Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Gi oss rettferdighet! Hjelp ett juniorlag mot NHF!

NYTT TEMA
vetle666
vetle666Innlegg: 202
06.02.12 01:11

God kveld kjære forum-brukere. I kveld vil jeg gjerne be om litt hjelp fra dere alle! Jeg er redd for at de fleste ikke vil bry seg så mye om saken vår, men værsåsnill, bruk ett minutt på å hjelpe oss! Et lite offer for deg betyr mye for meg! La det være dagens gode gjerning!

Jeg skal forholde meg så kort som mulig her, så kan heller de som er interesserte lese saken på nettsiden våre. Saken er nemlig den at vi på Haslum HK G18 - et av norges beste juniorlag. I 2010 gikk 8 av oss fra Stabæk til Haslum HK. Det som da skjedde var at ved en lei feil ble det ble påskrevet Haslum IL istedenfor Haslum HK på papirene, denne feilen var det en i ledelsen i Haslum IL som stod for (altså ingen av oss). Dette ble først oppdaget nå i denne sesongen og mens vi ledet Spar-serien så ble vi trukket 6 poeng. Det betyr at vi ikke kan vinne serien lenger, sesongen er ødelagt og drømmene våre er knust. For mange vil dette antakeligvis være siste sjanse for å vinne noe stort i karrieren, men neida, det skulle NHF sette en STOR og effktiv stopper for pga disse to bokstavene. 

Denne feilen ga forøvrig ingen praktiske endringer, vi har spilt samtlige kamper for Haslum HK og ingen har blitt utsatt for noen ulemper eller fordeler. Det var og Haslum HK som betalte overgangskontigenten. Å ødelegge sesongen vår for en menneskelig feil en person som står over oss utført er da for oss helt uforståelig. 

Så om du kunne tenke deg å skrive under her så vil det bety masse for oss: www.forbundet.moo.no

Der kan du og lese mer om saken og se artikkelen om saken i Aftenposten. På den siden har vi over 1000 unike visninger på 3 dager, men kun 270 underskrifter! [b]Vi trenger flere om vi skal bli tatt seriøst![/b]

På forhånd tusen takk! Hver eneste lille underskrift teller like mye!

Mvh Haslum HK G18

(Innlegget ble redigert 06.02.12 01:15)

jada-jada
jada-jadaInnlegg: 27
06.02.12 06:58

Dette er jo bare tull.  Feilen kunne vært oppdaget 3 ganger før Sparserien satte i gang

1. Overgang publiseres på nett, ny klubb sjekker da vanligvis at overgang er registrert

2. Klubben bør sjekke om spillerne har betalt lisens før kvalifiseringspillet starter.  De burde da ringt noen bjeller når spillerne ikke fantes registrert under klubben

3. Før Sparserien starter skal det legges opp spillerstall for de enkelte lag,  de omtalte spillerne ville da kommet opp med klubbtilhørighet Haslum IL.

Med andre ord er det ekstremt dårlige rutiner som feller Haslum HK, IKKE REGELVERKET

jada-jada
jada-jadaInnlegg: 27
06.02.12 07:07

Utover det så skjønner jeg spillernes frustrasjon, men ta det mot egen klubb ikke mot Håndballforbundet

McKenna
McKennaInnlegg: 68
06.02.12 12:14
jada-jada: Dette er jo bare tull. Feilen kunne vært oppdaget 3 ganger før Sparserien satte i gang 1. Overgang publiseres på nett, ny klubb sjekker da vanligvis at overgang er registrert 2. Klubben bør sjekke om spillerne har betalt lisens før kvalifiseringspillet starter. De burde da ringt noen bjeller når spillerne ikke fantes registrert under klubben 3. Før Sparserien starter skal det legges opp spillerstall for de enkelte lag, de omtalte spillerne ville da kommet opp med klubbtilhørighet Haslum IL. Med andre ord er det ekstremt dårlige rutiner som feller Haslum HK, IKKE REGELVERKET

Helt enig med deg om at dette burde vært fanget opp. Burde jo være en grei sak å vite hvilken klubb man skal melde overgang til. 

Men for all del så er det kjedelig for guttene som ikke har gjort noe galt oppe i dette, men regler er regler. Heldigvis for de forsette å spille kampene i Sparserien, noe guttene på Charlottenlund ikke fikk muligheten til....

Step_up
Step_upInnlegg: 3254
07.02.12 14:38
vetle666: Det som da skjedde var at ved en lei feil ble det ble påskrevet Haslum IL istedenfor Haslum HK på papirene, denne feilen var det en i ledelsen i Haslum IL som stod for (altså ingen av oss). Dette ble først oppdaget nå i denne sesongen og mens vi ledet Spar-serien så ble vi trukket 6 poeng.

Som man reder, så ligger man. mitt lag vant heller ikke spar-serien i sin tid...

Siste innlegg