Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

New York Rangers

NYTT TEMA
KingHenrik
KingHenrikInnlegg: 3264
03.01.08 02:43
Trådstarter følger denne klubben relativt tett og skal poste litt hist og her fra et Rangers-ståsted. Noen andre lag i NHL har også egen tråd her, jeg sjekker jevnlig innom disse, det bør du gjøre også.
KingHenrik
03.01.08 02:50
Vi innleder nå en 3-kampers trip til vestkysten noe jeg har reserverte forventninger om. Calgary, Vancouver og Edmonton står på programmet og vi har ikke gjort det særlig skarpt mot Western Conference-lag i det siste. Det positive er at vi har 3 seire på rad og for første(?) gang i år har både forsvar og angrep fungert samtidig.

Smått pessimistisk, Calgary er første motstander. Deffensen vår har noen begrensninger, håper bare ikke Iginla og Huselius får ha party i vår sone i dag.
KingHenrik
03.01.08 03:54
Calgary Flames - New York Rangers 1-0 1.per. end.

Hva er dette? En av de dårligste peiodene offensivt jeg har sett av Rangers noensinne. 2 stk PP som var en vits. Vi hadde ingenting, nada. Calgary tøffere. hardere, bedre i stort sett alt. Trøsten er at prestasjonen ikke kan bli verre.
KingHenrik
03.01.08 04:45
CGY - NYR 2-1 2.per end.

Det begynte der det slapp med NYR kun fysisk tilstede. Trodde dette skulle bli en eneste lang pine. Men så plutselig begynner man å gjøre mye riktig og får til en redusering der Kiprusoff svimer pucken inn i eget mål. Den samme Kiprusoff gjør et par sinnsyke redninger på slutten og er hovedgrunnen til at vi bare har scoret et. CGY så rustne ut på slutten, fortsetter dette vinner vi med 2(!)!. Har likevel på følelsen av at dette kan trekke ut... ser for meg et 3-2 tap får håpe det skjer i OT:
Townshend
TownshendInnlegg: 29645
03.01.08 05:11
Akkurat ferdig med å se Blues-Oilers, så skal se slutten av Flames-NYR.
KingHenrik
03.01.08 12:35
CGY-NYR 4-3 3.per end.

Gikk i bakken på 3-1, tungt med kamper som begynner 3 om natten! Og da var jeg i tillegg så forbannet at jeg ikke hadde noen glede av å se resten. Tok en halv kamp før vi i det hele tatt dukket opp til kampen og da var Calgary allikevel bedre. Lundqvist så ikke helt bra ut i natt heller. Møkkamatch (Og Calgary var ikke SÅ gode)

Kampen kommende natt kan bli vel tungt, har jo en jobb å ta meg av desverre ;)
Townshend
TownshendInnlegg: 29645
03.01.08 19:02
Så kun andre halvdel av siste periode, og Rangers pressa bra etter at de fikk 2-3. Men så kontret Flames og Huselius skjøt en puck fra nesten død vinkel som gikk via Lundquist og inn og avgjorde kampen. Selv om det kom to mål til så ble det aldri virkelig farlig for Flames. Kiprusoff hadde noen kanonredninger både på 1-3 og 2-3, mens Lundquist også var solid for NYR.
otherdemon
otherdemonInnlegg: 5666
04.01.08 09:09
Gikk visst dårlig mot Vancouver. Har merket meg at i de fleste inter-conference kampene så vinner som regel laget fra Western. Ikke peiling hvorfor.

Heldigvis slo laget mitt Tampa 6-3, så jeg er i godt humør i dag :-)

...'till in the end we didn't know right from wrong anymore.
That's when the fun started....
KingHenrik
04.01.08 14:22
otherdemon skrev:
Gikk visst dårlig mot Vancouver. Har merket meg at i de fleste inter-conference kampene så vinner som regel laget fra Western. Ikke peiling hvorfor.

Tapte 3-0.. glad jeg ikke pinte meg gjennom den. Kjenner humøret har dalt markant siste par dagene, undres hvorfor.....
BenTexas
BenTexasInnlegg: 25961
04.01.08 14:39
otherdemon skrev:

Ey! Penguins var på besøk i vest, og vant alle tre matchene (mot Edmonton, Vancouver og Calgary). Vi taper ikke mot lagene i vest - vi taper nesten bare for lagene i egen divisjon....
KingHenrik
04.01.08 18:46
BenTexas skrev:
Ey! Penguins var på besøk i vest, og vant alle tre matchene (mot Edmonton, Vancouver og Calgary). Vi taper ikke mot lagene i vest - vi taper nesten bare for lagene i egen divisjon....

Det er i allefall imponerende... NYR har vært sjanseløse mot vest i år (4-3 mot calgary var aldri spennende). Litt bedre humør nå, det var bare en umiddelbar reaksjon på 0-3 for vancouver.... Håper på bedre res. mot Edmonton i morgen, de har jo ikke tatt imponerende mange poeng. Øst er forøvrig irriterende jevn. et par tap og man raser nedover (og ut) av playofflista. Satser på å få med meg kampen i morgen, EDM MÅ slås!
KingHenrik
06.01.08 07:18
Edmonton - New York Rangers 3-2 SO

Ett poeng på vest-tripen er i underkant... hadde håpet på tre. Det positive er at vi viser masse talent og ferdigheter. Men kombinert med ingen vilje, intet hjerte så har det ikke vært all verdens poenghøst. Håper bare dette laget går til playoff, de kan slå hvem som helst over 7 kamper på talent men kan tape mot alle på innstilling. Vi trenger begge for å nå målet!!!!!

I dag er mye det samme, rent bortsett fra at vi møter et elendig edmonton på vei ned (Horcoff og Hemsky er utrolig gode spillere tross dette).

Føler meg egentlig ikke så veldig urolig. Vi var ment å ha en dårlig trip til vest og sånn ble det. Lundqvist virker back on track, Drury setter inn livsviktige mål og man ser at Jagr fortsatt kan. Gomez driver en annen idrett en de fleste playmakere jeg har sett i år, helt på høyde med Crosby.

Går de til Playoff og slipper Sens i første runde kan dette bli veldig bra!

(Tenke seg til å være så positiv etter en 0-2-1 trip med 9 i sekken, men jeg bare tvinger meg til det)

PS! Så forøvrig Thoresen med istid i vitale situasjoner i denne kampen, bra for ham!
snolan
snolanInnlegg: 639
06.01.08 22:51
Scott Gomez

2007-2008 42 9 30 39 6 18 4 0 2 121 7.4

Sidney Crosby

2007-2008 41 17 40 57 10 35 4 0 2 127 13.4
snolan
06.01.08 22:56
Mike Comrie

2007-2008 40 13 20 33 -11 45 2 0 3 96 13.5

Bortsett fra +/-'en synes jeg nesten Gomez ligner litt mer på han der jeg. Bare at han koster tre ganger så mye da.
Lønn er forresten et område Gomez slår Corsby så det suser. 850000 mot 10000000. Og ja, jeg vet at Crosby er på entry-kontrakten sin ennå, men Gomez vil motta minst like mye spenn som Sid the kid også etter den nye kontrakten slår inn.
BenTexas
BenTexasInnlegg: 25961
06.01.08 23:27
Gomez er bra, men ikke i nærheten av Crosby! Mens Gomez har spillere som Shanahan og Jagr på sin rekke, må Sid ta til takke med Armstrong, Malone etc., og av og Til senteren Malkin. Like fullt har Crosby klart flere poeng enn Gomez, og blant annet ti flere assists. Ganske sikker på at Crosby hadde hatt over 20 poeng mer med en sniper på sin rekke.

Ellers er jeg litt enig med snolan her.
KingHenrik
07.01.08 13:06
Dere glemmer at Gomez ikke produserte en skit første 20 kampene, nå har han noe sånt som 14-kampers poengstreak. Skulle vært artig og sett tallene siste 20 kamper for de to. Crosby scorer mål, det gjør ikke Gomez, jeg snakket om playmakeregenskapene.

Cap-hit for Crosby er vel 8.7 mill $ mens Gomez har ca 7.3 mill $. Gomez har da en mer fronttung kontrakt enn Crosby (derfor 10 mill i år) men har en kontrakt som totalt sett er ca 1.5 mill dårligere enn Crosby sin pr.år. 7.3 mill er i overkant men man må betale for free-agncy... Dustin Penner, Khabibulin og ikke minst Thomas Vanek er vel noen eksempler på mer overbetalte spillere enn Gomez. Dessuten har vel Penguins fått rabatt på Crosby, skulle han signet med en annen klubb ville vel snittlønnen gått fra 8.7 til 9.5-10 mill $.

Jeg mener allikevel Crosby er en bedre spiller enn Gomez hvis noen skulle være i tvil, med eller uten maskara :-)
snolan
07.01.08 15:38
Interessant at du bruker det faktum at Gomez ikke produserte noe de første 20 kampene til å forsvare egenskapene hans. Jeg synes heller det vitner om at han er ustabil. Fordrer naturligvis at han blir dårlig igjen i en periode utover vinteren.

Gomez er en god spiller, selvfølgelig. Men det er Nylander også. Skjønner virkelig ikke hvorfor de lot han gå og heller betaler Gomez det dobbelte (minst). Etter mitt syn er det to spillere av samme kaliber, men Jagr måtte bruke halve sesongen på å finne kjemi med sistnevnte...
KingHenrik
07.01.08 18:05
snolan skrev:
Interessant at du bruker det faktum at Gomez ikke produserte noe de første 20 kampene til å forsvare egenskapene hans. Jeg synes heller det vitner om at han er ustabil. Fordrer naturligvis at han blir dårlig igjen i en periode utover vinteren.

-Gomez er kjent for å starte sesongene "slow" så dette var forsåvidt ikke noe nytt. At man hadde enorme forventninger til ham er noe helt annet, men han har allerede et par karrierebeste noteringer med NYR. Men bare se på nevnte Vanek, spilleren blir ikke nødvendigvis bedre selv om man får 10mill$ up front. Tror han bare blir bedre og bedre, synd han ikke skyter mer men alltid ser etter det perfekte passet.

Gomez er en god spiller, selvfølgelig. Men det er Nylander også. Skjønner virkelig ikke hvorfor de lot han gå og heller betaler Gomez det dobbelte (minst). Etter mitt syn er det to spillere av samme kaliber, men Jagr måtte bruke halve sesongen på å finne kjemi med sistnevnte...

Man kan jo spørre seg hvorfor NYR ofret Nylander.. man fikser ikke på noe som ikke trenger å fikses på. Men feilen til Gomez var at han så litt for mye på Jagr og sente pucken tl han så fort han fikk muligheten. Men i det siste har han skjønt at han må spille MED Jagr, rekka blir ikke bedre av å stå å se på ham som Gomez gjorde i førsten (dette har han også sagt selv i et intervju). Nå er de, sammen med Straka, til tider vanvittig gode. Nylander har forøvrig 4.9mill$ over 4 år og er 34 år, Gomez har 7.3mill$ over 7 år og er 27 år.
KingHenrik
07.01.08 18:54
Hvis vi trekker fra de 20 første kampene så er

Gomez 4-19-23

Crosby 6-21-27

så kom ikke trekkende med f**** Comrie

som er 6-9-15

på poengstatistikken i samme periode.
snolan
07.01.08 20:29
Jeg har vel egentlig bare gjort en kald vurdering av statistikken. At du trekker ut hot streaks hos en spiller og sammenligner akkurat den perioden med tilsvarende periode for et par andre utvalgte spillere kaller jeg tvilsom bruk av statistikk.
Jeg tar selvfølgelig forbehold om at Gomez kan fortsette å produsere 1,05 poeng per kamp som han har gjort de siste 22 kampene. Gjør han det vil han uten tvil være en bedre spiller enn Comrie.

Akkurat nå taler statistikken sin klare tale om Gomez: Han er i samme klasse som Comrie offensivt, men defensivt er han mer ansvarlig (pga bedre +/- selvfølgelig). Og defensivt ansvarlige forwards er naturligvis meget nødvendig på et lag som ikke eier defensivt ansvarlige backer...
snolan
07.01.08 20:31
Forøvrig hadde Nylander garantert tatt rabatt for å bli i Rangers. Siste budet fra Sather var på 3-3,5 mill per år om jeg ikke tar helt feil.
KingHenrik
07.01.08 21:03
snolan skrev:

Og defensivt ansvarlige forwards er naturligvis meget nødvendig på et lag som ikke eier defensivt ansvarlige backer...

Dette er jo som skrevet av en rangers-fan, kunne ikke vært mer enig:-) Staal er kommende stjerne og Rozival er brukbar og de er også 1st pairing i laget (tenke seg til en rookie og en no-namer). Girardi og Tyutin er også et brukbart 2. par men ikke helt der oppe. 3 paret er stort sett en vits.

Gomez er ingen Crosby, like lite som han er noen Comrie, give me a fkn break. Men kan være enig i at det er søkt å fjerne første 20 kamper... går Rangers til playaoff vil Gomez holde noenlunde samme poengtempo med Straka og Jagr på vingene er likevel min påstand.
KingHenrik
07.01.08 21:13
Rangers spiller forøvrig med "trap", "five in the picture" og deffence-first tankegang mer deffensiv tilnærming til spillet er litt vanskelig. Men evnen og viljen er ikke alltid der. Men Penguins-fansene her inne så vel hva det er verd når det fungerer. De ble holdt til 2(!) skudd på mål de første 2 periodene mot oss forrige gang.
snolan
07.01.08 23:05
Neida, jeg innrømmer gjerne at Comrie ikke er noen Gomez. Men poenget er naturligvis at det er to forskjellige lønnsklasser, og at sistnevnte tilhører den dyreste, sammen med Crosby. Og selv om Gomez er god, er han ikke der oppe. Tror egentlig vi er enige.

Uten at jeg kjenner til uttrykkene som brukes om taktikken til lagene, så vil jeg påstå at de to New York-lagene spiller med en rimelig lik spillestil. Det er bare å se på hvor mange mål som scores (begge er blant de dårligste i ligaen der). Poengmessig er det også nesten helt likt. Mens Rangers har veldig gode forwarder, scorer Isles høyt på defensive backer (Witt, Sutton, Martinek). Jeg vurderer keeperne likt, men der vet jeg du (og sikkert flere her inne) har en annen oppfatning, så det trenger vi ikke diskutere..:)
snolan
07.01.08 23:18
Egentlig burde jeg vel gitt litt mer skryt til Campoli og Gervais, fremfor Sutton og Martinek. De har faktisk gjort det mye bedre denne sesongen enn sine eldre back-kolleger. Sjekk statsen. Veldig bra.
KingHenrik
08.01.08 22:30
Neida, jeg innrømmer gjerne at Comrie ikke er noen Gomez. Men poenget er naturligvis at det er to forskjellige lønnsklasser, og at sistnevnte tilhører den dyreste, sammen med Crosby.

Hvem andre spillere er der oppe, sammen med Crosby, ferdighetsmessig? Ingen spør du meg... nærmest ham er Lecavalier-Ovechkin-Iginla-Kovalchuk som alle hadde fått bedre kontrakter enn Gomez som free-agents.

Både Gomez og Drury kunne forøvrig fått noen hundretusener mer i året andre steder, men de valgte Rangers.
KingHenrik
08.01.08 22:35
Jeg er forøvrig ingen diehard Gomez-fan heller men han har rett og slett imponert meg kraftig med spillet sitt.

Sitter benket igjen i natt, Tampa Bay på programmet i Madison Square Garden og hvis historien gjentar seg ligger det vid åpent for Tampa-seier. Avery, Straka og Shanahan er ute med skader og det er 3 av topp 4 vingene våre. Dessuten sliter Tampa voldsomt om dagen og vi har jo for vane å gi lag på vei ned en ny boost og nye håp. Prove me wrong for once, vi trenger 2 poeng!!!
KingHenrik
09.01.08 01:06
Shannahan stiller til start til tross for skade. Herlig passasje fra dagens trening med Shannahan i stilongs(!) på isen (Ingen beskyttelse på kroppen). Sam Rosen og MSG-produksjon på ESPN360, bedre blir det ikke! Men det er for jævlig at ESPN ikke sender alle kamper, vet Penguins-fans i europa sitter tørt i dag.
KingHenrik
09.01.08 01:52
New York Rangers - Tampa Bay Lightening 1-2 1st. per end

Troll i ord. Vi begynner bra (Håpløs utvisning av Hollweg men la gå), og Jagr scorer etter en "topp-ti" keepertabbe. !.rekka med Drury-Gomez-Jagr ser utrolig bra ut i dag! Tampa har forøvrig slitt med elendige keepere i hele år og har hentet opp en eller annen Romo (Vet noen hvem han er??). Også startet vår "gi bort 2 poeng strategi". # Rangers spillere foran eget mål, skudd fra blålinja (som lundqvist ser alt av) men så må selvfølgelig vår egen Tyutin sette en slapp kølle på isen 40 cm foran lundqvist og pucken fyker opp i nettaket. Den samme Tyutin og Girardi fåkker det til på mål nr. 2 og 3. rekka til tampa kan spezza-heatleye inn 2-1. Utilgivelig slapt forsvar, dette lærer vi aldri tydeligvis. For Tampa ser deffensive ut og har ikke all verden. Men her får de hjelp!
MarioLemieux
MarioLemieuxInnlegg: 9238
09.01.08 02:01
KingHenrik skrev:
Men det er for jævlig at ESPN ikke sender alle kamper, vet Penguins-fans i europa sitter tørt i dag.

- No doubt. Er drittlei det der amatørmessige epsn360 greiene. Skal prøve å fikse meg Center Ice Online igjen. Må bare få kontakt med en amerikaner jeg kan stole på :p

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg