Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FPL Classic Draft 5

NYTT TEMA
TheUntouchable
TheUntouchableInnlegg: 11568
10.08.17 02:39

Enda en draftliga for oss som ikke ble med på de forrige. Kan godta de som ble med i H2H-draft hvis de ikke er med i andre VGD classic drafts, men bortsett fra det vil jeg bare åpne for de som ikke er med i VGDs drafts fra før. Draften vil bli holdt i dag torsdag 10. august klokken 18:00 (norsk tidssone) så fremt vi har 8 deltakere innen da. Det virker som interessen er stor, så jeg satser på det. Og siden interessen er stor består dette tidspunktet da det passer veldig bra for meg. Da er liga nr 5 for de som kan akkurat da. Hvis du ikke kan så kan du lage en ny liga. Men hvis du virkelig ønsker å slå TheUntouchable ordner du deg tid til dette akkurat kl 18 eller satser på at en solid watchlist gjør jobben. Videre kopierer jeg skamløst malen fra de forrige trådene (med noen egne innskytelser):

FPL anbefaler 8 lag i hver liga. Derfor er det de første 8 som melder seg på her som blir med i denne ligaen. Skriv inn lagnavnet ditt! En av de som ikke får være med kan lage liga 6, og egen tråd for den, og slik fortsetter det slik at alle får vært med. Jeg har valgt klassisk versjon og ikke H2H. Alle har da 60 sekunder på å velge når det er deres tur. Det var ønsket i sist tråd, men om folk ønsker kortere eller lengre tid diskuterer vi også nærmere.

Hvis man av en eller annen grunn ikke får vært med på selve draften kan man lage en såkalt Watchlist hvor man rangerer sine valg i i keeper, forsvar, midtbane og angrep også velger maskinen utifra denne listen.(16GK, 40DEF, 40MID og 24FWD). Hvis man ikke lager en slik watchlist og heller ikke får vært med i draften så velger programmet for deg utifra hvilke spillere som fikk flest totale poeng forrige sesong og/eller hva man anslår at spillerne får av poeng denne sesongen. Alle spillerne har på forhånd fått en draft rank basert på denne informasjonen. Det blir valgt for deg da utifra denne hvis du verken lager watchlist eller får vært med på draften.

Fordelen med denne ligaen er jo at vi er tettere opp mot seriestart og vi har dermed et bedre grunnlag for å velge et solid lag nå. Velger classic-moden her igjen. For mer informasjon om hvordan draft fungerer kan dere ta en titt i de forrige draft-trådene og lese dere opp her. Anbefaler å lese alt. Hvor mange sekunder vi skal ha på oss på å velge spillere er altså oppe til diskusjon. Jeg har ikke prøvd dette før, så noen med erfaring kan jo gjerne komme med innspill på det punktet. Tidspunkt for draft er ikke oppe til diskusjon - ligaen er for de tidspunktet passer for.

Ligakoden er 568747-132075

Mitt lagnavn er Top Top Quality. Og med det ønsker jeg velkommen de som vil bli med. Satser på en dyster stemning og mye bittert uvennskap hele sesongen igjennom.

(Innlegget ble redigert 10.08.17 02:43)

prestoblaster
prestoblasterInnlegg: 133
10.08.17 03:00

Kanskje bumpe tiden opp til 90 sekunder? Det funket godt. Testet ut draft på en annen konto som ikke bli brukt. 

Mikeyy9
Mikeyy9Innlegg: 8064
10.08.17 03:02
prestoblaster: Kanskje bumpe tiden opp til 90 sekunder? Det funket godt. Testet ut draft på en annen konto som ikke bli brukt.

Selv synes jeg 90 er litt mye, da de aller fleste er klar med picket sitt med en gang. I tillegg om noen ikke er der tar det sinnsykt lang tid med 90s.

JimmiNomer
JimmiNomerInnlegg: 1067
10.08.17 03:02

La Kassettspiller er med. Hvor lang tid tar draften? Mulig jeg ikke rekker hjem til akkurat 18:00, men setter opp en watchlist.

TheUntouchable
10.08.17 03:10
JimmiNomer: La Kassettspiller er med. Hvor lang tid tar draften? Mulig jeg ikke rekker hjem til akkurat 18:00, men setter opp en watchlist.

Vet du, vi sier 18:30. Vet ikke hvorfor, men dette står inne på siden: The Scout says: "Consider scheduling your league's draft on the half hour for an optimal experience". 

Hvis alle skulle bruke maksimalt tildelt tid vil det ta 2 timer. Jeg regner ikke med det er tilfelle. 

(Innlegget ble redigert 10.08.17 03:13)

prestoblaster
10.08.17 03:11
Mikeyy9: I tillegg om noen ikke er der tar det sinnsykt lang tid med 90s.

Det er veldig sant ! Syns det var greit når jeg ikke hadde satt opp en watchlist. Lært av den feilen nå og satt opp en liste å velge fra.

TheUntouchable
10.08.17 03:17
prestoblaster: Det er veldig sant ! Syns det var greit når jeg ikke hadde satt opp en watchlist. Lært av den feilen nå og satt opp en liste å velge fra.

Du er med eller? 18:30 passer også?

prestoblaster
10.08.17 03:23

PrestoBeasts er med ! Og tiden passer bra. 

TheUntouchable
10.08.17 03:25
prestoblaster: PrestoBeasts er med ! Og tiden passer bra.

Velkommen i gjengen. 3 med, 5 to go. God start.

Ale-Jet
Ale-JetInnlegg: 6562
10.08.17 03:42

Lokomotiv Lisleby er med.

(Innlegget ble redigert 10.08.17 03:48)

Ale-Jet
10.08.17 04:12
TheUntouchable: gjengen

Koden funket ikke her

TheUntouchable
10.08.17 04:27
Ale-Jet: Koden funket ikke her

Merkelig. 568747-132075. Jeg kan eventuelt invitere deg via mail.

Ale-Jet
10.08.17 05:46
TheUntouchable: Merkelig.

Mhm. Jaja, når jeg våkner om ti timer så er vel plassen tatt.

Sånn er livet, I guess :P

FunkyPants
FunkyPantsInnlegg: 638
10.08.17 08:01

Plass til meg?

Fpl_star
Fpl_starInnlegg: 199
10.08.17 08:22

FPL_star er med om det er plass

(Innlegget ble redigert 10.08.17 08:25)

FunkyPants
FunkyPantsInnlegg: 638
10.08.17 08:50

Siberia Strong har joina leagen

bjerkseth
bjerksethInnlegg: 1253
10.08.17 09:35

Team Lierskogen er med om det fortsatt er plass. Klar for draft ikveld.

upforgrabs
upforgrabsInnlegg: 7009
10.08.17 11:43

Man Moths er med.

TheUntouchable
10.08.17 16:02
upforgrabs: Man Moths er med.

Ser ut som det ikke ble plass til deg eller? Hvem er The Vikings og Balljungen?

upforgrabs
upforgrabsInnlegg: 7009
10.08.17 16:22
TheUntouchable: Ser ut som det ikke ble plass til deg eller?

Nei, ligaen var dessverre full.

TheUntouchable
10.08.17 16:56

Jaja. Da ønsker jeg alle lykke til i draften som starter om halvannen time. Alle klare da? Så håper jeg de to lagene som ikke har sagt fra avslører hvem de er på VGD snarest!

(Innlegget ble redigert 10.08.17 16:56)

bjerkseth
10.08.17 18:25

Rekker ikke hjem, så satser på at jeg får draftet Kane fra mobilen i første runde :p

TheUntouchable
10.08.17 18:28
bjerkseth: Rekker ikke hjem, så satser på at jeg får draftet Kane fra mobilen i første runde :p

Jeg kommer ikke til å stå så veldig i veien for det, kan jeg røpe. The Vikings identitet på VGD er nå eksplisitt uttalt som hemmelig via draft-chatten. Det får bli akseptert, litt spennende. Da er det bare Balljungen som er ukjent.

Fpl_star
10.08.17 19:12

Litt kaotisk med draft på mobil fant eg ut, ble ett panikkvalg, men stort sett fornøgd:)

(Innlegget ble redigert 10.08.17 19:13)

TheUntouchable
10.08.17 19:16

Ja, dette gikk jo veldig ryddig og greit. Tok bare 35 minutter. Jeg klarte å velge Ward i stedet for Dann som bare var skikkelig blingsing, men løste det nå ved å hente inn Stephens i stedet som var free transfer. Anbefaler dere å ta en kikk i free transfer-potten om det kanskje kan være noen mulige forbedringer. Er et par gode keepere og forsvarere der.

Er fornøyd med laget selv om jeg kanskje har vel mange spillere som er skadet eller kanskje blir solgt. Men i dette spillet må man jo tenke langsiktig. Sitter du på en god spiller er det ingen som tar han fra deg. Hazard røk raskt så flere tenkte nok sånn.

Troppen:

Ederson - Hart

Stephens - Baines - Matip - Rose - Koscielny

Sigurdsson - Ramsey - Ayew - Knockaert - Coutinho

Vardy - Jesus - Hernandez

Første ellever blir:

Ederson

Stephens - Baines - Matip

Sigurdsson - Ramsey - Ayew - Knockaert

Vardy - Jesus - Hernandez

Benk: Hart, Coutinho, Rose, Koscielny

Hva med dere? Fornøyd?

(Innlegget ble redigert 10.08.17 19:24)

bjerkseth
10.08.17 19:21

Da var man draftet ferdig. Det er åpenbart en fordel å velge først. Med syvendevalget var jo alle de gode spissene tatt og selvfølgelig gikk KdB på valget før meg. Etterhvert som rundene gikk spilte det ikke så mye rolle hvor man valgte selv om jeg ved et par anledninger satt klar til å velge spilleren som ble valgt rett før meg. Laget ble da som følger:

Pickford/Adrian
Azpi/Dawson/Cedric/Mendy/VvD
Eriksen/Sterling/Lanzini/JWP/Tadic
Firmino/Benteke/Defoe

Keepere: Mange som gikk tidligere enn jeg hadde planlagt på keepere, så da ble det Pickford i mål. Forventer en del save points. Adrian ble valgt i siste runde i håp om at han blir solgt til Newcastle (eller noen andre).

Forsvar: Vurderte å hoppe tidlig på Alonso, men han gikk tidlig i runde 4. Derfor ble det Azpi og senere også Cedric og Dawson. Plukket opp Mendy og forventer bra return fra han når han er klar til spill hos City. VvD ble også plukket opp på slutten i håp om at han havner i en større klubb.

Midtbane: Alli ble førstepicket mitt som nummer syv. Trodde jeg skulle få Eriksen på returen, men den gang ei. Sterling lå overraskende lenge mtp hvilken rolle han har hatt i PS. Satser på at det holder som offensivt City-cover. JWP/Lanzini/Tadic er spillere som kan ta greit med poeng i de rette kampene, spesielt i starten fra Soton.

Angrep: Ingen big guns igjen til meg, så her ble det tre spillere jeg forventer vil levere poengsummer helt på det jevne.

Alt i alt synes jeg det ble en 11er på det jevne. I og med at det ikke er kapteinspoeng i draften så skal man vel klare seg greit med dette laget her. Har hvertfall 11 spillere med relativt fint kampprogram nå, så jeg havner vel et stykke bak i waiver-køen om det skulle dukke opp noen store signeringer.

(Innlegget ble redigert 10.08.17 19:25)

Fpl_star
10.08.17 19:29

Troppen min (etter 2 free transfers)

Begovic (Gomez): Fint rotasjonspar

Kompany, Keane, Lindeløf, (Alderweireld,Moses) Overraskende sterkt forsvar

Fabregas, Wjinaldum, David Silva, Klaasen (Ozil)

litt svak midtbane, men tror den skal kunne fungere.

Lukaku, Morata, Rodriguez 

(Grei trio selv om det selvsagt er litt usikkerhet ang kampform)

Ser frem til helgen:)

bjerkseth
10.08.17 19:31

Ellers spennende å se hva dere andre endte opp med. PrestoBeasts stiller sterkt i de bakre rekkene, men har en relativt svak angrepstrio. Siberia Strong med den mest spennende taktikken. Sanchez og Hazard vil gi lite rom for valgmuligheter nå i starten, men det vil betale seg utover om de ikke blir solgt. Med en Walcott som neppe spiller første runden heller vil det bli lite poeng og ganske sikkert førstevalget om det skulle dukke opp en storsignering. Nedsiden er selvfølgelig der om Sanchez skulle bli solgt og det ikke kommer noe nytt inn av samme kaliber.

JimmiNomer
JimmiNomerInnlegg: 1067
10.08.17 19:40

Troppen:

GK: Cortouis, Mignolet

Def: Walker, Kolasinac, Bailly, PvA, Stones

Mid: Pedro, Pogba, Ince, Ritchie, Son

Att: Aguero, Lacazette, Sandro

Godt på topp og i bunn, endel tynnere på midten. Blir spennende. 

TheUntouchable
10.08.17 20:12

Vil The Vikings drafting av Diego Costa vise seg å være tidenes genistrek?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg