Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

EMs beste XI

NYTT TEMA
callofduty
callofdutyInnlegg: 6946
08.07.16 14:04

Da går denne turneringa mot slutten. Gjenstår som kjent kun en finale igjen. Men er allikevel innafor å kåre den beste 11ern i dette mesterskapet! Mange spillere som overrasket og briljerte, mens andre forventet å gjøre et godt mesterskap. Jeg velger å kjøre en 3-5-2, da jeg ikke fant noen backer som holdt et like høy nivå som de tre stopperne bak. Kunne nok slengt på en til fra Italias mur, men da hadde det blitt for mye "Italia-briller". Her er mitt lag:

Buffon

Pepe - Bonucci - Boateng

Nani - Ramsey - Kroos - Payet - Hazard

Griezmann - Bale

(Innlegget ble redigert 08.07.16 14:04)

Bleke
BlekeInnlegg: 15603
08.07.16 16:00

Nani ut for Ronaldo? Kanskje Renato Sanches inn for Hazard også.

callofduty
08.07.16 21:14
Bleke: Nani ut for Ronaldo? Kanskje Renato Sanches inn for Hazard også.

Tenkte på Sanches, men han var jo benksliter frem til 8-delsfinalen? Uansett en vanvittig prestasjon han har levert, i en alder av 18. Synes ikke Ronaldo har vært så god som flere skal ha det til i mesterskapet.

Flammen2
Flammen2Innlegg: 3302
08.07.16 21:26
callofduty: Buffon

Lloris etter i går kanskje? Det har jo blitt fire baklengsmål, men to straffer og to mot Island da kampen alt var vunnet. Oser trygghet. Enorm i går.

Bleke
BlekeInnlegg: 15603
08.07.16 21:38
callofduty: Tenkte på Sanches, men han var jo benksliter frem til 8-delsfinalen? Uansett en vanvittig prestasjon han har levert, i en alder av 18. Synes ikke Ronaldo har vært så god som flere skal ha det til i mesterskapet.

Ja, det er absolutt et poeng, men omtrent hver gang han har kommet inn så har han bidratt med mye. Minner litt om Fabregas i 08, som virket så utrolig mye bedre enn alle andre når han fikk komme innpå.

Men skjønner ikke hva Nani skal gjøre der, hvis Ronaldo ikke er god nok. Ronaldo har vært involvert i alle målene til Portugal bortsett fra to, og vært veldig tellende. Nani er en dårlig utgave av Ronaldo.

froomeyboy
froomeyboyInnlegg: 101
08.07.16 21:47

Mitt EM-XI (3-5-2):

Lloris

Pepe - Bonucci - Boateng

Griezmann - R. Sanches - Pogba - Ramsey - Payet

Bale - Ronaldo

peraleks
peraleksInnlegg: 3354
08.07.16 22:35
callofduty: Nani - Ramsey - Kroos - Payet - Hazard

Jeg hadde latt Nani bli og byttet ut Hazard mot CR. Hazard syns jeg rett å slett ikke har noe som helst å gjøre på en EM's beste lag. Voldsomt god mot Ungarn men ellers variert mellom elendig og middelmådig. 

froomeyboy
08.07.16 22:38
peraleks: Jeg hadde latt Nani bli og byttet ut Hazard mot CR. Hazard syns jeg rett å slett ikke har noe som helst å gjøre på en EM's beste lag. Voldsomt god mot Ungarn men ellers variert mellom elendig og middelmådig.

Hazard virkelig ingenting å gjøre på noe EM XI nei.. Nani heller ikke god nok i mine øyne. Solid mesterskap, dog ikke bra nok for å komme inn på et slikt lag enn så lenge. Dog kan det vurderes om han varter opp med en solid prestasjon i finalen..

JimmelimAK
JimmelimAKInnlegg: 118
08.07.16 22:41
froomeyboy: Mitt EM-XI (3-5-2): Lloris Pepe - Bonucci - Boateng Griezmann - R. Sanches - Pogba - Ramsey - Payet Bale - Ronaldo

Her snakker vi!! Mitt eneste innspill er om Kosc ville kommet foran Boateng? Har sikkert bare blitt villedet av Arsenalfans i Twitterfeeden....

froomeyboy
08.07.16 22:42
JimmelimAK: Her snakker vi!! Mitt eneste innspill er om Kosc ville kommet foran Boateng? Har sikkert bare blitt villedet av Arsenalfans i Twitterfeeden....

Hehe, ja ikke dumt alternativ. Får se hva han får til i finalen - samme som Nani her. Boateng iallfall bunnsolid helt til han måtte gå av med skade mot Frankrike..

callofduty
08.07.16 22:48

Synes Hazard var meget god med unntak av Italia-kampen. Pogba, Modric, Øzil, Koscienly og Chiellini er også andre som utmerket seg bra som kunne fått en plass på laget. Keeperplassen var jevn.

JimmelimAK
JimmelimAKInnlegg: 118
08.07.16 22:49

Modric faller ut på grunn av kun tre spilte kamper for min del.

froomeyboy
08.07.16 22:52
callofduty: Synes Hazard var meget god med unntak av Italia-kampen. Pogba, Modric, Øzil, Koscienly og Chiellini er også andre som utmerket seg bra som kunne fått en plass på laget. Keeperplassen var jevn.

Keeperplassen meget jevn. Nesten umulig å plukke ut en der, men gikk for Lloris. Har forresten fått altfor lite oppmerksomhet. Vært virkelig bunnsolid gjennom hele mesterskapet. Chilleini også bra, dog føler jeg at nevnte stoppere (pluss Kosc.) har vært et hakk hvassere. Modric solid, men de gikk ut litt vel tidlig. Skulle gjerne sett mer til kroatene. Özil overbeviste meg ikke i mesterskapet. De to straffemissene var hårreisende..

peraleks
peraleksInnlegg: 3354
09.07.16 00:40
froomeyboy: Nani heller ikke god nok i mine øyne. Solid mesterskap, dog ikke bra nok for å komme inn på et slikt lag enn så lenge. Dog kan det vurderes om han varter opp med en solid prestasjon i finalen..

Njaaa, jeg syns om noe at Nani har vært mer jevn enn CR, i tillegg til at han sto for målet mot Island, første målet mot Ungarn, god mot Østerrike, målet mot Kroatia kommer etter en genial pasning av Nani, usynlig mot Polen, men igjen god mot Wales + siste målet. Generelt sett syns jeg at Nani har hatt et meget godt mesterskap egentlig og har vært mer jevn enn f.eks. Pogba, dog har Pogba et høyere maksnivå som man tidvis så mot både Sveits og Island. 

Det er nesten rart å snakke positivt om Portugal igjen forøvrig, har vært vant til å forsvare dem hele mesterskapet igjennom her i Norge, men jaggu har de ikke greid å dra seg til en finale. Dette etter en imponerende semifinale hvor de slo ut laget, som igjen slo ut laget "alle" antok ville ta seg av Portugal i en potensiell semifinale. Viser vel muligens bare hvor undervurdert Portugal egentlig er. 

(Innlegget ble redigert 09.07.16 00:43)

callofduty
Jon-Snow
Jon-SnowInnlegg: 2489
10.07.16 00:16

Kan Nainggolan dragast inn i debatten? Har jo scora nokre viktige mål i viktige augeblikk. Kanskje ikkje god nok i banespelet?

progman2
progman2Innlegg: 6239
10.07.16 09:18
Jon-Snow: Har jo scora nokre viktige mål i viktige augeblikk. Kanskje ikkje god nok i banespelet?

Litt sånn som Ronaldo med andre ord.

TheUnitedWay
TheUnitedWayInnlegg: 6259
10.07.16 10:17

Lloris

Pepe - Koschielny - Boateng - Bonucci

Kroos - Ramsey

Nani - Øzil - Payet  

Griezmann 

Sånn ca.  Modric kunne også vært med, var helt vill i gruppespillet men ryker pga for få kamper. 

Enzino
EnzinoInnlegg: 30829
10.07.16 12:32

Formasjonen blir usaklig, og det blir mer oppramsing av spillere enn et fungerende lag, men for mange spillere jeg bare må ha med.

------------Buffon

Chielini - Boateng - Kochielny

------Ramsey - Kroos

Payet ------Øzil ----- Ronaldo

----Greizmann - Bale 

De som kom nærmest: 

Loris, Pepé, Pogba, Modric, Xhaka, Shaquiri, Perisic og Giroud

Utelater backer med vilje, da ingen har gitt meg noe ekstraordinært, men honerable mention til Kimmish. For et talent, så moden for alderen.

Irriterende å ikke få plass til noen Islendinger, men der har det nå en gang vært først og fremst kollektivet som har imponert og begeistret.

Litt ekstra OT om mesterskapet:

Beste coach sliter jeg med å skille på Deschamps, Conte, Lagerbäck og Coleman. Førstnevnte tar den nok hvis han tar ned tittelen.

Beste fans får miniputtene dele: Nord-Irland, Irland, Island og Wales. Verste fans: Russland, med England rett bak.

Skuffelsene: Müller, Spania, Tyske og Italienske straffeskyttere, dårlig sikkerhet for kvinner og barn inne på stadion.

VM kongen (med mindre Ronaldo overgår seg selv på en umenneskelig måte i finalen): Griezmann

(Innlegget ble redigert 10.07.16 12:35)

Jon-Snow
10.07.16 17:08

Uenig i at Ramsey virkar bankers i alle sine lag. Wales flomma over med rom offensivt i nesten samtlige kampar. Ramsey dytta ballen vidare i dei riktige romma veldig ofte, men føler liksom han sit igjen med ein god statistikk, utan å overbevise meg.

Jon-Snow
10.07.16 17:11

Lloris

Pepe Bonucci Boateng Koscielny

Payet Sanches Kroos Bale

Griezmann Ronaldo

Mitt forslag iallefall.

Knaxern
KnaxernInnlegg: 31966
10.07.16 17:37

Man har ikke fulgt med på årets mesterskap om man putter Cristiano inn i laget sitt. Fyren har vært dårlig nesten hele mesterskapet.

Buffon

Pepe-Bonucci-Boateng

Kuba-Krychowiak-Kroos-Ramsey-Guerreiro

Griezmann-Bale

(Innlegget ble redigert 10.07.16 17:39)

Koskinen
KoskinenInnlegg: 2166
10.07.16 18:03

Keeperplassen bør være enkel. Lloris har de 2 klart beste redningene i EM. Kan ikke lastes for noen av måla som er sluppet inn.

Eksberten
EksbertenInnlegg: 19799
10.07.16 18:20
Knaxern: Man har ikke fulgt med på årets mesterskap om man putter Cristiano inn i laget sitt. Fyren har vært dårlig nesten hele mesterskapet.

Hvorfor bruker du ikke fornavn på de 11 på ditt lag, siden du bruker det på enkelte?
Du hadde nok ikke tatt han med på laget om han hadde scoret 10 mål, siden du tydeligvis hater han fordi han har satt din store helt (Faria da Costa) i skyggen, som heter det samme til fornavn, som han heter til etternavn.

Å kåre mesterskapets beste spillere før finalen er etter min mening meningsløst. Ronaldo er en god kandidat til å komme på årets lag, med en god finale.

Corvus
CorvusInnlegg: 19869
11.07.16 00:29
Bleke: Nani ut for Ronaldo? Kanskje Renato Sanches inn for Hazard også.

Sanchez har bare vært god til å være 18 år, og alder gir ikke plusspoeng. Han har ingenting på beste ellever å gjøre, ikke i nærheten.

Heimspiel
HeimspielInnlegg: 1758
11.07.16 00:41

Lloris 

Pepe (dessverre)

Bonucci

Boateng

Kuba

Kroos

Ramsey

Iniesta (god på et middels Spania)

Bale

Pellè

Griezmann

Reserver: Nainggolan, Perisic, Giaccherini, Gunnarson, Payet, Parolo og Buffon.

(Innlegget ble redigert 11.07.16 00:43)

spårt
spårtInnlegg: 2279
11.07.16 00:50

Buffon; Glik, Bonucci, Boateng, Pepe; Krychowiak, Nainggolan, Kroos, Ramsey; Bale, Griezmann

JMAFC
JMAFCInnlegg: 4139
11.07.16 00:57

Sommer

Boateng-Bonucci-Pepe

Griezmann-Kroos-Ramsey-Özil-Perisic

Bale-Ronaldo

Lloris-Koscielny-Pazdan-Xhaka-Iniesta-Modric-Nani

Cyril
CyrilInnlegg: 6064
11.07.16 08:17

Opta XI:

Patricio

Sagna - Chiellini - Glik - Gueirrero

Kroos - Ramsey 

Øzil - Payet - Hazard

Griezmann

Hansiso
HansisoInnlegg: 9354
11.07.16 09:20

Hansi's XL:

Lloris

Cedric - Boateng - Bonucci - Hector

Kroos - Ramsey

Payet- Özil - Bale

Griezmann

Reserver: Neuer, Koscielny, Pepe, Kante, Perisic, Hazard, Blascycowski.

(Innlegget ble redigert 11.07.16 09:23)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg