Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FUT Champions

NYTT TEMA
ralfdog
ralfdogInnlegg: 1
12.03.17 13:01

Dette har garantert blitt sagt noe om her før, men det er så mye innlegg å lese igjennom. Så beklager at jeg eventuelt gjentar spørsmålene.

Jeg har hvert trofast mot FIFA siden 1996 og spillet har slått i hjel en del tid og underholdt meg i forskjellig grad opp igjennom. Denne versjonen er min første i FUT, noe som egentlig har vært en åpenbaring for meg.

Ved ett uhell rykket jeg opp i 1 div i januar og kvalifiserte meg for Weekend League. Dette var naturligvis dritkult. Denne helgen gjennomførte jeg min fjerde eller femte runde, noe som egentlig bare burde være lykke med tanke på at jeg har fire kids å bruke tid på når de er våkne.

Men... Det er jo naturligvis ikke bare dritkult. Spillfølelsen varierer vanvittig. Den ene timen kan Musa i gullkort virkelig være gullfuglen min, den neste timen er det ett eller annet spesialkort som gjelder. Hvis jeg vinner to eller tre kamper på rad, så er det garantert at jeg taper det samme. Jeg skal ikke skryte på meg å være god. Jeg ligger jevnt over på Sølv 1 eller Gull 2. Men her er det noe som ikke stemmer..

Ved 90 i avslutninger så skulle man forvente at man skulle klare å treffe åpent mål når man er i balanse og alt det der. Og når man har ti sjanser som er kvalifisert som 100% sjanse i tre kamper på rad (tretti 100% sjanser...) og likevel taper så er det noe som ikke henger helt der det skal.

Jeg har forstått det slik at man egentlig møter bedre motstand jo bedre man gjør det selv, og det er jo bare kjekt det. Men jeg forventer å treffe åpent mål 9/10 når alt ligger til rette for det, og ikke 9/10 i stanga. I andre kamper er det motsatt selvfølgelig. Jeg burde kanskje tape med 5 mål, men vinner. Dette har ingenting med rettferdighet å gjøre. Om jeg møter noen som er to hakk bedre enn meg men får lov til å score så er det bare slik fotball er. Men når noe skjer i det her systemet, slik at man treffer stanga, motspiller, medspiller, skyter utenfor eller rett på keeper i situasjoner hvor man virkelig forventer å score, da er det noe galt.

I tillegg dette jeg titt og ofte ut av EA serverne. Og jeg har godt nok nett, det er heller aldri nede i disse tilfellene.

Ut over dette synes jeg det er underlig å spille med freshe spillere som plutselig slår feilpasninger av en annen verden, blir treige og seige. Jeg kommer sikkert til å spille videre, selv om det er frustrerende å "vite" at hele spillet er en stor, gjennomført bug. Nå er jeg ikke kvalifisert for neste helg, og godt er det. Neste gang jeg er med så havner jeg på Sølv 1 eller Gull 3, det er 100% sikkert. Og det er helt feil. Jeg vinner ofte når jeg ikke fortjener det, og omvendt. Man kan ikke bare være best lengre, eller verst...

Hadde ikke spillet i seg selv vært så underholdene og betydd så mye for meg, så hadde jeg nok aldri spilt det igjen. Denne helgen var jeg god for minst 25 seiere, men lander på 17.. Og tapene er så sure at man nesten får lyst å pælme hele det forbanna X-Box'n ned fra verandaen.

Vel.. Har jeg egentlig rett i noen av tankene mine? Det er vel noen som har litt mer tid og mer peiling her inne, samt er litt mer oppdaterte. For meg så er det uansett noe som er galt. Jeg er klar over at jeg ikke er fryktelig god, men jeg er heller ikke så fryktelig dårlig at jeg kan gå 3 kamper uten å score mål på X antall 100% sjanser.

Har for øvrig sendt klage til EA angående serverne. I går ble det er direkte konsekvens at jeg misset Gull 3 og WL neste helg. Jeg kan jo alltid spille meg opp i 1 div eller kvalifisere meg, men nå trenger jeg en pause. EA ignorerer vel uansett.. De er ikke avhengig av en lojal spiller..

Lykke til neste helg og det som måtte være igjen av kamper denne helgen, beklager lengden på innlegget men jeg måtte bruke litt ord så jeg holdt meg saklig :P

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg