Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Boston Bruins

NYTT TEMA
elbarca86
elbarca86Innlegg: 32736
02.07.10 02:28

Big Bad Bruins. Oppretter denne tråden hvor vi kan følge Boston framover. Nå blir det nok primært jeg som poster i denne tråden da forumet ikke akkurat flommer over av Bruinsfans.

Et par nyttige lenker:
Bostons hjemmeside

Bostons seksjon på HFBoards

Vi startet opp med å trade for Nathan Horton. Det er snart en uke siden draften hvor vi valgte disse spillerne:

Tyler Seguin, 2nd overall, center (starter nok som ving hos oss)
Jared Knight, 32th overall, forward
Ryan Spooner, 45th overall, forward
Craig Cunningham, 97th overall, forward
Justin Florek, 135th overall, forward
Zane Gothberg, 165th overall, goalie
Maxim Chudinov, 195th overall, defense
Zach Trotman, 210th overall, defense

Tyler Seguin er nok lock på rosteren. De andre vil nok trenge mer utvikling i systemet først. Selv om jeg virkelig liker det jeg leser om og ser av Jared Knigt

I dag åpnet free agency, og vi foretok oss ikke stort. Resignerte Paille for 2 år og signerte Jeremy Reich, som må anses for å være Providence materiale eller i bestefall 4 linjespiller.

Videre står vi nå per CapGeek på 55.8M i caphit. Det gir ledig rom for ca 3.6M. I disse tallene så er det 11 forwards: Bergeron, Savard, Krejci, Lucic, Ryder, Thornton, Paille, Recchi, Horton, Marchand og Sturm.

De to siste er litt spesielle saker. Sturm er langtidskadd og vil ikke telle mot capen ved starten av året om jeg har all info korrekt. Om noen har info på hvordan LTIR fungerer, føl dere frie til å informere meg. Marchand er ikke opprinnelig rosterplayer, men kan meget mulig få en plass i laget til året. Hvertfall siden Sturm er ute lenge. Seguin kan vi også inkludere. Så slik det er nå, så ser jeg to ledige plasser i laget. Og de plassene står mellom Marchand, Sauve, Colborne, Reich, Caron og Hamill. Ikke store forskjeller i lønningene her.

Om man signerer kontrakt med RFA Wheeler, så vil de spillerne ha en plass å konkurre med. Jeg tror Sturm fort er ute til langt over nyttår. Julien liker dog å ha 13 forwards på rosteren, men det kan godt hende at Sturm vil være en av dem. Sammen med 7 backer. Hunwick har blitt brukt som ving, så det kan være at en løsning blir med han der. 

Det fører meg over til backene. 5 stk er signert, Chara, Seidenberg, Boychuk, Ference og Hunwick. Så det er to ledige plasser her. Man har samtaler med Stuart, så han vil nok være aktuell for en av plassene per nå. Og jeg tror vi fort finner en i systemet til å være 7. back. Det spekuleres i Alexandrov som de to siste årene har spilt i KHL. Den unge backen er imidlertidig ventet å reise over dammen i sommer. Om det er potensiale i gutten så burde Hunwick sin plass være i fare.

Keeperne er bankers med Rask og Thomas. Tviler på at noen tar Thomas i en trade.

Men vi har altså 3.6M til å signere Seguin, Stuart, Wheeler og Campbell. Vi kan nok legge på 700K som er bonuser som Recchi neppe utløser. Pluss at deler av de 3.5M som Sturm tjener forsvinner pga skaden. Tror det fungerer slik at de tar caphiten, og deler den på 82 kamper, og deretter ganger det med antall kamper han står på LTIR. Som igjen vil bli beløpet som Bruins for i ekstra rom å operere i. Om han mister 40 kamper, så skulle det bli rundt 3.5M/82 kamper* 40 (eksempeltallet): ca 1.7M i relief. Noe vi trenger. Bigtime. Men nok en gang, om dette ikke stemmer, føl dere frie til å rette på meg. Og det vil vel ikke kunne komme til "gode" før man ser hvor lenge Sturm faktisk er ute.

Gleder meg til Ryder 4M og Sturm 3.5M forsvinner om et år. Disse må ikke resigneres. For guds skyld.

Om jeg skulle satt opp laget med dagens spillere så ville jeg prøvd noe slik:

Lucic - Savard - Horton
XXX - Krejci - Ryder
Recchi - Bergeron - Seguin
Thornton - xxx - Paille  

Ikke mange ledige plasser, så skal bli spennende å se hva som gjøres for å fullføre rosteren. Personlig kunne jeg tenkt meg å sende ned Ryder til minors, få inn wheeler og et annet prospect. Campbell kunne jeg tenkt meg som center i 4. rekka.

Chara - Boychuk
Seidenberg - xxxx
Ference - Hunwick

Tipper Stuart går inn i top 4. Og så finner vi en til 7. backrollen i systemet. Alexandrov muligens.

Rask
Thomas

Ser ikke så halvgalt ut dette. Men det er fortsatt noen store spørsmålstegn. Man har prøvd å trade Savard og Thomas. Jeg personlig tror de er i Boston også neste sesong.

Så Let's go Bruins.

Prestegård
PrestegårdInnlegg: 20759
02.07.10 03:32

Boston Sabres vil nok gjøre det nok skarpt i år, men vent dere konkurranse fra Buffalo Bruins.

Tukka Miller vs. Ryan Rask!

-Vellan

BenTexas
BenTexasInnlegg: 25961
02.07.10 13:45

Se her, ja! Da var det også en Bruins-tråd oppe og går. Flotters, elbarca.

Canucks
CanucksInnlegg: 73164
02.07.10 13:49

Gledelig med flere klubb-tråder ja. Både ny Avs-tråd + denne tråden.

Får håpe at det blir en ny god sesong for rekruttering av fans her.

elbarca86
03.07.10 01:33

Fant ut at det var like greit som å skrive lange avhandlinger i off-seasen tråden.

ingen oppdateringer btw :)

elbarca86
03.07.10 13:58

Da har vi fått 1.75M i såkalt bonuspenalty. Det beløpet minsker dermed vårt salarycap for neste år. Og det beløpet er nok til 1 spiller. Dessuten var vi tighte mot capen fra før av. Liker det absolutt ikke. Mye av grunnen er skader og bonusutbetalinger til spillere som har blitt kalt opp for å erstatte de som er skadet.

elbarca86
09.07.10 14:54

Da har Mark Stuart signert 1 års avtale med caphit 1.675M. Meget god avtale, og han får nok en bra raise til året hvor vi har en bedre capsituasjon. Dessuten vil det være et bra år for han å vise at han kan holde seg mer skadefri. Da er godt dekket på backplass for neste sesong.

elbarca86
16.07.10 00:04

4 spillere med nye kontrakter:

Gregory Campbell: Spilleren som var med i Horton-dealen har signert en ny to-årskontrakt. 4. rekkespiller, men absolutt en bra avtale. Ventet å ligge rundt 1.1M caphit.

Adam McQuaid (D) signerte også for to nye år, og blir da 7th defender.

De to andre var minorspillerne Bodnarchuk og LoVecchio.

Da gjenstår kun Wheeler og Seguin. Og vi er nok ferdige etter det. Vi har uansett litt tid på oss, siden Sturm er LTIR i starten av sesongen og kanskje over jul. Men vi må gjennomføre salarydump før han kommer tilbake.

E-Lunde
E-LundeInnlegg: 1712
16.07.10 03:07

Ikke noe nytt rundt Thomas? Blir i Boston?

elbarca86
16.07.10 08:45
E-Lunde: Ikke noe nytt rundt Thomas? Blir i Boston?

Det er blitt stille rundt Tim Thomas ja. Det er ikke så lett å flytte spillere med en kontrakt som ser slik ut:

5M caphit
3 sesonger igjen
NTC / NMC fram til 1. juli 2012, altså sommeren før siste sesongen.
Signert etter han ble 35, derfor vil caphit fortsatt telle mot laget som har han den dagen han legger opp, hvis det er tid igjen på kontrakten.

Legg til at andre klubber vet at Boston er desperate, så tror jeg de kanskje spør om 1. round draftpick i tillegg for å ta lønna til Thomas, mot da enten en rimeligere målvakt eller draftpick. Det kan nok hende at vi forsøker å dumpe Ryder et sted når tiden er inne for at Sturm kommer tilbake. 

Du kan tenke deg selv når din klubb sliter med å finne hjem til Gagne som bare har 1 år igjen på kontrakten, og er bedre spiller på samme caphit som Thomas (sånn ca)

elbarca86
16.07.10 08:50

Personlig så hater jeg NTC / NMC som pesten. Det har tatt helt av. Vi har 7 spillere som en eller annen form for disse klausulene. Thomas, Chara, Seidenberg, Sturm, Savard, Recchi (WTF???) og Horton.

Jeg mener, om man må lokke f.eks Recchi med NTC, da hadde det vært bedre å brukt en yngre spiller mener nå jeg.

Townshend
TownshendInnlegg: 29645
16.07.10 15:10
elbarca86: Jeg mener, om man må lokke f.eks Recchi med NTC, da hadde det vært bedre å brukt en yngre spiller mener nå jeg.

Hehe, litt sært å la han få en NTC ja.

(Innlegget ble redigert 16.07.10 15:10)

E-Lunde
E-LundeInnlegg: 1712
17.07.10 03:06

Er dere heldige finnes det nok desperate playofflag rundt tradedeadline som er villig til gi fra seg litt snacks for Thomas.

elbarca86
19.07.10 09:58
E-Lunde: Er dere heldige finnes det nok desperate playofflag rundt tradedeadline som er villig til gi fra seg litt snacks for Thomas.

Det beste snackset vi trenger er cap-room. Så om Thomas går en vei, så holder det med en rimelig backup tilbake.

Men fortsatt, tviler på at noen tar i den kontrakta der.

elbarca86
30.07.10 17:22

Blake Wheeler med ny kontrakt. Signert for 1 år, og caphit er ventet rundt 2.2M.

Link

Dette fører oss over salarycap så det holder. Og enda så er ikke Seguin signa. 2.1M over per dags dato.

SuperAlmeida
SuperAlmeidaInnlegg: 9082
30.07.10 17:35
elbarca86: Blake Wheeler med ny kontrakt. Signert for 1 år, og caphit er ventet rundt 2.2M.

Link Dette fører oss over salarycap så det holder. Og enda så er ikke Seguin signa. 2.1M over per dags dato.

Lukter det Savard trade?

Noen D's du er villig til å trade bort?

elbarca86
30.07.10 17:52
SuperAlmeida: Lukter det Savard trade? Noen D's du er villig til å trade bort?

Stinker Savard ja.

Men han har samme caphit som Ryder, og jeg sender helst han vekk sammen med et draftpick mot et lavere draftpick for å komme under salarycapen.

Det er D's jeg vil bli kvitt, men de tjener ikke godt nok til å hjelpe laget ved å forsvinne i en trade.

Få vekk Ryder håper jeg er neste fokus nå.

Talbot25
Talbot25Innlegg: 4362
30.07.10 20:11

Hva med dette forslaget?

Er ikke så halvgæernt vel?

elbarca86
08.08.10 15:54

Litt sen oppdatering på dette, men Seguin er signa til en standard entry level avtale.

BarcaBruins
BarcaBruinsInnlegg: 7
19.08.10 14:07

Godt initiativ, elbarca!

Flott å få inn Doug Jarvis (fra erkefienden) som assist. coach og ikke minst Cam Neely som president.

Noen som har noen følelse for hvor vi ender i år? Tenker gutta er revansjesugne, men har vi det som trengs?

Talbot25
Talbot25Innlegg: 4362
20.08.10 21:03

Elbarca OG BarcaBruins?

Hva er linken? Messi/Boychuk? :P

Canucks
20.08.10 21:09
Talbot25: Elbarca OG BarcaBruins? Hva er linken? Messi/Boychuk? :P

Hahaha, satt og tenke på det jeg også, men ser at BarcaBruins holder med Frisk Asker, mens Elbarca vel er Warriors :)

BarcaBruins
25.08.10 14:53

Hehe, det er tilfeldigvis to pjokker i kongeriket Norge som har forstått hvilke to utenlandske klubber som er verd å heie på.

Når det gjelder innenlandske lag er saken mer komplisert... og godt er det...

BarcaBruins
25.08.10 14:56

Her er forresten et par nyttige linker for dere B's fans:

http://www.boston.com/sports/hockey/bruins/

http://www.bostonherald.com/sports/hockey/ 

elbarca86
25.08.10 16:45
BarcaBruins: Hehe, det er tilfeldigvis to pjokker i kongeriket Norge som har forstått hvilke to utenlandske klubber som er verd å heie på. Når det gjelder innenlandske lag er saken mer komplisert... og godt er det...

Ikke ofte man treffer med 2 av 3 nei :)

Canucks
29.08.10 17:03

Blir det plass for Cunningham i Bruins? :-)

Canucks
02.09.10 00:54

Milan Lucic med Vancouver Canucks :-)

elbarca86
02.09.10 09:01
Canucks: Milan Lucic med Vancouver Canucks :-)

Hehe, må vel være lov å besøke hjembyen sin en gang i blant antar jeg ;)

Hva gjelder Cunningham, så tror jeg det blir en plass til han i systemet. Hvis ikke så har man kastet bort et draftvalg i år.

Canucks
02.09.10 12:55

Hehe, selvsagt, og er nok ikke Wingers Nucks trenger nå heller :) Så var nok bare hjemme en tur ja.

elbarca86
22.09.10 13:16

Marc Savard er ute på ubestemt tid:

" Marc Savard is suffering from symptoms related to post-concussion syndrome. He is under the care of our doctors. Any reports that suggest that there are any other issues regarding Marc, or him not playing for the Bruins this season, are completely inaccurate. "

http://bruins.nhl.com/club/news.htm?id=538251&navid=DL|BOS|home

Dårlig timing nå som treningskampene starter. Kamp mot Montreal natt til i morra.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg