Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Primo Tours Ligaen 2017/2018

NYTT TEMA
kibby
kibbyInnlegg: 33006
21.05.17 23:10

Inneværende sesong er øyeblikkelig over, og vi kan se frem mot neste sesong. Også kommende sesong vil det være en del spennende norske spillere å følge i den danske ligaen.

Team Esbjerg:
Vilde Ingstad
Sanna Solberg
Ine Karlsen Stangvik

Odense:
Maja Jakobsen
Emily Stang Sando

København:
Line Bjørnsen
Marie Tømmerbakke

Randers:
Mari Molid

Silkeborg/Voel:
Stine Skogrand
Hege Bakken Wahlquist

FC Midtjylland:
Veronica Kristiansen
Tonje Løseth
Helene Gigstad Fauske

Aarhus United:
June Bøttger

Nykøbing Falster:
Tiril Merg

Duverden73
Duverden73Innlegg: 243
10.08.17 07:32
kibby: Inneværende sesong er øyeblikkelig over, og vi kan se frem mot neste sesong. Også kommende sesong vil det være en del spennende norske spillere å følge i den danske ligaen.

Kan vel føye til at Ida Bjørndalen Karlsson tar en sesong til for Esbjerg og at Birgitte Karlsen Hagen skal spille for Silkeborg VOEL.

kibby
10.08.17 21:02
Duverden73: Kan vel føye til at Ida Bjørndalen Karlsson tar en sesong til for Esbjerg og at Birgitte Karlsen Hagen skal spille for Silkeborg VOEL.

Jepp :) Denne tråden ble opprettet i mai før dette var klart!

the_Fishers
the_FishersInnlegg: 544
11.08.17 18:23

Silkeborg-VOEL har hatt en god oppkjøring. Fikk seg en seier og en uavgjort mot Bietigheim, og tapte hederlige 31-35 mot Gyør. Går mot nok en spennende sesong i Danmark. 

the_Fishers
22.08.17 19:23

Det nærmer seg sesongstart i Danmark (HTH Go Ligaen). Jeg elsker dansk håndball, det er uforutsigbart, tett og fortsatt et høy nivå. Og det er et engasjement og temperament jeg håper vi også får se i norsk liga etterhvert. 

I Danmark er det store spørsmålet hvilke lag som går til sluttspillet (topp 6). Slik jeg ser det er det 8 (kanskje 9) knallsterke kandidater.

1. Odense. De har et nytt lag, men der er det så mye kvalitet at de bør være topp 3. Jeg tror de vinner grunnspillet.

2. FCM. Har mistet en del spillere, blant annet ligaens beste spiller i Stine Jørgensen. Tre nye bakspillere på hennes plass (Løseth, Troelsen, FAuse) med stort potensiale.

3. København. Avsluttet knallsterkt i fjor, tapte sluttspillfinalene på små marginer. Har beholdt stammen i laget, men byttet Anne Mette Hansen med Jenny Alm. Det er ikke et pluss. Ine Stangvik sto en stor sesong i fjor, er spent på om Bundsen og Tømmerbakke gjør det like sterkt.

4. Silkeborg-VOEL. Kanskje litt optimistisk tippet, men hvis de holder seg skadefri tror jeg de matcher fjorårets sesong og vel så det. Mister Trine Troelsen som dundret inn mål i bøtter og spann i fjor, men har en del målkåte bakspilere allikevel. Forsterker seg på linja, har en stadig sterkere Skogrand som primus motor. Ungt lag.

5. NFH. Tut og kjør og opp og ned. Leverer fantastiske enkeltkamper, men faller fullstendig igjennom innimellom. Mister Mette Gravholt, men beholder ellers de viktigste spillerne.

6. Team Esbjerg. Skuffet enormt i fjor, Raknet når Polman forsvant ut i permisjon, endte utenfor sluttspillet. Er spent på Toft og Stangvik i målet. På papiret synes jeg de er litt svekket siden i fjor, men nå var fjoråret sensasjonelt dårlig. 

7. Randers. Har hatt en god sesongoppkjøring og fått en solid ny trener. Men de gjør fortsatt mye feil, og forsvaret er særdeles variabelt. Molid og Dalby svinger veldig i prestasjonene. 

8. Viborg. Kan lett havne i topp seks, men jeg tror de overpresterte litt i fjor. Får inn Sanne Van Olphen og stortalentet Kristina Jørgensen, sliter litt på målvaktplassen med Rikke Poulsen ute i permisjon en stund til.

9. TTH. Ingen åpenbare stjernespillere, men gode spillere som Anette Jensen, Hald, Bøgelund og Nesgaard kan jo muligens klinke til. Jeg tror det blir for tynt til det helt storee, men de berger plassen greit. 

10. Ringkøbing (med kule Linnea Claseon). Ikke noe fantastisk håndballag. Spilte nylig uavgjort mot Tertnes, og det tror jeg er en helt realistisk pekepinn. 

11. Aarhus

12. Ajax 

Joey
JoeyInnlegg: 18210
22.08.17 21:44
the_Fishers: I Danmark er det store spørsmålet hvilke lag som går til sluttspillet (topp 6).

Kommende sesong er det 8 lag i sluttspillet.

Sakset fra TV2.dk:

Otte hold går i slutspillet (sidste sæson var det kun seks hold)

Fra sæsonen 2018/2019 består ligaen af 14 hold. Det betyder i denne sæson at:

Nummer 9-11 går på sommerferie efter grundspillet Nummer 12 rykker IKKE direkte ned, men skal spille kvalkamp mod nummer 3 fra 1. division Nummer 1 og 2 fra 1. division rykker direkte op
the_Fishers
01.09.17 20:15

Silkeborg/Voel slår Randers 26-23. Skogrand og Karlsen Hagen med tre mål, Wahlquist med 4. Molid med to for Randers. 

kibby
03.09.17 23:56

FC Midtjylland slår Ajax København 29-16. 3 mål hver av Veronica Kristiansen, Tonje Løseth og Helene Gigstad Fauske.

June Bøttger scoret 2 mål da Aarhus United tapte 18-24 for ligafavoritt Odense.

the_Fishers
04.09.17 20:04

NFH vinner med to motTeam Esbjerg. Hos Esbjerg er Ida Bjørndalen og Sanna Solberg virkelig solide. Vilde Ingstad fortsetter å slite i avslutningene, og blir tidvis litt for tøff i forsvar. Ine Stangvik kommer ikke på banen, selv om Sandra Toft står en helt ubrukelig kamp. Må være et tankekors for Stangvik når hun ikke slipper til når makkeren har en redningsprosent på 15%. Tiril Merg gjør forresten en god forsvarskamp for NFH. Mulle med nok en knallkamp for NFH. At hun er sortert etter Lotte Griegel på det danske landslaget er for meg helt uforklarlig, uansett hvordan Klas Brun Jørgensen ønsker at de skal spille. 

kibby
04.09.17 20:16
the_Fishers: At hun er sortert etter Lotte Griegel på det danske landslaget er for meg helt uforklarlig, uansett hvordan Klas Brun Jørgensen ønsker at de skal spille.

Kunne ikke vært mer enig.

the_Fishers
04.09.17 20:25

Ikke bare i Norge det smeller bomber. TTH ryster København og vinner 28-20. De er tippet å ende på hver sin ende av tabellen. Gøy. 

kibby
04.09.17 22:06
the_Fishers: Ikke bare i Norge det smeller bomber. TTH ryster København og vinner 28-20. De er tippet å ende på hver sin ende av tabellen. Gøy.

Ingen mål av Line Bjørnsen. Spilte hun ikke? Og hva med Tømmerbakke?

OHPSen
OHPSenInnlegg: 32
07.09.17 16:32

Tømmerbakke har en hjernerystelse hun sliter med. Line B spilte 15 min.

the_Fishers
07.09.17 21:17

Randers-Ringkøbing 21-20. Molid scorer to, tre assist. Bommer på straffe, ryker på en utvisning og to tekniske feil. 

kibby
09.09.17 01:06

Birgitte Karlsen Hagen toppscorer med 5 mål da Silkeborg/Voel tapte 26-21 for København. Hege Bakken Wahlquist scoret 4.

FCM tapte 23-20 for Viborg, i en kamp Tonje Løseth og Veronica Kristiansen ble FCMs toppscorere med 5 mål hver. 

kibby
10.09.17 02:51

Landslagskaptein Stine Jørgensen bøttet inn 14 mål mot Nykøbing-Falster, men kunne ikke forhindre 27-28 tapet, da seriefavoritt Odense gikk på en smell. Ingen scoringer av Maja Jakobsen nå heller. Er hun skadet?

5 mål av Ida Bjørndalen og 1 mål av Vilde Ingstad da Team Esbjerg slo Ajax 26-19.

the_Fishers
10.09.17 07:48

Maja Jacobsen er nylig tilbake fra skade og fikk kun noen få minutter for Odense. Rotet fælt, i likhet med alle minus Jørgensen. Stang Sando sto en svak kamp. Tiril Merg spiller kun forsvar for NFH og gjorde sine saker bra i går. 

the_Fishers
10.09.17 07:51

Den danske ligaen er virkelig åpen i år. Det er 8 lag som virkelig alle kan slå hverandre på kryss og tvers, og til og med tape poeng mot de antatt svakere lagene. 

(Innlegget ble redigert 10.09.17 07:53)

the_Fishers
11.09.17 10:37

Tonje Løseth har fått en god start på tilværelsen i FCM. Banens beste når de tapte for Viborg, og treneren ser følgende om henne: 

I kollektivets navn har jeg svært ved at fremhæve enkelte spillere, men Tonje Løseth kan komme til at overraske nogen. Hun ligner en ny, stærk motor til vores forsvar, og angrebsmæssigt har hun budt ind med spændende kvaliteter.”

kibby
13.09.17 00:10

http://www.europamester.dk/nfh-svenskere-goer-status-paa-saesonstarten/

Artig med tre svensker som snakker dansk :) Syns Johanna Westberg kom best ut av det!

the_Fishers
13.09.17 20:23

Team Esbjerg vinner 23-18 mot Randers. Ida Bjørndalen toppscorer for Esbjerg med fem mål, Ingstad putter to og Sanna Solberg scorer ingen (men står notert med en assist, så hun har spilt). Molid scorer to og gjør som vanlig et knippe tekniske feil. Randers får det ikke helt til. 

the_Fishers
13.09.17 21:00

Silkeborg/Voel-Viborg 25-25. Silkeborg var under med 6, scorer 3 de siste 1.20 minuttene, Stine Skogrand utligner i siste sekund. 

kibby
13.09.17 22:41
the_Fishers: Silkeborg/Voel-Viborg 25-25. Silkeborg var under med 6, scorer 3 de siste 1.20 minuttene, Stine Skogrand utligner i siste sekund.

I en kamp Skogrand og Bakken Wahlquist scoret 3 mål hver. Birgitte Karlsen Hagen scoret to.

(Innlegget ble redigert 13.09.17 22:42)

the_Fishers
13.09.17 23:02

Jesper Jensen, trener team Esbjerg:

"- Vores 5:1-forsvar med Sanna Solberg fremme fungerede rigtig fint. Det virkede efter hensigten, og det er betryggende at vide, at det i nogle kampe kan være et effektivt redskab for os."

Da er hun godt i gang igjen. 

kibby
13.09.17 23:05
the_Fishers: Da er hun godt i gang igjen.

Ja, i forsvar.

Og det er vel der hun trengs på landslaget også. Mia Högdahl nevnte noe om det. Synd ingen andre får sjansen. Personlig syns jeg det er på tide å la andre få sjansen. Herrem satser om OL.

the_Fishers
14.09.17 22:16

Stjernelaget til Odense taper 18:35 mot København. Riktignok uten Stine Jørgensen, men come on! 

kibby
14.09.17 22:33
the_Fishers: Stjernelaget til Odense taper 18:35 mot København. Riktignok uten Stine Jørgensen, men come on!

Lukter ikke akkurat noe gull der i gården :)

Hvordan spilte Line Bjørnsen og Marie Tømmerbakke?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg