Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Henrik Bjørnstad; ingen motivasjon :(

NYTT TEMA
fredarn
fredarnInnlegg: 5385
21.05.07 18:30
http://www.vgb.no/2273/perma/205844

Håper virkelig ikke han gjør alvor av dette, men det er selfølgelig han sitt valg... Men jeg er bombesikker på at han kan få tilbake motivasjonen om han tar et par uker sommerferie her i Norge...

Hva tror dere?

sentry3
sentry3Innlegg: 1656
21.05.07 20:06
Jeg synes han virker som en dårlig taper som ikke tåler motgang.

gringo68
gringo68Innlegg: 496
21.05.07 22:11
sentry3 skrev:
Jeg synes han virker som en dårlig taper som ikke tåler motgang.

Iallefall når dette intervjuet http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=150690 blir presentert for mindre enn en måned siden !

Dex_Dexter
Dex_DexterInnlegg: 1763
21.05.07 23:36
Bjørnstad er en klassisk vinglepetter. All talent but no guts.

Han er en utrolig god spiller men store idrettsmenn og -kvinner biter tenna sammen i motgang (alle har opplevd det), han virker mer som om han bare ser mørkt på det så fort det går ham i mot.

Nei, lykke til med pokerchipsene eller hammeren Henrik, det var moro så lenge det varte. Du skal ha for at jeg fulgte ekstra mye med på golf i fjor.

Tror forresten neppe at han hadde hatt dette utspillet dersom han hadde vært på PGA eller hatt noen bedre plasseringer på Nationwide i år. At han er god nok er helt sikkert
fredarn
22.05.07 06:10
ttja... Om du sammenligner han med f. eks Suzann Pettersen mangler han nok mye av motet og psyken generelt, det er nok der forskjellen ligger.. Men jeg håper og tror at Henrik kommer sterkt tilbake etter en liten sommerferie her i norge, alle trenger en liten pause iblant - Jack Nicklaus har f. eks alltid gjort det sånn at han tar noen små pauser fra spillet når han føler for det.

Edit; Når det gjelder de intervjuene tror jeg ikka han har vært helt ærlig ang. hvordan han føler seg, virker som han har gått på denne tanken en stund nå...
fredarn
22.05.07 11:27
Siterer og skriver under på dette forslaget:

"Tidligere golfproff Per Haugsrud håper Team Norway hoster opp nødvendige midler for å bygge et apparat rundt Henrik Bjørnstad.

Bjørnstad har mistet kjærligheten til golf og vurderer å legge opp. Han trives ikke på Nationwide-touren.

- Bruk 200.000 kroner på en trener og 100.000 på en mental trener. Henrik trenger et system rundt seg som kan skape mer trygghet, sier Haugsrud til VG.

Ifølge Haugsrud er forskjellen mellom Bjørnstad og Suzann Pettersen at sistnevnte har bygget et apparat rundt seg.

- Tutta har vel alltid vært litt mer ærgjerrig og har alltid satt seg høye mål. Dessuten er det litt lettere på damesiden. Der kan man tåle et dårlig år eller to uten å falle ut. Henrik falt ut og livet oppfattes neppe like sexy på Nationwide-touren. Han synes sannsynligvis det er møkk kjedelig, sier Haugsrud." (©NTB)
MrJankovic
MrJankovicInnlegg: 956
22.05.07 15:34
Kjipt om han legger opp, Norges beste golfspiller er han i allefall.
fredarn
22.05.07 17:35
Det er da litt å ta i, selv om han sikkert ville slått Suzann Pettersen i en match fra samme tid velger jeg å si at Suzann Pettersen er bedre, hun ligger i øyeblikket på 12. plass på verdensrankingen for kvinner! Mot Henriks 489. plass for verdensrankingen for herrer - det er ganske stor forskjell.

Men Henrik har absolutt spillet til å nå opp til topp 20 på verdensrankingen, men han mangler mye psykisk..

Edit: Eirik Tage Johansen ligger forøvrig på en 935. plass på verdensrankignen
Bartevoxxx
BartevoxxxInnlegg: 7378
23.05.07 12:53
>>Jack Nicklaus har f. eks alltid gjort det sånn at han tar noen små pauser fra spillet når han føler for det.
janesaj
janesajInnlegg: 34469
07.06.07 19:34
Henrik har funnet tilbake lysten og fortsetter karrieren:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=189601
sentry3
07.06.07 21:23
Slapp av, det er sikkert ikke lenge til motivasjonen forsvinner igjen. Noen dårlige turneringer er vel alt som skal til...
janesaj
janesajInnlegg: 34469
07.06.07 22:14
La oss håpe han får et nytt og bedre team rundt seg. Tror vel egentlig det er det som skal til for at han blir stabil på et høyt nivå, og dermed slipper å miste motivasjonen igjen.
sentry3
08.06.07 15:11
fredarn skrev:
Men Henrik har absolutt spillet til å nå opp til topp 20 på verdensrankingen, men han mangler mye psykisk..

Fredarn,
Det finnes hundrevis, om ikke tusenvis, av spillere som "har spillet til å nå opp til topp 20 på verdenstoppen". Det er det psykiske som avgjør hvem som klarer det. Etter det jeg har sett og lest har ikke Henrik Bjørnstad nubbesjans til å hevde seg i verdenstoppen - han er ganske enkelt ikke målbevisst og "sulten" nok og lar seg altfor lett vippe av pinnen i motgang i stedet for å lære av det og komme sterkere tilbake.

Jeg var en gang på et foredrag der foredragsholder snakket om Bjørn Dæhlie og hvordan han, etter å ha bommet totalt i et av de store mesterskapene, fortsatte med den innstillingen at "Alt jeg har lært av dette kan jeg nå bruke til å bli SKIKKELIG god i neste mesterskap!" Og det ble han!
startelver
startelverInnlegg: 38859
11.06.07 01:25
Hadde Henrik vært like sterk psykisk som Suzann så hadde han vært i toppen nå.

Han må totalt endre psyken sin , få seg en haug med mentale trenere får å greie det, gjør som tutta , ikke bry deg om bogeyen men spill bedre i neste hull , ikke tenk bare gjør det du kan.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg