Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fotballsanger fra mesterskap

NYTT TEMA
lok1
lok1Innlegg: 3363
04.07.16 20:44

Dette kan være feilplassert, men det er her de intelegente hjernene er :)

Uansett: Jeg er på jakt etter en sang jeg nå har hatt halvveis på hjernen i ukesvis og som handler om England og fotball. Hintene er: Ble utgitt på en samle-CD en gang på 90-tallet med blant annet Re-Sepp-Ten og You'll never walk alone, kanskje foran EM 1996 eller VM 1998 (eller før). CD-en var min første CD som jeg kjøpte, og selve CD-platen hadde bilde av en fotball. Det var i tillegg sanger fra andre nasjoner som deltok i et eller annet mesterskap. 

Sangen handlet om England og eneste jeg husker fra refrenget er: "Go, baby go, go, go. Go for England. Gooooo, go for England."

Googletreff får jeg ikke. Ti tomler i dusør til den som er med på å oppklare denne saken.

Folkflesk
FolkfleskInnlegg: 4338
04.07.16 22:31
lok1: Sangen handlet om England og eneste jeg husker fra refrenget er: "Go, baby go, go, go. Go for England. Gooooo, go for England."

Bra at England huskes for noe denne turneringen iallefall.

Heimspiel
HeimspielInnlegg: 1343
05.07.16 00:25

Dette hjelper jeg deg gladelig med, min venn :)

CD'en du tenker på ble utgitt i forkant av EM i England i 1996, og inneholdt en låt for hvert deltakerland. Sangen du (som jeg) har lagret langt der bak i bevisstheten het "Go for England" av og med tyskeren Jörg Lück. 

Ser at det ikke er verdens enkleste oppgave å finne tak i låta på nettet tjue år etterpå, men jeg har den som mp3 på laptopen så vi kan kanskje ordne noe når jeg kommer hjem fra ferie om et par uker.

I mellomtiden: Lykke til med letingen!

lok1
05.07.16 17:44

Fant noe lignende på ebay, men om det er rett CD vet man ikke før den ligger i postkassen :-)

Heimspiel
05.07.16 22:07

Mener å huske at "Go for England" var spor 1, og at Nederland fulgte opp før vi fikk "Un estate italiana" og "Re-Sepp Ten" som nummer 3 og 4?

Og at cd'en også inkluderte kroatiske "Trava Zelena" med Severina?

Tenker vi på samme plate?

Husker strofen: Und dann Berti (Vogts) fährt mit seine dream team in...

Fikk den i bursdagsgave fra en kompis som kjøpte den på bensinstasjon, og den ble meeeget velbrukt for å si det sånn. 

lok1
05.07.16 22:13
Heimspiel: Tenker vi på samme plate?

Definitivt! Mener You'll never walk alone var et slags bonusspor på slutten. Husker også at den danske var nummer 4. Ellers vet jeg at Sveits og Bulgaria var med på CDen. 

Har bestilt en CD med tysk cover nå på ebay, men uten noe track-liste så det blir spennende om jeg har funnet den så fort.

Heimspiel
06.07.16 00:09

Alle 16 lagene var vel med... Men det var en del skrap! Det demrer, det du sier om bonusspor. Kan det stemme at "Move, move, move" eller noe i den duren også var å finne mot slutten? Man Utd sin FA-cuplåt for 1996 eller noe.

En finale de også vant etter en scoring av Cantona.

Det var fine tider, og det blir veldig spennende å se om du traff blink her, hvis det ikke var noen tracklist å se. Kjøper du brukt? I så fall er det vel stor sjanse for at den også er VELbrukt. Uten at det sikkert finnes noen tall her, vil jeg tro det finnes mange født rundt 1985 som fortapte seg i denne plata på relativt ny3 cd-spillere rundt om.

Kom på et par låter til, en keltisk gladlåt med tittelen "Here we go again" (Skottland var jo med dette året) og en trasig sak kalt "Welcome  to Bulgaria".

Men ingen slår Jörg Lück og "Go for England"... Som også er den eneste jeg fremdeles har i eie, om enn digitalt. En av oss burde jo ta ansvar for å slenge den opp på Youtube eller noe.

Heimspiel
lok1
06.07.16 17:47
Heimspiel: Kroatia!!! Russland?

Ja! Husker også Skottland sin. Nå må det være rett CD altså!

Heimspiel
06.07.16 21:50

Du må la høre fra deg når den tid kommer.

lok1
12.07.16 19:31
Heimspiel: Du må la høre fra deg når den tid kommer.

Det stemte!!! Det er helt helt utrolig. Nydelige perler fra Tyskland, Nederland og ikke minst Skottland. 

Heimspiel
12.07.16 20:22

Go, body, go go go

Go for England :)

Er litt misunnelig akkurat nå!

lok1
12.07.16 20:36
Heimspiel: Er litt misunnelig akkurat nå!

Skal laste hele rekka på YT =) 

Heimspiel
12.07.16 21:24

Do it!!! Få det på!!!

lok1
12.07.16 21:51

Har lastet opp 7 av 16 sanger, de andre fantes fra før. (Mine er de med flagg som eneste bilde).

1. Go for England - Jörg Luck (Tyskland)
2. We Zijn Uit Nederland - Peter Boom (Nederland)
3. Un'estate Italiana - Edoardo Bennato/Gianna Nannini (Italia)
4. Re-Sepp-Ten - EM-Team (Danmark)
5. Ce soir on vous met le feu - Les Fanatics (Frankrike)
6. Olé Olé Olé Olé - The Winners (Tyrkia)
7. Kukarracha - Pushking (Russland)
8. Trava Zelana - Severina (Kroatia)
9. Stadium Ambience - Spirit of the Sports (Romania)
10. Ghaida (Welcome to Bulgaria) - The Bisquits (Bulgaria)
11. Jezebel - King Size (Tsjekkia)
12. Aupa España - Los Chutes (Spania)
13. A Nossa Seleccao - José Reza (Portugal)
14. G.C. - Nöggi (Sveits)
15. Here We Go Again - The Keltics (Skottland)
16. You'll Never Walk Alone - Jerry & The Soccerteam (England)

Ha en nostalgisk aften!

Heimspiel
12.07.16 23:19

Fantastisk flott arbeid! Dette er det mange i mine kretser som takker deg for :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg