer i en cup.

Holdt meg semi-seriøs sesongen ut i fjor, altså, og havnet på 114k, så det er ikke alltid det er helt katastrofe.

(Innlegget ble redigert 04.08.16 16:54)

-k9b_
-k9b_Innlegg: 24249
04.08.16 17:11

Hvordan klarte jeg å overse denne? Jaja, h2h ligaer er gay uanz (når ikke jeg er med)

TheUntouchable
04.08.16 18:40

Forresten, er det noe flaut om en VGD-er utenfor eliten slår alle sammen på total poengsum? Eller bryr dere dere ikke?

WhatsUpDoc
WhatsUpDocInnlegg: 15910
04.08.16 18:41
Vassiriki: Sammen med den heldige vinneren av Premier Division 16/17, som får den imaginære æresbøtta i premie, vil nummer to, tre og fire på tabellen kvalifisere seg for neste sesongs utgave.

Så det er bare tre andre enn meg som får sikret ny deltakelse neste år?

ModernMan
04.08.16 18:46
TheUntouchable: Forresten, er det noe flaut om en VGD-er utenfor eliten slår alle sammen på total poengsum? Eller bryr dere dere ikke?

I og med at vi teller poeng og ikke total poengsum så ville det vært litt snålt å sammenlikne.

robins
robinsInnlegg: 6103
04.08.16 18:48
WhatsUpDoc: Så det er bare tre andre enn meg som får sikret ny deltakelse neste år?

Topp 3, altså meg selv, andre- og tredjeplassen er jo selvfølgelig sikra ny deltakelse også. Enkel logikk det ;)

EGB
EGBInnlegg: 1903
04.08.16 18:49
Bibelnissen: Den store spenningen her ligger jo i hvem av EGB og ModMan som ender opp på jumboplass.

Var det ikke omtrent noe slikt man sa om Leicester før fjorårets sesong? :-) 

Marcus-P
Marcus-PInnlegg: 9430
04.08.16 18:59

Er spent på nivået, forventer de fleste innenfor topp 50-60tusen sammenlagt.

Cyril
CyrilInnlegg: 6067
04.08.16 19:02

Lykke til med studier Vassi. Du får legge kamprapportene litt på hylla, men fantasy klarer man vel å skvise inn mellom bøker, damer og øl :)

Vassiriki
04.08.16 21:06

Takk for det, Cyril. Satser på at litt Fantasy blir en del av det trange programmet mitt, ja!

Ellers hadde det vært kult hvis deltagerne kunne lagt ved "meritter" (Plasseringer i diverse  VGD-opplegg) og overallplassering de siste sesongene. Tenkte å slenge ut et uhøytidelig tabelltips!

ModernMan
04.08.16 21:10
Vassiriki: Ellers hadde det vært kult hvis deltagerne kunne lagt ved "meritter" (Plasseringer i diverse VGD-opplegg) og overallplassering de siste sesongene. Tenkte å slenge ut et uhøytidelig tabelltips!

Totalplassering forrige sesong: 114k.

Største utmerkelse: Forhatt av overdramatiske VGD-cupdeltakere etter å ha stilt med Coquelin+10 langtidsskadde i sesongavslutningen for 2 sesonger siden. #WildcardBitches

Bear2nd
Bear2ndInnlegg: 55852
04.08.16 22:05
ModernMan: Største utmerkelse: Forhatt av overdramatiske VGD-cupdeltakere etter å ha stilt med Coquelin+10 langtidsskadde i sesongavslutningen for 2 sesonger siden. #WildcardBitches

Drittsekk :)

TommyLee32
TommyLee32Innlegg: 16152
04.08.16 22:44

Er du her også :) 

Cyril
CyrilInnlegg: 6067
04.08.16 23:34
Vassiriki: meritter

Har bare spilt en sesong jeg ikke totalt faen etter tre runder og da ble det hitsbonanza og OR 83k og 8. plass i LMS. Unngår jeg nedrykk skal jeg være fornøyd ;)

iChris
iChrisInnlegg: 1221
05.08.16 00:25

Enorm uflaks i siste kamp forrige sesong, holdt likevel til 100. Plass i verden, rimelig overlegen i VGD-ligaen altså. Forventer noe lignende i år.

TheUntouchable
05.08.16 00:45
iChris: Enorm uflaks i siste kamp forrige sesong, holdt likevel til 100. Plass i verden, rimelig overlegen i VGD-ligaen altså. Forventer noe lignende i år.

Wow. Du hører hjemme i denne ligaen! Skal høre på dine tips for å si det mildt.

Bibelnissen
BibelnissenInnlegg: 24549
05.08.16 01:04

Tabelltips er moro! Regner med at Ernest og iChris blir forhåndsfavorittene.

Mine meritter:
OR 15/16: 4,8k
1. plass VGD-cup #1 14/15
1. plass Freddy Rovers Cup 15/16
2. plass VGD-cup #1 15/16

Jeg har jo som Cyril egentlig bare spilt én (og en halv) seriøs sesong, så jeg har ikke noe å vise til over tid, men etter at jeg først begynte å spille ordentlig så har det aldri gått noe særlig trått (med unntak av enkeltrunder, naturligvis). Målet for denne sesongen er naturligvis å fortsette i samme spor, og bevise at forrige sesong ikke var noe blaff.

TommyLee32
TommyLee32Innlegg: 16152
05.08.16 01:17

Lite meritter å vise til, men har en topp 1500 plass som jeg kan skryte av. Er noen sesonger siden, men allikevel :) 

Vassiriki
05.08.16 01:31

Har fått dannet meg et bilde av Ernest, Bibel, UTV, iChris, Cyril og Modernman hittil. De som nekter å oppgi tidligere erfaring, har nok sine grunner til det og vurderes deretter! ;-)

robins
robinsInnlegg: 6103
05.08.16 01:57

Har kun spilt Fantasy én gang, i fjor, så som så oppfølging og maange hits. Naturligvis lært mye fra fjoråret. Så er veldig klar for å være hakket mer seriøs og komme høyere enn 211k-plassen(tror jeg det var) fra i fjor.

WhatsUpDoc
WhatsUpDocInnlegg: 15910
05.08.16 02:27
Vassiriki: Ellers hadde det vært kult hvis deltagerne kunne lagt ved "meritter" (Plasseringer i diverse  VGD-opplegg) og overallplassering de siste sesongene. Tenkte å slenge ut et uhøytidelig tabelltips!

Jeg har hatt uflaks i alt jeg har vært med i, så aldri vunnet noe her inne på vgd fpl-wise. Hadde ekstremt uflaks når jeg røk ut av Bibels LMS-konk i fjor, så endte på en ufortjent 15. plass av 77 påmeldte. Ellers har jo Bear meldt en del på meg, til tross for at jeg har slått han de siste to årene, men det har vel de fleste her inne. Endte 76k i fjor, etter at jeg endelig slo fra meg det verste av uflaksen rundt gw22 i fjor, så da fikk jeg min beste plassering hittil. 

Med en normal persons flaks denne sesongen, så vil jeg da være så beskjeden å tippe meg på en 2. plass. Ah, who am I kidding. Selvfølgelig vinner jeg.. 

iChris
iChrisInnlegg: 1221
05.08.16 13:15
TheUntouchable: Wow. Du hører hjemme i denne ligaen! Skal høre på dine tips for å si det mildt.

Det eneste tipset jeg har sluppet så langt er Routledge som et billig og godt alternativ som 5. mann på midten. Jeg har enda ikke gjort noen god jobb på analyseringen ettersom veldig mange lag spiller siste treningskamp i morgen. På Søndag starter morroa for min del! :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg