Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Gratulerer Portugal

NYTT TEMA
kansas00
kansas00Innlegg: 18061
10.07.16 23:51

Gratulerer med gullet Portugal og Ronaldo..

Noen vil sikkert ikke kalle det en rettferdig vinner, men hva er mer rettferdig enn en vinner som har gått igjennom en turnering ubeseiret. De blir beskyldt for å spille kjedelig, men hvert lag må velge sin spillestil som passer til sitt spillermateriell. Det er jo måten de spiller på som har gjort at laget faktisk er der de er nå, mens andre fotbalstormakter har reist hjem. Noen vil beskylde dem for lett vei til finalen... ja vel ? De slår ut kroatia, som jo igjen har sendt ut regjerende mester spania av turneringa... og deretter polen som klarte å holde verdensmesterne fra tyskland til 0-0.. Til slutt beseirer de vertsnasjon om tidligere vm og em-vinnere frankrike...Blir flau over ekspertisen i tv og aviser som setter spørsmålstegn ved at deres yndlinger fra tyskland eller frankrike ikke vant eller kom til finalen. Før semifinalen frankrike-tyskland hevdet mange at vinner av den kampen ville bli europamestere... Ja så stor kan arrogansen bli. Rekdal hevdet jo til og med at vinnern av italia-tyskland ville bli europamestere.

Så igjen gratulerer 

(Innlegget ble redigert 10.07.16 23:56)

CogitoErgoDoleo1
CogitoErgoDoleo1Innlegg: 4743
10.07.16 23:55

Bare synd dem slo Wales på 90 minutter og ikke 120/straffespark.

-Jolla
-JollaInnlegg: 13249
11.07.16 00:04
kansas00: men hva er mer rettferdig enn en vinner som har gått igjennom en turnering ubeseiret.

Et lag som ikke kommer på 3. plass i gruppen sin.

Altså, New Zealand gikk ubeseiret gjennom VM i 2010, men det var ikke akkurat ramaskrik på grunn av at Kiwiene ikke ble kåret til seiersherrer.

Neida. Jeg er nok bare litt oppgitt akkurat nå. Like greit at Portugal vinner som Frankrike, de har ikke imponert noe særlig annet enn i 1-2 kamper hver.

bernt007
bernt007Innlegg: 21129
11.07.16 00:04

Har ikke sett bra ut alltid (for å si det forsiktig), men Santos har gjort en utmerket jobb med å skape et kollektiv som er vanskelig å bryte ned. 3-3-kampen mot Ungarn var sånn sett en "karakterbrist".

På forhånd ville jeg gjerne se Frankrike vinne finalen, men i kveld skuffet de stort. De var negative mot Tyskland, og det tok de med seg videre og ble enda mer feige da det gjaldt som mest. Jeg synes ikke synd på franskmennene når de ikke våger mer i en hjemmefinale.

9248
9248Innlegg: 1619
11.07.16 00:08

Gratulerer Portugal! Blir jo selvsagt ett massivt hat mot dem da de har Ronaldo på laget og det er rimelig tøft for Messi-bermen å se rivalen vinne noe med landslaget.

Blir nok mye klaging på at de ikke vant en kamp etter ordinær tid før semi, men det er jo de som har megauflaks da de ikke vinner over feks Island og Østerrike. Regelrett kjørte over dem. 

Alt i alt en verdig vinner og deilig å se Ronaldo løfte pokalen. Velfortjent.

laffano
laffanoInnlegg: 14212
11.07.16 00:08

Gratulerer for at de vant 1 eneste kamp iløpet av 90 minutter!

sambasamba
sambasambaInnlegg: 13041
11.07.16 00:10
kansas00: men hvert lag må velge sin spillestil som passer til sitt spillermateriell.

Dette må noen forklare Høgmo og norske fotball journalister

ermathi
ermathiInnlegg: 9516
11.07.16 00:17

Jeg støtter fullt ut gratulasjonene til Portugal. Så finalen på dansk TV og selv om Morten Olsen messet i vei om hvor tragisk dette var, synes jeg det var litt befriende å høre danske eksperter og kommentatorer. Fulgte NRK litt på mobilen.

Fotball dreier seg om å vinne, det er ulike veier dit men jeg aksepterer ikke at noen skal definere hvilken måte å vinne på som er best.

bernt007
bernt007Innlegg: 21129
11.07.16 00:19
ermathi: selv om Morten Olsen messet i vei om hvor tragisk dette var

Klassisk Morten Olsen. Ironisk nok ble Danmark mindre og mindre underholdende mot slutten av hans tid som landslagssjef.

Stoner
StonerInnlegg: 12069
11.07.16 09:46
kansas00: De blir beskyldt for å spille kjedelig, men hvert lag må velge sin spillestil som passer til sitt spillermateriell.

Så Portugal er ikke et offensivt lag preget av enkeltspillere med glimrende tekniske egenskaper, som spiller underholdende sambafotball nesten av typen Brasil? Det er jo slik de ofte blir omtalt. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg