Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Her kan vi diskutere alt om Brasil i VM 2010. Brasil vant kvalifiseringen i Sør-Amerika etter å ha slått Argentina 3-1 på Argentinas hjemmebane. Brasil havnet i dødens gruppe denne gang. De møter to gode lag i Portugal og Elfenbenkysten, mens de møter et litt ukjent lag i Nord-Korea. Skal man slå tilbake etter det svake VM'et man gjennomførte sist gang, eller skal man skuffe igjen?
Man har jo egentlig ganske greie resultater de siste fire VM'ene. Gull, Sølv, Gull og Kvartfinale er resultatet siden 1994.
Gruppe G:
Brasil
Nord-Korea
Elfenbenkysten
Portugal
Hvem tror dere blir tatt ut til VM-troppen, og hvem vil dere se?
Her er de aktuelle spillerne:
Keepere: Julio Cesar, Dida, Doni, Helton, Gomes
Høyrebacker: Alves, Maicon, Rafinha
Midtstoppere: Lucio, Juan, Cris, Naldo, Thiago Silva, Luisao
Venstrebacker: Gilberto, Marcelo, Maxwell, Bastos
Midtbanespillere: Kaka, Gilberto Silva, Melo, Elano, Baptista, Josue, Anderson, Lucas, Ramires,
Angrepsspillere: Ronaldo, Ronaldinho, Robinho, Adriano, Fabiano, Pato, Hulk, Nilmar, Grafite
(Innlegget ble redigert 01.03.10 01:05)
Brasil har ett godt lag, men de blir garantert for høye på pære.
Hulk håper jeg får spille, men tviler litt. Nilmar er sikkert proritert foran Hulk.
De har spennende spillere i Ramires, Josue og Melo.
Blir egentlig moro å se hvor langt dette laget vil nå.
Når det gjelder keeperplassen: Julio Cesar ville jeg satt i mål. På grunn av hans gode form i Inter. Ingen av de andre har noen sjans mot Cesar. Kanskje Dida som har rutine.
Har aldri blitt særlig imponert av Nilmar, og synes det er merkelig at han får sjansen i det hele tatt. Fabiano og Pato er vel de to spissene som stiller sterkest til en startplass, og bak der har man Ronaldo, Adriano, Nilmar og Hulk.
Håper ikke Melo får spille, elendig spiller.
Julio Cesar er bankers. Strålende keeper.
Ronaldinho lukter at VM nærmer seg og har virkelig begynt å storspille. De siste månedene har han vært fantastisk synes jeg. Dunga virker derimot ikke overbevist og har ikke tatt ham ut til treningskamp. Ronaldinho fortjener i aller høyeste grad en plass i troppen. Nå er han vel langt mer ydmyk enn han var den perioden han var verdens klart beste spiller.
Ronaldinho har storspillt i det siste ja. Bør helt klart være med i VM-troppen, for han kan fort vippe VM-pokalen til Brasils favør.
Dunga gjør mye rart, men håper han gjør det riktige når VM nærmer seg.
En grei 2-0 seier igår. Robinho dagens mann med scoring og involveringen som resulterte til selvmål.
Regner med noe sånt: JC, Maicon, Lucio, Silva, Bastos, Gilberto S. Josue, Kaka, Elano, Robinho, Fabiano.
Hadde selvsagt vært mer morsomt med: Gilberto S., Diego, Kaka, Ronaldinho, Robinho og Ronaldo ;-)
Skeptisk til venstreback og defensive midtbanespillere. Mulig at Alves får en midtbanerolle ala Mazinho i 94.
Waddington
Tviler på at Alves kommer til å få en midtbanerolle. Tror det er større sjans for at Maicon og Alves kommer til å bli satt på hver sin side.
(Innlegget ble redigert 27.03.10 15:23)
Tipper det blir nok et skuffende VM for Brasil. Lenger kvartfinalen kommer de ikke.
Hvorfor det?
Jeg kan ikke se noe svekkelse hos Brasil på spillersiden. Dunga er selvsagt en stor hemsko, men når det blir World Cup skjer det noe med brassene.
Som i 2006, så ryker de ut i kvartfinalen, overraskende. Ser ikke mye forandring i laget siden 2006, men de har et utrolig godt lag. Jeg føler bare at Brasil blir for høye på pæra, og går på en overraskende smell.
Men det er mitt tips og noen er uansett uenige
Med høye på pæra mener du vel at de undervurderer motstandere? Ja, det har de gjort siden 1930 og vil neppe slutte med det nå i Sør-Afrika. Det at de har havnet i en tøff pulje gjør at de vil gå inn i sluttspillet med toppet sinn.
Brasil er av meg regnet som den store favoritten til hele greia, sammen med England.
Der er jeg enig! Har på følelsen av at England kan komme til finalen.
Kléber er ganske aktuell for troppen, tror han vipper Gilberto ut. Generelt sett er Dunga glad i hjemlige spillere, så det ville ikke ha forbauset meg om Marcelo også er i faresonen. Han er den minst rutinerte av venstrebackene/kantene og Dunga kan overraske.
Fullt mulig det.
Som du sier, så liker Dunga hjemlige spillere. V.backen er vel en av de store spørsmålene for Brasil, og man har sikkert vurdert tanken med Alves eller Maicon på v.backen og motsatt.
(Innlegget ble redigert 29.03.10 00:16)
De kan jo ikke det serru. Hvorfor sa du det Øystein Bkevld? Du har jo egentlig ikke noen grunn til å si noe slikt om noen uskeylige mennsesker som ikke har det like godt som deg. Jeg vet at du blir iaktatt av lommemannen når du går i byen.
Dette blir etter all sannsynelighet troppen til Brasil i VM.
Keepere: Julio Cesar, Dida, Doni.
Høyrebacker: Alves, Maicon
Midtstoppere: Lucio, Juan, Thiago Silva, Luisao
Venstrebacker: Gilberto, Marcelo, Maxwell
Midtbanespillere: Kaka, Gilberto Silva, Melo, Elano, Baptista, Anderson, Ramires, Mancini.
Angrepsspillere: Ronaldinho, Robinho, Adriano, Fabiano, Pato, Nilmar
EDIT: Husker ikke helt hvor mange som kan bli tatt med. Mulig jeg egentlig burde tatt vekk en 2-3 spillere.
Jeg vil se dette laget:
4-1-4-1
-----------Ceasar---------------
Maicon--Juan---Lucio----Marcelo
-----------Melo----------- ------
-----Kaka------Ramires--------
-Ronnie-------------Mancini----
---------Fabiano-------------
Tror dette laget ville hatt en god balanse mellom fantastiske indididuelle ferdigheter, loepskraft og fysisk styrke. Mye rutine men samtidig mye eksplosivitet. Spillere som kan trille ball naar det trengs og kontre hurtig naar det trengs. Nilmar, Robinho og Dani Alves blir jokere som kan komme inn og forandre kampbildet. Brasil har i tillegg en fantastisk dekning paa alle plasser (kanskje med unntak av spissplassen).
Brasil er den store favoritten til dette VM. Deretter Spania, England, Italia, Tyskland og Nederland.
(Innlegget ble redigert 07.04.10 15:40)
Ville heller hatt Pato og Fabiano på topp istedenfor en spiss. Hadde vært rått med disse to på topp for Brasil
Håper Alex kommer seg med til VM. Han har vært helt glimrende for Chelsea denne sesongen.
Håper det jeg også. Glemte å skrive han på stopperlisten i åpningsinnlegget.
Alex er en glimrende midtstopper med mye rutine. I tillegg er det ekstra positivt at han har vært god for Chelsea denne sesongen.
Satser på at Ronaldo lurer seg med i troppen, og blir toppscorer i turneringen.
Hadde vært ekstremt morsomt, håper så inderlig at vi får se Ronaldo herje i Sør afrika.
En av mine favoritt spillere gjennom tidene.
Hadde vært morsomt det, men regner med JC, Maicon, Lucio, Juan, Bastos, Gilberto Silva -Melo-Elano-Kaka-Robinho-Luis Fabiano blir Dungas foretrukne menn og ingen Ronaldo eller Ronaldinho. Adriano er vel den eneste av party-gutta som har sjanse til å bli med i troppen.
Waddington
Bastos. Han har jo ikke spilt en eneste kamp under kvalikken. Hvorfor skal plutselig han inn i varmen
Og robinho har jo veart skadet 3/4 av sessongen.
Det kan godt hende du har rett med tanke paa resten av laget men haaper virkelig ikke Gilberto Silva, Melo og Elano blir aa finne paa banen samtidig. Gud bedre for noen trause figurer.
Her er spillere som kjemper om billett til Sør Afrika.
Hvem er aktuelle for The Samba Kings? FotballMagasinet.no ser nærmere på Brasil. Keepere: Høyrebacker: Venstrebacker: Venstrevinger:
Julio Cesar (Inter Milan)
Doni (Roma)
Heurelho Gomes (Tottenham Hotspur)
Helton (Porto)
Victor (Gremio)
Rubinho (Livorno)
Maicon (Inter Milan)
Daniel Alves (Barcelona)
Rafinha (Schalke 04)
Rafael (Manchester United)
Marcelo (Real Madrid)
Gilberto (Cruzeiro)
Fabio Aurelio (Liverpool)
Kleber (Corinthians)
Midtstoppere:
Lucio (Inter Milan)
Juan (Roma)
Luisao (Benfica)
Thiago Silva (AC Milan)
Cris (Lyon)
Alex (Chelsea)
Høyrevinger:
Ramires (Benfica)
Elano (Galatasaray)
Thiago Neves (Al-Hilal)
Sandro (Internacional)
Alex (Spartak Moskva)
Carlos Eduardo (Hoffenheim)
Diego Souza (Palmeiras)
Ronaldinho (AC Milan)
Michel Bastos (Lyon)
Mancini (AC Milan)
Sentrale midtbane-spillere:
Kaka (Real Madrid)
Felipe Melo (Juventus)
Julio Baptista (Roma)
Lucas Leiva (Liverpool)
Gilberto Silva (Panathinaikos)
Anderson (Manchester United)
Josue (Wolfsburg)
Diego (Juventus)
Alexandre Pato (AC Milan)
Luis Fabiano (Sevilla)
Robinho (Santos)
Adriano (Flamengo)
Hulk (Porto)
Grafite (Wolfsburg)
De har jo tatt med halve brasils befolkning. Kunne like gjerne slengt paa Romario, Bebeto og Tafarell i samme slengen.
Carlos Eduardo (Hoffenheim)
Diego Souza (Palmeiras)
Victor (Gremio)
Rubinho (Livorno)
Kleber (Corinthians)
Rafael (Manchester United)
Skal loepe baklengs naken opp til jesusstatuen i Rio hvis noen av disse blir tatt ut.
Ja det kunne de, synd at de har lagt opp
Hvorfor i all verden er Doni med å kjemper om en plass?
Han er jo henvist til benken i Roma pga en annen brasilianers storspill, kong Julio Sergio! Hyll, hyll!
Usikker på venstre back, ja. Satser på en en mer ukjent som Bastos står fram.
Ellers enig i at det ser traust ut, men frykter dessverre at det er det Dunga satser på.
Waddington