Uten å ha noe statistisk dokumentasjon tilgjengelig, så våger jeg den subjektive påstand at Caps nesten alltid er slow-starters. Siden min første '83-sesong kan jeg knapt huske én eneste rakettstart, i betydningen godt over .500 rundt første desember. Nå har jeg dog en del huller i hukommelsen. Særlig før web så var jo kommentarer/ referater tungt tilgjengelig. Resultatene fant man jo på SVT-text.
Åkke som, det er altså etter jul vi pleier å friskne til, for så selvfølgelig å skru ut hjernen i det play-off starter.
Årets pre-season ser følgelig ut til å indikere en normal sesongstart, uten at det bekymrer meg. Viktigst blir det å finne balansen mellom å annemme seg den kjipe 2-1 stilen, og samtidig ikke stagnere offensivt. Fjoråret viste klar bedring i så måte, men det GIKK til slutt ut over kreativiteten. Bare å skure videre.
Spørsmålstegnet blir om strikkmotoren til Ovechkin er brukt opp ? Og er den det, har han den fine teknikken til å fortsette å produsere med rutinen som drivstoff ? Frykter et nei. Viser det seg da at han ikke produserer, så er det på tide å legge planer som ikke inkluderer ham.
Caps-spiller å tenke på frem til dropp ? Gaétan Duchesne
God sesssång til alle.
W