Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Larvik 2017/2018

NYTT TEMA
Felix_25
Felix_25Innlegg: 3006
22.12.16 10:21

Blir spennende å se hvordan ting utvikler seg i Larvik denne våren når samtlige kontrakter skal re-forandles igjen. Det hjalp heller ikke at Larvik tapte nylig saken mot tidligere klubbdirektør Bjørn Gunnar Bruun Hansen og må mest sannsynelig ut med nesten 1 millioner kroner.

http://www.op.no/sport/handball/larvikhk/utsatte-ankeavgjorelse/s/5-36-299896

Hvem blir? Hvem legger opp? Nye signeringer?

kibby
kibbyInnlegg: 33308
01.01.17 09:08
Felix_25: Hvem blir? Hvem legger opp? Nye signeringer?

Alina Wojtas er ute resten av sesongen og har trolig allerede forlatt klubben på utegående kontrakt.

Jeg tipper også at Sanna Solberg forsvinner.

(Innlegget ble redigert 01.01.17 09:09)

Krepsen76
Krepsen76Innlegg: 816
02.01.17 22:51

Alina Wojtas er i Polen for å få operert en irritasjon i kneet hun tok korsbåndet i og er ute i 5 til 6 månder,hun ble operert i dag. Står ingen ting om at hun har forlatt Larvik eller meldt overgang til annen klubb!

kibby
04.01.17 03:07
Krepsen76: Står ingen ting om at hun har forlatt Larvik eller meldt overgang til annen klubb!

Kontrakten hennes går jo ut i juni. You do the math :)

Felix_25
04.01.17 10:33
kibby: Kontrakten hennes går jo ut i juni. You do the math :)

Og med tanke på at Larvik allerede har 2 solide bakspillere i Breistøl og Stange så tror jeg klubben velger å prioritere annerledes med tanke på den stramme økonomien. Jeg tror kanskje det kommer inn en midtre bakspiller/playmaker som et alternativ til Gro. Bredal Oftedal?

Er veldig spent på hva Sandra Toft gjør. Hun er sikkert blitt veldig ettertraktet etter hennes EM. Hennes 3 års kontrakt går også ut til sommeren.

Hatleking
HatlekingInnlegg: 12605
04.01.17 12:23
Felix_25: Og med tanke på at Larvik allerede har 2 solide bakspillere i Breistøl og Stange så tror jeg klubben velger å prioritere annerledes med tanke på den stramme økonomien. Jeg tror kanskje det kommer inn en midtre bakspiller/playmaker som et alternativ til Gro. Bredal Oftedal? Er veldig spent på hva Sandra Toft gjør. Hun er sikkert blitt veldig ettertraktet etter hennes EM. Hennes 3 års kontrakt går også ut til sommeren.

Kanskje Larvik hentar inn Silje Solberg og Bredal Oftedal som fører til at Stabæk-trioen får spele saman igjen? Mørk går kanskje til Gyør? Mange usikkerheitsmoment.

Felix_25
04.01.17 14:05
Hatleking: Kanskje Larvik hentar inn Silje Solberg og Bredal Oftedal som fører til at Stabæk-trioen får spele saman igjen? Mørk går kanskje til Gyør? Mange usikkerheitsmoment.

Ja, det kan fort være at Larvik henter inn Silje hvis Sandra forsvinner, dog det er ikke der jeg ser det største behovet, selv om Toft forsvinner. De har allerede Alma og Gabriela som begge er strålende målvakter. Nå skal selvsagt Alma spille seg god igjen etter fødsel så jeg er spent på å se utviklingen hennes.

Jeg tipper Vipers vil hente inn et par solide forsterkninger i tillegg til Lunde. Er de smarte og tenker langsiktig så kjøper de kun inn 1 toppspiller. De har allerede en god stamme i laget som de kan bygge videre på (Kristiansen, Bratset, Sulland etc). Håper de ikke snapper opp Hegh Arntzen da jeg håper Byåsen for beholde laget sitt.

Så er det jo stor spenning knyttet til Heidi Løke og hva hun finner på. Med tanke på bosted så vil jo Larvik være et soleklart førstevalg men med formen til Frafjord, og Johansen som et alternativ så ser jeg ikke det helt store behovet her. Kanskje Løke overrasker alle og drar til Gjerpen.

Tror neste års serie kan fort bli den jevneste vi har sett på 15-20 år med 3 lag som kniver i toppen. Det er sunt og godt for norsk håndball og publikumsinteressen. Folk elsker tette og jevne toppoppgjør som vi fikk servert å 80 og 90 tallet da Gjerpen, Byåsen, Vestar, Nordstrand, Bækkelaget, Lunner, Sjetne og Larvik kunne slå hverandre.

(Innlegget ble redigert 04.01.17 14:09)

Krepsen76
04.01.17 23:24

Selv om kontrakten hennes går ut i Juni/Juli er det jo ikke sikkert at hun forsvinner fra Larvik for det,er jo mulig de tilbyr Alina ny kontrakt!

Krepsen76
04.01.17 23:27

Tror nok ikke Stine Bredal Oftedal blir å se i Larvik sammen med søstrene Solberg tror nok både Silje Solberg og Stine Bredal Oftedal blir for dyre for Larvik!

Krepsen76
04.01.17 23:29

Thea Mørk fikk tilbud fra Gyør i fjor men valgte å bli i Larvik,blir spennende å se hva hun velger å gjøre nå!

Krepsen76
04.01.17 23:31

Jeg tror at om Emilie Hegh Arntzen forlater Byåsen så tror jeg hun havner i Danmark det samme med Silje Waade!

Felix_25
05.01.17 08:59
Krepsen76: Tror nok ikke Stine Bredal Oftedal blir å se i Larvik sammen med søstrene Solberg tror nok både Silje Solberg og Stine Bredal Oftedal blir for dyre for Larvik!

Om det blir et scenario hvor Alina faktisk forlater Larvik så blir jo situasjonen litt annerledes. Det kan åpne for en ny signering. Blir iallefall meget spennende :-)

Thea Mørk kan fort ende opp i Gyør men jeg håper virkelig Larvik jobber hardt for å beholde henne.

larvikognorge
larvikognorgeInnlegg: 2103
06.01.17 01:58
Felix_25: hvis Sandra forsvinner

Ellers så blir vel alltid en eller to spillere gravide før sesongstart.. Sandra giftet seg jo i sommer så ;) 

Felix_25
10.01.17 15:37
kibby: Tonje Larsen blir ny hovedtrener i Flint og forlater Larvik HK.

Gratulerer til Flint! Uten tvil at de får et stykke klokt håndballhode. Dette er nok første grep fra Larvik sin side i forhold til å sikre økonomien foran neste sesong. Klubben sliter fremdeles og de har igangsatt et storstilt aksjon blant sponsorer og publikum nå for å redde klubben nok en gang.

Joey
JoeyInnlegg: 18222
10.01.17 18:39
Felix_25: Klubben sliter fremdeles og de har igangsatt et storstilt aksjon blant sponsorer og publikum nå for å redde klubben nok en gang.

Ifølge op.no mangler de 3 millioner for å opprettholde satsingen. Så blir spennende å se hva som skjer fremover. 

larvikognorge
17.01.17 20:42

Sanna Solberg ute med korsbåndsskade. Vet enda ikke alvorlighetsgraden. 

http://mobil.op.no/sport/larvikhk/handball/solberg-ute-med-korsbandskade/s/5-36-308882

Felix_25
18.01.17 11:28
larvikognorge: Sanna Solberg ute med korsbåndsskade. Vet enda ikke alvorlighetsgraden. http://mobil.op.no/sport/larvikhk/handball/solberg-ute-med-korsbandskade/s/5-36-308882

Får håpe at dette ikke er veldig alvorlig. Larvik har hatt nok skader denne sesongen.

Forøvrig så gjorde Alma comeback etter fødselspermisjon og vartet opp med flere strålende parader! :)

Stracqualursi
StracqualursiInnlegg: 2264
18.01.17 15:06

Frafjord har signert en 2-års kontrakt...så nå løsner det vel med resten av spillerne.

larvikognorge
18.01.17 21:56
Stracqualursi: Frafjord har signert en 2-års kontrakt...så nå løsner det vel med resten av spillerne.

Det har Linn-Kristin Riegelhuth Koren også gjort :D 

m.e.f.
m.e.f.Innlegg: 134
18.01.17 22:03
Felix_25: Får håpe at dette ikke er veldig alvorlig. Larvik har hatt nok skader denne sesongen.

Ute i tre til seks måneder, dessverre. Det sa Sanna selv til speaker under dagens kamp.

kibby
19.01.17 01:28
Stracqualursi: Frafjord har signert en 2-års kontrakt...så nå løsner det vel med resten av spillerne.

Jøss. Trodde de kun fikk skrive en ettårskontrakter av NHF jeg. Men det gjelder kanskje kun nye spillere?

Felix_25
19.01.17 08:55

Meget positivt med Linka og Frafjord helt frem til 2019! Det viser vel kanskje at de ser lyset i enden av tunnelen hva økonomien gjelder. Viktig også for eventuelle sponsorer at de har profiler i mannskapet.

Spent på hva Sandra Toft gjør!

Når det gjelder Gro så regner jeg med at hun tar nok en sesong. Mer usikker på Anja og hva hun kan tilføre dette mannskapet. Det er svært lenge siden jeg har sett henne prestere på dette nivået. Så her er jeg slettes ikke sikker på hva Larvik velger å gjøre.

Felix_25
the_Fishers
the_FishersInnlegg: 634
26.01.17 10:36
Felix_25: Spent på hva Sandra Toft gjør!

Ifølge danske medier er hun på vei til Odense. Synd, men nå får Hasanic vise hva hun er god for. 

larvikognorge
26.01.17 10:54

Som jeg skrev i overgangstråden så ler Sandra av disse ryktene i HammersengEdin sin instagram story.

the_Fishers
the_FishersInnlegg: 634
26.01.17 11:06
larvikognorge: Som jeg skrev i overgangstråden så ler Sandra av disse ryktene i HammersengEdin sin instagram story.

Se der ja! Den indignerte reaksjonen er vel en indikator på at hun spiller for Larvik også til neste år. 

kibby
21.02.17 19:20

Og da er Hammerseng-Edin x 2 også historie i LHK.

Blir spennende å se hvem de tenker å signere nå.

Tipper Mørk, Kurtovic og Toft forlater klubben innen kort tid.

m.e.f.
m.e.f.Innlegg: 134
21.02.17 20:57

Tipping er tipping ...

Felix_25
22.02.17 09:45

Det er iallefall ingen tvil om at det blir et så aldri lite generasjonskifte i klubben. Nå har de 3 solide signeringer i boks, men det er mange brikker som må på plass de neste ukene før Larvik kan virkelig hevde at de fortsatt skal kjempe om final four også neste sesong.

Hvordan er egentlig ståa med Mari Molid? Hun forlot vel klubben grunnet lite spilletid? Etter hva jeg har forstått så har hun spilt godt i Danmark.

Jeg har også sansen for Emilie Christensen fra Glassverket. Hun kan være et godt alternativ for Gro.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg