Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Pro Evolution Soccer 2018

NYTT TEMA
WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 7610
15.09.17 21:24

Noen som har prøvd det nye spillet? Fjorårets utgave hadde fantastisk gameplay og var muligens det beste fotballspillet som har kommet. Må innrømm at jeg ikke har satt meg veldig inn i hva som er nytt i år. Blir nok til at jeg kjøper det til uka, når alle patcher for drakter, logoer osv har kommet.

SuperChargers
SuperChargersInnlegg: 3649
02.10.17 20:21

Testa demo nå. Veldig imponert. Langt bedre enn FIFA som jeg har spilt de siste årene, kjøper nok detta ila noen dager. Virker som mye mer variert spill, med mange flere situasjoner som kan oppstå i forhold til FIFA der jeg føler det er same over hver eneste kamp. Spilt en 5-6 veldig gøyale kamper og er kraftig imponert så langt. Eneste negative var litt avvikende forsvarsspill og en situasjon hvor jeg ble avblåst for offside etter å ha sentra til meg selv. (Samme spiller) Keeperanimasjonene er antagelig de beste jeg har sett i et fotballspill.

Hvordan funker taktikk? På FIFA har jeg ofte en følelse av at mine personlige taktiske forandringer ikke forandrer noe som helst ute på banen. Er PES bedre på dette? Merker man forskjell ved gresslengden f.eks?

Er det andre som spiller? Hvor får man den beste option filen om dagen? Har ikke kjøpt PES på mange år.

Fritz_
Fritz_Innlegg: 11277
03.10.17 22:08

Har kost meg veldig med demoen. Skal kjøpe spillet til PC tenker jeg!

WaltonBreckRd
04.10.17 05:01
SuperChargers: Er det andre som spiller? Hvor får man den beste option filen om dagen? Har ikke kjøpt PES på mange år.

Årets PES var faktisk bedre enn jeg forventet. Som du nevner er det så utrolig mye gøyere å spille når man føler at hver eneste kamp lever sitt eget liv. AI på FIFA og PES er som natt og dag. I år er jo til og med utseende og grafikken bedre på PES. Jeg har et par kompiser som ente opp med å kjøpe PES i år etter å ha prøvd et par kamper hos meg. Anbefaler dere å spille Career Mode/Master League. En god del snadder der man ikke får på FIFAs versjon.

Når det gjelder Option Files anbefaler jeg pesworld. Her kan man enkelt klikke seg rundt å finne videoer og forklaringer på hvordan man laster inn filene, om du ikke er trygg på det. Dette er heldigvis blitt veldig enkelt, og tar ikke mer enn en halvtimes tid. Et alternativ er pesuniverse.

Fritz_
05.10.17 00:48

Kjøpte spillet i går. Tok meg 5 minutt å fikse drakter/logoer og riktige navn. Spillet ser fantastisk ut og det er utrolig gøy å spille selv mot AI. Jeg skal komme med en lengre anmeldelse når jeg har spilt mer. 

Elguaje
ElguajeInnlegg: 15107
07.10.17 13:44

Hvordan er karrieremodus? Vurderer sterkt å kjøpe, men trenger noe   gøy for en som ikke spiller mye online.

Elguaje
07.10.17 16:20

Kjøpte spillet, men sliter med å fikse options files. Min minnepinne vil ikke bli lest på PS4en. Bruker Mac. 

WaltonBreckRd
07.10.17 17:21

Husk å skifte format på minnepinnen.

Elguaje
07.10.17 17:44
WaltonBreckRd: Husk å skifte format på minnepinnen.

til?

SuperChargers
07.10.17 18:01

FAT32

Har ikke fullført en sesong enda. Men syntes det virker som ML gir mange alternativer hele tida både til utvikling av spillere, spillerroller og taktiske valg. Masse deilig statistisk snacks også.

Negativt for meg så lang er overgangene som virker å være ekstreme for CPU. Klopp dro til Besiktas og Liverpool solgte 5-6 stjerner i første vindu på saven min. Bailly til Spurs osv. Mulig det kan justeres? På den saven har jeg også 20mill pund å kjøpe for og 0 på lønnsbudsjettet så jeg får ikke signa noen. Visste ikke at det var sånn. På den positive siden signerte jeg Alexander Sørloth til mitt Burton Albions og etter en fantastisk halv sesong hvor han banket inn mål etter mål fikk jeg beskjed om at han hadde fått kallenavnet "The Monster Lefty" av fansen. Sånt er gøy.

Det beste med ML syntes jeg faktisk er de "traitsene" spillerne har ved siden av. Normalt pleier jeg å selge alt av gamlinger og bare kjøpe ungt. Siden hver save er sånn blir det kjedelig fort. Her har de "traits" ved siden av som gjør at andre unge spillere i samme posisjon utvikler seg fortere, eller bedrer form/moral eller øker budsjettet. Det syntes jeg er herlig og det førte til at jeg henta en 43år gammel PES legende i Juan Sebastian Veron med "traits" og frisparkfot på saven min i stedet for enda en 18åring.

Elguaje
07.10.17 18:10

Det står "MS-DOS (FAT32)" på format når jeg sjekker infoen på minnepennen. 

SuperChargers
07.10.17 18:17

Sett denne? Om det ikke funker har jeg ikke peiling, første og eneste gang jeg gjorde det her om dagen.

red: glem det, riktig link i innlegget under. Sitter med mobil, vin, øl og er i bursdagsfeiring så koker godt i toppen min nå.

(Innlegget ble redigert 07.10.17 18:26)

SuperChargers
07.10.17 18:22

Nå har jeg lagt ut feil link 3 ganger. Prøver igjen

Elguaje
07.10.17 18:57

Skal teste imorgen. Takk for hjelp og kos deg på fest.

Elguaje
08.10.17 22:44

Ser ut som at det endelig har løst seg nå. Var visst ikke bare bare når man brukte macen. 

Begynte å bli ganske frustrert her, så krysser fingrene for at overføringene fungerer nå. 

WaltonBreckRd
08.10.17 22:57

Godt å høre, kos deg med ML. Du kommer til å merke solid forskjell til FIFA når det gjelder AI. Har det veldig gøy med Atletico-saven min. 

Elguaje
08.10.17 23:03
WaltonBreckRd: kos deg med ML

Det skal jeg gjøre. 

Har du noen erfaringer med PES sin versjon av "be a pro" eller?

WaltonBreckRd
08.10.17 23:27
Elguaje: Har du noen erfaringer med PES sin versjon av "be a pro" eller?

Har ikke prøvd, men kan tenke meg det er bra. De har jo med awards som Gullballen, UEFA's Best Player osv. Artig å ha noe sånt å spille for. 

Starter nok en sånn når jeg er ferdig med ML.

(Innlegget ble redigert 08.10.17 23:29)

Elguaje
09.10.17 19:27

Koser meg med selve game playet, men mye rart som skjer i ML og da spesielt på overgangsfronten..(Overgangssummene står vel heller ikke akkurat i stil med dagens økonomi)

- Mange spillere fra Premier League som går til brasiliansk fotball, som Mitrovic og Welbeck. Aaron Lennon har gått til Caen. 

- Morata har gått tilbake til Real Madrid

- Tarik Elyounoussi og Håvard Nordtveit til Arsenal

- Kolasinac til Manchester United. 

Spiller med Valencia og plutselig var man i Europa League gruppespillet med blant annet Liverpool. 

(Innlegget ble redigert 09.10.17 19:29)

antonsen_86
antonsen_86Innlegg: 10440
11.10.17 13:59

Kun spilt demoen, men liker det. Som trådstarter likte jeg også 2017-versjonen, men ikke spilt nok ennå til å se veldig mange forskjeller. I PES kan alt skjer, og det er jo det som er så deilig. Blir fort kjedelig med FIFA for min del.

Blir garantert kjøp etter hvert.

Fritz_
15.10.17 00:30

Spillet er kjempebra! Men jeg må si at Become a legend har sine svakheter. Jeg startet med Millwall. Når jeg skippet kampene tapte som regel alltid laget. Når jeg spiller dem vinner vi på magisk vis hver gang. Og det er på langt nær bare min fortjeneste. (spiller på pro). Ellers er det mye rart på overgangsmarkedet. :P

Men gameplayet er helt rått og spillet er en drøm sånn generelt sett :)

Fritz_
15.10.17 00:39

Noen som er interessert i å spille mot meg? Jeg er ikke veldig god til å spille mot menneske. Men jeg får tåle noen tap selv om det svir noe voldsomt. :)

antonsen_86
16.10.17 12:17
Fritz_: Noen som er interessert i å spille mot meg? Jeg er ikke veldig god til å spille mot menneske. Men jeg får tåle noen tap selv om det svir noe voldsomt. :)

Gi meg et par uker så er jeg klar.

Fritz_
16.10.17 22:11
antonsen_86: Gi meg et par uker så er jeg klar.

For å trene ? Tror ikke du trenger det for å møte meg. ;)

WaltonBreckRd
18.10.17 08:43

Jeg blir med på noen kamper når jeg har fri til helga!

TheOpiate
TheOpiateInnlegg: 12381
18.10.17 09:11

Hvordan er demoen i forhold til fullversjonen, gir det en god pekepinn?

antonsen_86
19.10.17 08:26
Fritz_: For å trene ? Tror ikke du trenger det for å møte meg. ;)

Nei, men må kjøpe spillet først :-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg