Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

GET-liga 2016/2017

NYTT TEMA
Fygaren
FygarenInnlegg: 56420
04.09.16 11:23

Det nærmer seg faktisk med stormskritt. De siste treningskampene spilles for de som ikke spiller CHL, dommerne er i rute jmfr. Owe-show.

Vi ser  dermed frem til en ny flott sesong i det som på engelsk fremdeles ikke omtales som Norwegian Hockey League, altså NHL.

Jeg har ikke følgt stort med på andre lag enn Oilers i oppkjøringen, jeg har rett og slett ikke tatt meg tid til det. Likevel drister jeg meg til påstanden om at Oilers er og blir favoritter også i år, det er pr. definisjon slik det vil være når vi gruser alle andre på sponsorbudsjett og nå får de billigste flyreisene denne siden av WizzAir. 

Andre interessante aspekter er Storhamars signering av det som på Twitter av HA ble omtalt som en NHL-legende. Det skal ikke mer til enn 3 sesonger i NHL før en oppnår legendestatus med andre ord, men det er likefullt utrolig interessant å se hva Petteri Nummelin vil få til.

Lørenskog fikk ikke oppfylt sitt ønske om å ha en linje bestående av spillere som startet sin karriere på omtrent samme tid som Eddie Shore/Nummelin, men stiller likefullt sterkt. Har gjort det helt ok i CHL-kampene selv om det har endt med tap, og har en utrolig sterk målvakt jeg aldri klarer å stave navnet på. GaleMatias?

Frisk/Asker har jeg ikke hørt så mye om, men de har Bastiansen og den beste regular-season keeperen i ligaen. 

Vålerengen ligger egentlig i brakk de to neste årene, men comebacket til Roy Johansen som trener i norsk klubbhockey er i aller høyeste grad noe å følge med på. Det blir også interessant å se hva Espen Knutsen får til som sportslig leder. Vi tenner her et lys for Svenna som assistent. Svenna, we hardly knew ya. 

Sparta kan elbarca86 skrive om og inspirere til selvskading.

Oilers har ny trener, som er gammel assistenttrener. Og ny assistenttrener, som er gammel spiller. Jeg er høyst usikker på hvordan det vil gå med denne fancy hockeyen de prøver seg på nå. Jeg liker ikke at en avviker fra Thoresen-stilen på det punktet. Vi har hele Norges Josh Soares, som ryktes å få lønningsposen rett fra overskuddslageret etter Nokas-ranet. Ellers har vi hentet inn flere norske spennende spillere, mens godgutter som Stian Høygård har forsvunnet. Vi mistet også den neste norske NHL-spilleren til svensk hockey. Han ble ikke draftet i år, men vil bli draftet neste år. Samt Trettenes, som gikk til Allsvenskan.

Lillehammer har Stian Høygård. Hva mer trenger en å si?

Kongsvinger har Mame Niang. Desverre bare på fotballaget. 

M/S har jeg om mulig mindre oversikt på enn Kongsvinger. 

Stjernen er alltid spennende, jeg lar TheBracket ta seg av hvorfor eller hvorfor ikke. 

Så da gjenstår det bare å si..drop the puck, it's time to go...men først ei uke til med CHL. Det gledes. 

hipsterfrosken
hipsterfroskenInnlegg: 282
05.09.16 16:10

Så Høygård har gått tilbake til Lillehammer? Det har i så fall gått meg hus forbi. 

Fygaren
FygarenInnlegg: 56420
05.09.16 16:16
hipsterfrosken: Så Høygård har gått tilbake til Lillehammer? Det har i så fall gått meg hus forbi.

Jeg var hellig overbevist om at jeg hadde lest at han var klar for dem. Dette virker å være feil. 

Gnosten
GnostenInnlegg: 45
05.09.16 17:45

Hadde ikke Høygård lagt opp etter sesongen som var?

norball
norballInnlegg: 2845
06.09.16 12:35

TV-kampene ut oktober. Ellers mye av det samme i TV-satsingen. Utover høsten blir det kommentator og repriser på Sumo-sendingene. 

ross
rossInnlegg: 6484
06.09.16 14:13
Gnosten: Hadde ikke Høygård lagt opp etter sesongen som var?

Så han ikke på isen i går for lillehammer

TheBracket
TheBracketInnlegg: 36650
07.09.16 17:48

Noen som har lyst til å gjengi tabelltipset til VG? 

pjuskmund
pjuskmundInnlegg: 3
07.09.16 19:12

Jeg har trua på at Storhamar hockey forbedrer fjorårssesongen. Jeg tror de kommer til å komme til finalen i sluttspillet, møter Lørenskog i finalen. Vinner 4-2 i finalen! 

Jeg tror Oilers får en nedgang i år. 

Alt i alt håper jeg at det blir en jevn og spennende sesong. 

elbarca86
elbarca86Innlegg: 32740
07.09.16 19:39

I år har jeg troa på finale. 

Den kommer vel etter semifinalen en gang. 

clavin
clavinInnlegg: 28638
07.09.16 19:40

Jeg har ikke lest VGs tabelltips, men det ryktes at de har Storhamar på topp.

Uforståelig, spør du meg.

elbarca86
07.09.16 20:06

1. Oilers
2. Storhamar 
3. Lørenskog
4. Frisk
5. VIF
6. Stjernen 
7. Sparta 
8. Lillehammer
9. M/S
10. Kongsvinger 

Aner ikke hva VG har, men det er slik jeg ser det. Tror forresten det kan bli relativt jevnt mellom de fire første, noe vi ikke har sett på lang tid. (så kan godt hende at jeg ikke treffer på noen av de :P)  

VIF havner i et vakuum, Stjernen og Sparta fyller tabellen videre før Lillehammer karrer seg tilbake til sluttspill og dermed ender M/S og Kongsvinger i kvalik. 

Godt det snart er i gang, så vi kan se frem mot en ny offseason igjen. 

clavin
clavinInnlegg: 28638
07.09.16 20:10

1) Oilers

2) Lørenskog

3) Frisk

4) Storhamar

5) Sparta

6) VIF

7) Stjernen

8) Lillehammer

9) Kongsvinger

10) MS

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 38429
07.09.16 20:10
clavin: Jeg har ikke lest VGs tabelltips, men det ryktes at de har Storhamar på topp. Uforståelig, spør du meg.

Det hadde de vel i fjor og.. Ganske rart tips.

(Innlegget ble redigert 07.09.16 20:10)

elbarca86
07.09.16 20:15
Fygaren: Sparta kan elbarca86 skrive om og inspirere til selvskading.

Vurderer en ny vri denne sesongen. La de seile sin egen sjø. Jeg vet vi er ferdig i starten av mars, så hvorfor stresse noe ekstra. Noen gode kamper blir det sikkert også. 

RoyHod
RoyHodInnlegg: 4543
07.09.16 20:49

1 Oilers

2 Lørenskog

3 Frisk

4 Storhamar

5 Sparta

6 Vif

7 Stjernen

8 Lillehammer

9 Kongsvinger

10 MS

Jeg tror det blir jevnt mellom de 3 første og så kjemper 4-8 om 4 plassen, det blir jevnt men jeg tror det vil se slik ut til slutt. Helt nederst tror jeg vinger vil få en liten opptur mens MS går litt i oppløsning.

RoyHod
07.09.16 20:51

Tipset til vg er 

1 Oilers

2 Storhamar

3 Lørenskog

4 Frisk

5 Sparta

6 Stjernen

7 vif

8 Lillehammer

9 MS

10 Kongsvinger

barba
barbaInnlegg: 2340
07.09.16 21:24
Kristwic7: Det hadde de vel i fjor og.. Ganske rart tips.

Var det fjorårets eller årets tips som er rart? Storhamar er da ikke tippet på 1. plass i år, men en noe mindre kontroversiell 2. plass. Jeg gidder ikke tippe, tipsene er så like uansett, og jeg er enig i at 4 lag, DVs Oilers, Storhamar, Lørenskog og sannsynligvis Frisk blir temmelig jevne. Og de lagene er så jevne at skader, flyt og uforutsette småting kan avgjøre. I sluttspillet kan alle disse ta det hjem, og hjem ja, hjemmefordelen kan være det lille. Og kanskje får vi en overraskelse, hva med Stjernen? Og hva vil VIF finne på rundt juletider når det går opp for dem at de ikke har sjans mot de beste?

Mitt tips: Jevnt i toppen, endelig.

norball
07.09.16 21:56
elbarca86: 1. Oilers
2. Storhamar 
3. Lørenskog
4. Frisk
5. VIF
6. Stjernen 
7. Sparta 
8. Lillehammer
9. M/S
10. Kongsvinger

Enig.

Men tror det blir litt kortere avstand mellom Frisk og VIF. Spørs hvem av Sune og Roy som best får til styrspillet og laginnsats.

Kristwic7
07.09.16 22:21
barba: Var det fjorårets eller årets tips som er rart? Storhamar er da ikke tippet på 1. plass i år, men en noe mindre kontroversiell 2. plass. Jeg gidder ikke tippe, tipsene er så like uansett, og jeg er enig i at 4 lag, DVs Oilers, Storhamar, Lørenskog og sannsynligvis Frisk blir temmelig jevne. Og de lagene er så jevne at skader, flyt og uforutsette småting kan avgjøre. I sluttspillet kan alle disse ta det hjem, og hjem ja, hjemmefordelen kan være det lille. Og kanskje får vi en overraskelse, hva med Stjernen? Og hva vil VIF finne på rundt juletider når det går opp for dem at de ikke har sjans mot de beste? Mitt tips: Jevnt i toppen, endelig.

Årets tips :) Jeg tror fortsatt at Oilers vinner serien med 5-6 poeng,men at det blir ganske jevnt bak der igjen.

barba
07.09.16 22:21
norball: kortere avstand

Du mener mindre enn en plass? ;-)

norball
07.09.16 22:33
barba: Du mener mindre enn en plass? ;-)

med litt flyt er 4,5-plassen innen rekkevidde for VIF

norball
08.09.16 22:17

VIFs lønnsbudsjett: fire millioner.

Dette er vel regningen for mange sesonger med kortsiktige løsninger.

Kristwic7
08.09.16 22:54
norball: Dette er vel regningen for mange sesonger med kortsiktige løsninger.

Det var alltid en rik onkel som kunne garantere for en god nok spillerstall, forteller Johansen.

Med andre ord så er drittslenginga om Oilers bare tullball?

norball
08.09.16 23:04
Kristwic7: Det var alltid en rik onkel som kunne garantere for en god nok spillerstall, forteller Johansen. Med andre ord så er drittslenginga om Oilers bare tullball?

Går ikke an å kjøpe kultur

Kristwic7
08.09.16 23:05
norball: Går ikke an å kjøpe kultur

Tror selv ikke Sherlock Holmes ville klart å finne denne kulturen til VIF nå. 

norball
08.09.16 23:19
Kristwic7: Tror selv ikke Sherlock Holmes ville klart å finne denne kulturen til VIF nå.

hehe, bra den er godt gjemt da.

RoyHod
09.09.16 16:06

4800 billetter solgt til i morgen på Hamar, det hadde jo vært fint om det kom opp mot 5500 på kamp i morgen:)

elbarca86
09.09.16 16:58

Ikke sett noen tall herfra, men vi skal vel kunne gå over 2000 i lokaloppgjøret vel. 

barba
09.09.16 17:50
Kristwic7: Tror selv ikke Sherlock Holmes ville klart å finne denne kulturen til VIF nå.

Hobby, pengesløseri, briefly happiness og i det store bildet, døgnflue vs VIF = kultur.

Vi på Hamar er i hvert fall kjempefornøyd med åpningsmotstanderen. Nærmer seg utsolgt allerede. I år kan de ta inn 7 000.

Spahob
SpahobInnlegg: 9124
09.09.16 19:53
barba: Nærmer seg utsolgt allerede. I år kan de ta inn 7 000.

Nja... 4800 av 7000 er solgt, så det er jo et stykke til utsolgt da :) Men 5-6000 tilskuere er selvsagt meget bra!

7000 inn må vel være forutsatt at man setter inn provisoriske tribuner, så det er vel kun romjulskamper og sent i sluttspillet det kan tenkes å være aktuelt.

Ser for øvrig at Larrivee helt sikkert er uaktuell i morgen og at Løkken Østli mest sannsynlig er ute. Ikkje bra...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg