Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvem vinner VM?

NYTT TEMA
Deathlock84
Deathlock84Innlegg: 1296
25.09.17 15:36

Brasil eller Portugal; med Tyskland som joker. Tyskland er så farlig at alle utespillerne er kapable til å score.

spårt
spårtInnlegg: 2380
25.09.17 16:09

Syns det er lite som tyder at Portugal bør holdes som favoritter. Tredjeplass i Confederations Cup, enn så lenge andreplass i kvalikgruppa og de var virkelig ikke særlig imponerende i EM, gull til tross. Brasil og Tyskland skiller seg helt klart ut.

Eksberten
EksbertenInnlegg: 21272
01.10.17 21:00
Deathlock84: Brasil eller Portugal; med Tyskland som joker. Tyskland er så farlig at alle utespillerne er kapable til å score.

Portugal hadde utrolig mye tur i EM, med både kampoppsett og mere til. Utviklingen etterpå tyder ikke på at dem er i nærheten av å være favoritter i VM.
Holder Tyskland som klare favoritter, med Brasil som hovedutfordrer.
Flere av de andre søramerikanske lagene har nedadgående kurve. Alderen begynner nok å tynge en god del av Chilenerne, Uruguayanere og Argentinerne. Så da har jeg kanskje mer troa på Spania og Frankrike. Belgia har jeg ikke så voldsomt troa på, men de har et mer spennende lag enn Portugal. Ronaldo kan selvsagt holde dem inne ei stund, men tror kvartfinale er max denne gangen.
Italia er blitt den faste jokeren i  mesterskap. Enten ryker de med en gang, eller så går de minst til semi.

(Innlegget ble redigert 01.10.17 21:01)

startelver
startelverInnlegg: 39584
06.10.17 10:21

Danmark til kvartfinale , Hareide får livstidskontrakt. 

Krylatskoye
KrylatskoyeInnlegg: 10537
07.10.17 19:33

Sveits seiler opp som dark horse

TrondLFC
TrondLFCInnlegg: 3771
10.10.17 01:42

Tipper Tyskland.

William_S3
William_S3Innlegg: 4015
10.10.17 11:33

Island

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 7904
10.10.17 11:36

Jeg setter Tyskland som en favoritt. Like bak der har jeg Brasil og Spania. 

lexuszix
lexuszixInnlegg: 4103
21.10.17 23:40

Denne gangen vinner Argentina. Det skal jeg sette en hundrelapp på...

zephyrus
zephyrusInnlegg: 2445
28.10.17 15:26

Tyskland. Frankrike tapende finalist.

(Innlegget ble redigert 28.10.17 15:28)

Barbosa
BarbosaInnlegg: 3557
07.11.17 09:28

Holder en knapp på Brasil.

ksb
ksbInnlegg: 59
13.11.17 17:10

Skulle man tippe måtte jeg også si Tyskland. De er p.t. verdens beste landslag "på papiret" for å bruke en forslitt floskel. Men "på papiret" vinner ikke mesterskap automatisk. Tyskerne var nok det beste laget i EM 16 også, men de kunne ryke for Frankrike i semien i et uheldig øyeblikk likevel. På samme måte som Frankrike "på papiret" burde være et bedre lag enn Portugal i finalen, men sånn gikk det ikke. Mao. vil tilfeldigheter og flaks ha en del å si som det alltid har.

Og lurer på vi stirrer oss litt blind på den vanvittige tyske bredden, de kunne la a-laget hvile, vinne Confederations cup med b-laget og U-21 VM med c-laget samtidig. Men det er ikke plass til flere enn 11 på banen om gangen, flere andre kan mønstre en førsteellever som i et heldig øyeblikk kan matche.

Og så er det noe med Tyskland de siste årene som har slått meg så er det kanskje manglende effektivitet i noen kamper. Høres muligens rart ut så mange klare seiere de tross alt kan vise til. Men de kan bli veldig ballbesittende og kanskje litt "naive". (Ja, jeg vet det høres teit ut å si det om Tyskland, men gamle kontrings- og betongforsvarTyskland finnes ikke mer.) De enderav og til opp med 70-80% ballbesittelse, men dårlig uttelling mot nivå2 nasjoner som evner å stå i mot, for eks Nord-Irland som holdt dem til 0-1 i EM. Til slutt står de vanvittig høyt med hele laget og kan være sårbare for kontringer i mot. Flyter til en viss grad på forsvarere med ekstreme individuelle ferdigheter defensivt. Hummels og Boateng rydder unna det meste også 1mot1 uten sikring, men av og til må det gå galt.

Nesten så jeg har følelsen av at de er litt for store favoritter. Kan være vanskelige å gå inn i en turnering der man føler man har alt å tape.

(Innlegget ble redigert 13.11.17 17:12)

K-dawg
K-dawgInnlegg: 1755
13.11.17 20:32

Russland vinner på hjemmebane. Du hørte det her først.

zephyrus
zephyrusInnlegg: 2445
16.11.17 17:41
K-dawg: Russland vinner på hjemmebane. Du hørte det her først.

He he, jeg skal huske på det.

Sverger ved graven til Billy Bremner at jeg skal gi deg en tommel for det innlegget dersom du får rett i spådommen din :-)

kansas00
kansas00Innlegg: 19327
18.11.17 08:57

England.... Det heter seg jo at alt skulle være mulig etter Trump og Brexit. Satser på en reprise av semien i 1990 med motsatt utfall. Alle anti-anglofile skal nok få lide seg igjennom sommern 2018.

(Innlegget ble redigert 18.11.17 09:01)

Wavy
WavyInnlegg: 11616
21.11.17 15:53

Har en slags hunch på at det er Frankrike sin tur denne gangen...

DrDrax
DrDraxInnlegg: 626
01.12.17 10:22

Tyskland.

Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 21950
01.12.17 20:43

ARGENTINA

Pumarsenalexis
PumarsenalexisInnlegg: 1304
01.12.17 20:45
K-dawg: Russland vinner på hjemmebane. Du hørte det her først.

Og vi får nok ikke høre det mange ganger senere...

Tipper Frankrike, jeg.

ParadiseDK
ParadiseDKInnlegg: 4601
29.12.17 21:28

Håper og tror at Tyskland forsvarer tittelen. Har et knallbra lag og har fått en ny dimensjon i spillet med Werner på topp. Så gjelder det og unngå skader og at Neuer kommer sterkt tilbake fra skaden han pådro seg. Er ikke det at Ter Stegen er dårlig, men ser helst at Neuer står i mål. Så har jo de et back problem, særlig på venstrebacken ettersom at Hector nettopp begynte å trene igjen. Kimmich som høyreback er jo klasse, men hvem som skal spille på den posisjonen hvis en eventuell skade skulle oppstå, vet jeg ikke. Höwedes? lol håper ikke det

Frankrike tror jeg blir nærmeste utfordrer. Har et vanvittig bra lag de også.

Kælighet
KælighetInnlegg: 9093
03.01.18 23:55

England har bedre lag enn på lenge. Kan være underdogs.

Lingard og Sterling er krutt om dag. Kane har gjort spissplassen til sin og jeg regner med at Alli finner fjorårsformen snart. Det gir en ganske fin firer foran, med Rashford og Vardy som alternativer på benken. Walker og Stones går Pep-skolen, mens Dier og Rose går Pochettino-skolen. Kommer disse i en god form har man et sterkt lag.

Det man derimot mangler er en kreativ midtbanespillere og en keeper. Dette kombinert med at England alltid bottler, media legger opp til stort press og sesongen i England er tøff, tipper jeg fører til at England kommer maks til kvartfinalen. Semifinalen hvis alle de nevnte spillerne leverer.

Tyskland, Frankrike, Spania og Brasil har sterke lag og er antakeligvis de største favorittene. Argentina har et sterkt mannskap, men har levert langt under pari i kvaliken. Belgia har også et sterkt mannskap, men må steppe up. Belgia og Argentina havner derfor i kategorien under de fire første konkurrentene. Deretter kommer England og Portugal som underdogs.

Gleder meg stort!

Korgutt
KorguttInnlegg: 10358
05.01.18 23:27

Kan bli en del interessante oppgjør i 1/8-finalene. A- og B-puljene vil møtes. I A-puljen finner vi Russland, Saudi-Arabia, Egypt og Uruguay. I B-puljen finner vi Spania, Portugal, Marokko og Iran. 

I C-puljen finner vi Frankrike, Australia, Peru og Danmark.

I D-puljen finner vi Argentina, Island, Kroatia og Nigeria.

I E-puljen finner vi Brasil, Sveits, Costa Rica og Serbia. 

I F-puljen finner vi Tyskland, Mexico, Sverige og Sør- Korea

I G-puljen finner vi Belgia, Panama, Tunisia og England

I H- puljen finner vi Polen, Senegal, Colombia og Japan. 

Oppsettet sørger for at dersom Tyskland og Brasil vinner puljene sine så kan de ikke møtes før i finale/bronsefinale. 

Korgutt
05.01.18 23:39

I kvartfinale 1 er oppsettet slik.

1A/2B- 1C/2D

I kvartfinale 2 er oppsettet slik. 

1E/2F- 1G/2H

I kvartfinale 3 er oppsettet slik.

1B/2A- 1D/2C

I kvartfinale 4 er oppsettet slik.

1F/2E- 1H/2G

I semifinalene møtes vinneren av 

Kvartfinale 1 og Kvartfinale 2

I den andre semifinalen møtes vinneren av 

Kvartfinale 3 og Kvartfinale 4.

Korgutt
05.01.18 23:51

Så da tipper jeg.

A1: Russland

A2: Uruguay

B1: Spania

B2: Portugal

C1: Frankrike

C2: Danmark

D1: Argentina

D2: Nigeria

E1: Brasil

E2: Sveits

F1: Tyskland 

F2: Sverige

G1: England

G2: Belgia

H1: Polen

H2: Colombia

Russland- Portugal Portugal videre

Spania-Uruguay Spania videre

Frankrike- Nigeria Frankrike videre

Argentina- Danmark Argentina videre

Brasil- Sverige Brasil videre

Tyskland- Sveits Tyskland videre

England- Colombia England videre

Polen- Belgia Belgia videre

Korgutt
06.01.18 00:00

Noe som betyr at vi får Portugal- Frankrike i kvartfinale 1. Frankrike vinner

I kvartfinale 2 får vi møte mellom Brasil og England. Brasil videre. 

I kvartfinale 3 får vi møte mellom Spania og Argentina. Spania videre.

I kvartfinale 4 får vi da et møte mellom Tyskland og Belgia. Tyskland vinner. 

Semifinale 1: Frankrike- Brasil Brasil videre

Semifinale 2: Spania- Tyskland Tyskland videre

Finale mellom Brasil og Tyskland som Tyskland vinner.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg