Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NHL - Sesongtråd - 2017/2018

NYTT TEMA
hipsterfrosken
hipsterfroskenInnlegg: 346
31.10.17 23:13
Jorge86: Vegas-Pittsburgh.

Hvis Vegas har igjen noen keepere da. 

Jorge86
Jorge86Innlegg: 17509
02.11.17 16:12

Olli Maattaa fikk smake McDavid-magic i natt. En rolig luke etterfulgt av en no-look-backhand-pass til Draisaitl på åpen kasse. Takk for kaffen, Olli.

real-_-
real-_-Innlegg: 8531
06.11.17 01:05

Matt Duchene tradet midt i kamp og forlater isen grunnet dette. Er det virkelig sant?

as_roma
as_romaInnlegg: 20608
06.11.17 01:48

Jupp. Duchene til Sens, Turris til NSH og en haug av picks/prospects til Avs.

Hva tenker dere om dealen?

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 25939
06.11.17 01:49

USA er noe for seg selv..

Eller her er vel Canada og involvert..

(Innlegget ble redigert 06.11.17 01:50)

hipsterfrosken
hipsterfroskenInnlegg: 346
06.11.17 08:24

Veldig morsomt hvordan Duchene sniker seg av isen bak Comeau. 

norball
norballInnlegg: 2933
06.11.17 09:10

Senators møter jo Colorado i Stockholm til helga

Avicii
AviciiInnlegg: 1146
07.11.17 03:25

Dallas kommer alltid til å være et nesten lag. Blir manhandla av Jets akkurat som for 5 dager siden. Har tilgode å se en god match av dem i år. Faen heller..

Jorge86
07.11.17 20:36

Getzlaf må operere og er ute i 2 måneder. Kesler er også skada og det er ikke sikkert han spiller på denne siden av nyttårsaften han heller. I tillegg er Fowler skada. Tunge fravær for Ducks.

Jorge86
07.11.17 20:37
Avicii: Dallas kommer alltid til å være et nesten lag. Blir manhandla av Jets akkurat som for 5 dager siden. Har tilgode å se en god match av dem i år. Faen heller..

Mest skuffa over at Jamie Benn ikke holdt ord. Han fighta med Byfuglien i forrige uke. Før nattas kamp så de hverandre i hallen, og Benn meldte "get ready for round two." Så skjedde det ikke noe. Boooooooooo.

elbarca86
elbarca86Innlegg: 33008
07.11.17 22:29
Jorge86: Getzlaf må operere og er ute i 2 måneder. Kesler er også skada og det er ikke sikkert han spiller på denne siden av nyttårsaften han heller. I tillegg er Fowler skada. Tunge fravær for Ducks.

Jeeeezez. Følger åpenbart ikke nok med når jeg synes vi har det ille i Boston med skader. Anaheim tar denne. 3 tunge fravær indeed. 

Ducks9
Ducks9Innlegg: 800
08.11.17 21:11
Jorge86: Getzlaf må operere og er ute i 2 måneder. Kesler er også skada og det er ikke sikkert han spiller på denne siden av nyttårsaften han heller. I tillegg er Fowler skada. Tunge fravær for Ducks.

Og Eaves er ute på ubestemt tid. 
I tillegg ble Kase som har spilt meget bra meiet ned og forlot kampen mot Kings i natt. Det så ikke helt bra ut.
Gibson forlot også nattens match i 3 periode etter å ha fått et skudd i masken. Masken datt av og etterpå fikk han en Kings kølle i siden av ansiktet. Bra at Miller er tilbake igjen da ihvertall.

Jared Boll står nå også oppført som IR på hjemmesiden til ducks... 

Selv om det ble tap 4-3 på overtid var det forøvrig en meget underholdene match mot Kings i natt. Miller kom som nevnt inn på slutten og reddet overtid. Med skadehistorikken til Gibson kan dette vise seg å være en meget lønnsom og smart signering. 
Skal dog nevnes at Miller også akkurat er tilbake etter skade så får håpe at ihvertfall en av de greier å holde seg frisk ut sesongen.

(Innlegget ble redigert 08.11.17 21:25)

norball
10.11.17 13:25

Noen som skal i Globen i kveld eller i morgen?

Friskus
FriskusInnlegg: 3
11.11.17 22:38

Skjønner godt at Duchene ville vekk fra Colorado,for det er ikke mye satsing i Colorado lenger.Neste som forsvinner er vel Mackinnon og da er det ikke mye igjen.Forsberg må vel ha felt en tåre i Globen,når han ser hvor dårlig hans tidligere lag har blitt

norball
11.11.17 22:40
Friskus: Skjønner godt at Duchene ville vekk fra Colorado,for det er ikke mye satsing i Colorado lenger.Neste som forsvinner er vel Mackinnon og da er det ikke mye igjen.Forsberg må vel ha felt en tåre i Globen,når han ser hvor dårlig hans tidligere lag har blitt

Sakic har vel kløna det til en del. God spiller betyr ikke at man er god GM/trener..

Friskus
FriskusInnlegg: 3
11.11.17 22:47
norball: Sakic har vel kløna det til en del. God spiller betyr ikke at man er god GM/trener..

Roy gjorde det bra en stund han.Jeg har ingen tro på Bednar.Tror  Colorado kom meget dårlig ut med denne dealen med Ottawa.Jeg tror ikke en spiller av Mackinnon sin kaliber blir lenge i Colorado

norball
11.11.17 23:01
Friskus: Tror  Colorado kom meget dårlig ut med denne dealen med Ottawa.Jeg tror ikke en spiller av Mackinnon sin kaliber blir lenge i Colorado

Ser den, men tror Girard fort kan bli en bra speller. MacKinnon tror jeg er helt untouchable

Jorge86
12.11.17 15:29
Friskus: Skjønner godt at Duchene ville vekk fra Colorado,for det er ikke mye satsing i Colorado lenger.Neste som forsvinner er vel Mackinnon og da er det ikke mye igjen.Forsberg må vel ha felt en tåre i Globen,når han ser hvor dårlig hans tidligere lag har blitt

Colorado er ikke et playofflag verken med eller uten Duchene. Uten han kommer de langt ned. Med han kunne de kommet litt høyere, men neppe til playoff. Med andre ord vil forskjellen på et Colorado med og uten Duchene bare være dårligere lodd i draft-lotteriet hvis de hadde beholdt han.

At de trader vekk han for picks og prospects er helt naturlig. De kommer til å være dårlige i et par sesonger nå, men det er sånn mange lag gjør det for å komme seg tilbake til å være en contender. Se på Penguins mellom Lemieux og Crosbys storhetstider. Helt bånn i bøtta, og det var sånn de fikk Fleury, Malkin, Crosby og Staal og derfor ble et storlag igjen. Chicago var dårlige og fikk Toews og Kane. Sju år senere hadde de vunnet Stanley Cup tre ganger.

Ser man på det i et litt lengre perspektiv er det verre å akkurat misse playoff enn å være dead last. Når man er så langt unna å ha sjanse til å vinne Stanley Cup som Colorado er nå er man nødt til å gjøre grep. I dette tilfelle blir grepet en rebuild, noe som på sikt vil øke sjansene til Colorado for å hevde seg.

Jeg tror MacKinnon blir i Avalanche. Noen må de bygge laget rundt, og selv om Landeskog er kaptein og sannsynligvis også blir værende er MacKinnon en bedre spiller.

guru
guruInnlegg: 10063
16.11.17 18:25

Arizona med en noe tvilsom rekord... Første laget noensinne uten seier i ordinær tid på de 20 første kampene....

guru
16.11.17 18:42

Går mot 10 kampers karantene uten lønn for Luke Witkowski etter masseslagsmålet mellom Calgary og Detroit. Flere andre som trolig får strenge straffer.

Avicii
AviciiInnlegg: 1146
17.11.17 05:53

Mulig jeg fremstår som infantil og uten peiling, men Dallas må kvitte seg med Hitchcock, er en grunn til at karen var klar for å legge opp. Få det bort. Nå. Før man kaster bort både Benn og Seguin i sin prime.

guru
17.11.17 19:05

Witkowski ble som forventet suspendert i 10 kamper etter å først ha blitt sendt i garderoben og forlatt isen og så returnert tilbake på isen for å slåss. Det gir automatisk 10 kampers utestengelse uten lønn.

Matthew Tkachuk kommer trolig også til å bli straffet. Ikke avgjort for han enda.

(Innlegget ble redigert 17.11.17 19:05)

Jorge86
17.11.17 20:02
guru: Witkowski ble som forventet suspendert i 10 kamper etter å først ha blitt sendt i garderoben og forlatt isen og så returnert tilbake på isen for å slåss. Det gir automatisk 10 kampers utestengelse uten lønn.

Greit å legge til at han kom seg en halv meter av isen før han snudde. Det var ikke akkurat sånn at han var ferdigdusja og kom ut for en ny runde.

Tkachuk slo Witkowski bak på leggen i det han gikk av isen. Han snudde og gikk utpå igjen, men såvidt jeg kunne se sloss han ikke noe mer. Han ble ført av isen ganske kjapt av en dommer før han prøvde å stupe inn i Flames-boksen, så 10 kamper hadde nok vært greit selv om det ikke hadde vært automatikk i det.

osloblade
oslobladeInnlegg: 3935
23.11.17 10:29

Gøy med Bailey i slaget, har alltid likt den karen, men for et spill av Tavares før målet. Nå må vi faen meg få signert mannen snart, blir sliten av uvissheten.

Jorge86
23.11.17 21:19
osloblade: Tavares

Han vinner Stanley Cup i 2019. Dessverre for Islanders sin del er det med Leafs.

osloblade
oslobladeInnlegg: 3935
23.11.17 22:36

Det er dessverre noe jeg frykter.

Trykket litt for langt til venstre da jeg ga deg en tommel, synes ikke den muligheten er så kul. ;-)

Jorge86
24.11.17 15:22
osloblade: Det er dessverre noe jeg frykter.

Jeg trodde Leafs kom til å lande Stamkos før han resigna med Tampa, men når det ikke skjedde var det bare å sjekke neste superstar som er UFA. Og det er JT til sommeren. ELC-kontraktene til Matthews og Marner går ut i 2019. Leafs kommer til å gjøre hva de kan for å dra nytte av at to top-six-spillere har under 2 mill til sammen, og Tavares bør være den brikka. Bozak kan ikke være en av to topline-centere for et lag som skal vinne bøtta. Tavares og Matthews derimot...

De bør oppgradere blålinja også, men med JT inn kommer de til å snitte på seks mål pr kamp, og da er det kanskje ikke så nøye hva de surrer med i egen sone.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg