Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FPL Draft 17/18

NYTT TEMA
Bjartne
BjartneInnlegg: 95
14.08.17 12:56

Jeg har irritert meg litt over at jeg ikke har noe forum hvor jeg kan diskutere draft og på det dedikerte fantasyforumet her har det også vært sure noter om at "det ordentlige spillet drukner i draftspørsmål"

Derfor tenkte jeg at ettersom standardspillet og draftkonseptet er løst fra hverandre så er det vel på sin egen plass med en drafttråd på vgd, på samme måte som at prisendringer er totalt uinterressant for meg, så er waiver og free transfers totalt uinterressant for andre.

Men her kan vi altså diskutere fritt rundt denne spennende nyvinningen som draft er!

Som dere vet har det vært endel innkjøringsproblemer. Noen opplevde at draften hengte seg opp på grunn av for stor pågang, andre har klaget over at ligatabellen ikke oppdateres, at man ikke kan se motstandernes lag og at man heller ikke kan se hva spillerne på ens eget lag har fått poeng for.

Skal vi tro FPL så er grunnen at draftkonseptet ble mye mer populært enn de hadde regnet med og at de jobber med å utbedre feilene og det trege systemet. Det jobbes altså i kulissene for at spillet skal bli mer strømlinjeformet.

I dag kom det også Pressemelding fra FPL på twitter der man hevder at alle ligatabeller skal være oppdatert innen onsdag. Så får vi krysse fingrene for at andre feil også blir rettet fortløpende.

Velkommen til å diskutere spillere, taktikker, waivers osv.

Selv fikk jeg en forferdelig drittrunde med 16 poeng så langt, men det tar jeg ikke så tungt, all den tid at en amatør i venneligaen min har frigitt Heung Min Son og at jeg nok derfor står først i køen for å snappe ham opp på waiver ;)

Bjartne
14.08.17 16:29

Flere gledelige nyheter angående startvanskene:

I løpet av dagen vil det også være mulig å se igjennom de andre lagene i ligaen. Og som sagt vil alle tabellposisjoner og poengutdeling bli klare innen onsdag.

FPL presiserer at heretter vil alt bli oppdatert fortløpende!

winnerpool
winnerpoolInnlegg: 384
14.08.17 17:28

I usa er det kun draft formatet som gjelder i fantasy, tror de hadde 41 millioner brukere i fjor (amerikansk fotball). Så at det blir populært når det endelig innføres i premier league burde ikke komme som noen overraskelse. Er så mye bedre når ikke alle i venneligaen har de samme spillerne.

Men det er en god del ting å ta tak i, får håpe at det videreutvikles for hver sesong. Legge til at man kan bytte spillere med andre lag for eksempel. Og en side under "transactions" hvor man får se hvilke spillere andre lag har droppet/plukket opp etter hver waiver deadline. Kanskje til og med innføre sluttspill de siste rundene sånn at folk ikke går lei straks de havner litt for langt bak.

Spillere som ble droppa til waiveren på torsdag står fortsatt som "locked", håper det bare er en feil og at de blir tilgjengelige på waiver iløpet av uka. De som blir frigitt før runde 1 burde jo kunne hentes på waiveren før runde 2.

Bjartne
14.08.17 17:59

Ja, det at de fortsatt er "locked" henger nok sannsynsligvis sammen med de andre tekniske problemene. Bra at de tar tak i det så fort, men det skulle jo selvfølgelig bare mangle.

Du har mange gode idéer her winnerpool!
Sluttspill høres interressant ut.

Det som absolutt MÅ innføres er iallefall innbyrdes deals med hverandre som du nevner, det er ganske håpløst at det ikke allerede er implementert, men til tross for at det er endel mangler, synes jeg fortsatt draftkonseptet er mer tiltalende nettopp på bakgrunn av at du har 100% helt unike lag.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg