Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Offseason GET-ligaen 2017

NYTT TEMA
norball
norballInnlegg: 2843
15.03.17 08:09

signeringer og resigneringer

Datoer:
5. til 21. mai: VM i Tyskland/Frankrike
Juni: Terminliste for 2017/18
August: Ironman
September: Sesongstart

barba
barbaInnlegg: 2339
15.03.17 09:39

Silly season eller faktiske overganger? Silly season er jo morsomt, men det som betyr noe er signeringer.

norball
15.03.17 11:28
barba: Silly season eller faktiske overganger? Silly season er jo morsomt, men det som betyr noe er signeringer.

bare å legge inn alt det som finnes i medier og på ryktebørs

clavin
clavinInnlegg: 28627
15.03.17 14:18

Ifølge Aftenbladet åpner Trettenes for retur, og skal snakke med Oilers neste uke.

UnitedThom
UnitedThomInnlegg: 211
15.03.17 16:42

Trettenes tilbake alt?

Ser han har 13 mål/assist på ett  allsvensk lag denne sesongen, mot 36 målpoeng for Oilers året før

Viser vel hvor stor forskjell det er på norsk og svensk hockey

Men bra for Oilers, i tillegg en lokal spiller...

UnitedThom
15.03.17 16:43

Trettenes tilbake alt?

Ser han har 13 mål/assist på ett  allsvensk lag denne sesongen, mot 36 målpoeng for Oilers året før

Viser vel hvor stor forskjell det er på norsk og svensk hockey

Men bra for Oilers, i tillegg en lokal spiller...

barba
barbaInnlegg: 2339
15.03.17 17:23

Vi på Hamar venter jo på Patrick Thoresen, men ikke hørt noe som skulle tilsi at i år skjer det, om ikke annet enn at Steffen har nevnt det som en mulighet for hans del, og Patrick har sagt han ønsker å avslutte sammen med broderen. ( og løfte bøtta i fjøset)

Og så jobbes det for å legge forholdene til rette for Joonas Rønnerg, men der avgjør familien, han har lyst.

RoyHod
RoyHodInnlegg: 4537
15.03.17 20:38

Kan vel legge inn ett litt spenstig forslag på spillere som kan ende opp i Storhamar da. Steffen er det rimelig sikkert at kommer, Patrick tror jeg er 50/50, Børresen ser ut til å kunne ta turen hjem, Mostue vurderer det samme. Klubben ønsker nok å ta en prat med Tommy og Espeland, og så får vi se på hva de sier da. Ut forsvinner Eikrem Haugen garantert, det samme med Reichenberg. Ellers ryktes Simen Hansen til Stjernen uten at jeg håper det er noe i de ryktene. Tenute ryktes bort i tillegg, jeg tror kona ikke helt trives og nå skal de ha ett barn til. 

Rønnberg skal visst ha skrevet under på en 2 års kontrakt allerede sider ryktene.

Så får vi se om det er noe hold i dette eller om folk bare har fortalt meg skrøner;)

toolshed
toolshedInnlegg: 4135
16.03.17 09:52
RoyHod: Så får vi se om det er noe hold i dette eller om folk bare har fortalt meg skrøner;)

I hvert fall ikke noe i veien med økonomien på Hamar om alt dette stemmer, men det er klart at med folk ut så frigjøres det vel litt også :)

(Innlegget ble redigert 16.03.17 09:52)

RoyHod
16.03.17 10:33
toolshed: I hvert fall ikke noe i veien med økonomien på Hamar om alt dette stemmer, men det er klart at med folk ut så frigjøres det vel litt også :)

Jeg tror nok spesielt Tommy og Espeland er en ønsketenkning fra klubben, så får vi se om de er fristet eller ikke. Men økonomien er bra etter en sesong med ny publikumsrekord, så der har klubben hentet inn litt ekstra kroner.

norball
16.03.17 13:23

Virker som om Curtis Gedig er ferdig i Sveits.

norball
16.03.17 20:55

Manglerud klare for GET 2017/18.

Spahob
SpahobInnlegg: 9122
16.03.17 22:42

Ja, da var vi her da.... Men dette er ingen fiasko sier Sjur. 

Nye fiaskoer skal signeres. Hvem kan det bli da tru?

RoyHod
16.03.17 22:46
Spahob: Hvem kan det bli da tru?

Steffen er klar, Rønnberg skal være klar for 2 nye år sier ryktene. 

Spahob
16.03.17 22:53

Hørt motstridende rykter ang Steffen, men ikke fra noen jeg anser som helt sikre kilder. Rønnberg hadde vært heeeeelt gull. Tommy K og Espeland anser jeg som helt urealistisk. 

Hvorfor forsvinner EH? Studier?

Drømmer om Berglund jeg da.....

RoyHod
16.03.17 23:04
Spahob: Hørt motstridende rykter ang Steffen, men ikke fra noen jeg anser som helt sikre kilder. Rønnberg hadde vært heeeeelt gull. Tommy K og Espeland anser jeg som helt urealistisk.  Hvorfor forsvinner EH? Studier? Drømmer om Berglund jeg da.....

Det siste jeg hørte om Steffen var i dag, og det var at han allerede har fått jobb her, og klubben jobber med å finne jobb til kona. 

Tommy tror jeg er nærmere enn folk tror, men der er ikke noe sikkert. Men det har vært kontakt mellom de. 

Espeland tror jeg kan være realistisk, men der vet jeg ikke hvor mye kontakt der har vært.

EH vurderer litt hva han skal gjøre, han vurderer studier og han vurderer om han skal legge opp eller om han skal finne en annen klubb for å få litt miljøskifte. 

Men alt er jo bare rykter da, det var jo ikke alle som trodde på meg når jeg sa Larrivee ville være tilbake i løpet av sesongen heller;)

Spahob
16.03.17 23:20

Jeg blir ikke sur om ryktene dine stemmer jeg asså :)

pri 1 må uansett være å få ut SRN. Deretter Tenute. En gedigen flopp! 

RoyHod
16.03.17 23:28
Spahob: Jeg blir ikke sur om ryktene dine stemmer jeg asså :) pri 1 må uansett være å få ut SRN. Deretter Tenute. En gedigen flopp!

Jeg tror mye vil avklares i løpet av en uke eller tre. SRN må gjerne vekk ja, men for meg er det største problemet på trenersiden assistenten, nedturen begynte med at han kom inn i trenerteamet. Han er en legende, men må vekk...

Tenute tror jeg reiser, konen trives ikke etter det jeg har hørt, og de har vel en liten på vei i tillegg. 

UnitedThom
16.03.17 23:32

Håper Sjur fortsetter på Hamar :-)

nri-20
nri-20Innlegg: 11230
16.03.17 23:33

Lørenskog slipper sikkert nesten alle spillerne om dom ska ha en sjanse og overleve , det blir nog ping pong lyderne som er det enaste på toppnivå fra Lørenskog ishall neste sesong 

Gnosten
GnostenInnlegg: 45
17.03.17 08:16

Tenute og SRN ryktes ut på Hamar. Kona til Tenute skal visstnok ha dratt hjem og er gravid.

Dama til Berglund skal visstnok også være gravid, og i Hamar igjen, så kan man bare synse og spekulere i hva det betyr for Berglund sin del.

Steffen ryktes jo som kjent inn, Børresen og Patrick er også 2 som er sterkt ønsket. Espeland skal stå på blokka her også.

Blir spennende å se om sportslig utvalg med Pål Jan Stokke og Sjur Rakstad Larsen klarer å snu Hamarfolket før sesongen nå. Ser for meg overskrifter som "Nå skal vi ta bøtta", eller "Tidenes beste Storhamarlag". Noen må gå, hvem skal jeg ikke antyde noe om, men noen må gå.

Spahob
17.03.17 10:55
Gnosten: Kona til Tenute skal visstnok ha dratt hjem og er gravid.

Her er det viktig med rekkefølgen føler jeg. Ble gravid og dro hjem, eller dro hjem og ble gravid :)

Fra spøk til alvor; det er mulig Tenute har mer inne enn han har fått vist og har lidd under skadene han har hatt, men det er for meg ikke noe som tilsier at vi har noen topp-forward i han neste år. Ergo helt greit om man terminerer kontrakten.

Berglund inn er en drøm, og jeg hører navnet hans nevnes en del...

Sportslig utvalg har mye å bevise for neste sesong. Av årets importer har det vært mye ymse. Tenute og Lyngstad har vært solide flopper. Hermansson er ålreit defensivt, men produserer jo ikke. Rønnberg har derimot vært en åpenbaring.

Hvis navn på blokka foreløpig inkluderer Steffen T, Patrick T, Børresen, Mostue, Espeland, Kristiansen, Berglund og vi lander 2-3 av disse, så er jeg ganske happy.

Av dagens spillere, så er det mange jeg stiller spørsmål ved om skal være med videre. Hestmann virker ikke å kunne bli noe reelt alternativ til Østlund. #92 fikk ikke ett eneste bytt i en kamp over 11 perioder hvor alle andre hadde kramper opp til øra. Hva er fremtiden din i klubben da, selv om han har kontrakt? Hermansson må kunne erstattes med en bedre utlending. Tenute kan godt løses ut, Hes er for mye skadet, Huse er litt for treig, Skads er på nedadgående, Hampus produserer for lite, Gran sliter med å bli stabil, Gulliksen er et stort spørsmålstegn. Og hva med Larrivee. Skadefri og i form er han kanskje ligaens beste spiller, men det er jo så helvetes mye skader!

RoyHod
17.03.17 13:04
Spahob: Av dagens spillere, så er det mange jeg stiller spørsmål ved om skal være med videre. Hestmann virker ikke å kunne bli noe reelt alternativ til Østlund. #92 fikk ikke ett eneste bytt i en kamp over 11 perioder hvor alle andre hadde kramper opp til øra. Hva er fremtiden din i klubben da, selv om han har kontrakt? Hermansson må kunne erstattes med en bedre utlending. Tenute kan godt løses ut, Hes er for mye skadet, Huse er litt for treig, Skads er på nedadgående, Hampus produserer for lite, Gran sliter med å bli stabil, Gulliksen er et stort spørsmålstegn. Og hva med Larrivee. Skadefri og i form er han kanskje ligaens beste spiller, men det er jo så helvetes mye skader!

Larrivee går som norsk neste sesong, så han må være i stallen uansett. Hampus bør bli, han gir alt i dueller og hadde ok produksjon før han ble skadet. De la Rose og Rønnberg håper jeg blir. Resten av utlendingene kan sendes på dør. Det bør finnes bedre alternativer enn Østlund der ute, han gir alt for mange farlige returer og han er heller ikke god på skudd fra mellomdistanse. 

Jeg tror nok vi lander 4-5 av de som står på den listen din;)

Gnosten
17.03.17 14:53
Spahob: Her er det viktig med rekkefølgen føler jeg. Ble gravid og dro hjem, eller dro hjem og ble gravid :)

Legg merke til at det sto er, så lot den stå delvis oppe for tolking :)

Det er i utgangspunktet mange gode muligheter for Storhamar til å slå kloa i gode spillere, spørsmålet er bare om kompetansen til de som sitter med den jobben er god nok.

Gnosten
17.03.17 15:37
RoyHod: Steffen er klar, Rønnberg skal være klar for 2 nye år sier ryktene.

Etter det jeg har hørt er Rønnberg tilbudt en 1 års kontrakt, noe som vil være helt forbanna utrolig når han selv har uttalt at hvis han skal spille i Storhamar blir det 2 eller flere år. Then again, bare rykter.

ross
rossInnlegg: 6484
17.03.17 16:42

SRN havner nok i Sparta, hvor både trener og Elof ryker

elbarca86
elbarca86Innlegg: 32736
17.03.17 17:19

Sjur gir seg i Storhamar. Ikke uventet. 

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 38405
17.03.17 17:20
ross: SRN havner nok i Sparta, hvor både trener og Elof ryker

Sjur Robert som ass.trener i Sparta? Tjaaaaa. Tror Lenny fortsetter jeg.

elbarca86
elbarca86Innlegg: 32736
17.03.17 17:22
Kristwic7: Sjur Robert som ass.trener i Sparta? Tjaaaaa. Tror Lenny fortsetter jeg.

Lenny ryker nok om Elof ryker. Det siste har bygd seg greit opp, han har hentet spillere i lang tid, altfor langt mellom treff som er verdt å beholde. 

Regner med at Sjur er på vei inn.

UnitedThom
17.03.17 19:11
elbarca86: Regner med at Sjur er på vei inn.

Regner ikke med at han vil tilbake som assistent, Sjur lykkes ingen steder som hovedtrener 

Ønsker ham lykke til hvorhen han ender opp

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg