Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Football Manager 2018

NYTT TEMA
snowik
snowikInnlegg: 2620
11.11.17 14:29

Har startet med Genoa,hovedsakelig for Pellegri og Pedersen (kjøpt ehan med en gang fra TIL), og har tenkt å satse på de to samt Salcedo fremover, Skal fokusere mye på å kjøpe nærmest kun italiensk. 

Men, er det bare jeg som synes taktikk-skjermen er utorlig knotete? Er vanvittig dårlig laget i forhold til 16 og 17 versjonne, og taktikk-skjermen inne på kampene er jo helt grusom. Scouting-systemet tar tid å venne seg til, men synes det er en stor forsterkning. Mye mer inerresant iå drive scouting nå enn før.

(Innlegget ble redigert 11.11.17 14:29)

Vetle13
Vetle13Innlegg: 12735
11.11.17 18:38

Kjøpte FM idag! Startet med Whitehawk (Som alltid!) Spilt frem til midten av november nå. Klargjør et januarsalg for å få bedret økonomien litt. Hentet 4 spillere under 20 og lånte inn to angrepsspillere fra Pborough. De har jeg ikke trengt sålangt, Sameron Dool har putta 21 mål og avlevert 10 assists på sine første 22 for klubben. 

Ser at gamle favoritter fra mange versjoner på rad er borte fra Whitehawk, Cadmore, Harding, Kujabi, Fraser, Strevens, Southam, Cadmore, Neilson,  Flitney, Gargan, Sergio Torres og Mills er borte :/

Spillere som Cadman, Yadolahi, Ijaha, Cain og Tighe er nye favoritter dog. Er mye ungt som vi har supplementert med et nytt backpar, en ny midtbanespiller, en ving og en spiss. 

(Innlegget ble redigert 11.11.17 18:42)

lsklars
lsklarsInnlegg: 53478
12.11.17 01:08

Deilig lag Sevilla har. God start med dem. 

Izcilas
IzcilasInnlegg: 1743
12.11.17 02:17

Startet med Bournemouth jeg. 

CryniX
CryniXInnlegg: 10261
12.11.17 04:34

Det måtte bli Wolverhampton-karriere i år og, reviver Stelio Kontos-profilen min for første gang siden FM13 (foruten en halv sesong på FM17 for halvannen måned siden for å bli litt kjent med troppen) og satser på CL-fotball innen 3-4 sesonger. Detaljstyring er min greie, når jeg må ta til takke med å spille på en sliten Mac (enn så lenge!) går ting tregt uansett, så det blir extra slow progress…

Startet med å forbedre infrastrukturen i klubben så nesten rubel og bit av eksisterende støtteapparat måtte ryke. Hentet innnok coaching staff til at jeg er best i ligaen på alle punkter foruten Keeper Ballldistribusjon, der jeg er nr. 2. Har de beste fysioene i ligaen, beste idrettsforskerne og, til tross for at jeg snitter "kun" en 3. plass på rekrutteringsteamet, så tror jeg Wolves besitter det bredeste kunnskapsfeltet om intet annet.

Deretter kommer den sedvanlige gjennomgangen av å studere spillere, vurdere de opp mot taktikk (som man jo også må fikle rundt med etter egne preferanser) og sette opp treningsprogram for samtlige spillere individuelt inkludert U23 og U18, lagtrening samt opplæring av yngre spillere. Selvfølgelig må det påkostes en vurdering av samtlige akademispillere mtp. hva som er mest hensiktsmessig, utlån eller trening i klubb?

Gjorde umiddelbart en blemme og sa det var greit at styret forventet playoff-plass, burde utvilsomt gått for direkte opprykk med det potensialet stallen har. 30% ekstra i overgangs-/lønnsbudsjett fra det opprinelige £8m + £26k/w forsvinner skremmende fort, jeg har ikke allverdens til dybde i kritiske posisjoner, og da hjelper det vel heller ikke at jeg blåser hele overgangsbudsjettet på Kristoffer Ajer. En bieffekt er at jeg ikke har penger til å hente en ordentlig spiss og må ta til takke med Giuseppe Rossi på free transfer. Leo Bonatini var eneste seniorspissen i stallen, en innleid kar sådan, så i retrospekt burde jeg kanskje bremsa ned Ajer-dealen. Fuck it. Stallen ser slik ut, innlånte spillere i kursiv:

GK - John Ruddy (30), Will Norris (24), Carl Ikeme (31)

RB - Matt Doherty (25), Phil Ofosu-Ayeh (25)

CB - Danny Batth (26), Ryan Bennett (27), Roderick Miranda (26), Willy Boly (26), Kortney Hause (22), Conor Coady (24)

LB - Barry Douglas (27), Rúben Vinagre (18)

CDM - Jack Price (24), Romain Saïss (27)

CM - Kristoffer Ajer (19), Rúben Neves (20), Alfred N'Diaye (27), Prince Oniangué (28)

RW - Ivan Cavaleiro (23), Hélder Costa (23), Ben Marshall (26)

CAM - Connor Ronan (19), Morgan Gibbs-White (17)

LW - Diogo Jota (20), Michal Zyro (24)

ST - Giuseppe Rossi (30), Léo Bonatini (23), José Nuno Xavier (20)

Det er der vi står 1. september 2017, etter drøyt 6 timers spilling. Regner med jeg får klemt inn en sesong i måneden, minst. Håper å bli kvitt Miranda og Norris for å frigi litt midler, har en akademikeeper som er ca like god som sistnevnte og ser ut til å bli bedre med tid. Ellers innser jeg jo at jeg har en del investeringsbehov allerede før jeg rykker opp til PL. Burde hatt en bedre 10er, kunne gjerne hatt en mer solid venstreback og Ruddy i kassa kan kasseres først som sist, må være en av de svakeste keeperne jeg har hatt på noe FM-spill de siste årene.

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 830
12.11.17 04:35

Jeg hadde vunni CL med den troppen der i første sesong, selv om de er i Championship.

CryniX
12.11.17 04:46

Oss dødelige må forholde oss til tid gitt :/

EliteserienGud
EliteserienGudInnlegg: 154
12.11.17 09:59

Usikker på hvilket lag jeg skal velge..

Hadde vært fint med eit lag i engelsk (2,3,4 div) eller nede i divisjonene i en anna liga, der jeg kan utvikle eit lag.

Vurderer kanskje tysk 3 div..

Izcilas
12.11.17 13:45

Ingen flying start på eventyret i Bournemouth. Åpnet med stygge tap mot Swansea og Watford. Vant mot Oxford i cupen, og så en sliteseier mot West Brom. 

Har gjort store endringer i taktikken nå, og kastet Afobe ut av laget. Han leverte tre kamper på rad med rating på 6.2 eller mindre. Satte Joshua King inn som spiss, og han leverte 3 mål og 3 assister på to kamper. Dette var dog mot Oxford og West Brom. 

Eneste spiller inn av betydning er Joaquin Correa fra Sevilla. Fornøyd med å få han til ca 70 millioner bare. 

Hadde alt klart med De Ligt fra Ajax også, men han hadde en langtidsskade som gjorde at han ikke bestod den medisinske testen. Kjedelig. 

Izcilas
12.11.17 15:27

Fuck me.. Endelig får jeg tilbake Callum Wilson, men akkurat i det han begynner trening for fullt får han en ny skade. Ute i fire nye uker. Var vel ute i et par måneder før dette. 

CryniX
12.11.17 17:01
Izcilas: Fuck me.. Endelig får jeg tilbake Callum Wilson, men akkurat i det han begynner trening for fullt får han en ny skade. Ute i fire nye uker. Var vel ute i et par måneder før dette.

Fikk meg en liten støkk selv når jeg så Ikeme var ute i 2 år med akutt leukemi.

Izcilas
12.11.17 23:16

Jævlig gøy når PCen klikker....... Har jo autolagring ofte, men hadde akkurat spilt gjennom flere kamper nå, deriblant en hektisk periode hvor jeg fikk gode resultat mot topplagene.... Var akkurat ferdig med kampen mot Man United, hvor jeg fikk med meg et 1-1 resultat på bortebane, og klatret med det opp på 3. plass..... Helvette ta. Alltid så kjedelig å spille de samme kampene om igjen...

Izcilas
12.11.17 23:17
CryniX: Fikk meg en liten støkk selv når jeg så Ikeme var ute i 2 år med akutt leukemi.

Auch... Den er i hvert fall kjedelig. 

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 7491
12.11.17 23:21

Abstinenser! Så jævlig abstinenser etter å spille FM. Bare 38 dager igjen til jeg kan begynne å spille...

Izcilas
12.11.17 23:22

Må spille mot City, Liverpool og Man United igjen, ja....Fuck

Salihovic
SalihovicInnlegg: 7098
13.11.17 01:37

Andre som sliter som FAAN med skader? Helt utrolig med skader her. Starta med Godset og sålangt har Vilsvik, Basit, Pedersen, Hauger, Parr, Glesnes, Junior og Tokmac vært skada. Og jeg har ikke spilt første kampen enda

weakenedpremiershipsides
weakenedpremiershipsidesInnlegg: 692
13.11.17 09:51
Salihovic: Andre som sliter som FAAN med skader? Helt utrolig med skader her. Starta med Godset og sålangt har Vilsvik, Basit, Pedersen, Hauger, Parr, Glesnes, Junior og Tokmac vært skada. Og jeg har ikke spilt første kampen enda

Jeg slet også med dette i starten av første sesong. Har normalisert seg etterhvert, vet ikke om det er på grunn av oppdateringer i spillet eller noe annet.

Ellers har du jo god oversikt over når det er høy injury risk, om det er på grunn av tøff kampbelastning, gjentagende skader osv gjennom det nye medical-senteret. Anbefaler å bruke den informasjonen for det den er verdt i alle fall. 

Magnific
MagnificInnlegg: 11243
13.11.17 16:40
Salihovic: Andre som sliter som FAAN med skader?

Jepp, skaderaten er jo helt hinsides. Samtlige helt sjanseløse på å spille 2 kamper i uka :p

OchoCinco
OchoCincoInnlegg: 461
13.11.17 17:27

Hvordan sender man speidere på oppdrag? Forrige FM så kunne man gå inn på den speideren man ville og sette opp hva/hvor han skulle søke. Får det ikke helt til nå. 

Izcilas
13.11.17 19:09
Salihovic: Andre som sliter som FAAN med skader?

Jepp... Wilson, King og Afobe har vært skadet om en annen hele tida. Jeg har kommet til januar nå, og enda ikke hatt to av disse tilgjengelige samtidig. 

Izcilas
13.11.17 21:37

Andre som sliter med målproduksjon fra spissene...? På 16 kamper, 12 fra start, står Callum Wilson med 1 mål. Jeg syns det er helt latterlig. Bommer ofte alene med keeper. 

Har rollen som dyptliggende spiss, men forventer mer uansett. Spiller 4-2-3-1, hvor kantene har rolle som "ving", mens SOMen har rolle som skyggespiss. 

Joshua King har levert bedre med 10 mål på 17 kamper, 15 fra start. 

Usikker på om jeg bør gå inn å endre taktikken, i og med at jeg ligger på 5. plass i Premier League med Bournemouth etter 22 kamper spilt. 3 poeng bak 3. plassen bare. Sånn sett kan jeg jo ikke klage, men syns bare det er mistenkelig lite mål fra spissen. 

cetor
cetorInnlegg: 1978
14.11.17 10:38

Les på Callum Wilson sine egenskaper. Kanskje han har noen forutrukkede bevegelser som ikke passer i rollen hans? Det kan være at du bare bruker han helt feil. Hvis han er enslig spiss, hvor du spiller med angripende kanter kan det kanskje være bedre med en mer hardtarbeidende defansiv spiss. 

weakenedpremiershipsides
weakenedpremiershipsidesInnlegg: 692
14.11.17 11:33
Izcilas: Har rollen som dyptliggende spiss, men forventer mer uansett. Spiller 4-2-3-1, hvor kantene har rolle som "ving", mens SOMen har rolle som skyggespiss.    Joshua King har levert bedre med 10 mål på 17 kamper, 15 fra start.

Enkleste måten å finne ut av dette er å observere hva som er grunnen til at han ikke scorer. Kommer han ikke til sjanser, eller brenner han de han får? At King har en såpass bra uttelling kan jo tyde på det siste - eller eventuelt at Kings attributter er mer egnet til å gjøre noe ut av de situasjonene han havner i.

Er han posisjonert riktig for de innleggene som kommer inn i boksen? Hvis du spiller med to vinger regner jeg med at en god del av spillet ditt baserer seg på innlegg. Rekker han å komme seg inn i boksen for å utnytte disse fra sin dype rolle? Han er vel også lavere og svakere enn King(?), så hvis det er høye baller han får er det kanskje vanskelig å gjøre noe med dem for ham?

Alt spørs på hvordan du spiller og hva slags situasjoner som faktisk oppstår. 

Salihovic
SalihovicInnlegg: 7098
15.11.17 00:39
weakenedpremiershipsides: Ellers har du jo god oversikt over når det er høy injury risk, om det er på grunn av tøff kampbelastning, gjentagende skader osv gjennom det nye medical-senteret. Anbefaler å bruke den informasjonen for det den er verdt i alle fall.

Dette var altså FØR jeg fikk starta sesongen. Det var et par treningskamper med god relasjon og bare noen småskader der. Treninga er ganske standard men ALLE er jo skada

Vetle13
15.11.17 08:37

Hater Brexit helt intenst... Vanskelig å sikre seg forsterkninger i troppen etter opprykk til Championship.

TheOpiate
TheOpiateInnlegg: 12385
15.11.17 12:40
Vetle13: Hater Brexit helt intenst... Vanskelig å sikre seg forsterkninger i troppen etter opprykk til Championship.

Feel u bro....

Rykket selv opp til PL i går på mirakuløst vis med ett alt for dårlig AFC Wimbledon-lag. Hjelper ikke akkurat at statusen til AFC Wimbledon er katastrofalt lav. Har kun fått "forsterket" laget med ræl som selv championship-lag ikke vil ta i med ildtang

Vetle13
15.11.17 13:44

Etter store salg av spillere ingen ville ha når vi rykket opp i League 1 fikk vi hentet inn en del unge landslagsspillere fra Afrika og Sør-Amerika. Etter litt over et år i klubben har de fått arbeidstillatelse. På full fart opp i PL nå :) Største talentet er faktisk fra Japan som er helt genialt markedsføringsmessig 

TheOpiate
TheOpiateInnlegg: 12385
15.11.17 13:59
Vetle13: Etter store salg av spillere ingen ville ha når vi rykket opp i League 1 fikk vi hentet inn en del unge landslagsspillere fra Afrika og Sør-Amerika. Etter litt over et år i klubben har de fått arbeidstillatelse. På full fart opp i PL nå :) Største talentet er faktisk fra Japan som er helt genialt markedsføringsmessig

Bare hatt de i klubben, eller har de faktisk vært utlånt`?

For min del så handler alt om å overleve i PL denne sesongen, og satse på at statusen til klubben forhåpentligvis øker endel. Per nå så velger stort sett alt av spillere bort mitt AFC Wimbledon som spiller i PL for å heller spille for middelhavsfarere i championship både ved lån og ved overgang. Heldigvis startet helt greit med 3-3-4 i ligaen

ungkarenimll
ungkarenimllInnlegg: 1
15.11.17 18:40

Hei. Hvor har det blitt av delt skjerm alternativet under kamp? Det var her vi kunne velge hvilkeen side vi kunne se kamp på og se spillernes form på den andre siden. Har dette blitt borte nå?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg