Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fantasy U21-EM 2017

NYTT TEMA
Bibelnissen
BibelnissenInnlegg: 24586
15.06.17 11:41

Heisann.

Undertegnede har alltid vært svak for denne ungdomsturneringen og medfølgende Fantasy-spill fra UEFA. Men i år har UEFA valgt å sløyfe konkurransen pga ikke tilstrekkelig interesse. Det gjorde at noen måtte fylle et tomrom, og med Polen som årets vertskap måtte det selvsagt være en gjeng polakker som tok på seg ansvaret. Noe av innholdet på siden er på polsk, men det meste er oversatt til engelsk hvis du bruker denne lenken:

http://welltomek.usermd.net/

Regelsettet er nokså likt de tidligere TL- og PL-manager-variantene til TV2, og dermed ikke veldig fremmed for de som spiller FPL heller. Linken ser shady ut, men dette er seriøse greier, og grafikken synes jeg er veldig god. Vinneren av hele greia får 500 polske zloty som tilsvarer ca. 1,1k norske kroner.

Så - er det noen interesse for dette? Med drøye 30 timer til deadline så haster det litt å få satt opp lag, men jeg håper noen ivrige Fantasy-entusiaster her inne slenger seg på, så kan vi få opprettet en VGD-liga og kjempe om heder og ære.

Bli med!

Lappesaker
LappesakerInnlegg: 4359
15.06.17 12:11

Har meldt på lag :) Var enkelt og oversiktlig, og fryktelig smalt budsjett :D

weakenedpremiershipsides
weakenedpremiershipsidesInnlegg: 692
15.06.17 12:20

Hvor lang tid tok det dere å få activation-mail? Har ikke dukket opp hverken i innboksen eller i spamboksen.

Bibelnissen
15.06.17 12:38
weakenedpremiershipsides: Hvor lang tid tok det dere å få activation-mail? Har ikke dukket opp hverken i innboksen eller i spamboksen.

Den dukket opp i spamboksen etter bare sekunder. Rart hvis du ikke fikk den med én gang. Enda ikke dukket opp?

Det ser for øvrig ut til at man kun kan opprette én liga, så hvis noen andre vil opprette en VGD-liga så hadde det vært topp.

weakenedpremiershipsides
15.06.17 13:10
Bibelnissen: Enda ikke dukket opp?

Den kom etter sånn fem minutter.

Kjenner jeg er på relativt dypt vann når det gjelder å sette opp lag, dog. Er ikke spesielt godt oppdatert når det kommer til U-fotball, og å sette opp lag basert på hvilke navn man kjenner til har vel aldri vært en spesielt god strategi. Noen med en viss ekspertise som kan si noe om styrkeforholdene mellom lagene, antatte førsteellevere og lignende?

Cyril
CyrilInnlegg: 6139
15.06.17 13:30

VGD liga: 789447461

Tips til alle som er blanke; sjekk hvordan lagene gjorde det i kvalikkgruppa og toppscorerlista er også ofte pekepinn på hvor landet det ligger.

Tyskland, Spania og Portugal er feks de eneste som banka inn over 30 mål i kvalikken og vil være med å kjempe. Portugal, Danmark, England og Italia de eneste som slapp inn 5 mål eller mindre.

Lykke til :)

(Innlegget ble redigert 15.06.17 13:32)

Bibelnissen
15.06.17 14:18
weakenedpremiershipsides: Kjenner jeg er på relativt dypt vann når det gjelder å sette opp lag, dog

Der er vi nok flere, gitt. Gode tips fra Cyril like ovenfor her. Jeg har tatt en runde på resultater og målpoenghistorikk fra kvalikken, samt sett litt på lagoppstillinger og slikt for å se hvor offensiv rolle hver enkelt spiller faktisk har. Føler meg mer trygg på mine valg nå, men hvor vidt jeg er inne på noe i det hele tatt gjenstår å se.

Ellers kan det jo også være relevant å se på resultater/lagoppstillinger fra treningskampene under landslagspausen i mars. Siste kvalikkamp ble spilt for et drøyt halvår siden, og mye kan ha skjedd på den tiden.

Lappesaker
15.06.17 14:20
Cyril: VGD liga: 789447461

Norway FC er med :) Skal bruke litt tid på dette i morgen ;)

weakenedpremiershipsides
15.06.17 17:17

Hvordan tenker vi om å dele tips i en såpass liten spillerpool? 

Angrepsrekka mi er ganske spikret, deilig å ha det i boks i alle fall. Syntes forsvaret var spesielt vanskelig å få en god løsning på - de gode valgene var stort sett priset etter potensialet.

Hvis Ben Chilwell starter(som jeg har lest det er muligheter for) er jo han ganske fristende til 5.5.

snowik
snowikInnlegg: 2621
15.06.17 17:31

Tenker jeg hiver meg på senere i kveld jeg også. Skal ut nå, men håper jeg husker på det i kveld! Alltid vært svak for de mer mindre Fantasy-spillene, trolig fordi det er noe enklere å ende høyt oppe..;)

(Innlegget ble redigert 15.06.17 17:32)

Bibelnissen
15.06.17 18:52
weakenedpremiershipsides: Hvordan tenker vi om å dele tips i en såpass liten spillerpool?

Det er jo utvilsomt mye mer jobb å finne gode data og analyser av lag og spillere her enn det er rundt det å finne info om f. eks. PL-lagene til FPL, så jeg kjenner at noen potensielle jokere jeg tror jeg har klart å grave frem ønsker i alle fall jeg å holde litt tett til brystet. Jeg regner med at alle klarer å finne superkupp numero uno i dette spillet selv.

Men det går jo an å diskutere en del generelle ting. Med 2p til hver spiller som er på et vinnende lag så må man legge vekt på hvilke lag man tror kommer til å vinne kamper. Skal man triple opp på lag som Spania og Tyskland nå i første runde f. eks.? Hvilke andre lag skal man satse tungt på? Eller skal man ignorere den delen litt og heller satse på å treffe skikkelig med målpoengene?

De tyske midtbanespillerne er nok kjent for de fleste, spesielt Meyer og Gnabry. Hvem av disse man skal gå for og om man evt. skal doble er jo et interessant tema. Skal man i så fall triple med Selke eller gå for en annen løsning på topp?

Har knotet fælt med forsvaret selv, og sliter egentlig med å finne noen til under 6.5 som virkelig frister. Har Chilwell på blokka selv, og Holgate/Mawson kan vel fort også starte. Heldigvis rekker vi å se lineupen til England før deadline i morgen, og starter en av disse tre så er det rett inn. Men da må jeg finne ut om jeg ønsker å beholde Pickford og dermed doble på England defensivt eller ei. Han er jo god verdi sammenlignet med de andre toppkeeperne.

Up-The-Villa
Up-The-VillaInnlegg: 5049
15.06.17 20:04

Jeg er en joker. Det holder i massevis.

Lykke til!

snowik
15.06.17 22:20

Her er jeg virkelig på dypt vann. Virkelig veldig veldig dypt vann. Selv med relativt grundig research i forkant føler jeg meg fullstendig blank. Har havnet på dette laget

EDIT: Og der finner jeg ut at det ikke er noe som heter minuspoeng for overganger..Da blir jo strategien en helt annen!

Pickford (Ilic)

Chilwell-Bellerin-Bednarek (Stronati & Skriniar)

Gnabry-Suarez-Zivkovic-Locatelli (Sevcik)
Berardi-Schick-Guedes (C)

Det skulle ikke overraske meg om dette er nærmere helt bunn enn toppen for å si det sånn. Jaja, lykke til uansett!

(Innlegget ble redigert 15.06.17 22:34)

gundorgan
gundorganInnlegg: 8
15.06.17 22:21

Kan man virkelig ordne seg  fem lag? Isåfall, holder man seg til ett eller fikser man fem lag man må følge med på?

Bibelnissen
15.06.17 23:19
gundorgan: Isåfall, holder man seg til ett eller fikser man fem lag man må følge med på?

Det blir jo opp til hver enkelt, men jeg synes i alle fall man kan holde seg til å kun melde på ett lag i VGD-ligaen om man oppretter flere.

xytheon
xytheonInnlegg: 17242
16.06.17 09:59
Bibelnissen: Jeg regner med at alle klarer å finne superkupp numero uno i dette spillet selv.

Kunne faktisk ikke tro mine egne øyne da jeg fant han. Hva i alle dager...

weakenedpremiershipsides
16.06.17 11:20

Heldigvis kom jeg på at det kanskje var lurt å lese reglene før deadline. Ubegrensede bytter gjør jo at prioriteringene blir litt annerledes. Minsker også, som presisert i reglene, kravene til benken.

Er spent på hvor mange andre her som sitter med min nest dyreste spiss. For meg var han ganske åpenbar til den prisen, men det er en del gode valg på spissplass, og jeg tipper vi ser ganske stor variasjon.

Føler man er nødt til å triple spania foran et møte med Makedonia. Foreløpig det eneste laget jeg tripler fra start. Synd man ikke kan si noe mer sikkert om lagoppstillingen til Portugal, for tror man kan forvente mye mål derfra-- sitter foreløpig med kun en portugiser selv.

xytheon
16.06.17 13:24
weakenedpremiershipsides: Er spent på hvor mange andre her som sitter med min nest dyreste spiss. For meg var han ganske åpenbar til den prisen, men det er en del gode valg på spissplass, og jeg tipper vi ser ganske stor variasjon.

Abraham eller? Er vel den beste spissen i mesterskapet, vil jeg påstå (jeg er seeeeeelvsagt ikke biased).

Juvelkasse
JuvelkasseInnlegg: 2196
16.06.17 16:06

Slenger meg med jeg også. Ikke så ekstremt god kontroll, men har klart å sette sammen et lag jeg er greit fornøyd med hvertfall.

Lappesaker
16.06.17 17:50

Forsøker meg på en frekkas, med en død spiller på midten i 3-4-3.
Dette gir midler til en sterk start-10er :D Og siden det er fritt med bytter, så kan man gjøre sånne horrible forsøk :D Det hjelper jo på å ikke ta spillet veldig høytidelig også! Men gleder meg stort til mesterskapet!! Lykke til med managerspillet jenter :)

weakenedpremiershipsides
16.06.17 17:53
Lappesaker: Forsøker meg på en frekkas, med en død spiller på midten i 3-4-3.

Det tør ikke jeg, for å si det sånn. Hva om to av spillerne dine ikke er å finne i startoppstillingen i første runde? Det får være nok å sitte med døde eller halvdøde spillere på benken, om man ikke skal lirke dem inn i startoppstillingen også.

Benker meg foran TVen til Sverige - England nå. Veldig gøy å ha dette spillet for å skape litt ekstra engasjement.

weakenedpremiershipsides
16.06.17 18:05

Nå som fristen er ute kan man jo dele elleveren. Jeg endte på:

Pickford

Caldara/Bellerin/Mawson

Asensio/Meyer/Sanches/Gnabry

Deulofeu/Abraham/Schick

Kanskje litt vel mye tro på England, men de hadde en del relativt rimelige spillere det var vanskelig å overse. Håper også at jeg ikke har gått på en blemme med Deolufeu, og at han starter. Jevnt mellom ham og Selke.

(Innlegget ble redigert 16.06.17 18:07)

xytheon
16.06.17 18:12

Doblet med Italia og England bakover. Satser på at våre nordiske venner gjør som Norge ville gjort.

Kunne notert meg for et tidlig kapteinsmål for litt siden.

weakenedpremiershipsides
16.06.17 18:27

Du kapteinet like godt Abraham ja! Hadde litt for lite kjennskap til ham til at det var fristende, spesielt når Spania hadde en presumptivt lett kamp. 

Han er ikke noen videre førsteforsvarer, Tammy?

xytheon
16.06.17 18:54
weakenedpremiershipsides: Du kapteinet like godt Abraham ja! Hadde litt for lite kjennskap til ham til at det var fristende, spesielt når Spania hadde en presumptivt lett kamp.  Han er ikke noen videre førsteforsvarer, Tammy?

Power, pace og litt fox in the box. Cappet han fordi det blir ekstra interessant for en Chelsea-supporter å følge med. Tar det ikke spesielt seriøst heller, skal sies.

weakenedpremiershipsides
16.06.17 19:51

Gode gamle Jordan Pickford redder dagen som så mange ganger før. 

Abraham var en skuffelse må jeg si.

Må vel også si at det var noe heldig at jeg fikk med meg såpass fra denne kampen.

(Innlegget ble redigert 16.06.17 19:52)

Bibelnissen
16.06.17 20:15

Kjipt å bli så hardt straffet for å ta en annen rute enn Pickford i mål. Vanskelig å forutse slikt. Min ellever i GW1:

Kepa
Cancelo - Conti - Mawson
Asensio - Gnabry - Arnold - Fernandes
Deulofeu (C) - Abraham - Schick

Starten er sånn helt midt på treet, men taper jo masse til de som har Pickford.

Lappesaker
16.06.17 20:25
weakenedpremiershipsides: Det tør ikke jeg, for å si det sånn.

Neida, ser den, og det er dristig. Men samtidig er U21 veldig annerledes enn seniorfotball. De som er stjerner på U21 skiller seg nok litt mer ut enn på seniornivå. Det skiller mer mellom de aller beste, og de som fyller resten av lagene. Det er jo svært ofte at spillere med mange U21-kamper ikke kommer på høyeste seniornivå. Så jeg tok sjansen på endel stjerner, men det er ikke risikofritt :)

snowik
16.06.17 23:05

Pickford og Chilwell vil jeg si er en godkjent start! Håper det fortsetter i morgen, disse gode resultatene.

Bibelnissen
17.06.17 20:34
Cyril: VGD liga: 789447461

Kunne du ha kastet ut han randyen med fem lag som plutselig meldte seg på og satt ligaen til låst/privat? Skal være en innstilling som gjør at ligakoden ikke er tilgjengelig for alle.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg