Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FIFA 17 Ultimate Team v.2

NYTT TEMA
MiniGH
MiniGHInnlegg: 4446
19.03.17 17:07

Mbappé Lottin har lagt inn en meget sterk søknad om en gull-SIF i dag. Scoret to og skaffet straffa til den siste mot Caen. Står nå med 11 mål på de siste 9 kampene. Snakk om spiller i form.

SIF'en blir nok spennende, men håper og tror vi får se en TIF. Synd han ikke har 4*SM.

MiniGH
19.03.17 17:13

Mbappé Lottin har lagt inn en meget sterk søknad om en gull-SIF i dag. Scoret to og skaffet straffa til den siste mot Caen. Står nå med 11 mål på de siste 9 kampene. Snakk om spiller i form.

SIF'en blir nok spennende, men håper og tror vi får se en TIF. Synd han ikke har 4*SM.

SinLei
SinLeiInnlegg: 40
20.03.17 12:33

Hva er deres tenker om dette laget?

https://www.futbin.com/17/squad/2536630

Jompa
JompaInnlegg: 8575
20.03.17 12:55
SinLei: Hva er deres tenker om dette laget?

Ser solid ut. Spiller med et veldig likt lag der hovedforskjellen er at jeg har en Juventus-trio (Pjanic, Chiellini, Sandro) istedet for Real-trioen. Fungerer for meg!

Allgemeine112
Allgemeine112Innlegg: 56
20.03.17 13:10

Hentet inn Tadic for 22k. Levert varene på midtbanen sammen med Pogba og Yaya. Utrolig følsome passninger og skudd. 

SinLei
SinLeiInnlegg: 40
20.03.17 14:59
Jompa: Ser solid ut.

Burde jeg kjøpe 91 rated Ramos eller legge i 100k ekstra og kjøpe 92 rated Ramos?

oscrue10
oscrue10Innlegg: 7872
20.03.17 16:14

Hehe, nei, det er coins rett ut av vinduet.

MiniGH
20.03.17 17:46

Mens vi snakker om galskap, vil jeg kaste inn at 89-Icardi koster tre ganger så mye som 88-Icardi. En så kolossal oppgradering var det vel ikke.

Det er også mandag den uka han er TOTW. Mandag og tirsdag den uka er vel de dagene IF'er pleier å være billigst, utenom crash.

oscrue10
20.03.17 18:01

De som befaler så latterlig mye ekstra skal bare ha det beste kortet. Gir null mening, men mulig at en del av dem liker ham irl og bare vil ha det beste kortet uansett. Jeg vurderer 88-kortet når det blir det tredje beste. 

kukost
kukostInnlegg: 943
20.03.17 20:24

Jeg har som angrepsrekke nå TOGS Mertens sbc Higuain MOTM Salah.

Er det verdt coinsa å bytte ut dette med Neymar Suarez Bale nif kort?

Grendall4United
Grendall4UnitedInnlegg: 13917
20.03.17 20:57

Etter opprykk til førstedivisjon i går, og klar for kvalik til min første WL, laget eg meg også en ny konto.

Tanken er at den nye kontoen skal være en "fri" konto, hvor man kan prøve alt man egentlig vil prøve, uten å forverre stats på hovedbruker mer enn nødvendig (ja den er rimelig shit)

Etter 3 sesonger, startet med laget man fikk ved oppstart, og ingen innkjøpte spillere, står man med 15-2-4 i stats, og er klar for 7 divisjon. Kan med hånden på hjertet si at man aldri har hatt det så gøy med fifa før. Det er spesielt digg, når man med et lag til en verdi av 4k, regelrett smadrer andre lag til en verdi av 500k eller mer. 

Hadde 1 tap i 10 divisjon da man skulle spille om tittelen, da møtte man hittils det sykeste laget. Martial, Aguero & Mane som spisser, med sort kort 87 Mane. Det var dog tilfredstillende å se at man klarte å spille såpass bra med ball, at motstander bare parkerte bussen, og satset på lange baller mot de lynraske angriperne. Tapte kampen 4-2, etter at han kontret inn 3-2 i ca 85 minutt. All out attack sørget for at han fikk det siste helt på overtid, etter en corner fra meg som uheldigvis gikk i tverrligger. 

De 3 siste tapene kom nå i 8 divisjon, også i forhold til tittelkampene. 3 relativt gode motstandere, med lag til 2-300k. Igjen samme taktikk, med rene bakromsballer. 

Tungt å holde følge med 58 rated CBs--

Oppsummert, så har spillegleden virkelig kommet tilbake. Det har vært minimalt med lag, og spillet flyter bedre enn noen gang tidligere. Fantastisk å se hvor mye man kan få til med regelrett rævspillere bare man spiller disiplinert, og ikkje prøver på konstante gjennombruddspasninger.

oscrue10
20.03.17 21:16

58 rated CB i 8. div? Spiss(er), stoppere og GK er førstepri.

TheArsenalWay
TheArsenalWayInnlegg: 2625
20.03.17 22:00
Grendall4United: Det er spesielt digg, når man med et lag til en verdi av 4k, regelrett smadrer andre lag til en verdi av 500k eller mer.

Det betyr jo som oftest at de bare er regelrett elendige i FIFA. Spilte meg opp gjennom divisjonssystemet i år med vel tre tap totalt, og kan ærlig si at det var helt forferdelig kjedelig, hvertfall fram til sånn 3-4 div.

Grendall4United
Grendall4UnitedInnlegg: 13917
20.03.17 22:26
TheArsenalWay: Det betyr jo som oftest at de bare er regelrett elendige i FIFA. Spilte meg opp gjennom divisjonssystemet i år med vel tre tap totalt, og kan ærlig si at det var helt forferdelig kjedelig, hvertfall fram til sånn 3-4 div.

Er vel litt mindre morro om man er steingod ja. Den ser eg. Men for en som ikkje er spesielt god, er det veldig greit å ta divisjonene en gang til. Spesielt nå som man har lært seg det mest grunnleggende ihvertfall :)

kukost
21.03.17 01:42

Jeg prøver meg igjen, hvilken spiss i Calcio A anbefaler dere? Hva synes dere om Dybala sitt NIF kort? Jeg har icardi untradeble 88 IF kort, men jeg liker det ikke, og heller ikke Higuain 91 rata sbc kort... de føles så keitete å manuvrere, må ha en spiss med god agility.

Geers
GeersInnlegg: 4300
21.03.17 01:52

Blir vel fort Mertens eller Gomez da, bruker de begge med Dybala SIF bak.

kukost
21.03.17 02:13
Geers: Blir vel fort Mertens eller Gomez da, bruker de begge med Dybala SIF bak.

Jeg har mertens togs venstre og salah motm høyre. Vil du si Gomez sin IF og SIF er bedre en Dybala NIF?

Geers
21.03.17 02:52

Ja det vil jeg si. Gomez mangler muligens bare bedre shooting og styrke. 

Men han får mest sannsynlig sin tredje inform nå på onsdag å da er det vel forventet at han vil få betraktelig bedre shooting. Med jeg kan ikke se for meg at han blir noe billig. typ 150k+ minst. Så om du ikke har råd til den nye informen hans så hadde jeg defintivt gått for SIF versjonen hans. Mulig vente til da å hente han 

Jompa
21.03.17 10:44

Vi kan vel vente oss FUT Birthday rimelig snart, kanskje allerede i kveld når St.pats SBCs går ut. Av tidligere år har promo-perioden startet rundt dette tidspunktet (19. mars 2014, 23. mars 2015 og 21. mars 2016).

Da blir det en ny runde med free packs, promos, SBCs etc. Kanskje et nytt fall i prisene.

beb
bebInnlegg: 225
21.03.17 14:21
Jompa: Da blir det en ny runde med free packs, promos, SBCs etc. Kanskje et nytt fall i prisene.

Har folk investert noe i forhold til dette? Evnt solgt unna spillere?

XchainsawX
XchainsawXInnlegg: 3789
21.03.17 14:39

Noen som vet hva slags ny oppdatering det er på fifa nå? Litt over 1 gb å laste ned :-/

Edit: Fant det ut nå, er satt grenser på hvor mange ganger man kan vinne daglig wl kval (folk som er kvalifisert burde vært utelukket imo) -Mulighet til å begrense ferdighetskort? - visuelle endringer og fikset prob med banespillet +++

(Innlegget ble redigert 21.03.17 14:46)

Jompa
21.03.17 15:23
beb: Har folk investert noe i forhold til dette? Evnt solgt unna spillere?

Kanskje kjører de pån igjen med disse TOTW-SBCene? Jeg har alltid en haug av IF-spillere til discard, som kanskje kan komme til anvendelse i en eller annen SBC.  83/84-ratede spillere vil sikkert også komme til nytte, men prisene på de er kanskje høye nok allerede?

Et annet alternativ, siden FUT har bursdag, er at det kommer SBC der man kan få tak i spillere som har bursdag på dagens dato, litt tilsvarende det som ble gjort under jula med draktnummer. Da kan vi få noen heftige kort. Giezmann og Jordi Alba har bursdag i dag blant annet.

Geers
21.03.17 15:34

Er for få spillere som har bursdag de dagene så neppe uten at jeg har en komplett oversikt over dette.

typ 84 rated spillere har allerede gått opp. Litt sent å tenke på investeringer dagen det evt kommer. Man må begynne lenge før det.

(Innlegget ble redigert 21.03.17 15:34)

Sivert_H
Sivert_HInnlegg: 112
21.03.17 16:50

Begynte å spille FUT for første gang like over nyttår. Har spilt FIFA siden jeg var en liten guttunge, men da mer mot kompiser offline og karrieremodus.

Har enda ikke klart å kvalifisere meg til WL, og spiller for det meste seasons. Har stabilisert meg i 3. div nå, men har slitt litt med progresjonen den siste måneden. Får bare ta tiden til hjelp.

Er på det stadiet der jeg bruker en del tid på nettet for å lære meg custom tactics, formasjoner, hvilke spillere som er OP, samt den beste måten å spille spillet på.

Laget mitt ser slik ut. Liker å spille med posession og ha kontroll på midtbanen. Dette laget har fungert greit for meg, men sliter veldig med effektiviteten foran mål. Problemet ligger nok mer på meg enn på spillerne, og setter veldig stor pris på tips til hvordan bli mer kynisk foran mål.

(Innlegget ble redigert 21.03.17 16:52)

Vetle13
Vetle13Innlegg: 12737
21.03.17 17:18
TheArsenalWay: Spilte meg opp gjennom divisjonssystemet i år med vel tre tap totalt,

Kommer vel helt an på når man gjør det går jeg utfra. Er jo klart at man kan møte på ganske mange gode motstandere de første to ukene f.eks da mange av de som spiller da er spillere som har erfaring og har gjort det bra før.

Nå er det vel først og fremst noobs og de som velger å starte helt på nytt, så ser ikke for meg at det er spesielt vanskelig nå etter nyttår nei.

Vetle13
21.03.17 17:33
Sivert_H: Laget mitt ser slik ut. Liker å spille med posession og ha kontroll på midtbanen. Dette laget har fungert greit for meg, men sliter veldig med effektiviteten foran mål. Problemet ligger nok mer på meg enn på spillerne, og setter veldig stor pris på tips til hvordan bli mer kynisk foran mål.

Angrepet ser meget bra ut, syns ikke midtbanen passer helt til den spillestilen du beskriver. Ingen av spillerne har vision, short pass og long pass på over 80. Personlig liker jeg også ha posession og kontroll på midten og har derfor et anker og to brilliante pasningsspillere (TOTY Kroos og TOTY Modric i førstelaget f.eks) med Casemiro som shielder foran forsvaret og distribuerer ballen til de to playmakerne.

For å holde posession er det også greit å ha spillere i forsvar som kan behandle den. Duoen Smalling/Bailly er helt grei nok, men backene har rimelig lav passing, som kan sakke laget i angrep. At det nok er den vanligste forsvarsfireren på spillet og at alle er raske og sterke er nok grunnen til dette, ingen klare mangler defensivt har de heller, selv om de er svake med ball. Finnes dog spillere som er ansett som "langt mindre OP" som er bedre defensivt og bedre med ball.. (UT-spillere elsker å tro at +3 pace betyr mer enn +5 defence + passing og +5 dribling, men det stemmer ikke for meg hvertfall da forsvarsspilleres dårlige touch ofte avgjør matcher det også)

For posession er det også ofte positivt å ha alternativer i bredden, RF og LF går mye innover, kjører du da begge backene frem? Kan være risky med tanke på at du ikke har noen DM, men å ha en back på hold back og en på normal bruker å funke bra. 

Virker litt mer som om du har planlagt etter hva som er ansett som OP og hvilke custom tactics som er populære, noe jeg mener er en rar måte å spille spillet på dersom du liker å bygge opp med posession og kontrollert spill på midtbanen.

I såfall ville jo jeg anbefalt en custom tactic med sakte oppbyggende spill og spillere som holder posisjon i egen halvdel og fri form med 10-30 på passing, shooting og crossing i angrep så du vet at spillerne holder plassen sin. De fleste som er anbefalt går jo nettopp i mot dette... Mener selv at "den beste måten å spille på" er å spille fotball slik du liker å se den, når det gjelder å score mål finnes det mange gode tutorials, men det meste du finner på nett av custom tactics, OP-spillere og formasjoner gjør at du vil spille på samme måte som motstander i nesten hver kamp og at det ofte blir avgjort av flaks/uflaks istedenfor at du bruker det at du har en klar definert måte du liker å spille på til å gjøre noe konstruktivt som kan gi deg en 'edge'.

Når det gjelder effektiviteten foran mål er det stort sett dobbel-tap på skuddknappen som gjelder i år, dersom du kommer deg inn i 16. Du kan øve på "advanced-shooting"-tutorialen på å spille deg gjennom ulike angrepssituasjoner og avslutte fra vanskelige vinkler. Siste nivå på den er ganske artig og har spilt det ganske mye siden det kom for å slå egne og venners rekorder, da får du det veldig lett når du skal skyte fra samme vinkel/hold i kamp, mtp. at det allerede ligger "bakgrunnsprogrammert" at du skal skyte "sånn og sånn".

Lykke til med spillingen!

(Innlegget ble redigert 21.03.17 17:35)

larizz
larizzInnlegg: 237
21.03.17 17:48
Sivert_H: Begynte å spille FUT for første gang like over nyttår. Har spilt FIFA siden jeg var en liten guttunge, men da mer mot kompiser offline og karrieremodus. Har enda ikke klart å kvalifisere meg til WL, og spiller for det meste seasons. Har stabilisert meg i 3. div nå, men har slitt litt med progresjonen den siste måneden. Får bare ta tiden til hjelp. Er på det stadiet der jeg bruker en del tid på nettet for å lære meg custom tactics, formasjoner, hvilke spillere som er OP, samt den beste måten å spille spillet på. Laget mitt ser slik ut. Liker å spille med posession og ha kontroll på midtbanen. Dette laget har fungert greit for meg, men sliter veldig med effektiviteten foran mål. Problemet ligger nok mer på meg enn på spillerne, og setter veldig stor pris på tips til hvordan bli mer kynisk foran mål.

For det første vil jeg si at forskjellen på 3 og 1 div i fifa 17 ikke er så nevneverdig stor. Spiller i 4321 formasjon mye selv, og liker å styre kampene. Håper noe kan være til hjelp.

Har i tidligere fut spill aldri gjort noe med custom tactics, og nådd 1 div for det. Det hjelper mye med custom tactics, men det mest avgjørende er hva du gjør med og uten ball. Noen ganger må man tilpasse seg motstanderens formasjon og spillestil. 

Jeg synes det mest viktigste " å vinne " midtbanen på fifa. I en 4321 formasjonen så kan det bli vrient iblant defensivt om du har for mange spillere på midten som har high workrate fremover. Det kan hjelpe med spillerinstruksjoner om å holde igjen på 1 eller 2 av dem. I forsvar liker jeg best å ha to stoppere med nogenlunde lik workrates, slik at de står mest mulig på linje. Backene burde å være kjappe og ha litt fysikk.

Når det gjelder offensivt spil, så vil jeg si at du må prøve å spille mer uforutsigbart jo høyere du kommer oppover i divisjon systemet. Om du spiller i 4321, så liker jeg å ha 4*4* på ha og va, og skyter mye low driven. Finesseskudd pleier jeg å bruke mest nå fra 16- 20 m, og noen ganger alene med keeper langs bakken. 

Problemet med 4321 formasjonen noen ganger kan være at du ikke er kreativ nok i angrep og om du sentrer i lavt tempo " går deg fast " rundt 16 m. Prøv nye formasjoner og få flere strenger å spille på, så blir du bedre!

Vil til slutt anbefale deg noen spillere i laget ditt. Martial, Kante, Butland og Ousmane Dembele.

oscrue10
21.03.17 17:52

Evt Begovic, som også skal være bedre enn Karius. +10 cm og ikke like glepphendt. Kan jo prøve Butland og Begovic. 

Vetle13
21.03.17 18:04
Sivert_H: Liker å spille med posession og ha kontroll på midtbanen.

Her er et lag jeg føler evner dette bedre enn det du har forøvrig.

Koster mindre gjør det også, Isco i fri rolle trenger ikke long pass på høyere, men har dødelig short pass og dribling, Iniesta er jo selvfølgelig beste alternativ her. Bakre firer er solid oppdatert og du får inn "beistet" Iborra på DM bak Koke og Isco. 

WR og offsidefelle som Larizz nevner er forøvrig to ulike ting :)

(Innlegget ble redigert 21.03.17 18:05)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg