Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Samling for hjemlige spillere (menn)

NYTT TEMA
kibby
kibbyInnlegg: 19880
09.02.12 21:06

http://www.handball.no/p1.asp?p=34871

Og hvor er Steffen Stegavik??

kibby
madabj
madabjInnlegg: 4599
10.02.12 05:24
kibby: Og hvor er Steffen Stegavik??

Man kan vel si at Hedin prøver å gi mannen ett kraftig spark bak! Mannen blir 29 dette året og må innse at han har en jobb å gjøre før han kan prate seg inn på landslaget! Har vel ikke utviklet seg noe som helst siden han slo igjennom i norsk toppserie. Virkelig synd, for gutten har jo ferdeigheter. Men mangler fullstendig internasjonal punsj! Hvor vanskelig kan det være å trene den styrketreninga som skal til for å få de kiloene som skal til ? Hvis han virkelig har ambisjoner om landslagspill mener jeg.

incognito_
incognito_Innlegg: 234
10.02.12 06:42

Og madabj har tydeligvis ikke sammenliknet fysikken til Steffen nå, kontra tidligere år.... Steffen har hatt bra framgang fysisk, og er vel en av de som trener hardt for å utvikle seg. 

radier3002
radier3002Innlegg: 6962
10.02.12 08:25
incognito_: Og madabj har tydeligvis ikke sammenliknet fysikken til Steffen nå, kontra tidligere år.... Steffen har hatt bra framgang fysisk, og er vel en av de som trener hardt for å utvikle seg.

Synd at han ikke har utviklet seg, da.

incognito_
10.02.12 08:27

Hvordan kan du si at Steffen ikke har blitt sterkere, og utviklet seg fysisk? 

radier3002
10.02.12 08:41
incognito_: Hvordan kan du si at Steffen ikke har blitt sterkere, og utviklet seg fysisk?

Jeg har ikke sagt/skrevet det. Jeg har skrevet at han ikke har utviklet seg - og da mener jeg som håndballspiller. Han var faktisk bedre for et par år siden.

Han er ikke en landslagsprofil.

(Innlegget ble redigert 10.02.12 08:41)

Special_Edition
Special_EditionInnlegg: 23
10.02.12 14:25
radier3002: Han er ikke en landslagsprofil.

Flere som ikke  er det!!;

Ole Andrè Lerang Viking Stavanger HB

Thomas Kristensen Haslum HK

Espen Holand Fyllingen HB Elite !!!!

Simen Strømberg BSK/NIF !!!! 

Magnus Jøndal Follo HK

Kristian Bjørnsen Fyllingen HB Elite !!!

Axel Foyn- Bruun Fyllingen HB Elite !!!

Ronald Putans HK Herulf Moss !!!

Besard Hakaj Halden Topphåndball !!!

Dette må være det latterligste uttaket gjennom tidene i norsk håndball. Hedin avslører seg jo selv på at han overhodet ikke er oppdatert på hva som skjer i den hjemlige serien. 3 spillere fra fyllingen og 2 fra herulf som ikke hadde fått lass på benken i verken Elverum eller Haslum sier sitt.

På tide å bytte ut Hedin, men et norskt forbund tør vel ikke sparke en trener, og innrømme sin skyld!!!! 

(Innlegget ble redigert 10.02.12 14:27)

incognito_
10.02.12 14:28

Legg merke til at det også er for å prøve ut nye spillere "Special_Edition" 

Men flere spillere som sikkert ikke får så mange flere samlinger.

radier3002
10.02.12 14:47

Etter EM, er det vel kanskje på tide å se på hva som rører seg av lovende nye spillere, og se hva de kan bli etterhvert. Så tar han ut en del sikre kort, og en del førstereisgutter. Stegavik og Lindboe falt mellom de to "stolene". Kan ikke for mitt bare liv se hva som er galt med det.

Og å skyte på Hedin for at han faktisk prøver å se hvilket spillermateriale vi har i Postenligaen og nivået under, blir bare for dumt. Det skal ikke spilles en eneste kamp på denne samlingen, det er kun en treningssamling.

Ikke lett å være trener. Kritiseres for ikke å se på og bruke nye spillere, og kritiseres når han faktisk prøver å på nettopp det.

(Innlegget ble redigert 10.02.12 14:48)

madabj
10.02.12 16:54

Trolig er Hedin ute etter å bli kjent med alle spillere i postenligaen med ett visst potensiale. Han er trolig ute etter å finne typer som er villige til å offre det som skal til for å ta steget opp internasjonalt! Stegavik og Lindboe vet han nok om, og det er nok tydelig at han ikke er overvettes imponert! Han tar med typer som Mamelund og Koren av de etablerte spillerne. Spillere med kvaliteten, de rette holdningene og treningsviljen som kan "smitte" over på de mindre etablerte spillerne!

(Innlegget ble redigert 10.02.12 16:55)

Donkeyboy
DonkeyboyInnlegg: 719
10.02.12 17:27
Special_Edition: Simen Strømberg BSK/NIF !!!!
Magnus Jøndal Follo HK
Kristian Bjørnsen Fyllingen HB Elite !!!

Simen Strømberg er vel en av gutta fra LM90 med lysest framtid når det gjelder playmakerrollen i det norske landslaget. Fremdeles ung, men har stort utviklingspotensiale, derfor er han med. 

Kristian Bjørnsen spiller høyrekant, og hvor mange landslagsprofiler har vi der p.d.d.?  Var den spilleren med 4. mest mål i fjorårets Postenliga, og ligger på 6. plass i år. Var i fjor den høyrekanten mest flest mål i PL, og er foreløbig også den mestskårende høyrekanten i år.

McKenna
McKennaInnlegg: 68
10.02.12 21:26
Special_Edition: 3 spillere fra fyllingen og 2 fra herulf som ikke hadde fått lass på benken i verken Elverum eller Haslum sier sitt.

Blir for dumt å komme med dette, selvfølgelig hadde disse spillerne vært med. Tipper enkelte ville spilt fast.

madabj
10.02.12 23:56
Special_Edition: Dette må være det latterligste uttaket gjennom tidene i norsk håndball. Hedin avslører seg jo selv på at han overhodet ikke er oppdatert på hva som skjer i den hjemlige serien. 3 spillere fra fyllingen og 2 fra herulf som ikke hadde fått lass på benken i verken Elverum eller Haslum sier sitt.
På tide å bytte ut Hedin, men et norskt forbund tør vel ikke sparke en trener, og innrømme sin skyld!!!!

Det kan virke som om det er andre enn Hedin som ikke er helt oppdatert på den hjemmelige serien ?

Special_Edition
Special_EditionInnlegg: 23
11.02.12 00:28
madabj: Det kan virke som om det er andre enn Hedin som ikke er helt oppdatert på den hjemmelige serien ?

Vi kan godt diskutere spiller for spiller, hvis du ønsker det Madabj. Hvis du oppriktig talt mener du kan forsvare dette uttaket, så håper jeg du kan forsvare oppgulpet ditt!

De nevnte Fyllingen spillerne har ikke bevist noen ting i år, at Holand i det hele tatt er vurdert i landslagssammenheng må gudene vite. Samme gjelder Axel Foyn-Bruun som har vært skadet mesteparten av sesongen, før denne sesongen var han ukjent for de fleste. Spilte noen få gode kamper før han ble skadet,og har ikke vært all verden etter at han kom tilbake. Spennende å høre din vurdering av disse to. Kan til nød gå med på Bjørnsen,men det burde vært Fyllingen sitt eneste bidrag til denne samlingen også.

Og, Magnus Jøndal, kan lett nevne minst to hjemlige spillere som holder ett høyere BUNNnivå, og er mer stabile i prestasjonene.

Meningen med ett rekruttlandslag er vel å samle de beste spillerne som ligger og vaker i sjiktet mellom A-laget og rekruttene. Det å ikke ta ut de beste spillerne til enhver tid,vurdert ut fra form og prestasjoner er bare latterlig. Virker som Hedin kun vurderer spillere under 25 år til å spille seg inn blant "gamlekara" på landsen med klippekort. 

madabj
11.02.12 09:56
Special_Edition: Meningen med ett rekruttlandslag er vel å samle de beste spillerne som ligger og vaker i sjiktet mellom A-laget og rekruttene. Det å ikke ta ut de beste spillerne til enhver tid,vurdert ut fra form og prestasjoner er bare latterlig. Virker som Hedin kun vurderer spillere under 25 år til å spille seg inn blant "gamlekara" på landsen med klippekort

Du og disse klippekortene! Det er jo en grunn til at de har klippekort, og grunnen er at de er flere klasser bedre enn de som ikke har klippekortet! Og når det gjelder disse samlingene er nok Hedin ikke så opptatt av hvem som er i bra form og best pr dato. Hjelper ikke en dr.... om du er i form og forsåvidt av de bedre i postenligaen når du ikke er i nærheten av å kunne bidra for landslaget slik at dette blir bedre. Da må Hedin ta ut og bli kjent med unge spillere med potensiale, slik at han kan se hvem som har de rette ferdigheter, innstilling og holdninger til å kunne ta steget opp!

Spiller vurderinger vil jeg helst ikke gå inn i når jeg opplevde hva du skrev om enkelte spillere før EM, det vil aldri komme noe godt ut av det. Til det ser vi nok alt for forskjellig på spillerne og håndballen!

incognito_
11.02.12 09:59
Special_Edition: Samme gjelder Axel Foyn-Bruun som har vært skadet mesteparten av sesongen, før denne sesongen var han ukjent for de fleste.

Man trenger heller ikke være kjent for gud og hvermanns for å bli tatt ut på landsen eller. 

Axel Foyn-Bruun er en av flere lovende unggutter som herjet i Falk i 1. div i fjor. Filip Svele, Simen Heyerdahl og nevnte Foyn-Bruun scoret alle over 100 mål hver i 1. div i fjor. 

Så om Hedin ønsker å prøve ut unge spillere med potensiale er det ingenting å si på.

Donkeyboy
11.02.12 13:16
Special_Edition: Og, Magnus Jøndal, kan lett nevne minst to hjemlige spillere som holder ett høyere BUNNnivå, og er mer stabile i prestasjonene.

Hvem da? Andre Lindboe og...?   Enten så er dette Steffen Stegavik som har laget bruker på VGD, eller så er det selveste Christian Berge som har tatt turen innom.

Donkeyboy
11.02.12 13:17
Special_Edition: De nevnte Fyllingen spillerne har ikke bevist noen ting i år, at Holand i det hele tatt er vurdert i landslagssammenheng må gudene vite.

Igjen, det er de hjemlige spillerne som er tatt ut i dette uttaket. Kristian Bjørnsen ligger p.t. på 6. plass på toppscorerlista i Postenligaen. Hvem ville du byttet han ut med? Kjetil Aanestad?

Donkeyboy
11.02.12 13:35

Nok en nøytral artikkel fra Norges mest upartiske avis, Østlendingen.

- Det er direkte demoraliserende for spillere som presterer jevnt på et høyt nivå å ikke bli tatt ut på en slik samling. Taktisk uklokt, med tanke på at Stegavik og Lindboe er spillere som kan bli nyttige i framtiden.

Når skal folk skjønne at Steffen Stegavik blir 29 (!!!) år i 2012. Er en grunn til at det heter rekruttlandslag, der skal man blant annet sjekke ut spillere som ikke har vært så mye med i landslaget før, ofte unge sådan.  I tillegg synes jeg det er veldig bra av Hedin å ta med de rutinerte, hjemlige spillerne som Mamelund, Koren og Medhus.  De skaper trygghet for de aller nyeste på samlingen.

Rottefella
RottefellaInnlegg: 1
11.02.12 13:54

Dette er komikveld. De som støtter elverum, det være seg her på dette forumet, eller journalistene i lokalavisene, er jo helt uten dømmekraft. Det blir bare latterlig ved å være så til de grader subjektive. Dagens elverum lag er ikke noe stort lag og spillerene er middelmådige. Den nevnte Stegavik har jo i perioder i høst vært benket av A Rønneberg, en finsk spiller som har spilt på nest øverste nivå i spania!!! i siste kamp hvor Stegavik ble kåret til banens beste  av lokal juryen var det flere 100 pst bom på den unge trønderen som fort kunne ha blitt sjebnesvangre for utfallet. Steffen er en ok spiller i norsk liga, men heller ikke noe mer. Det er mange som på sikt kan bli viktig for Norge, Sørheim, strømberg,  Hauge o.a i den posisjonen. For et par år siden hadde ligaen for øvrig noen klassespillere i feks Henrik grønneng Nilsen, Sven magnus pettersen og Andreas Gjeitreim  - tviler på at noen av de ringte landslagssjefen for å høre hvorfor de ikke ble tatt ut til en treningssamling!!!??? Nei, vær så snill alle elverum supportere -det er bra med engasjement og interesse - men prøv å vær litt mer objektive i vurderingen av eget lag og egne spillere generelt

kibby
12.02.12 15:14

Trist vi har så mange Stegavik-haters her på forumet.

Personlig syns jeg Stegavik er en fantastisk spiller, men kritiseres ofte her på forumet. Til til tross for at han aldri har vært med i et mesterskap. Andre spillere er med i mesterskap etter mesterskap, og flere av dem leverer ikke noe særlig imponerende spill de heller (men får sjelden eller ingen kritikk her på forumet).

bartB
bartBInnlegg: 2040
12.02.12 17:30
incognito_: Og madabj har tydeligvis ikke sammenliknet fysikken til Steffen nå, kontra tidligere år.... Steffen har hatt bra framgang fysisk, og er vel en av de som trener hardt for å utvikle seg.

Mada har etter eget utsagt god innsikt i hvordan alle lagene i PL - være det kvinner eller menn - trener, så her tar du nok feil!!!1

Emol
EmolInnlegg: 16169
12.02.12 17:33
kibby: Personlig syns jeg Stegavik er en fantastisk spiller

Hadde han vært så fantastisk hadde en spilt på landslaget og i en større utenlandsk klubb :)

kibby
12.02.12 17:54
Emol: Hadde han vært så fantastisk hadde en spilt på landslaget

Du vet like godt som meg, Emol, at man trenger ikke å være på landslaget for å være en fantastisk spiller. Les: Landslagstrenere har sine favoritter og klippekort.

Emol
EmolInnlegg: 16169
12.02.12 18:06
kibby: Du vet like godt som meg, Emol, at man trenger ikke å være på landslaget for å være en fantastisk spiller. Les: Landslagstrenere har sine favoritter og klippekort.

Bare fyrer opp stemningen jeg.. :o

madabj
13.02.12 16:58
kibby: Personlig syns jeg Stegavik er en fantastisk spiller, men kritiseres ofte her på forumet. Til til tross for at han aldri har vært med i et mesterskap. Andre spillere er med i mesterskap etter mesterskap, og flere av dem leverer ikke noe særlig imponerende spill de heller (men får sjelden eller ingen kritikk her på forumet).

Stegavik har ikke vært en fantastisk spiller, han er ikke en fantastisk spiller og han begynner å få det travelt dersom han har tenkt å bli en fantastisk spiller! Og de spillerne som du refrerer til som får spille mesterskap etter mesterskap har fått sin store dose kritikk her inne! Men felles for dem alle er at de er flere klasser bedre enn Stegavik! Men for all del Stegavik gjør i perioder en bra jobb for Elverum og er en bra postenligaspiller. Men problemet er at fullstendig mangler internasjonal punch! Detter stort sett igjennom når han møter de store gutta.

madabj
13.02.12 17:00
kibby: Du vet like godt som meg, Emol, at man trenger ikke å være på landslaget for å være en fantastisk spiller. Les: Landslagstrenere har sine favoritter og klippekort.

Er du en fantastisk spiller er du på landsen og tilbudene fra utlandet tikker jevnlig inn! Sånn er det bare! Og glem nå disse klippekortene, det er en grunn til at de deles ut: KVALITET er stikkordet!

kibby
15.03.12 18:02

Håndballgutta til Island og Bodø.

http://www.handball.no/p1.asp?p=35265

Denne gangen er det Sondre Paulsen og Einar Riegelhuth Koren som er vraket (i tillegg til Stegavik). Eller er det mulig de er skadet? (skal ærlig innrømme at jeg ikke ser mye av herrekampene i Postenligaen).

Mens Spanne er tilbake på laget :)

madabj
15.03.12 19:29
kibby: Håndballgutta til Island og Bodø.
http://www.handball.no/p1.asp?p=35265
Denne gangen er det Sondre Paulsen og Einar Riegelhuth Koren som er vraket (i tillegg til Stegavik). Eller er det mulig de er skadet? (skal ærlig innrømme at jeg ikke ser mye av herrekampene i Postenligaen).
Mens Spanne er tilbake på laget :)

Denne gangen er det jo en tilnærmet toppet tropp som er tatt ut! Koren og Mamelund mangler, trolig grunnet skole kan jeg tenke meg! Stegavik er naturlig nok ikke med i en slik tropp! Derimot er Sørheim med, spenende å se ham på dette nivået!

(Innlegget ble redigert 15.03.12 19:31)

Siste innlegg