Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kjøpe nytt golfsett - Hvor og hva anbefales?

NYTT TEMA
iHelguera
iHelgueraInnlegg: 9578
24.05.07 11:04
Må ha meg et nytt golfsett nå har jeg funnet ut. Har spilt på et Olyo grafittsett i 3 sesonger nå, og igår røk bladet fra skaftet på mitt 7-jern. Det var dråpen.
Har ellers tenkt lenge å skifte til et stålsett. Jeg klarer sjeldent å slappe av når jeg slår, og drar alltid skikkelig til. Jobber med å unngå det, men regner også med at jeg mye heller bør venne meg til å spille med stålsett istedenfor grafittsett. Eller?

Men hva og hvor skal jeg kjøpe?
Jeg har ikke for god råd, og vil ikke bruke mer enn 3000,-. Men jeg vil også ha god kvalitet.
Hvilket merke foretrekkes?
Jeg har hcp 26.5, er langtslående, meget dårlig på lave jern, og relativt ustabil. Har fra før av en Wilson-driver og Wilson-putter jeg er meget fornøyd med som blir med videre til neste golfsett.

Hvor anbefales det at jeg kjøper?
Er i Danmark i ny og ne, så det kan være en mulighet. Ser også at det er flere danske nettbutikker som ser ut til å ha gode priser. Hvordan er tollen på varer derfra?
Ellers er jo TGW et alternativ. Kjøpte putteren der. Er det mye å spare på å handle her, eller sluker toll og avgift såpass mye at man ikke sparer nevneverdig?

En ulempe er at man ikke får prøvd de sett man kjøper over nett. For jeg regner med at det er stor forskjell på de forskjellige sett, og jeg er også nøye på å best mulig sett for meg. Det krever vel at jeg prøver en del sett, eller har det mindre å si når man ikke er bedre enn det jeg er?

Hva anbefaler dere?
Proximus
ProximusInnlegg: 1678
24.05.07 11:48
Som jeg svarte i en annen tråd her; Jeg spiller nå med et Prestige-sett kjøpt på golfbutikken.net. Er veldig godt fornøyd med dette i forhold til mitt gamle. Putteren som følger med er ikke all verden. Kosta i overkant av kr 2000,-
Lindoy
LindoyInnlegg: 4
24.05.07 12:25
Spiller med Wilson og har 23.x i H.cp. Anbefaler at legger ned en masse arbeid i å få prøve forskjellige sett. Spør om å få prøve når du er på rangen og du ser noen som har ett sett som kan være aktuellt.
Jeg tror at du blir mest fornøyd med ett sett som er passe til deg og som holder noen år. Svingen din vil bety mye om hvilket sett som er best for deg. Dvs stivhet på skaft og offset på bladene. Vil anbefale at du bruker en pro som kan hjelpe deg til å finne rett stivhet og offset, men som du sier er du i utvikling og er ikke stabil. Det kan være at et brukt sett er å foretrekke hvis du ser på økonomien.
Skal du bli en god golfer og føle at du utvikler deg er ett sett som passer deg temmelig viktig. Når det gjelder kjøp på nettet er det forskjellig erfaring ute og går. En venn fikk noe som passer best til å spa møkk med, dvs kopier (annonsert som ett kjent merke) som var helt feil men var veldig billige.
Hvor vil du med golfen er spørsmålet?
iHelguera
24.05.07 13:11
Takk for svar!
Har tenkt litt på Wilson. Mest fordi jeg ser det er et relativt billig merke, samtidig som jeg allerede har Wilson- putter og driver som jeg er veldig fornøyd med.

Har sett Wilson Di5 sett som selges i Danmark til 3000,-, og på GolfSmith.com ligger det på 200 $.
Men hva er de ekstra utgiftene en må kalkulere med borsett fra frakt? Toll og moms? Noen som har erfaringer med dette?

Ellers virker det som om jeg bør prøve litt først. Men hvordan er det ellers med skaft? Ser det skilles mellom Flex, Regular og Stiff. Vil vel tro at jeg som ikke klarer å slappe så godt av i slaget, hels bør ha Stiff- skaft, eller er Regular greit?

Er litt skeptisk til å kjøpe brukt. Jeg sjekker det, men vil helst ha nytt. Sånn er det bare.
sentry3
sentry3Innlegg: 1656
24.05.07 21:17
iHelguera

En pro vil kunne gi deg god veiledning både mht køller og stivhet på skaft. En tommelfingerregel er vel at jo raskere sving, jo stivere skaft, men jeg tror ikke alltid det er så enkelt. Som andre her inne har sagt: prøv flere typer køller før du velger. Det er viktig å ha køller som man trives med og som man føler seg komfortabel med, og jeg ville ikke spart på noen få hundrelapper dersom det utgjorde forskjellen mellom et sett man likte godt og et som er "greit nok". Ikke heng deg opp i merket på køllene - det mest fancy er langtfra alltid det beste.
surfeers
surfeersInnlegg: 1824
05.06.07 13:42

Jeg slår også langt, og er ustabil. Jeg har ikke så mye erfaring med settet siden jeg fikk det igår, men gikk et par hull og slo tre bøtter, og var veldig fornøyd:

http://www.tgw.com/customer/category/product.jsp?SUBCATEGORY_ID=8517

Eneste minus, bagen hadde litt lite rom for utstyr og lignende, hadde opptil 10-15baller opp mot 250meter igår, med driveren. Veldig stive skaft. Her kommer du under 3000kr også, ink mva.

iHelguera
14.06.07 11:28
Har kjøpt nå. Landet på et Wilson Di7 sett er å ha testet 4-5 forskjellige. Må si jeg er veldig overrasket over forskjellen. Den er så merkbar at det er verdt hver eneste krone jeg brukte. Nå slår jeg mye mer stabilt. Jeg spilte med et Olyo grafittsett tidligere, så mye av forskjellen er nok på at jeg nå har gått over til stålskafter.
Men likevel syns jeg det også var litt forskjell på de settene jeg prøvde. Det kan selvsagt også ha med dagsformen å gjøre... Har spilt 3 runder med settet nå, og på de to siste har jeg endt med 39 og 40 poeng, på relativt vanskelige baner syns jeg selv.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg