Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Grundigligaen kvinner 2016/2017

NYTT TEMA
kibby
kibbyInnlegg: 32899
08.06.16 16:00

Lagene:
Byåsen
Gjerpen (Nr. 3 i 1.div - slo Molde i kvalik)
Glassverket
Halden HK
Larvik HK
Oppsal
Sola
Stabæk (Nr. 2 i 1.div.)
Storhamar (Vinner 1.div)
Tertnes
Vipers

Mer info om lagene her: https://www.handball.no/system/kamper/turnering/?turnid=368157

(Innlegget ble redigert 08.06.16 16:02)

kibby
08.06.16 16:01

7 av lagene i kvinnes liga har fått tildelt lisens i første runde:

Byåsen Håndball Elite - Lisens under overvåkning

Glassverket IF håndball - Lisens uten anmerkning

Oppsal Håndball -Lisens uten anmerkning

Sola Håndballklubb - Lisens uten anmerkning

Storhamar Håndball Elite - Lisens under skjerpet overvåkning

Tertnes Håndball Elite - Lisens uten anmerkning

Vipers Kristiansand - Lisens under overvåkning

https://www.handball.no/nyheter/lisens-til-12-klubber/

(Innlegget ble redigert 08.06.16 16:01)

helge65
helge65Innlegg: 2559
08.06.16 21:25
kibby: Lagene:
Byåsen
Gjerpen (Nr. 3 i 1.div - slo Molde i kvalik)
Glassverket
Halden HK
Larvik HK
Oppsal
Sola
Stabæk (Nr. 2 i 1.div.)
Storhamar (Vinner 1.div)
Tertnes
Vipers

For ordens skyld: og Rælingen

kibby
08.06.16 21:48
helge65: For ordens skyld: og Rælingen

Haha, selvfølgelig.

Jeg kopierte lista fra i fjor og glemte selvfølgelig å føye til Rælingen.

Posmatros
PosmatrosInnlegg: 172
10.06.16 22:15

Spennende! :D

Elvlovise
ElvloviseInnlegg: 173
22.06.16 12:42
kibby: 7 av lagene i kvinnes liga har fått tildelt lisens i første runde: Byåsen Håndball Elite - Lisens under overvåkning Glassverket IF håndball - Lisens uten anmerkning Oppsal Håndball -Lisens uten anmerkning Sola Håndballklubb - Lisens uten anmerkning Storhamar Håndball Elite - Lisens under skjerpet overvåkning Tertnes Håndball Elite - Lisens uten anmerkning

2 nye lag for kvinnene har fått tildelt lisens: 

Gjerpen – lisens under skjerpet overvåking
Rælingen - lisens uten anmerkning

https://www.handball.no/nyheter/lisene-for-4-nye-klubber/

(Innlegget ble redigert 22.06.16 12:43)

kibby
29.06.16 13:43

Larvik og Halden er også tildelt lisens, begge under skjerpet overvåkning. Halden starter i tillegg med 2 minuspoeng.

https://www.handball.no/nyheter/23-av-24-klubber-har-fatt-lisens/

Kun Stabæk gjenstår.

Rumpegass
RumpegassInnlegg: 198
01.07.16 14:17
kibby: Kun Stabæk gjenstår.

Noen grunn til at Stabæk gjenstår? Står de og i fare for minuspoeng?

Elvlovise
01.07.16 14:47
Rumpegass: Noen grunn til at Stabæk gjenstår? Står de og i fare for minuspoeng?

(Innlegget ble redigert 01.07.16 14:47)

kibby
09.07.16 19:48

Marie Henriksen slapp operasjon etter sin tredje korsbåndskade, og har ikke gitt opp håpet om nok et comeback for Byåsen.

http://www.aftenposten.no/100Sport/handball/Henriksen-slipper-operasjon---avviser-ikke-handballcomeback-747803_1.snd

Joso
JosoInnlegg: 3
31.07.16 20:12

Hvorfor er det et debatt-sted som heter Grundig 2016/17 og et eget for overganger?

(Innlegget ble redigert 31.07.16 20:12)

Joso
JosoInnlegg: 3
31.07.16 20:16

Har undret meg over hvor Jenny Græsholt ble av......nå er det nevnt på "overganger" at hun er på vei til Stabæk. Jeg kan ikke annet en å undre meg over hvordan de kan hente henne........med minus 1,4 mill. og minus 3 poeng?

jada-jada
jada-jadaInnlegg: 169
31.07.16 20:43
Joso: Hvorfor er det et debatt-sted som heter Grundig 2016/17 og et eget for overganger?

fordi det også diskuteres overganger som ikke berører GRUNDIGligaen

Elvlovise
25.08.16 18:07

Veien tilbake episode 1

Hamar Arbeiderblad har laget en serie om Storhmar og veien tilbake og opp igjen til Grundigligaen. Første episode ble sluppet i dag :) 

Lazzie
LazzieInnlegg: 301
29.08.16 23:42

Mitt tips på damesiden:

1. Larvik (men ikke så suveren som tidligere)
2. Vipers (under litt tvil)
3. Storhamar
4. Byåsen
5. Glassverket
6. Tertnes
7. Oppsal
8. Halden
9. Stabæk
10. Sola
11. Rælingen
12. Gjerpen

De første 6 er jeg ganske sikker på, mens de siste 6 er umulige å spå.

kibby
30.08.16 00:31

Mitt tips:

1. Larvik
2. Byåsen
3. Storhamar
4. Vipers
5. Tertnes
6. Glassverket
7. Oppsal
8. Halden
9. Stabæk
10. Rælingen
11. Sola
12. Gjerpen

Duverden73
Duverden73Innlegg: 239
30.08.16 09:52

Mitt tips:

1. Larvik
2. Byåsen
3. Vipers
4. Glassverket
5. Storhamar
6. Tertnes
7. Oppsal
8. Halden
9. Stabæk (pga 3 minuspoeng, ellers over Halden)
10. Rælingen
11. Sola
12. Gjerpen

tosven
tosvenInnlegg: 128
30.08.16 13:15

Slik blir det:

1. Storhamar

2. Larvik

3. Vipers

4. Byåsen

5. Glassverket

6. Tertnes

7. Halden

8. Oppsal

9. Stabæk

10. Rælingen

11. Sola

12. Gjerpen

Felix_25
Felix_25Innlegg: 2827
30.08.16 15:20

Ser at ingen har troen på Gjerpen. Synes de har et spennende mannnskap på gang jeg som kommer garantert til å bite ifra seg. Jeg håper den gamle storheten klarer å bli blant de 7-8 beste.

kibby
30.08.16 23:51

Spennende med innføring av månedens lag :)

http://www.handballtv.com/video/?type=archive&video=634

Hatleking
HatlekingInnlegg: 12555
31.08.16 00:19

Mitt tips:
1. Larvik
2. Vipers
3. Byåsen
4. Glassverket
5. Storhamar
6. Tertnes
7. Oppsal
8. Halden
9. Stabæk
10. Rælingen
11. Sola
12. Gjerpen

Eg trur topp tre skil seg ut. Nummer to og tre kan byte plass, men trur nok ikkje ein er heilt oppe med Larvik enno. Eg trur likevel at det nok vil vere mindre forskjell mellom Larvik og Vipers/Byåsen enn på lenge.

EkspertSisselPapa
EkspertSisselPapaInnlegg: 1
31.08.16 09:26

Det sies at Vipers trener meget hardt og spillerne klarer ikke kjøret .Gabrielsen er visst alt for hard og det er allerede stor misnøye i spillergruppen.. De kjører to daglige økter ... Spillerne takler ikke dette. Mulig Gabrielsen er første treneren som må gå i årets grundigliga!!!!

Rumpegass
RumpegassInnlegg: 198
31.08.16 10:11
EkspertSisselPapa: Det sies at Vipers trener meget hardt og spillerne klarer ikke kjøret .Gabrielsen er visst alt for hard og det er allerede stor misnøye i spillergruppen.. De kjører to daglige økter ... Spillerne takler ikke dette. Mulig Gabrielsen er første treneren som må gå i årets grundigliga!!!!

Skal du bli best må du trene mye.

Jeg både forstår og ikke forstår jentene. Er det slik at jentene må stå opp på morgenen for å trene, for så gå på jobb/ skole, for så å trene igjen på ettermiddagen forstår jeg det blir mye. Men om jentene har profesjonelle kontrakter, hever normal lønn, og ikke har annet å forholde seg til, så har de ingenting å klage over.

(Innlegget ble redigert 31.08.16 10:12)

the_Fishers
the_FishersInnlegg: 513
31.08.16 11:42

1. Larvik 

2. Vipers

3. Byåsen 

4. Storhamar 

5. Tertnes 

6. Glassverket

7. Oppsal

8. Halden 

9. Stabæk 

10. Sola

11. Gjerpen 

12. Rælingen 

Felix_25
Felix_25Innlegg: 2827
31.08.16 19:59
EkspertSisselPapa: Det sies at Vipers trener meget hardt og spillerne klarer ikke kjøret .Gabrielsen er visst alt for hard og det er allerede stor misnøye i spillergruppen.. De kjører to daglige økter ... Spillerne takler ikke dette. Mulig Gabrielsen er første treneren som må gå i årets grundigliga!!!!

Er veldig kjedelig hvis dette rakner før det starter. Er meget spent på Vipers foran denne sesongen. Jeg tror de på en god dag kan slå Larvik! :)

kibby
06.09.16 20:25

Dagen før dagen prøver jeg å legge inn inn en komplett oversikt over alle overgangene denne sesongen (korriger meg gjerne om jeg har glemt noen):

Larvik:
Tilgang: Hege Løken (Skrim), Gabriela Moreschi (Flint)

Alina Wojtas (tilbake etter skade)

Avgang: Nora Mørk (Györ), Mari Molid (Randers), Jenny Græsholt (Stabæk), Hanne Svela (Gjerpen), Helene Glemming (Gjerpen), Frida Bjaaland (legger opp)

Alma Hasanic Grizovic og Karoline Dyhre Breivang (ute i barsel til over nyttår)

Byåsen:
Tilgang: Ida Alstad (tilbake etter utlån til Györ), Eirin Skogen Drilen (Kongsvinger)

Moa Högdahl (tilbake etter skade)

Avgang: Ingrid Ødegård (gravid og legger opp), Maren Gundersen (legger opp)

Marie Henriksen (langtidsskadet)

Glassverket:
Tilgang: June Andenæs (Molde), Marianne Iversen (Flint), Birna Berg Haraldsdóttir (Sävehof), Mette Leipart (Nordstrand), Martine Wolff (Nordstrand)

Avgang: Jeanett Kristiansen (Vipers), Kari Brattset (Vipers), Kristin Nørstebø (Vipers), Hege Bakken Wahlquist (Team Tvis Holstebro), Martina Thörn (FC Midtjylland), Eline Rikartsen (Gjerpen)

Vipers:
Tilgang: Linn Jørum Sulland (Györ), Jeanett Kristiansen (Glassverket), Kari Brattset (Glassverket), Kristin Nørstebø (Glassverket)

Thorey Rosa Stefansdottir (tilbake etter barsel), Sanne Bak Pedersen (tilbake etter barsel)

Avgang: Lynn Knippenborg (Buxtehuder SV), Jessy Kramer (Toulon Saint Cyr Var), Susann Iren Hall (Oppsal), Karin Weigelt (HBC Celles-sur-Belle)

Tertnes:
Tilgang: Tina Abdulla (TIF Viking), Mina Mjærum (Malaga)

Avgang: Stine Skogrand (Silkeborg/Voel)

Oppsal:
Tilgang: Mariann Gabrielsen (tilbake etter utlån til Fjellhammer), Marte Jonstad Røkke (Njård), Guro Nestaker (Gjøvik), Emilie Løkting Johansen (Nordstrand), Karoline Borg (Njård), Susann Iren Hall (Vipers), Catharina Fiskerstrand (Nordstrand), Rebecca Brun Steinheim (TIF Viking)

Frida Nåmo Rønning (tilbake etter skade), Christine Homme (tilbake etter skade)

Avgang: Nina Stokland (legger opp), Pernille Huldgaard Christensen (Fredrikstad), Vilde Ingstad (Team Esbjerg)

Anne Kjersti Suvdal (ute i barsel ca. halve sesongen?), Tina Magnus (langtidsskadet)

Halden HK:
Tilgang: Marta Wawrzynkowska (Skrim), Hedda Lande Thulin (Sarpsborgalliansen), Nora Lande Thulin (Sarpsborgalliansen), Thea Emilie Berg (Skrim), Isabelle Hultengren (Sarpsborgalliansen), Carine Vrangen (Sarpsborgalliansen), Isabel Blanco (Molde), Sunna Jonsdottir (Skrim), Sofia Wiberg (Fredrikstad), Sofie Wold (Nordstrand), Rikke Marie Granlund (Nordstrand), Thea Øby-Olsen (Fredrikstad), Caroline Haglund (tatt opp fra rekruttlaget)

Avgang: Julie Gantzel Pedersen (Ringkøbing), Martine Moen (Randers), Sofie Fynbo (Horsens), Mina Authen (Aker), Julie Bang (legger opp), Hanna Reknes (TIF Viking), Hanne Frandsen (Molde), Melanie Felber (Fredrikstad)

Vilde Eidem (langtidsskadet)

Rælingen HK:
Tilgang: Lene Pettersson Heiberg (Stabæk), Thea Sofie Andersen (Gjøvik), Stina Seline Strengenes (Nit/Hak), Albertine Ellevold (egen juniorstall), Iselin Stang Skullerud (Fjellhammer), Ane Marthe Lines (Nordstrand)

Leila Laksiri (tilbake etter barsel)

Avgang: Kathrine Hjelmeland (legger opp), Tainara Luna Goncalvez (Brasil)

Julie Bøe Jacobsen (langtidsskadet)

Sola HK:
Tilgang: Vilde Nord (TIF Viking), Frida Strand Finstad (Follo), Eva Björk Davídsdóttir (Grótta), Hege Danielsen (Bjerringbro FH), Alicja Lucyna Zacharska (Polen)

Avgang: Sherin Obaidli (Molde), Malin Holta (HBC Nantes), Sunniva Selland (studier i Bergen), Elisa Christensen, Anne Christine Lode, Sara Møller (Follo)

Storhamar:
Tilgang: Betina Riegelhuth (Team Esbjerg), Hilde Egset (Volda), Astrid Mjøen Holstad (Sercodak Dalfsen)

Martine Hovden (tilbake etter skade), Ellen Marie Folkvord (tilbake etter skade)

Avgang:

Malene Aambakk (fortsatt ute med skade)

Stabæk:
Tilgang: Jenny Græsholt (Larvik), Caroline Ruud Helgesen (Gjerpen), Eline Rikartsen (Glassverket)

Avgang: Karoline Mamelund (legger opp), Lene Pettersson Heiberg (Rælingen)

Renate Saastad Sømme (ute i barsel til godt over nyttår)

Gjerpen:
Tilgang: Hanne Svela (Larvik), Helene Glemming (Larvik), Nela Zuzic (Le Havre), Martine Turøy (Skrim), Marie Neset (Vipers), Melanie Bak (Union Mios Biganos Begles)

Avgang: Katinka Haltvik (Aker TH), Caroline Ruud Helgesen (Stabæk)

(Innlegget ble redigert 06.09.16 20:26)

Elvlovise
06.09.16 20:41
kibby: Storhamar:
Tilgang: Betina Riegelhuth (Team Esbjerg), Hilde Egset (Volda), Astrid Mjøen Holstad (Sercodak Dalfsen) Martine Hovden (tilbake etter skade), Ellen Marie Folkvord (tilbake etter skade) Avgang: Malene Aambakk (fortsatt ute med skade)

Kanskje ikke så viktig, men Kristin Høybakken tok korsbåndet+ brudd i lår og legg tror jeg det var mot Rælingen i Vestfjorden cup, så hun er ute denne sesongen, og Senstad håper at Hovden blir klar til etter jul. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg