Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FPL H2H Draft Liga 4

NYTT TEMA
winnerpool
winnerpoolInnlegg: 389
28.07.17 21:44

Endelig har draft mode kommet til Premier League fantasy. Ligakode for denne ligaen er 201507-52324.

FPL anbefaler 8 lag i hver liga. Derfor er det de første 8 som melder seg på her som blir med i denne fjerde ligaen. Skriv inn lagnavnet ditt! En av de som ikke får være med kan lage liga 5, og egen tråd for den, og slik fortsetter det slik at alle får vært med.

Jeg har valgt H2H og ikke klassisk versjon. De tre første ligaene er alle klassiske, derfor tenkte jeg det var greit med en som er H2H. Ulempen er at det blir litt flaks/uflaks utifra hvem man møter hver runde, men det vil som regel jevne seg ut for de fleste over en hel sesong. Fordelen er at man får et nytt lag å følge ekstra nøye med på hver runde (den rundens motstander) og ligaen blir ofte jevnere, da en enkelt ekstremt bra/dårlig runde ikke har like stor innvirkning.

Selve draften blir om to dager, kl 20:00 søndag 30. juli. Alle har da 90 sekunder på å velge når det er deres tur. Av erfaring fra nfl fantasy drafts vil de fleste velge langt raskere enn det, og hele draften tar ca 45min.

Hvis man av en eller annen grunn ikke får vært med på selve draften kan man lage en "Watchlist" hvor man rangerer spillere i keeper, forsvar, midtbane og angrep også velger maskinen utifra denne listen. Hvis man ikke lager en slik watchlist, og heller ikke får vært med i draften, så velger maskinen for deg utifra en forhåndsbestemt draft rank (det er på en måte maskinen sin watchlist). Det anbefales sterkt å være med på draften, da det er endel av moroa i en sånn liga, og også kan påvirke hvor gøy det er å følge med utover sesongen.

For mer informasjon er det 3 andre draft tråder man kan se gjennom

Lykke til alle sammen!

(Innlegget ble redigert 28.07.17 21:46)

Yukka
YukkaInnlegg: 261
28.07.17 21:48

Yukka FC er med.

Er med på en annen draft liga, men en H2H er jo en ny vri:-)

ModernMan
ModernManInnlegg: 9048
28.07.17 22:13

Lurt med H2H! Med fritt antall bytter vil det bli masse action fra runde til runde. Kan jo ende med semi-drafts hver runde.

fotballeier123
fotballeier123Innlegg: 1377
28.07.17 22:15

We're Going Toulouse er med :-)

Samme situasjon her som med @Yukka, er med i en annen draft liga, men hadde vært artig å være med i en H2H også.

Paalanil
PaalanilInnlegg: 4108
28.07.17 22:44

Florastars IV er også med i en annen men hiver meg med her :)

(Innlegget ble redigert 28.07.17 22:47)

Roggbiff
RoggbiffInnlegg: 798
28.07.17 23:59

IL Blest er med (her også)

sondt1
sondt1Innlegg: 523
29.07.17 00:05

Bee Gees er med. 

Royu
RoyuInnlegg: 2403
29.07.17 00:08

Jeg er med :) Ompalompa's er lagnavnet

(Innlegget ble redigert 29.07.17 00:10)

winnerpool
29.07.17 00:14

Denne regelen her åpner for en meget interessant (og risikabel) strategi i H2H:

Q: How do waivers work?

The Scout: A round of waivers runs once a week. On the waiver deadline, a process will look through all the requests and make the transfers. The lowest-ranked team will get their first waiver choice

Hvis jeg har forstått det riktig vil sisteplassen i ligaen få sitt førstevalg hver uke. En dristig manager kan da drafte et lag med mange av de beste skadede/suspenderte spillerne (som er lettere å få tak i siden ikke så mange andre vil ha dem). Tape de første 3 rundene nærmest med vilje, og dermed få førstevalget på den beste nye spilleren kjøpt inn til PL etter runde 1, runde 2, og runde 3 (før overgangsvinduet stenger).

Etter landslagspausen sitter man da med 0-3 (seire/tap), hvor de fleste andre er 1-2 eller 2-1. Altså ikke så veldig langt bak, selv om man kanskje har blitt knust i alle 3 oppgjørene. Med sannsynligvis det beste laget i ligaen med alle som nå begynner å returnere fra skade, sammen med de tre førstevalgene fra waiveren, bør det være fullt mulig å dra igjen de 2 eller 3 seirene man ligger bak med hele 35 gjenstående runder av sesongen.

Jeg kommer ikke til å prøve meg på noe sånt, da hadde jeg i så fall ventet til etter draften med å skrive dette, men syns det var en artig tanke.

Royu
29.07.17 00:19

Hørtes ut som suicide, noen er velkommen til å gjøre det selvfølgelig.

winnerpool
29.07.17 00:20

Da er det bare en ledig plass igjen, ble fort fullt opp, så er sikkert nok interesse til en liga 5 også for de som ikke kom med her

Roggbiff
29.07.17 00:41
winnerpool: få sitt førstevalg hver uke

... av de spillerne som ikke er tatt allerede, ikke sant?

De som er skadet/suspendert går uansett til de som ikke er med på selve draften, da disse er høyt ranket fra før av

Marcus-P
Marcus-PInnlegg: 9772
29.07.17 00:44

Tok den siste plassen, er også med i en classic liga, men gøy med head to head. Lagnavn er GladLaks FC.

Ser frem til søndag klokka 20!

Royu
30.07.17 14:57

Kan meddele at jeg stiller til oppmøte til draften også.

Paalanil
30.07.17 18:19

Watclisten er klar. Stiller kl 20:00.

Roggbiff
30.07.17 18:58

Wiener: sett timern til 60 sekunder, så man slipper NM i venting

winnerpool
30.07.17 19:58

Da sitter jeg klar

Paalanil
30.07.17 20:44

Courtois - Foster

Alonso - Walker - Trippier - van Aanholt - Dawson

Sanchez - Mané - Ince - Townsend - Snodgrass

Benteke - Austin - Rodriguez

fotballeier123
fotballeier123Innlegg: 1377
30.07.17 20:48

Lloris - Begovic

Bailly - David Luiz - Rose - Stones - Danilo

Coutinho - Mkhitaryan - David Silva - Wijnaldum - Phillips

Lacazette - Gabbiadini - Sandro

sondt1
sondt1Innlegg: 523
30.07.17 20:49

Cech - Heaton

Keane - Vertonghen - Kolasinac - Mawson - Fuchs

Salah - Øzil - Mahrez - Redmond - Ramsay

Kane - King - Gray

Meeh. Ikke en fordel å velge først, egentlig. OK fornøyd likavel. 

(Innlegget ble redigert 30.07.17 20:49)

winnerpool
30.07.17 20:50

Tydelig at det var spissene det ble hardest konkurranse om, den lista tømte seg fort

Ederson - Schmeichel

Milner - Mendy - Koscielny - van Dijk - Rüdiger

Alli - Sigurdsson - Sterling - Lallana - Bernardo Silva

Morata - Llorente - Sturridge

Snakedraft er vel lagt opp for at det ikke skal være noen fordel uansett hvor man velger. Endte opp med en del usikre kort, mulig jeg bytter ut noen med sikre startere for svakere lag før sesongstart

(Innlegget ble redigert 30.07.17 20:55)

Marcus-P
30.07.17 20:51

Butland  -  Hart

Kompany - Bertrand - Daniels - Clyne - Davies

Eriksen - Willian - Zaha - Ritchie - Walters

Jesus - Chicharito - Mounie

Midt på treet draft. Fryktelig irritert over å la Koscielny gå også ble Dawson tatt rett før meg som femte def. Den klart verste draftposisjonen er nr 8, fordi man velger to på rad og venter en evighet til neste. Sammen med pick nr 1. 3-5 er klart best av det jeg har erfart til nå.

(Innlegget ble redigert 30.07.17 20:52)

Yukka
30.07.17 20:51

De Gea - Fabianski

Azp - Alderweireld - Williams - Zabaleta - Mee

Sane - Pogba - Klaassen - Lanzini - Chamberlain

Aguero - Firminho - Costa

Ikke helt fornøyd, fikk Costa automatisk inn i det jeg ble forstyrret, ellers et par til jeg kunne tenkt meg å bytte ut.

Roggbiff
30.07.17 20:52

Mignolet - Pickford
Cahill - Mustafi - Monreal - Matip - Moses
Walcott - Pedro - Fabregas - Antonio - Ajew
Lukaku - Vardy - Defoe

Sugen midtbane, ellers ok

Royu
30.07.17 20:52

Forster - Gomes
Valencia - Baines - Bellerin - Cedric - Cresswell
De Bruyne - Hazard - Son - Arnautovic - Tadic
Rooney - Gayle - Batshuayi

Noe usikkerhet rundt Haz og Son når de er tilbake. Jeg regner med at det ikke tar så alt for lang tid. Tok sjansen på Bats, tror ikke Conte kan ignorere pre season hans hvert fall så lenge Hazard er ute. 

Yukka
30.07.17 20:53
Marcus-P: Midt på treet draft. Fryktelig irritert over å la Koscielny gå også ble Dawson tatt rett før meg som femte def. Den klart verste draftposisjonen er nr 8, fordi man velger to på rad og venter en evighet til neste.

Men du er første mann som får velge på waiver til GW1 så om det kommer noen nye spillere frem mot seriestart, så ligger du godt an.

Marcus-P
30.07.17 20:54
Yukka: Men du er første mann som får velge på waiver til GW1 så om det kommer noen nye spillere frem mot seriestart, så ligger du godt an.

Det er sant, en stor fordel! Får håpe på mer overgangsaction. 

winnerpool
04.08.17 18:46

Lallana ute i flere måneder :s liten tvil om hva jeg må gjøre med 2pri på waiveren da

winnerpool
10.08.17 21:23

Noen andre som finner en oversikt over hvilke spillere som gikk hvor på waiveren, og hvem som ble droppet? Eller en måte å se de andre sine lag på? Hele H2H formatet blir jo ødelagt om man ikke får se lagoppstillingen til den man møter. Den draft siden har virkelig stort forbedringspotensiale, direkte bytte av spillere mellom lag burde også vært mulig

winnerpool
22.08.17 18:27

De første to rundene har gått skikkelig ræva. Nå er hvertfall Koscielny tilbake fra suspensjon, Sigurdsson på plass i Everton, van Dijk situasjonen snart avklart og forhåpentligvis Mendy/Llorente tilbake fra skade så skal det bli litt mer poeng framover.

Valgte et lag med litt for mange spillere utilgjengelig i første runde, og ble bare enda verre når Lallana ble langtidsskadet like etter draften..

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg