Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

2016: Nytt Fransk Gull på Hjemmebane?

NYTT TEMA
Eksberten
EksbertenInnlegg: 18181
03.09.14 12:56

Snart starter EM-kvalifiseringen, Frankrike er forhåndskvalifisert, mens resten av Europa kjemper om hele 23 sluttspillplasser. Det nye denne gang er at arrangørlandet Frankrike er satt opp i den eneste gruppa som har 5 lag og møter disse som om dem var et fullverdig medlem av gruppen, bortsett fra at dem møter lag fra nivå 1-5 og ingen fra nivå 6.

Frankrike har vunnet begge de siste gangene dem har arrangert EM/VM i henholdsvis 1984 og 1998, forutenom det står dem kun med seiern fra EM 2000 i Nederland og Belgia.
Da dem vant VM på hjemmebane var det første hjemmeland på 20 år og er til dags dato eneste land som har vunnet hjemme i VM siden Argentina i 1978.
Vinner Frankrike EM på hjemmebane blir de første som greier det, siden dem vant selv i 1984.

Setter opp et lite tips her knappe 2 år før det braker løs i Frankrike.

GULL : Frankrike

Med et ganske nytt og spennende lag viste dem tidvis storhet og med hjemmebanefordel og et lag som er 2 år eldre og sansynligvis 2 år bedre, tror jeg de går hele veien.

Sølv: Tyskland

Etter VM er de laget alle skal slå, det blir nok vanskelig for de fleste. Laget bør kanskje være like godt om 2 år, da store deler av laget fortsatt er relativt ungt og dem er få aldrende stjerner.

Semifinaletaper 1: Belgia

I sitt første Mesterskap på svært mange år klarte det unge og spennende laget å ta seg til kvartfinale. 2 år eldre og bedre for de fleste og med Mesterskapserfaring blir det et trinn opp for Belgierne denne gang.

Semifinaletaper 2: Spania

Hva kan vi vente av Spania denne gang etter kolapsen i VM?
Hvis dem klarer et bare gradvis og smertefritt generasjonskifte, ser jeg ingen grunn til at Spania ikke skal være et lag å regne med i Mesterskapene fremover. Talentene står i kø og dem har vunnet stort sett alt av U-mesterskap de senere år. OL 2012 var en solid dupp, men dem løftet seg i 2013 til et suverent U21-Gull.

Kvartfinaletaper 1: England

Ingen har tapt flere kvartfinaler enn England. Laget viste en del postivt i VM, selvom resultatene uteble, viste nye England at de er mer spennende en gamle England var. Ikke bli overrasket om England taper på straffesparkkonkuranse i EMs Kvartfinale.

Kvartfinaletaper 2: Sverige

Tipper dette blir siste dans med Zlatan på det Svenske landslaget. Innen 2016 tror jeg Hamren har fått skikk på forsvarspillet, men laget som helhet er nok ikke bedre en at kvartfinale er max av hva det en kan håpe på for søta bror.

Kvartfinaletaper 3: Portugal

Tror nok aldri at Cristiano Ronaldo får løfte et Trofe med landslaget, den største muligheten glapp nok i hans første turnering, EM på hjemmebane i 2004. Er dem heldig med oppsettet går de fort til Semien og tilsvarende uhedig kan de være ferdig tidligere.

Kvartfinaletaper 4: Tyrkia!

Dette er et langskudd i blinde. Tyrkia er en sjelden gjest i Mesterskapene, men når de først er der lager de gjerne furore. I de tre siste Mesterskapene deem har deltatt i, har dem hver gang overrasket stort, som i EM 2000(kvartfinale) og helt til Semifinale i VM 2002(Bronse) og i EM 2008. Med 24 lag i EM øker lagets sjanse til å komme i sluttspillet betraktelig og da kan hva som helst skje :-)

Da blir det igjen lag som Italia og Nederland som kommer til å skuffe. Mulig de Nederlanske Stjernene er blitt for gammel om 2 år og de yngre ikke er klar til å ta over ansvaret med en gang. Italias lag er ikke like spennende som før, men man vet aldri med jojo-laget Italia, som tross alt har gode resultater på yngres landslag.

Så får vi håpe Norge er med :) Med 24 lag, gir jeg dem minst 50% sjanse til å komme med.

Andre som har tanker om det som skjer i Frankrike om 2 år?  Vil noen av Bal(l)kan lagene slå til for fullt?

(Innlegget ble redigert 03.09.14 13:02)

-k9b_
-k9b_Innlegg: 23762
10.09.14 13:12

Frankrike slår Tyskland i sluttspillet... Neppe

Deathlock84
Deathlock84Innlegg: 1254
17.09.14 04:02

Etter 1. kamp, stiller Romania, Island og Danmark sterkt. Fine, offensive lag som fortjener EM-plass!!

Up-the-ra
Up-the-raInnlegg: 3690
07.12.15 02:13

Nå kan vi vel for alvor begynne å ta frem denne igjen. Trekningen til gruppespillene kommer på lørdag, og det blir spennende å kunne begynne å leke litt med ulike scenarioer.

Tyskland er vel store favoritter, men noe sier meg at en av outsiderne kan gå hele veien denne gangen? England, Belgia eller Kroatia? 

Juventuss
JuventussInnlegg: 2908
21.12.15 13:49

Hva tror man om det kommende EM? Vertsnasjonen fikk en enkel gruppe og bør ta seg videre.

England og Russland favoritter i gruppe B, men blir ikke overrasket om Slovakia eller Wales tar seg videre.

Tyskland stor favoritt i gruppe C mens Ukraina og Polen kommer til å kjempe om å ta seg videre sammen med tyskerne. Blir spennende å se om Polen kan skape problemer for tyskerne igjen mens Ukraina også blir tøft for Merkels menn. Nord Irland blir nok for små i den gruppen.

I gruppe D er naturligvis Spania favoritter. Kroatia er vel den største favoritten til andreplassen ut fra spillermateriellet, men tjekkerne var mer imponerende i gruppespillet. Tyrkia er også i stand til å skape problemer for alle de 3 andre lagene.

I gruppe E er det Belgia og Italia som er favoritter, men Sverige og Irland er gode nok til å skape mye trøbbel for de førstnevnte. Den sterkeste gruppa sammen med D.

I gruppe F er Portugal favoritter mens Østerrike og Island sjokkerte alle i kvalifiseringen og blir spennende å se hvordan de klarer seg i EM. Hadde vært moro med begge videre. Ungarn skal få det tøft og joggebuksemannen må være på sitt beste skal man ta poeng her.

Beji
BejiInnlegg: 2029
20.02.16 17:05

Mod må oppdatere så det står EM 2016 er det eneste jeg vet

stefan16
stefan16Innlegg: 3564
12.04.16 16:28

Meget effektive folk som jobber i VG! Jeg har sendt de mail 2 ganger at de må oppdatere overskriften. Sick!

stefan16
stefan16Innlegg: 3564
14.04.16 21:05

Mod, lever du??????

Perseus
PerseusInnlegg: 10801
10.05.16 16:21

Legg til en Griezmann og Pogba i stjerneform, så tipper jeg France tar det.

Everenga
EverengaInnlegg: 3280
11.05.16 10:38

Begynner å se lovende ut for vertsnasjonen. Italia har ikke angrep, Tyskland har virket sårbare med mye rare resultater, Spania er i et generasjonsskifte og England er nå en gang England så alternativene imponerer ikke.

Elguaje
ElguajeInnlegg: 12831
11.05.16 22:39

Blir spennende å se hvilke spillere Frankrike tar ut. Spesielt på de offensive vil jeg si de har luksusproblemer

Garrincha58
Garrincha58Innlegg: 11362
12.05.16 01:05
Everenga: Begynner å se lovende ut for vertsnasjonen. Italia har ikke angrep, Tyskland har virket sårbare med mye rare resultater, Spania er i et generasjonsskifte og England er nå en gang England så alternativene imponerer ikke.

Ikke glem Belgia!

Eksberten
12.05.16 10:51
Garrincha58: Ikke glem Belgia!

Hvor svekket er dem etter Kompanys forfall til mesterskapet?

Eksberten
12.05.16 10:56
Elguaje: Blir spennende å se hvilke spillere Frankrike tar ut. Spesielt på de offensive vil jeg si de har luksusproblemer

Benzema er ikke aktuell, siden han ikke får spille på landslaget så lenge han er under etterforskning.

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 4124
26.05.16 21:42
Eksberten: GULL : Frankrike Med et ganske nytt og spennende lag viste dem tidvis storhet og med hjemmebanefordel og et lag som er 2 år eldre og sansynligvis 2 år bedre, tror jeg de går hele veien. Sølv: Tyskland Etter VM er de laget alle skal slå, det blir nok vanskelig for de fleste. Laget bør kanskje være like godt om 2 år, da store deler av laget fortsatt er relativt ungt og dem er få aldrende stjerner.

Tror også det er bra sjanse for at dette blir finalen, men at utfallet blir omvendt. Frankrike har et ungt og spennende lag, men i direkte kamp mot Tyskland tror jeg ting vil vippe mot franskmennene foran et kravstort publikum.

Ser at noen fremhever ustabile resultater for tyskerne i treningskamper/kvalikk. Dette har vi sett tidligere også, men Tyskland har vist seg å ha en meget god evne til å prikke inn formtoppen når alvoret starter.

Sammenlign f.eks. med kvalikk-kongen og mesterskaps-katastrofen England.

Belgia kan bli den store overraskelsen dette mesterskapet. Gir dem en god sjanse til å bli topp 4.

(Innlegget ble redigert 26.05.16 21:46)

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 4124
26.05.16 21:51
Eksberten: Da blir det igjen lag som Italia og Nederland som kommer til å skuffe.

Tror heller ikke Italia kommer til å bite fra seg slik de ofte har gjort tidligere.

Nederland kommer nok ikke til å skuffe, av naturlige årsaker :)

(Innlegget ble redigert 26.05.16 21:52)

Perseus
PerseusInnlegg: 10801
27.05.16 04:47

Italia kommer til å gjøre det bedre enn Tyskland ;)

men Island vinner.

Mindfulness13
Mindfulness13Innlegg: 18744
27.05.16 08:27
Eksberten: GULL : Frankrike Med et ganske nytt og spennende lag viste dem tidvis storhet og med hjemmebanefordel og et lag som er 2 år eldre og sansynligvis 2 år bedre, tror jeg de går hele veien.

Du har også statistikken med deg. Frankrike har vunnet de to siste mesterskap på 80 og 90-tallet som var i Frankrike. 84 i EM da Platini var på sitt beste. Husker spissen Bellone som scoret et av målene i 2-0 seiren mot Spania,som hadde Arconada i mål blant annet. Frankrike i 98 på hjemmebane - 3-0 over Brasil hvor Zidane var med i en gylden generasjon.

Mangler de eneren de hadde i 84 og 98? De har mange veldig gode spillere. Griezeman og Pogba som de største eller? Lloris er en strålende keeper. De mangler Sakho og Varane,som kanskje skulle være førstevalget som stoppere? Det er vel eneste skudd i baugen sammen med at de vil mangle deres beste spiss i Benzema. 

Jazzeron
JazzeronInnlegg: 12488
27.05.16 08:39

Prøver meg på en antatt lagoppstilling:

Lloris

Sagna-Koscielny-Mathieu-Evra

Diarra

Pogba-Matuidi

Payet-Giroud-Griezmann

Må vel bli noe sånt? Håper på Digne istedenfor Evra da sistnevnte tilhører den eldre generasjonen som faila miserabelt de siste par mesterskapene(minus vm i fjor), og Digne er ung og lovende. Hva blir rollen til spiillere som Gignac, Cabaye og Sissoko?

Mindfulness13
27.05.16 08:42

Hvor nærme er Martial og Kante 1 laget? Er de like i nærheten? 

Bachekristian
BachekristianInnlegg: 1845
27.05.16 11:07

Snakk om formspillere av kvalitet med Kanté, Griezmann, Martial og Payet. Slenger du med Pogba i tillegg, så har man et sterkt lag offensivt. Hadde vært gøy å sett alle spill på likt.

Jazzeron
JazzeronInnlegg: 12488
27.05.16 11:37

Kante startet vel sist kamp når jeg tenker meg om, og jeg glemte helt Martial. Lurer på om han ikke gjorde det og.

Andropov
AndropovInnlegg: 32423
27.05.16 11:48

Har det bestemt hvor kampene skal spilles ?

TheUntouchable
TheUntouchableInnlegg: 9618
27.05.16 19:10
Jazzeron: Lloris Sagna-Koscielny-Mathieu-Evra Diarra Pogba-Matuidi Payet-Giroud-Griezmann

Tror du treffer på alt utenom Martial inn for Payet. 

Når det gjelder de spillerne du spør om kommer nok Gignac til å få noen innhopp regner jeg med, spesielt om ikke Giroud leverer varene. Det blir nok innhopp uansett, regner med Giroud gir alt han har så kan Gignac ta siste etappe når han blir sliten. 

Kante er nok den på midtbanen som er nærmeste å komme inn her, men jeg tror det blir midtbanen du skriver som starter. Cabaye og Sissoko tror jeg ikke får mange minutter. 

(Innlegget ble redigert 27.05.16 19:12)

ST10
ST10Innlegg: 19077
27.05.16 22:20

Kante må jo spille. Greit nok at Diarra er mer rutinert og har en bra sesong bak seg, men å benke PLs beste midtbanespiller forrige sesong som var en av hovedgrunnene til Leicesters gull ville vært latterlig.

mashadar2
mashadar2Innlegg: 14160
29.05.16 00:09

Mathieu er også ute etter det jeg forstår. Begynner å tynnes ut i det franske forsvaret.

Mindfulness13
29.05.16 08:32

Umiti inn. Men kanskje også Sakho?

Bacary
BacaryInnlegg: 12990
30.05.16 17:27

Frankrike - Kamerun i kveld på Viasat Fotball. 

upforgrabs
upforgrabsInnlegg: 6250
30.05.16 21:03

Lloris; Sagna, Rami, Koscielny, Evra; Pogba, Diarra, Matuidi; Payet, Giroud, Coman

ST10
ST10Innlegg: 19077
30.05.16 21:22

Rykket til Coman as!

Mot gode lag ville jeg lett spilt med han, sammen med Griezmann og Martial i trion der fremme.

(Innlegget ble redigert 30.05.16 21:23)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg