Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

***Champions League Fantasy***

NYTT TEMA
Makatelli
MakatelliInnlegg: 6324
09.09.17 00:58

Har du alltid drømt om å ha Messi eller Ronaldo på fantasylaget ditt? nå kan du det med Champions League Fantasy!

Ligakoden for VGD CL Fantasy er: 96411QUO

Regler:

Det er noenlunde likt reglene i PL Fantasy. Man har et budsjett på 100m, og må velge 15 spillere. I gruppespillet er det lov med maks 3 spillere fra samme lag. Antallet øker til 4 i 8-dels, 5 i kvartfinalene, 6 i semifinalene, og 8 i finalen. For hver runde velger man en kaptein som får doble poeng, men man har ikke noen visekaptein slik som i FPL.

Det som virkelig skiller denne fantasy versjonen fra FPL er at laget ditt bare er "låst" for en kampdag om gangen. Det vil si at hvis en av dine spillere på tirsdagen ikke fikk noe særlig med poeng/eller ikke spilte, kan du bytte han ut etter at alle kampene er ferdig med en fra benken som spiller på onsdagen.

Det samme gjelder kaptein. Hvis du ikke er fornøyd med poengfangsten på kapteinen din tirsdag, kan du flytte bindet til en som ikke har spilt enda, (som altså spiller på onsdag siden alle CL kamper går 20:45, og er på tirsdag eller onsdag). Du mister da kapteinbonusen til han som blir fratatt bindet.

Alle slike valg er permanente fra du gjør de. De må gjøres før fristen dagen etter. Hvis du ikke gjør noen endringer vil det bli gjort automatiske bytter for deg. Hvis for eksempel en av de du startet med ikke spiller,  blir han erstattet med en som spilte samme dag fra innbytterbenken. Innbytterbenken kan prioriteres slik som i FPL. 

Når det gjelder bytter:

Før gruppespillet: ubegrenset 

Hver kampdag under gruppespillet: 1.

Mellom gruppespillet og 8-dels: ubegrenset. 

Før runde 2 i 8-dels: 2.

Før første runde av kvartfinalene: 5.

Før andre runde av kvartfinalen: 2.

Før første runde av semifinalene: 5.

Før andre runde av semifinalene: 2

Før finalen: 5.

Man har også 1 wildcard som man kan bruke når som helst under hele turneringen.  

Bytter utenom disse vil koste deg 4 poeng per stk. 

Prisene på spillere vil forbli det samme frem til kampdag 3. Deretter vil de endres basert på prestasjoner. 

Når det gjelder hvordan spillere får poeng, er det nesten helt likt FPL. Den eneste forskjellen er at en spiller som får straffe får 2 poeng. I FPL blir det regnet som en assist som gir 3 poeng. 

Her kan du sjekke reglene.

Husk at fristen for å lage lag, og melde seg på i ligaen er førstkommende tirsdag 20:45 når første kampdag sparkes igang.

Lykke til alle sammen!

(Innlegget ble redigert 09.09.17 01:08)

CLE
CLEInnlegg: 248
09.09.17 01:17

Nice!

Makatelli
09.09.17 01:54
CLE: Nice!

Si ifra hva navnet på laget ditt, og brukernavnet ditt er etter at du har meldt deg på. Da får vi styr på hvem som er hvem i ligaen.

LaGoeba
LaGoebaInnlegg: 8697
09.09.17 09:05
Makatelli: Si ifra hva navnet på laget ditt

Da er jeg inne med mitt Galactigo. 

Satan, det var vanskelig å plukke et en god tropp.

Pompel62
Pompel62Innlegg: 1249
09.09.17 09:56

Bare meg som har trøbbel med å komme inn på ligaen? Vil jo være med på dette.

Paalanil
PaalanilInnlegg: 3574
09.09.17 10:37

Er med men må bare få PL helga unna først. i tillegg er det EL så blir helt kaos å tenke på tre forskjellige fantasy samme helg :)

LaGoeba
09.09.17 12:02
Pompel62: Bare meg som har trøbbel med å komme inn på ligaen? Vil jo være med på dette.

Gikk strøkent her. Hva har du trøbbel med?

Pompel62
09.09.17 13:23

Får bare "Oops, something went wrong". Gjelder fortsatt. Kanskje fordi jeg har Hellas som land.

Pompel62
09.09.17 18:47

Der er Peregram med. Var jo en del brukbare spillere her. Nice.

Pompel62
11.09.17 11:40

Liten aktivitet her foreløpig. Blir vel litt kamp for å komme i mål før tirsdag kveld for de som vil være med.

Tok ut et auto-pick, som jeg har flikka litt på. Bayern, Real, Atletico, Chelsea bør vel være en grei grunnstamme.

Burki (Shevchenko)

Azpilizueta-Alonso-Martinez-Hummels (Hysaj)

Niguez-Fabinho-Isco-Asensio (Drinkwater)

Griezmann-Mbappe (Nolito)

For dyrt på keeperplassen foreløpig, og det er vel noen must-haves som mangler enda. Fortsatt noen timer til kampstart. Comments?

JFT_96
JFT_96Innlegg: 21591
11.09.17 13:03

Jeg har CR på laget, men han spiller onsdag. Har jeg forstått det rett så lønner det seg å gjøre en tirsdag-spiller til kaptein, så kan jeg bare bytte bindet på CR før onsdag, hvis ikke han på tirsdag lykkes..? Dobbel sjans? Og det koster ingenting..?

LaGoeba
11.09.17 13:33
Pompel62: Liten aktivitet her foreløpig.

Folk skulle vel gjøre seg ferdig med PL runden først, tipper jeg.

Ederson(MC), Oblak(ATM)

Rugani(JUV), Darmian(MU), Varane(RM), Hysaj(NAP), Christensen(CHE)

Isco(RM), James(BM), Asensio(RM), Acuna(SPO), N´Zonzi(SEV)

Firminho(LIV), Dybala(JUV), M´Bappé(C)(PSG)

Er troppen min så langt, litt usikker på Firminho dog. Ikke mange safe valg i den prisklassen. Ederson er vel også usikker til første matchen..

(Innlegget ble redigert 11.09.17 13:34)

LaGoeba
11.09.17 13:34
JFT_96: Har jeg forstått det rett så lønner det seg å gjøre en tirsdag-spiller til kaptein, så kan jeg bare bytte bindet på CR før onsdag, hvis ikke han på tirsdag lykkes..? Dobbel sjans? Og det koster ingenting..?

Det hørtes jo fryktelig merkelig ut hvis det stemmer.

JFT_96
11.09.17 14:43

Sånn jeg tolker reglene hvertfall. Mulig jeg har misforstått. Var vel sånn de hadde det i EM-manager også...?

bjerkseth
bjerksethInnlegg: 1253
11.09.17 14:52
JFT_96: Sånn jeg tolker reglene hvertfall. Mulig jeg har misforstått. Var vel sånn de hadde det i EM-manager også...?

Det er jo en dobbeltsjanse med en kalkulert risiko. Poengene fra tirsdagskapteinen strykes om du bytter. Du kan være misfornøyd med at Messi bare scorte et på tirsdag og gi bindet til CR på onsdag som blanker og får gult kort.

bjerkseth
11.09.17 15:03

Joinet ligaen forøvrig. Siden det var mulig med 4.0 på midtbanen tar jeg en sjanse på den legendariske 5-2-3 formasjonen. 

Oblak (langt rart navn fra Qarabag til 4.0)
Azpi/D Luiz/Alonso/Otamendi/Ramos
Eriksen/Robben (3 x benkefyll yil 4.0)
CR7/Jesus/Falcao

(Innlegget ble redigert 11.09.17 15:09)

LaGoeba
11.09.17 15:38
bjerkseth: Det er jo en dobbeltsjanse med en kalkulert risiko. Poengene fra tirsdagskapteinen strykes om du bytter.

Ah, nyttig info!

JFT_96
11.09.17 16:07

Bare kapteinspoengene vel? Altså hvis jeg har Messi som C, og han scorer ett og får 6poeng (12 som kaptein), så står han vel på 6 igjen om jeg flytter bindet videre? Isåfall en sjanse verdt å ta i mange tilfeller.. 

bjerkseth
11.09.17 16:23

Om du bytter kaptein, men beholder spilleren i laget forsvinner kun kapteinspoengene. Tipper også at "kun" 1 mål i de fleste tilfeller er verdt en gamble på å bytte.

Makatelli
11.09.17 19:28

Laget mitt ser foreløpig slik ut. 

De Gea (MU)- Sehic (QAR)

Marcano (POR)- Erkin (BES) - Alonso (CHE), Zagadou (DOR), Diks (FEY)

Lemar (MON) - N.Keita (RBL), M. Acuna (SPO), Talisca (BES), Garayev (QAR)

Mpappe (PSG) - Lukaku (MU) - Ronaldo (RM)

Føler at jeg kanskje har brukt for mye penger på spisstrioen. En konsekvens av det er at forsvaret og midtbanen lider kraftig. Her er det kapteinspoeng som forhåpentligvis fører meg langt. Ellers synes jeg mange spillere ble overpriset skikkelig. Jeg har prøvd å finne spillere som er faste for sine lag slik at jeg ihvertfall kan regne med 2 poeng på alle sammen. Andrekeeperen min er den eneste jeg tror er "død" på laget. Resten skal og burde få spille, kanskje med unntak av Zagadou som jeg tror bare har spilt på grunn av skade på sin posisjonen.

Ellers har jeg egentlig ikke satt meg så sinnsykt mye i det som jeg kanskje burde gjort, og pleier å gjøre på sånne spill. Det får briste eller bære. Jeg har ihvertfall en liten taktikk på hvordan jeg skal gå frem. Spillet er ganske likt EM Fantasy i 2016 for de som spilte det. Gjorde det ikke særlig bra der, men har forhåpentligvis lært noe av de erfaringene. 

Makatelli
11.09.17 19:36

Vi har foreløpig 7 påmeldte i ligaen. 3 av de vet jeg ikke hvem er, så det hadde vært fint om de kunne meldt seg her inne med lagnavn. 

Makatelli - All Guns Blazin

La Goeba - Galactigo

Pompel62 - Peregram

Bjerkseth - Team Lierskogen

? - MP Boys

? - Røkke United

? - TitiCamara

LaGoeba
11.09.17 19:49
Makatelli: Vi har foreløpig 7 påmeldte i ligaen.

Får håpe flere melder seg i løpet av det siste døgnet. Kanskje ta en siste friertur inne på FPL-tråden?

CLE
CLEInnlegg: 248
11.09.17 19:54

Jeg skal melde meg på. Må bare sette av litt tid. 

Royu
RoyuInnlegg: 1234
11.09.17 19:58

Jeg joiner vel i løpet av dagen or so. 

Paalanil
PaalanilInnlegg: 3574
11.09.17 19:58
Makatelli: det hadde vært fint om de kunne meldt seg her inne med lagnavn.

Meldte meg inn nå. Florstars V

Makatelli
11.09.17 19:59
LaGoeba: Kanskje ta en siste friertur inne på FPL-tråden?

Done :)

gilean
gileanInnlegg: 300
11.09.17 20:02

Slang sammen et lag raskt. Heter Triforce FC

LaGoeba
11.09.17 20:37

Her ble det rotering med en gang ja. Hvilken spiss er best å sitte med til 10? Har dunket ut Ederson mot Areola og Oblak inn i buret, og Firminho ut mot Müller. Fryktelig usikker på Müller dog, selv om han har en ganske enkel gruppe. Frister med Grizen, men frykter gruppa litt.

Royu
RoyuInnlegg: 1234
11.09.17 20:38

Atletico vinner jo sjeldent mer enn 1-0

Makatelli
11.09.17 20:48

Fant ut nå at CSKA Moskva har to stykker på hver sin side av trebackslinjen som heter Berezutski. Kommer til å bli vanskelig for kommentatoren det :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg