Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Golfsett

NYTT TEMA
Molde20
Molde20Innlegg: 2543
30.08.15 23:11

Har akkurat startet med golf. Helt fersk uten noe som helst peiling på golfutstyr. Regner med at det kanskje er noen her inne som har litt peiling som kan ambefale meg noe, for en fersking?

Waliser
WaliserInnlegg: 1369
01.09.15 18:53
Molde20: Har akkurat startet med golf. Helt fersk uten noe som helst peiling på golfutstyr. Regner med at det kanskje er noen her inne som har litt peiling som kan ambefale meg noe, for en fersking?

Velkommen skal du være til både golf og Golf-forumet!

Det letteste å starte med er å gå for en full sett fra f.eks Spalding eller TopFlite. Der får du Driver, fairway-wood, jern og Wedge i samme pakken. Noen ganger følger det med en putter også. Finn.no har veldig mange slike pakker på salg.

Dersom du vil litt høyere opp i pris og merke så ville jeg anbefalt Callaway. Pdd vet jeg at de selger ut køller av modellen X-HOT N-15. Dette er en eldre modell som er blitt laget av litt rimligere materialer, men som fortsatt er gode å spille med.

Så finnes det såklart mange andre merker å teste, men da må man ut med mer penger. Dersom du er veldig lang eller kort må muligens køllene anpasses for lengde. 

Når det gjeller flex, altså stivheten på skaftet, spiller de fleste amatører med regular-stål. Jeg antar at dette vil passe for deg også, men for å være på den sikre siden så burde du mål svinghastigheten din.

Lykke til videre!

Molde20
01.09.15 20:02

Tusen takk for det!

Virkelig artig denne sporten.  

Jeg må nok se litt rundt på diverse sett ja, men tar med meg råden ifra deg. Kommer nok godt med. Teknikken er fortsatt ett stykke unna, men satser på at den kommer seg med tiden. Mye vanskligere enn det set ut til.

Men når jeg ser dine ambefalinger, så finner jeg denne på finn. Merker jeg blir litt skeptisk når prisen er så billig som den er. Kan det være lureri?

Igjen, takk for flere gode tips!:)

(Innlegget ble redigert 01.09.15 20:11)

Waliser
01.09.15 20:32
Molde20: Men når jeg ser dine ambefalinger, så finner jeg denne på finn. Merker jeg blir litt skeptisk når prisen er så billig som den er. Kan det være lureri?

Strata som merke er i samme kategori som Spalding og TopFlite. De eies av større kjeder men produserer fortsatt slike nybegynnersett.

Den prisen er ganske standard for slike sett. 

Molde20
01.09.15 21:18

Så når de som skriver annonsen skriver det er Calleway, så er det fordi det er de som eier merket? 

Waliser
01.09.15 21:25
Molde20: Så når de som skriver annonsen skriver det er Calleway, så er det fordi det er de som eier merket?

Nettop!

Molde20
01.09.15 21:26

Okei:) skal høre i e golfbutikk, ved golfbana her i byen. Kanskje de har noe de kan ambefale.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg