Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Videodømming i gang??

NYTT TEMA
Diego-10
Diego-10Innlegg: 134
10.07.06 01:05
Som vi alle vet ble Zidane utvist for sin skalling i magen på materazzi.. Men verken dommer eller linjedommeren så det! Det var 4. dommeren som så det på reprisen!

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/vm2006/article680517.ece

:"Det var ikke Materazzi som fikk dommerens oppmerksomhet. Det var det fjerde- og femtedommeren som gjorde etter at de hadde sett episoden på video."

Er det egentilig lov med videodømming?

RMCF
heyboy
heyboyInnlegg: 188
10.07.06 01:07
NEI!! SKUFFENDE AV FIFA!! VIDEODØMMING MÅ BORT
swazi
swaziInnlegg: 3762
10.07.06 01:08
Spiller det egentlig noen rolle når rettferdigheten seirer? Jeg ser det prinsipielle i spørsmålet ditt, men dette er tross alt en fotballkamp vi snakker om. Når det er sagt så hadde nok "offeret" sikkert fotjent en dusj han også - eller i det minste en solid såpevask av kjeften sin. :)
--
male parta male dilabuntur
FTB
FTBInnlegg: 464
10.07.06 01:11
swazi skrev:
Spiller det egentlig noen rolle når rettferdigheten seirer? Jeg ser det prinsipielle i spørsmålet ditt, men dette er tross alt en fotballkamp vi snakker om. Når det er sagt så hadde nok "offeret" sikkert fotjent en dusj han også - eller i det minste en solid såpevask av kjeften sin. :)"

Så lenge det er bestemt at det ikke skal "videodømmes"(jeg er trøtt og det ordet ser dumt ut) under kamp spiller det en stor rolle spør du meg. Kommer vel frem hva som har skjedd senere, har de brukt video er hele finalen en skandale.
Diego-10
10.07.06 01:11
Ja, det er ikke noen tvil om at det ER rødt kort. Vi vet heller ikke hvorfor i all verden Zidane gjorde dette.

MEN det var en rar situasjon at ingen av dommerne så det, og dermed kikket 4. dommer på video av hendelsen og forklarte det til dommeren. Det er jo videodømming, og det er ikke ofte skjer:P

RMCF
Kingzizou
KingzizouInnlegg: 1171
10.07.06 01:29
FTB skrev:
Så lenge det er bestemt at det ikke skal "videodømmes"(jeg er trøtt og det ordet ser dumt ut) under kamp spiller det en stor rolle spør du meg. Kommer vel frem hva som har skjedd senere, har de brukt video er hele finalen en skandale.

Er litt enig her, det spiller stor rolle. Tenk f.eks. på straffesparket til Zidane. Visst ikkje linjevakta hadde fått med seg at ballen var over streken, hadde da denne assistent dommaren gitt beskjed til dommaren at ballen faktisk var inne etter at han hadde sett reprisen? Neppe...og det er vel heller ikkje lov siden videodømming ikkje skal brukest?? Så kvifor er det da greitt å bruke det i ditte tilfelle?
Burde jo være enten eller....??
Diego-10
10.07.06 01:40
JA! Videodømming er ikke tatt i bruk enda hoss FIFA! Og teoretisk skulle ikke Zidane vært utvist.. Menmen det var jo rett, og en stygg sitauasjon. Men likevel skal ikke videodømming være tilatt under kampen, men etter.
rkumar
rkumarInnlegg: 476
10.07.06 02:01
Merkelig situasjon. Er ganske sikker på at dommeren, og assistendommer som det heter (ikke linjedommer) ikke fikk med seg dette. Da mener jeg Assistendommeren som var oppe i situasjonen. Han reagerte jo ikke, men etter at kamplederen gikk bort til assistendommeren en stund etterpå var det plutselig rødt kort. Er høyest sannsynlig at videodømming har blitt brukt!
Det er et klart rødt kort, men er enig at dette må få store konsekvenser for Fifa som har vært i mot dette!
toonarmy
toonarmyInnlegg: 4118
10.07.06 02:03
Hvordan skal dette få konsekvenser for FIFA? Hvem skal straffe dem? En domstol i Sveits, eller menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg?
rkumar
rkumarInnlegg: 476
10.07.06 11:53
hehe, det var det da;P
GiPazzini_85
GiPazzini_85Innlegg: 76418
05.06.17 10:46

Helt horribel bruk av videodømming i Italia- Zambia i U20-VM nå. Viser at heller ikke dette verktøyet er tilstrekkelig, snarere tvert imot.

FabrizioMiccoli
FabrizioMiccoliInnlegg: 10971
30.06.17 00:14

Blir mye bråk rundt dette de neste årene...

Anelka2
Anelka2Innlegg: 17462
23.07.17 09:48

Hvis de skal praktisere det like hjernedødt og feil som i Confederations cup kan de like gjerne la være å ta det i bruk. 

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 8867
23.07.17 09:56
FabrizioMiccoli: Blir mye bråk rundt dette de neste årene...

I de fleste kamper , ja igrunn alle der topp 6,7 er innvolvert så er det vel nær 50 innlegg med diskusjoner rundt enkeltsituasjoner og ofte mye mer som kan pågå i dagesvis i toppoppgjør.

Kan ikke skjønne at dette skal føre til MERE BRÅK enn det er nå og en får redusert feilavgjørelser som kan ha stor innvirkning på tabellen med 80\90 prosent tipper jeg . Helt feilfritt blir det jo aldri . Det er praktisk umulig. Jeg mener spessielt utvisningsituasjoner som har betydning over flere uker\kamper bare MÅ være riktige og må kunne dobbeltsjekkes  via å ta en second look.

FabrizioMiccoli
FabrizioMiccoliInnlegg: 10971
11.08.17 15:19

Det blir bråk pga brudd i kamper som ødelegger flyten i spillet. Istedet for å leve i øyeblikket skal man vente i 2 min for å få en dommeravgjørelse. Dette blir bråk, tro meg.

Ingenting av det du nevner forsvinner. Diskusjoner med dommer, diskusjoner etter kamp..nå må vi til og med vente før det i det hele tatt begynner.

(Innlegget ble redigert 11.08.17 15:22)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg