Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FPL Survivor 17/18 - 51 Grader Nord

NYTT TEMA
ModernMan
ModernManInnlegg: 9008
27.08.17 21:41

Sweet. Takk for hits, folkens! 

BTW: Jeg er på WC nå og Kane skal så langt til hællvette ut av laget mitt som fysisk mulig, så jeg anbefaler alle å cappe han i neste runde. 

EspenAndreassen
EspenAndreassenInnlegg: 11189
27.08.17 22:01
ModernMan: Jeg er på WC nå og Kane skal så langt til hællvette ut av laget mitt som fysisk mulig, så jeg anbefaler alle å cappe han i neste runde.

Det vurderes sterkt, uansett om du har en eller ikke. Få klare kapteinsvalg, og nå er vi endelig ute av august når denne runden kommer. Helt sykt at han ikke står med noen målpoeng til nå!

ModernMan
27.08.17 22:06
EspenAndreassen: Det vurderes sterkt, uansett om du har en eller ikke. Få klare kapteinsvalg, og nå er vi endelig ute av august når denne runden kommer. Helt sykt at han ikke står med noen målpoeng til nå!

Ja, han kommer til å hamre inn scoringer i september, men dette har nå blitt personlig. Jeg og Kane er uvenner, og han slipper ikke inn igjen før han sier unnskyld.

CLE
CLEInnlegg: 279
27.08.17 22:20

Hvordan sier han unnskyld ModernMan? Hattrick neste runde når du har bytta han ut? 

bjerkseth
bjerksethInnlegg: 1380
27.08.17 23:23

Lukaku 0, Agüero 1 og Kane 2. Nei, det er ikke antall mål denne runden, men poeng på de mest populære kapteinene. Å gå mot røkla i Survivor betyr at du havner enten i det øverste eller i det nederste sjiktet. Rizvan ga Alli bindet, havnet øverst og har frikort i neste runde. Gratulerer!

de Gea
Mee/Danilo/Stephens
Pogba/Willian/Alli(C)/Carroll
Lukaku/Firmoni/Jesus

I kampen for å overleve var det to forskjellige veivalg ute og gikk. En tredjedel gikk for den kortere, men vanskeligere veien over fjellet. TV-bildene viste at deltagerne måtte kjempe med et troll ved navn Pep og en vegg med navn Schmeichel for å komme seg frem i tide, men de fleste klarte dette greit. Den andre veien gikk langs kysten. En litt trå start med sidevind, men spanske metrologer hadde sendt ut OBS-varsel på en heidundranes medvind siste byten, helt opp mot styrke HurriKane. Men som så ofte før bommet værvarslet grovt og det eneste som dukket opp var en flau bris, atpåtil imot. Så også her måtte det jobbes hardt for å unngå eliminasjon.

Det ble tight. Noen ble offer for å ha smørt seg med Hawaiian Tropic faktor -4 i oppladningen og kom til kort. Jeg gjentar gutter og jenter. Sololje uten beskyttelse brenner huden din og det er ikke bra i lengden selv om det innimellom går greit. Om de siste to plassene derimot måtte det målfoto til. Og det ble reprise av duellen Boasson Hagen/Kittel. Og det er derfor Stua, HeskeyTime, Wellewinhio og FunkyPants som må forlate oss.

78. Cannon Fodder  - 33 poeng
79. Cornelis Elander  - 32 poeng (Kane)
---------
80. Stuas Disipler (Stua) - 32 poeng (Agüero)
81. Urmele Bhoys (HeskeyTime) - 32 poeng (Lukaku)
82. #Unicorns4life (Wellewinhio) - 31 poeng
83. Siberia Strong (FunkyPants) - 30 poeng

-------

Runde 4
Etter 3 knallharde runder venter nå en aldri så liten pause og muligheter for å være litt turist i Spania. Deltagerne skal først til Madrid i en uke før turen går videre nordover til Valladolid og Leon før den avsluttes i Gijón hvor deltagerne skal få sett målgangen til den 19. etappen av Vueltaen fredag den 7. september før det smeller i gang igjen lørdag formiddag. Deltagerne skal da komme seg fra Gijón til kirken i Castro Urdiales hvor det skal løses en rebus. Hintene til rebusen vil deltagerne plukke med seg underveis og det vil være en fordel at man har erfaringer med både GPS-kordinater, haiking og padling med kano. Hvor mange som skal ut spør du? Svaret er 3 stk.

LYKKE TIL!

Up-The-Villa
Up-The-VillaInnlegg: 5050
27.08.17 23:49
bjerkseth: 79. Cornelis Elander  - 32 poeng (Kane)

Håhåh, denne er på hengende håret for en tittelkandidat.

Ellers takk for oppmøte på resten. Kjenner igjen alle navna fra den cupen jeg arrangerte. Vi sees til fest i målbyen!

Giggsy11
Giggsy11Innlegg: 4634
28.08.17 00:07

Så stygt ut med Lukaku, Benteke og Agüero (C) som samlet hele 3p i angrepsrekken. Heldigvis samlet resten av gjenget 36p, så klarte meg på utrolig vis.. Selv om Clark ble sittende på benken med sine 15p..

HeskeyTime
HeskeyTimeInnlegg: 8225
28.08.17 00:57

Straffemissen til Lukaku ble altså fatal.. Jaja, når man har en runde hvor alt går imot med ingen målpoeng, og WBA slipper inn fittemål når man sitter med dobbel bak, da ryker man.

snkz
snkzInnlegg: 7971
28.08.17 10:47
Up-The-Villa: Håhåh, denne er på hengende håret for en tittelkandidat.

Når Kane gjør hva han kan for å voldta meg og Davies sine nydelige innlegg og Davies mister sine 3 bps i siste sekund så nytter det ikke.

Noen ganger vil bare ikke fantasy seg og den perioden kommer tidlig i år.

FunkyPants
FunkyPantsInnlegg: 674
28.08.17 11:07

Dårlig gjort å snike deg ut av soveposen min uten å vekke meg frk.Hem. Og når du i tillegg hoppa rett i bilen til min tidligere sjåfør Firmino blir dette ekstra tungt å svelge.. 

Den ene hitten jeg tok gjorde meg så slått ut at når jeg våkna var stranda helt folketom og alle var et godt stykke på vei. Hadde lest værvarslet så hadde regnet med god hjelp fra hurryKane på oppløpet, men burde nok skjønt at august måned var for tidlig for slikt vær. 

Selv om jeg nå må forlate dere med tungt sinn vil jeg uansett bare si at dette har vært en fantastisk tur å være med på. Et realt minne for livet!

Ønsker dere alle lykke til, måtte den beste vinne!

mac_stoffer
mac_stofferInnlegg: 3360
28.08.17 11:09

Eriksen eller Alli
Mikky eller Pogba

EspenAndreassen
EspenAndreassenInnlegg: 11189
28.08.17 11:20
mac_stoffer: Eriksen eller Alli
Mikky eller Pogba

Vil tro denne skulle inn i FPL-tråden, men jeg kan svare deg her:

Jeg ville valgt Eriksen. Han skaper flere sjanser og kommer foreløpig til flere avslutninger enn Alli. En annen ting er at Alli sjeldent får mye bonuspoeng, mens Eriksen er en bonuspoeng-maskin. Dog ender de vel fort opp relativt jevnt over en hel sesong.

Mkhitaryan mot Pogba gir jeg til sistnevnte. Grunnen til dette er at Pogba med stor sannsynlighet er på straffer nå, og at han er tilnærmet immun mot rotasjon. De ender nok opp på omtrentlig like mange målpoeng over hele sesongen, men Pogba kommer til å ha flere scoringer.

mac_stoffer
mac_stofferInnlegg: 3360
28.08.17 13:36
EspenAndreassen: Vil tro denne skulle inn i FPL-tråden, men jeg kan svare deg her: Jeg ville valgt Eriksen. Han skaper flere sjanser og kommer foreløpig til flere avslutninger enn Alli. En annen ting er at Alli sjeldent får mye bonuspoeng, mens Eriksen er en bonuspoeng-maskin. Dog ender de vel fort opp relativt jevnt over en hel sesong. Mkhitaryan mot Pogba gir jeg til sistnevnte. Grunnen til dette er at Pogba med stor sannsynlighet er på straffer nå, og at han er tilnærmet immun mot rotasjon. De ender nok opp på omtrentlig like mange målpoeng over hele sesongen, men Pogba kommer til å ha flere scoringer.

Takk, og ja. den skulle selvsagt på FPL tråden ;)

Frk.Hem
Frk.HemInnlegg: 33
28.08.17 13:49

Firmino kom tutende forbi tidlig søndag morgen og lurte på om jeg trengte skyss. På dette tidspunktet så det veldig mørkt ut for min fortsettelse av turen, så desperat som jeg var tok jeg sjansen på å sitte på med Firmino selvom han ikke har lov til å kjøre bil på en stund. Jeg prøvde å vekke deg FunkyPants, men det var umulig, så jeg måtte redde meg selv. Men takk for selskapet så kort det varte

TommyLee32
TommyLee32Innlegg: 16523
28.08.17 14:04

Mac:

Hva med Pogba/Mikky?

Tottenham ser på ingen måte ut slik de gjorde i fjor.

United imponerer og Pogba ser virkelig farlig ut denne sesongen.

Billigere også :) 

Rumbler
RumblerInnlegg: 2364
28.08.17 15:18

Kakekameratene karrer seg videre, men med nåværende form virker sjansene til å slå debutsesongen ifjor minimale. Satser på samling i bånn og noen særs tiltrengte dager i den spanske solen.

Cyril
CyrilInnlegg: 6139
29.08.17 08:18

"Tottenham ser på ingen måte ut slik de gjorde i fjor."

Spurs ser akkurat slik ut de har gjort hvert år under Pochettino før landslagspausen. Stinne av trening og lite flyt i angrepsspillet.

Neste kamp mot Everton på GP blir som de alltid er: tøffe og jevne, sannsynligvis 1-1. I GW5 ville jeg hatt en Kane-plan. Da tror jeg det smeller ;-)

TommyLee32
TommyLee32Innlegg: 16523
29.08.17 08:22

Kane/Pogba/Mikky er jo en mulighet :) 

Da har man fortsatt midler til Morata/Mane samt et Ok forsvar.

CLE
CLEInnlegg: 279
01.09.17 13:39

Rooney skulle komme å hente meg i Gijón, men han kom aldri. Noen som hver hvor han er? Får ikke tak i han.

ModernMan
01.09.17 13:52

Har reket gatelangs etter at jeg hoppet av Kane-toget, og nå har jeg blitt tilbudt å sitte på med en piratsjåfør som heter Ed. Han ser litt sketchy ut, tror han kjører ganske hasardiøst. Er det safe å sette seg på med denne fyren?

(Innlegget ble redigert 01.09.17 13:52)

Makatelli
MakatelliInnlegg: 6788
01.09.17 14:27
CLE: Rooney skulle komme å hente meg i Gijón, men han kom aldri. Noen som hver hvor han er?

Fyllearresten.

upforgrabs
upforgrabsInnlegg: 7122
09.09.17 13:33

Okazaki er spottet! Jeg gjentar: Okazaki er spottet!

Lukaku x40
Kane x18
Lacazette x5
Morata x4
Chicharito x3
Abraham x1
Agüero x1
Eriksen x1
Firmino x1
Mané x1
Okazaki x1
Pogba x1
Salah x1
Vardy x1

Royu
RoyuInnlegg: 2400
09.09.17 14:04
upforgrabs: Morata x4

Morata4life

Giggsy11
Giggsy11Innlegg: 4634
09.09.17 14:07
upforgrabs: Agüero x1

Dæven døtte, alene om denne karen altså.. 

ModernMan
09.09.17 14:18
upforgrabs: Mané x1

Dette er nok en fornøyd kar.

Paalanil
PaalanilInnlegg: 4107
09.09.17 14:27
upforgrabs: Mané x1

RIP

bjerkseth
bjerksethInnlegg: 1380
09.09.17 16:56

Jeg får ikke greasemonkey-scriptet til å funger (firefox). Tips til tilsvarende script mottas med takk.

Og RIP til han som gikk for Mane ja :-)

upforgrabs
upforgrabsInnlegg: 7122
09.09.17 17:02

Tror ikke det er noe alternativ på Firefox, men BetterFPL fungerer på Chrome.

keyser1
keyser1Innlegg: 12624
09.09.17 17:07

Med Kaptein Kane og Eriksen på laget, så regner eg med at eg kan seile videre ganske greit på tross av manglende CS'er på Soton og WBA.

LeCoq
LeCoqInnlegg: 3541
09.09.17 18:07

Jeg ryker garra.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg