Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NHL Trades 2016/17

NYTT TEMA
mirar
mirarInnlegg: 7579
15.06.16 18:54

Oppkjøring og planlegging til kommende sesong er igang, sådan er overgangene også. 

Carolina Hurricanes/Chicago Blackhawks

Teuvo Teravainen/Bryan Bickell - #2 (2016) #3 (2017)

Mafiakødd
MafiakøddInnlegg: 12663
17.06.16 01:06

Virker som at penguins vurderer å trade Fleury, Calgary skal ha vist inntresse.

Kjakan2005
Kjakan2005Innlegg: 596
17.06.16 08:05
mirar: Teuvo Teravainen/Bryan Bickell - #2 (2016) #3 (2017)

Endelig blir Hawks kvitt Bickells grusomme kontrakt. Synd for dem at de må gi opp Teravainen som er et av de største talentene deres (hvis man kan kalle en 21 åring talent). Store framtidsutsikter for finnen til tross for at siste sesongen kanskje ikke var den aller beste. Vilt hvor mange gode spillere Hawks har sluppet de siste årene for å være under cap-hitten.

Spennende dager framover nå =)

Fygaren
FygarenInnlegg: 56420
17.06.16 09:06
Kjakan2005: . Synd for dem at de må gi opp Teravainen som er et av de største talentene deres (hvis man kan kalle en 21 åring talent)

Ikke bli infisert av den norske tankegangen der alle over 18 nå plutselig er for gamle til å omtales som talent. I hockey er en i aller høyeste grad fremdeles et talent som 21-åring.

Det er en egentlig i fotball også, problemet er at nordmenn har gått fra å være altfor tålmodige (Tommy Svindal Larsen anyone?) til altfor utålmodige fordi en hører om en spiller fra denne er 13 og dermed føler seg djupt såra & vonbroten om denne ikke holder et toppnivå før fylte 20. 

SirKillalot
SirKillalotInnlegg: 13246
18.06.16 08:02

Så lenge ingen havner i Mike Milbury-klassen...

Signed Yashin to a 10 year, $90M contract
Crippling, especially for a cash-strapped franchise. One of the worst contracts ever. Yashin was awful for them.

Chara, 2nd overall pick in 2001 (Spezza) and Muckalt for Yashin
In contention for the worst trade of all time?

Traded Olli Jokinen and Luongo for Mark Parrish and Kvasha
Insanely bad deal, Jokinen went on to be a borderline 1C, Luongo a franchise goalie, and he got nothing back.

Traded Bertuzzi, McCabe and a 3rd (Jarko Ruutu) for Trevor Linden
Linden was on the downside of his career at that point, while Bertuzzi and McCabe were young and went on to be 1W/1Ds.

Drafted DiPietro 1st overall in 2000
Heatley and Gaborik went 2nd and 3rd.

SirKillalot
SirKillalotInnlegg: 13246
18.06.16 08:03
Fygaren: Det er en egentlig i fotball også, problemet er at nordmenn har gått fra å være altfor tålmodige (Tommy Svindal Larsen anyone?) til altfor utålmodige fordi en hører om en spiller fra denne er 13 og dermed føler seg djupt såra & vonbroten om denne ikke holder et toppnivå før fylte 20.

Problemet er at man i Norge er talent når man er 25.

Fygaren
18.06.16 17:33
SirKillalot: Problemet er at man i Norge er talent når man er 25.

Dette var før. Det har nå gått ekstremt i den andre retningen, der en slutter å være talent når en har fylt 18. Det er liksom poenget. 

Kjakan2005
20.06.16 09:11
Fygaren: Dette var før. Det har nå gått ekstremt i den andre retningen, der en slutter å være talent når en har fylt 18. Det er liksom poenget.

ser poenget ditt. I NHL er det en klar utvikling i at spillet blir raskere og spillerne når sin "prime" tidligere enn før. Spillere hadde ofte sine beste år tidlig i 30-årene tidligere, nå ser man ofte en "decline" (beklager, påvirket av all engelsken i podcasts osv) tidligere slik at spillere er på topp rundt 24-28.

Det er fremdeles ikke normalen at spillere går rett fra draften inn i NHL og dominerer, dette skjer kanskje bare en håndfull spillere (som man for eksempel kan forvente at Matthews, Laine og noen til i år). At spillere mellom 19-22 år kommer inn i NHL-lag og bidrar vesentlig er så absolutt ikke uvanlig.

Stamkos er kanskje den beste spilleren tilgjengelig som UFA (hvis han blir det) noensinne. Han er kun 26 år gammel og man skulle tro at dette var en åpenbar superinvestering i framtiden. Samtidig vegrer mange lag seg mot å gi han 7 år med for eksempel 10m når de allerede nå forventer en viss decline og at han over sin "peak" innen max et par år. Det er rimelig drøyt og snakke slik om en 26-åring når man tidligere snakket om at man var på topp rundt 30-32 år.

Så ja, enig i at man skal få lov til å være talent lenger enn når man er 17-18 år, men i begynnelsen av 20-årene må man begynne å bidra litt føler jeg. Samtidig skal det sies at det er mange unntak til dette. D's og goalies bruker ofte lenger tid, noe som er forståelig. Ingenting er så artig som late bloomers som ut av intet slår til (hvor kult er det for eksempel ikke med Dimitri Payet som plutselig har blitt fransk verdensstjerne i West Ham i fotball i en alder av 29 år).

guru
guruInnlegg: 9822
20.06.16 10:33
Kjakan2005: Stamkos er kanskje den beste spilleren tilgjengelig som UFA (hvis han blir det) noensinne. Han er kun 26 år gammel og man skulle tro at dette var en åpenbar superinvestering i framtiden. Samtidig vegrer mange lag seg mot å gi han 7 år med for eksempel 10m når de allerede nå forventer en viss decline og at han over sin "peak" innen max et par år. Det er rimelig drøyt og snakke slik om en 26-åring når man tidligere snakket om at man var på topp rundt 30-32 år.

Den store usikkerheten med Stamkos er nok skadene. Slitt med skader den siste tiden, og skjønner godt at lagene er skeptiske til å signere en spiller som vil kreve lønn opp mot Toews/Kane-nivå, som har en skadehistorie.

De siste 2 sesongene har han også hatt en decline. Fra 09/10 til 13/14 produserte han over ppg, men det har han ikke klart de to siste, som nok har sin naturlige forklaring i nettopp skadene.

Men det sier seg jo selv at han vil være en kanonsignering for et hvert lag, men vil skape utfordringer med capen med sine lønnskrav.

(Innlegget ble redigert 20.06.16 10:37)

Mafiakødd
MafiakøddInnlegg: 12663
20.06.16 12:24

Hvis stamkos flytter på seg så tror jeg Toronto er stedet han havner.

Ranger_danger
Ranger_dangerInnlegg: 1335
20.06.16 23:17

Trade completed og markedet for Fleury ble en klubb mindre. 

Ducks: 30th overall 2016, 2nd 2017

Leafs: Fredrik Andersen (G)

elbarca86
elbarca86Innlegg: 32736
20.06.16 23:18

Rettighetene til Vesey til Buffalo for et 3rd pick. 

Bra for Nashville. 

elbarca86
20.06.16 23:39

Rettighetene til Yandle er tradet til Panthers. 

Fygaren
21.06.16 15:22
elbarca86: Rettighetene til Vesey til Buffalo for et 3rd pick.    Bra for Nashville.

Spesielt nå en ser uttalelsene fra Vesey-leiren. Han kunne gått rett til kompis Eichel, men skal holde alle mulighter åpne og signerer intet før 15. august. Poille fikk særdeles godt betalt med tanke på hvor elendige kort han hadde for hånden. 

Kjakan2005
23.06.16 12:09
elbarca86: Rettighetene til Yandle er tradet til Panthers.

Yandle signerte vel for Panthers nå. 7år aav 6,4m. Heftig kontrakt som gjør Yandle til den med 13nd høyest cap blant D's i ligaen. Kan fort bli en kontrakt Panthers gjerne ikke skulle ha signert...

Jorge86
Jorge86Innlegg: 17315
23.06.16 15:00
Kjakan2005: Yandle signerte vel for Panthers nå. 7år aav 6,4m. Heftig kontrakt som gjør Yandle til den med 13nd høyest cap blant D's i ligaen. Kan fort bli en kontrakt Panthers gjerne ikke skulle ha signert...

Brian Campbell er 37 år, UFA og hadde 7,1 mill i cap. Yandle er bedre, yngre og billigere. Alle backene utenom Matheson (925k) er FA neste sommer, og bare Ekblad er en de MÅ beholde som skal mye opp i lønn.

Kanskje litt i dyreste laget, men sånn blir det ofte med UFAs. Jeg synes denne dealen virker grei i utgangspunktet, men den krever at Yandle leverer (som med alle kontrakter i den prisklassen.) Han er god nok til å forsvare den lønna.

Kjakan2005
23.06.16 23:30
Jorge86: Brian Campbell er 37 år, UFA og hadde 7,1 mill i cap. Yandle er bedre, yngre og billigere. Alle backene utenom Matheson (925k) er FA neste sommer, og bare Ekblad er en de MÅ beholde som skal mye opp i lønn. Kanskje litt i dyreste laget, men sånn blir det ofte med UFAs. Jeg synes denne dealen virker grei i utgangspunktet, men den krever at Yandle leverer (som med alle kontrakter i den prisklassen.) Han er god nok til å forsvare den lønna.

Joda, tror Yandle kan bidra bra i Florida jeg, men svært lang kontrakt og er generelt skeptisk til 6-7 års lange kontrakter for spillere som er nærmere 30 år (Yandle er vel 29). Man må produsere bra i mer enn 2-3 år for at dette skal være en bra kontrakt. Time will show, på kort sikt kan dette uansett bli bra. Luongo drar på årene og Panthers føler kanskje de har et vindu på et par år nå, så kanskje ikke så dumt totalt sett for dem. 

Campbell mener jeg er en meget bra back som gjør de fleste han spiller med bedre (advanced stats). Jeg ville glatt gitt han 4-5m hvis han hadde godtatt en 1-årskontrakt. Så stor impact tror jeg faktisk han har (og tror han får minst en slik kontrakt også, kanskje 2 år med litt mindre aav også)

mirar
24.06.16 20:12

Florida Panthers/Colorado Avalanche

Reto Berra (G) /Rocco Grimaldi (F)

(Innlegget ble redigert 24.06.16 20:13)

Ducks9
Ducks9Innlegg: 791
24.06.16 21:21

Ryktene går på at Oilers har tilbudt Draisaitl, Yakupov og 4 overall til Canadiens for P.K.Subban og et 3 runde valg. 

Kanskje det blir mer spennende i år en det har hvert de siste årene. Og det skal vel egentlig ikke mye til....

Jorge86
24.06.16 21:37
Ducks9: Ryktene går på at Oilers har tilbudt Draisaitl, Yakupov og 4 overall til Canadiens for P.K.Subban og et 3 runde valg.

Tipper Habs minimum vil ha Yakupov ut av den dealen. Subban er bra, men kontrakta er brutal. Habs kan få mer ut av de penga på andre spillere.

Håper Subban trades. Trenger litt action.

mirar
25.06.16 01:24

Washington Capitals/Montreal Canadiens

Lars Eller/ #2 (2017) # 2 (2018)

Montreal Canadiens/Chicago Blackhawks

Andrew Shaw/ #2 2016 #2 2016

(Innlegget ble redigert 25.06.16 01:29)

Ducks9
Ducks9Innlegg: 791
27.06.16 22:13

Hva tror dere her inne om Stamkos? Han skriver vel under for Toronto?

Kjakan2005
28.06.16 00:21
Ducks9: Hva tror dere her inne om Stamkos? Han skriver vel under for Toronto?

Ikke så mange som har capspace til Stamkos. Er vel snakk om Red Wings, Buffalo, Caps og kanskje et par til som har reelle sjanser sammen med Tampa selvsagt. Ryktene går om at Tampa har gitt 8,5m i tilbud mens Buffalo kan være villig til å strekke seg helt til 12m. 7-8år i alle tilfelle. 

Stamkos er vel det mest attraktive UFA-spilleren noensinne. Han er vel kun 26 år og selv om han har slitt med skader de siste par årene som har gitt litt dårligere poenguttelling er det vanskelig å ikke tro at Stamkos kan være en dominant målscorer i mange år (Ovechkin er flere år eldre og har ikke akkurat stagnert så voldsomt de siste årene...)

Personlig tror jeg han går til Red Wings etter at de fikk Arizona til å ta kontrakten til Datsyuk og dermed frigjort 7,5m i capspace. Buffalo kan bli virkelig bra om 2-3 år, og både Buffalo og Detroit er jo ikke så langt fra Stamkos´hjemby Toronto. Toronto tror jeg faktisk ikke går for Stamkos. Tror Babcock holder på rebuild-modellen sin. De har en helt bråte med prospects som kommer til å bli virkelig gode om 2-4 år. Tipper Toronto heller vil bruke de store UFA-midlene til å få Tavares til neste år (om han gjør som STamkos og ikke signerer kontrakt før han er UFA da). De ville vært bedre timing for Toronto...

Fygaren
28.06.16 07:19

Toronto kommer til å gå hardt for Stamkos. De trenger en "franchise"-spiller til å lede an, og selv om Babcock er all-in på rebuild vil de ikke la en spiller som Stamkos gå til en annen klubb uten kamp. Jeg tror dog han ender opp i Buffalo med summene det snakkes om. Rolig mediemarked, laget vil bli virkelig bra og de vil gi ham den beste lønnen. Var overbevist om Toronto før, men ikke nå. 

Men at Toronto ikke går for ham? Den magefølelsen der har jeg vansker for å tro på :) 

Kjakan2005
28.06.16 09:34

Du kan nok ha rett i mye av det du sier Fygaren. Kan godt være Leafs går for han, men tror de kommer til å kjøre 100% på rebuild-modellen til Babcock nå. Bruker du 11-12m på Stamkos neste 7 årene får du problemer litt lengre fram i løypa. Nå har Leafs hauger av prospects som innen kort tid kommer til å bli faste brikker (som Nylander, Marner, Matthews osv). Selvsagt ikke feil å ha en solid spiller som Stamkos der, men koster nok mer enn det smaker, og tror derfor (som deg) at det blir litt i dyreste laget for dem. Personlig tror jeg som sagt de kanskje heller vil vurdere Tavares til neste år (hvis og om han blir UFA, noe jeg tror han blir). 

Uansett, Babcock vil ta et og et steg av gangen. Han, klubben og byen tar seg god tid. De vil ikke gjøre noe feil her, så jeg tror ikke Stamkos ender opp der gitt. Hadde han gått dit hadde det blitt medietrykk av en annen verden som du påpeker =) 

Fygaren
28.06.16 16:46
Kjakan2005: Nå har Leafs hauger av prospects som innen kort tid kommer til å bli faste brikker (som Nylander, Marner, Matthews osv)

Du har et nøkkelord der, "prospects". Stamkos er "proven commodity", noe det laget sårt trenger nå. Alle disse andre kan falle igjennom så det synger på det øverste nivået, en skal faktisk være griseheldige for at alle tre klaffer fullt ut, mens en vet hva en får med Stamkos. 

Og for å si det sånn, Babcock vet relativt godt hva en eller flere dominerende på center kan gjøre for et lag. At han vil sette bremsene på for Lou og Shanahan når disse har klarnet opp alt cap-roomet nettopp for å kunne ta en run på Stamkos, det blir rett og slett lite plausibelt. 

(Innlegget ble redigert 28.06.16 16:46)

Jorge86
28.06.16 17:33
Kjakan2005: Personlig tror jeg som sagt de kanskje heller vil vurdere Tavares til neste år (hvis og om han blir UFA, noe jeg tror han blir).

Tviler på at de tør å ta sjansen på å la Stamkos glippe fordi Tavares kanskje blir UFA neste år. Om Leafs ikke går for Stamkos bør det i så fall være fordi de har snakka med Tavares og vet at han er aktuell neste sesong. UFAs av det kaliberet disse gutta representerer er svært sjeldent.

Med mindre Islanders oppgraderer laget og blir en contender i løpet av kommende sesong, er det heller ikke utenkelig at Tavares trades før sluttspillet. Hvis de ikke blir enige om en kontrakt før TD blir jeg overraska hvis ikke Islanders prøver å få noe igjen for han. Med Stamkos var det annerledes, for Lightning hadde en fair sjanse til å vinne SC. Den sjansen er Islanders et stykke unna pr nå.

elbarca86
28.06.16 17:46

Stamkos er Sweeneys sitt sparess denne offseason. Få på plass 3. rekke centeren :) 

Rockets_AA
Rockets_AAInnlegg: 16265
28.06.16 17:50

Ser dere bruker første runde picks på tredjerekkespillere om dagen så hva er vel bedre enn å gå for deg samme i free agency.

Kjakan2005
28.06.16 18:44
Jorge86: Tviler på at de tør å ta sjansen på å la Stamkos glippe fordi Tavares kanskje blir UFA neste år.

For all del, Stamkos kan ende opp i Toronto akkurat slik media og fans har spekulert i et helt år nå. Personlig tror jeg ikke det ender opp slik, men kan selvsagt være jeg tar feil. Det å snakke om Tavares er jeg veldig klar over at er forbundet med særdeles mange hvis (som GM hadde jeg ikke satt alle kortene på Tavares nei...)

Ingen tvil om at Stamkos hadde gjort Toronto mye bedre og kanskje gjør dem til contender et par år tidligere (enn de ellers ville vært). Alt er avhengig av pris (som ellers i livet), og hvis man må gi mer penger enn Toews/Kane-kontraktene (som vel er på 10,5m) og kanskje helt opp mot 12m, ja da tror jeg ikke Toronto går for det. Uansett, spennende å se hvor han ender opp. Som jeg sa tidligere, Stamkos er vel tidenes mest attraktive UFA så alt ligger vel til rette for skikkelig budkonkurranse =)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg