Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Eliteserien Fantasy H2H-liga

NYTT TEMA
eppaen
eppaenInnlegg: 20514
06.07.17 18:11

Jeg er på sommerferie uten særlig dekning, så tar ikke noe dybdekommentar til kampen som kommer. Det som er sikkert er at jeg gambler med kaptein, og håper det kan betale seg denne gang. Nå må laget opp og frem igjen etter en svært skuffende runde sist. 

Nesn94
Nesn94Innlegg: 75
08.07.17 16:48

Jevtovic som kaptein er jo strålende.. 

tycon87
tycon87Innlegg: 3
09.07.17 11:30

Hadde helt glemt denne tråden! Bra dere holder aktiviteten oppe! 

Lappesaker
LappesakerInnlegg: 4226
09.07.17 17:11

Jevn kamp denne runden. Har tro på en knepen seier, likevel :)

Pompel62
Pompel62Innlegg: 1083
11.07.17 12:01

Oppsummering runde 16

For bare noen runder siden ble 50 poeng regnet som en helt OK poengsum. Denne runden var hele 12 av 16 lag over 60 poeng, og 15 av 16 over 50. Bare Team Redders havnet under denne poengsummen. Beste poengsum oppnådde Team Tycon (velkommen i tråden, forresten) med hele 81 poeng. Dermed overtok han også ledelsen i ligaen så knapt foran Hellerud Homeboys som det vel er mulig å komme etter 16 runder. Team Redders ble detronisert ned til tredjeplass, og har en jobb å gjøre med å komme seg ut av den tunge perioden han er inne i.

Ellers merker vi oss at alle lagene som ligger som nummer 12 til 16 i ligaen leverer sterke resultater runde etter runde uten at det gir seg utslag i ligapoeng. Motstanderen er stort sett alltid et lite hakk foran. H2H på sitt mest nådeløse.

Det ser ut til at vi ble enige om at det er åtte lag som skal rykke opp i "elite". Peregram og Sisteplass ligger foreløpig på de to mest utsatte opprykksplassene. Begge lagene må forbedre resultatene fremover om de ikke skal bli tatt igjen av Steam Cuisine, som er kommet skikkelig i stimen! og Valldal Warriors som også kjenner lukten av opprykk.

eppaen
11.07.17 12:14

Team Redders er i en voldsomt tung periode. Forsøkte å være lur ved å cappe en differential, men det er vel ikke verdt det i lengden. Når du da ikke sitter med noen av Melgalvis, Remmer eller Hedenstad så ble runden for tøff. Men en gang må det jo snu, så hvorfor ikke neste runde? ;)

Lappesaker
LappesakerInnlegg: 4226
11.07.17 15:53

LT FK blir min motstander i cupens 3.runde. Nok en aktiv spiller, med ett forholdsvis sterkt lag, og bedre OR enn meg!! Dog, jeg ser noen "hull" i laget hans, og der ligger min mulighet. Det kan bli jevnt og spennende :)

Pompel62
14.07.17 09:48

Runde 17

Dersom det ikke kommer alt for store protester, velger jeg å slutte med tipsene før kampene og heller bare analyserer hvilke kamper som er nøkkelkamper for runden. 

Det ble forandringer i toppen forrige runde, mens det var helt fritt for piler på nedre halvdel og dermed ingen plasseringsendringer fra plass 9 og nedover. Vi ser at alle lagene på nedre halvdel leverte solid runde sist uten at det gir seg utslag i poeng på tabellen. Spesielt kjipt for Team Badeball som tapte med ett fattig poeng mot Yukka. Men de andre lagene er nok like irritert over å gå på knepne nederlag runde etter runde.

Alle fire topplagene møter lag fra nedre halvdel denne runden. Med de resultatene bunnlagene leverer, skal vi ikke se bort ifra at det kan komme en overraskelse eller flere. Spesielt Mesterne kan få kjørt seg mot fremadstormende Steam Cuisine.

Det er fem poengs luke fra nummer 7 og 8 på tabellen, Peregram og Sisteplass, til de neste, Steam Cuisine og Valldal Warriors. Men de to sistnevnte er i solid form og kan kutte inn på forspranget denne runden.

Knalltøft i toppen, og lite skal til før det blir endringer her. Ny tøff runde før vi tar en liten sommerferie og er klare for større endringer på lagene når WC skal tas i bruk igjen.

Nesn94
15.07.17 14:47

Rizvan - Peregram

Ordentlig 6-poengers kamp. Rizvan med 30, og Peregram med 27. Begge trenger en seier for å henge med i toppen. Kun to (!) like spillere denne runden, i Knudtzon og Haugen. Med andre ord svært åpent.

Samtidig lurer jeg på hvordan det blir fra neste sesong, når Elite og 1div har etablert seg? Hvor mange rykker opp og ned? Og kunne vi fått til samme opplegg i Premier League? 

Pompel62
15.07.17 15:49

Rizvan-Peregram

Regner deg som relativt klar favoritt. Har ikke hatt flyten poengmessig. Ihvertfall ikke i forhold til resten av lagene i ligaen. 

Men mange forskjellige spillere, ja. Kan slå hvilken vei som helst. Bør helst ha seier. Både Steam Cuisine og Valldal Warriors kommer stormende bakfra.

Nesn94
16.07.17 18:59
Pompel62: Regner deg som relativt klar favoritt

Adegbenro gjør ikke det! Nå må mine utvalgte finne på noe her..

Pompel62
16.07.17 19:08

En scoring av BBS snur vel opp ned på alt.

Sier til meg selv før hver runde at Samuel skal alltid være kaptein, men blir for feig og backer ut. Slutt på det nå, så lenge han spiller.

Nesn94
16.07.17 19:20

Det er helt korrekt, men lukter ikke mål av han nå. Håper bare FKH og Molde holder nullen. Remmer utrolig nær scoring nå nettopp.. 

Edit: Haraldseid tatt av til pause.

(Innlegget ble redigert 16.07.17 19:24)

eppaen
16.07.17 21:59

Tuuuuuuungt!!! 

Pompel62
16.07.17 22:06

Med Mortensenscoringen ble det faktisk en ganske så grei seier. Takk for kampen, Rizvan.

Nesn94
17.07.17 13:21
Pompel62: Takk for kampen, Rizvan.

Du tar det på forskudd altså? Har ståltroa på at McDermott fikser strafferedning og holder nullen. Med tre bonus og minst tre redninger så er vi ajour :) 

Pompel62
17.07.17 22:25

La ikke merke til McDermott, nei. Men jeg skal også ha inn Rolantsson, så det var vel ikke noen stor grunn til å være fryktelig redd:).

(Innlegget ble redigert 17.07.17 22:25)

Pompel62
18.07.17 05:34

Oppsummering runde 17

Så ble det endelig seier for de dårligst plasserte lagene. Og her ble det skikkelig ketchupeffekt. Lysskar Nabolag fikk rundens klart beste poengsum med 71, Underdogs rundens nest beste med 61 og Solvik tredje med 59.

Mesterne benyttet sjansen til å klatre opp på andreplass på tabellen etter at bare Team Tycon fikk seier av topplagene. Duket for skikkelig toppoppgjør neste runde da de to lagene møtes.

Opprykksplanene til Steam Cuisine og Valldal Warriors fikk seg et skudd for baugen i helgen. Tap på begge, og siden Peregram slo til med seier mot Rizvan, er det bare Sisteplass som ligger på noenlunde skuddhold på kort sikt.

Hvor trygt sitter manageren til Team Redders? Laget har fortsatt høyeste poengsum OR, men flere lag begynner nå å puste ham i nakken. Kanskje greit med et par ukers pause for å samle troppene etter det som nærmest må kalles en skikkelig kollaps de siste ukene.

Vik kan avslutte rapporten med konkurransen mot "elite". Fortsatt ledelse.  12523 - 12407.

eppaen
18.07.17 10:00

Etter et ekstraordinært styremøte ble det avgjort at manageren sitter trygt resten av sesongen, og at den svake formen tilskrives absurd uflaks. 

Pompel62
18.07.17 16:34

Ekstraordinært styremøte?? Og de vanlige flosklene om at styrets fulle tillit osv. Tror jeg hadde sovet litt urolig om natten.... :)

eppaen
19.07.17 10:35
Pompel62: urolig

Det er også tilfelle. Men med friske midler (WC), så har alle i organisasjonen tro på at det nå skal snu. Målsetningen før sesongen var uansett topp 5 %, noe man skal makte. 

Pompel62
19.07.17 17:06

Da skal det sies at vi har rimelig lik målsetting. Du ligger langt foran. Jeg har over 10k plasser opp dit, så det er greit å begynne å ta noen skikkelige jafs nå.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg