Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Liga-nerder (Fifa,Pes,Nhl...)

NYTT TEMA
Wolf_Cutwood
Wolf_CutwoodInnlegg: 96
14.09.16 23:21

Nå er det høysesong for nye spill igjen. Jeg er en gammal gubbe som har spilt slike spill i årevis og jeg er egentlig ikke lojal mot noen spill. jeg spiller det spillet jeg selv liker best. så akkurat nå snakker jeg om fotballspill og andre spill med ligasystemer som 1 gruppe.

er det nemlig 1 ting jeg savner med slike spill er det å sette opp drømmeligaen.  Ja jeg vet man kan tilpasse ligaer i de aller fleste spill , men da strekker det seg kanskje til  20 , 22 , lag..

Jeg skulle ønske jeg kunne spilt en serie med "alle" lagene i et spill..blandet alle tyske,engelske,franske,spanske lag...ja kort sagt hatt frihet til å spille en fotballserie med 50 , 80 , 100, 150...  eller alle laga på et spill..   men det gjør jo ikke spillprodusenten for det er muligens bare jeg i hele verden som ville hatt det sånn.    men det er jo strengt tatt bare matematikk.

så..   jeg klarer meg forsåvidt med å finne alternativer rent manuelt selv.  man kan f.eks søke på nett etter slike "round-robin" "tournament" oppsett...
   men også på nett finner jeg ofte slike som er begrenset til 20 - 14 -30 - 32 lag...

så det jeg egentlig lurte på med denne tråden er om noen har peiling på en slik greie på nett..der jeg kan skrive inn "uendelig" mange lag.. og som da setter opp ligaen for meg.?

Perseus
PerseusInnlegg: 10801
20.09.16 19:06

Det finnes sånt på Football Manager 2016, men da må du sette av én ettermiddag for å finne disse databasene folk har laget. I verste fall må du be noen lage det for deg, eller i verste fall lage det selv.

Ellers kan du starte ny karriere på FIFA 17, erstatte alle lagene i de 4 øverste divisjonene med de beste lagene på spillet. Men da vil det ikke bli mer enn 20 lag i PL, 24 lag i de tre neste div. Bayern, Barcelona, City, Juventus, PSG osv i den øverste divisjonen, Lyon, Villarreal, Liverpool osv i divisjonen etter det, RBK kunne nok ha gått inn i 4. div hvis man skal ha litt variasjon i nasjonene som er med, lage egne regler for seeding av lagene etter rangering, maks antall fra hvert land, kontinent osv.

Spiller på en slik karriere på FIFA 15 og har hatt utrolig mye moro med den. 

Perseus
PerseusInnlegg: 10801
20.09.16 19:09
Wolf_Cutwood: Jeg skulle ønske jeg kunne spilt en serie med "alle" lagene i et spill..blandet alle tyske,engelske,franske,spanske lag...ja kort sagt hatt frihet til å spille en fotballserie med 50 , 80 , 100, 150...  eller alle laga på et spill..   men det gjør jo ikke spillprodusenten for det er muligens bare jeg i hele verden som ville hatt det sånn.    men det er jo strengt tatt bare matematikk.

Et annet stort problem her blir hvordan man skal få spilt alle kampene, da må man isåfall kutte ut det som er av cuper og utvide sesongen, ellers blir det veldig tett kampprogram og det vil nok kreve brede tropper. På FM kan man tilpasse det som man vil og kunne fjernet regelen om maks antall registrerte spillere. Men slikt blir fort litt vel komplisert for de som ikke har greia på det, så da er det vel best å lese det jeg skrev oppforbi. 

Blir fort mange skader, hehe

erikmufc
erikmufcInnlegg: 1
02.12.16 21:42

Hva med et online fifaligasystem, som for eksempel www.fifaligaen.no

Det er en liga med norske fifaspillere som spiller mot hverandre på nett. Man velger seg et favorittlag hvor man spiller mot andre lag fra ande nasjoner gjennom en hel sesong.

Klikk for å gå tilbake til toppen