Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Formel 1 generelt

NYTT TEMA
Nemanjev
NemanjevInnlegg: 4080
08.05.11 15:32

- Alonso imponerer med en bil som fortjener å bli destruert.

- Massa er i en annen planet i forhold til Alonso, hvorfor har de ikke byttet han med Kubica?

- Hiedfeld imponerer med sitt comeback, hva ville Kubica klart med Renaut tro?

- Vettel er i en klasse for seg.

- Webber er misunnelig.

- Hamilton kan kjempe med Vettel om han har den riktige bilen.

Hva mener dere? Selv ville jeg likt å se Vettel, Alonso, Hamilton og Kubica med jevngode biler.

(Innlegget ble redigert 08.05.11 15:33)

helvis
helvisInnlegg: 12194
08.05.11 15:48
Nemanjev: - Massa er i en annen planet i forhold til Alonso, hvorfor har de ikke byttet han med Kubica?

Kubica er (i) under kontrakt med Renault og (ii) hardt skadet. Tviler på vi får se han i Formel 1 denne sesongen. Det er veldig synd. 

Ellers enig, både Red Bull og Vettel er suverene. Mye underholdning i år, men kampen om tittelen ser ikke ut til å bli særlig underholdende. All ære til Vettel for det. 

EventHorizon
EventHorizonInnlegg: 3487
15.05.11 08:43

Morsommere med MotoGP..... etter min smak da....

tooommm
tooommmInnlegg: 23332
28.05.11 16:27

Da kan vi gratulere Vettel med seier i Monaco Grand Prix ettersom han tok pole position til morgendagens løp. Et forbehold er at bilen holder, men så langt har den gått som et sveitserur.

Stullimach
StullimachInnlegg: 847
09.06.11 21:40

Litt offtopic, men jeg har akkurat begynt å følge litt med på Formel 1 igjen, var ihugga Raikkonen fan så interessen ble borte da han la opp.

Det virker som det er mye action for tiden og så det siste løpet i Monaco og tenkte å følge med videre, men bare lurte på om Atle Guldbrandsen fortsatt kommenterer eller om han har gitt seg? Han var ikke med i Monaco og spør du meg er det et kjempe tap for sendingen. Fantastisk kommentator. 

Andraah
AndraahInnlegg: 47
11.06.11 23:39
Stullimach: Det virker som det er mye action for tiden og så det siste løpet i Monaco og tenkte å følge med videre, men bare lurte på om Atle Guldbrandsen fortsatt kommenterer eller om han har gitt seg? Han var ikke med i Monaco og spør du meg er det et kjempe tap for sendingen. Fantastisk kommentator.

Guldbrandsen er fortsatt med, men han har vel ikke muligheten til å kommentere alle løpshelgene.

Akkurat nå er han og Thomas Schie på plass i Montreal og kommenterer løpet derfra.

DwayneRooney
DwayneRooneyInnlegg: 1362
30.10.11 00:24

Rykter om att Raikkonen kommer tilbake neste år med Williams. Kjempenytt for meg som mista totalt motivasjonen etter att han gidde seg.

Krylatskoye
KrylatskoyeInnlegg: 10473
03.06.12 14:40

Hvorfor kan ikke Hermann Tilke bygge en F1 bane med innlagt loop? Begynner å bli på tide nå, fungerer som f... på gutterommet med loop iallfall!

PL24
PL24Innlegg: 235
14.03.13 20:21

Da starter endelig sesongen! :) Noen som har tro på Ferrari i år da?? Har Alonso kjangs å ta Vettel i år? Det er på tide at Alonso setter en stopper for seiersrekken til Vettel nå! :) 

Interlagos
InterlagosInnlegg: 11
14.03.13 23:40

Ja, han har en ganske bra sjanse mot Vettel, så lenge Ferrari gir han en konkurransedyktig bil. Hadde heller lyst til å se Hamilton sette en stopper for han, men det er litt uklart siden han flyttet til Mercedes. 

I min mening, er Hamilton den beste i startfeltet:)

PL24
15.03.13 14:35

Hamilton er god ja, blir spennende å se hva han kan få til i Mercedes. Ser at Red Bull har fått en god start så langt, de er kjappest på treningene så langt. McLaren og Ferrari ligger litt nede på listene, spesiellt McLaren. Men reiner med dem kommer etterhvert. Blir ihvertfall en tidelig lørdag og søndag morgen denne helgen! :) 

Lørdag:

06:55- Kvalifisering

Søndag:

06:30- Australia GP

Interlagos
15.03.13 21:11

Jepp, det blir en god tidlig helg. Hvem er det du står i lag med da?

Du har det riktig der. McLaren og Ferrari er litt nede på tidslisten, men du vet aldri. Det kan hende de gjør noe som heter "sandbagging", har sett det før en del ganger faktisk. Spesielt med de nye Pirelli dekkene.

(Innlegget ble redigert 15.03.13 21:12)

PL24
15.03.13 21:59
Interlagos: Jepp, det blir en god tidlig helg. Hvem er det du står i lag med da? Du har det riktig der. McLaren og Ferrari er litt nede på tidslisten, men du vet aldri. Det kan hende de gjør noe som heter "sandbagging", har sett det før en del ganger faktisk. Spesielt med de nye Pirelli dekkene.

Har våre Ferrari siden jeg var liten, var ikke så vanskelig å finne favoritt når Schumacher kjørte for Ferrari. Glemmer ikke duellene mellom Schumacher og Hakkinen! :) Så er bare å håpe Ferrari får gitt Alonso en god bil i år.

Hm, "sandbagging" var et nytt ord for meg faktisk. Men kan godt stemme det ja, får egentlig håpe det er tilfelle da :)

PL24
16.03.13 10:50

Q2 og Q3 utsatt til i morgen, klokka 03:00 norsk tid. Det var ikke helt verdt å stå opp tidelig for, nei. Skjer vertfall ikke at jeg er oppe så tidelig på søndag :)

PL24
17.03.13 09:03

Fantastisk start på årets formel 1 sesong! Dette kommer til å bli en vanvittig jevn og spennende sesong. Til og med Lotus og Kimi har meldt seg inn i kampen om sammenlagt seieren nå, imponerende av Lotus. 

Ekstremt god start for Ferrari, hadde aldri trodd at Ferrari skulle være så mye bedre allerede. Alonso tar dette! :) 

Oppholdsnes
OppholdsnesInnlegg: 1858
17.03.13 23:07

Spennende løp, gleder meg til fortsettelsen. Har for første gang tenkt å få med meg alle løpene i denne råe sporten. 

(Innlegget ble redigert 17.03.13 23:07)

PL24
18.03.13 18:29
Oppholdsnes: Spennende løp, gleder meg til fortsettelsen. Har for første gang tenkt å få med meg alle løpene i denne råe sporten.

Ja blir spennende. Fryktet Red Bull dominans og en fortsettelse av sist sesong etter treningene og kvalifiseringen, men har jo vist seg å bli jevnere enn på lenge. Nå var dette første løpet og det var mye usikkerhet rundt bilene og spesielt dekkene. Kommer bare til å bli bedre og bedre dette.

Blir og spennende å se hva som skjer med McLaren, hadde jo en katastrofe start. De vurdere faktisk å gå tilbake til fjorårets bil! Ser ut som Hamilton gjorde ett godt valg å gå til Mercedes :) 

Er bra det er flere som vil følge mer med på F1, hadde også våre bra med flere aktive brukere av F1 tråden her! :)

(Innlegget ble redigert 18.03.13 18:31)

Interlagos
19.03.13 13:33

Uff, kan ikke tro at jeg våknet opp så tidlig på lørdagen bare for å få sett Q1 og det med regn:( Tilslutt utsatt til søndag, da bare ga jeg opp og bestemte meg bare for å se løpet.

Det var et bra løp, spennede og litt morsomt faktisk. Sutil lede GPen 2 ganger, men måtte eventuelt skifte til SS-compound hvor han sleit ganske mye. Merket en ting i GPen, ektremt mye gummi på banen mye graining, kanskje bare meg, men det blir bra:) Kan ikke vente til lørdagen som kommer 

PL24
19.03.13 14:18

Pirelli hadde som mål å lage noen dekk som skulle føre til flere pit stops og flere forbikjøringer, vet ikke helt hvordan det gikk med forbikjøringer, men virker som de har klart å fått det til å bli flere pit stops. De fleste var vel inne 3 ganger, så det er jo en faktor til som bare må gjøre denne sesongen ekstra spennende.

Bra for oss at det er ett nytt løp neste helg allerede ja! Blir spennende.

Med mindre en skal få med seg alle treningene, så blir det vertfall ikke så tidelig denne helgen :)

P1: Fredag kl 03:00
P2: Fredag kl 07:00
P3: Lørdag kl 06:00
Kvalikk: Lørdag kl 09:00
Løp: Søndag kl 09:00 

Oppholdsnes
19.03.13 21:11

Kuala Lumpur er i hvert fall en utfordrende bane på Playstation... Blir gøy.

Flere enn meg som syns disse Caterham-bilene ser utrolig tøffe ut? Hoho. 

Interlagos
20.03.13 12:24

Mm, det frontpartiet er jo bare FUgly som bare det, no offense for de lagene som har det:D Liker iallefall den grønne fargen de har på bilen.

PL24
20.03.13 20:20

Jeg har faktisk begynt å bli vane med den fronten på bilen, ser ikke så verst ut lengre :) Men er allikevel godt å se at det er færre biler i år med den stilen. Likte faktisk Sauberen i år, på testingen tidelig i år så den fantastisk ut :P Ser jo svart ut, vet ikke om det er pga lyset eller noe, men ser svart ut på alle bildene jeg har sett fra testingen. Ellers ser jo alltid den klassiske røde ferrarien bra ut da, liker bare ikke den "fancy" hvite stripen på langsiden :)

Interlagos
20.03.13 23:06

Ja må si meg enig der PL24. Ferrari slår alle i startfeltet når det kommer til utseende av bilen:)

Oppholdsnes
22.03.13 00:25

Haha, la merke til det nå, litt sånn krokete heskenese der ja... Men det går vanligvis så fort unna så hvem bryr seg.

PL24
23.03.13 14:06

Ahh, forsov meg i dag! Men ser at resultatet ble bra i dag vertfall. At Vettel er kjappest er ikke noe overraskende. Red Bull bilen har alltid våre kjappest i kvalifiseringene, men at det er to Ferrarier på topp tre er helt fantastisk. I år tar Ferrari fabrikk mesterskapet! :) Ferrarien har vist seg så langt at den er bedre i løpene, ser vanvittig bra ut dette.    

PL24
24.03.13 16:14

For et sykt løp, for et drama! Elsker det :) Jeg vurderte seriøst å skru av tven når Alonso røyk ut, for en håpløs avgjørelse av Ferrari teamet å ikke ta inn Alonso med en gang! Men jeg angrer ikke på at jeg ikke gjorde det, for dette ble et ganske artig løp. 

Jeg hadde lite sans for Vettel fra før, men fikk ikke mer sans for han etter dette løpet. Vettel om Webber på team radioen: "He's to slow, get him out of the way" ganske arrogant vil jeg si.  Å det som skjedde på slutten var jo høg underholdning, men ikke fint av Vettel.

Webber på pressekonferansen: "I was told to slow down and end the race. I was told to turn down the engine and save fuel and tires. And then Vettel started fighting me" Sjeldent underholdende pressekonferanse :) 

Oppsummering av det som skjedde.

(Innlegget ble redigert 24.03.13 16:16)

LBJeffries
LBJeffriesInnlegg: 1835
25.03.13 01:10
PL24: "I was told to slow down and end the race. I was told to turn down the engine and save fuel and tires. And then Vettel started fighting me"

"Hes protected as always" kom vel også ;) Hørtes ikke så altfor fornøyd ut! 

Mange år siden jeg har fulgt med ordentlig på F1, men etter å ha hørt at underholdningen har steget de siste årene begynte jeg å følge med igjen. Etter de to første løpene kan jeg ikke si jeg angrer på det akkurat. Men er litt skuffet over hvor dårlig Williams er, da de alltid har vært favorittene. Noen som kan fortelle meg hva som har skjedd der?

PL24
25.03.13 16:56

Var ganske intenst i garderoben etter løpet for å si det slik :) 

I år har det våre vanvittig spennende, sist sesong var også bra. Sist år var RedBull ganske så dominerende, som de har våre i noen sesonger. Men i år ser det ut som det er blitt mye jevnere. Får bare håpe det forsetter slik.

Jeg begynte å følge med på F1 når jeg var rundt 9-10 år, det var vel rundt 1999-2000. Der Schumacher vant førermesterskapet fem år på rad, fra 2000 til 2004. Men etter han la opp sluttet jeg å følge litt med. Jeg startet ikke å følge med skikkelig før i 2010-11 når Schumacher gjorde come-back.

For å være helt ærlig husker jeg ikke så mye om Williams. Men husker førere som kjørte for dem som Ralf Schumacher, Juan Pablo Montoya, Mark Webber og Nico Rosberg. Men nå vant vel ingen av dem førermesterskapet, av det jeg kan huske vertfall. Williams havnet vel godt oppe på fabrikkmesterskapet fra år 2000 til 2004, men så har de falt mer og mer ned siden da.  Ser på wikipedia at de vandt fabrikkmesterskapet nærmest år etter år fra 91 til 98. Men det var en tid jeg ikke hadde oppdaget denne sporten.

Grunnen for at de hr gradvis blitt dårligere vet jeg ikke. Det var vel i en periode jeg ikke fulgte så mye med, og jeg satt meg ikke så mye inn i bilene og reglene. Men ser på wikipedia at de brukte Renault motor på 90 tallet. Så gikk de over til BMW der de gjorde det forsatt ganske bra, endte ofte på topp 3 i fabrikkmesterskapet. Så hadde de en dårlig periode med Toyota, så en enda dårliger Cosworth periode. Nå er de tilbake til Renault med en ganske god men litt ustabil Pastor Maldonado bak rattet. De har også fått inn en ny talentfull finne som andrefører, Valtteri Bottas. 

I år er det som sagt mye jevnere. Er flere gode biler som har preget løpene så langt. Ikke bare Ferrari og RedBull. Jeg blir ikke overrasket vist Williams gjør det bra i år, og jeg tror de er på vei framover nå. Jeg har egentlig alltid hatt litt sans for Williams, pene biler og en suksessfull historie. 

Valtteri Bottas - Williams F1 Team 2013 Season Preview

Interlagos
25.03.13 18:31

Veldig uheldig løp for Alonso gikk ut i andre runde på grunn av en dårlig avgjørelse, men godt å se at pull-rod fjæringen de har funker mye bedre enn forrige år, ektremt bra i kvaliken:D

LH en 3. plass, veldig uheldig for Nico som gjorde det veldig bra med å passe på dekkene sine. 

Vet ikke om jeg skal si dårlig gjort av Vetel, men han tok en fordel av situajonen som han ikke burde ha gjort og arrogansen hans...uff

Edit: og jeg glemte at McLaren har også begynt å bruke samme fjæringssystem som Ferrari bare at de har begynt å bruke det i fronten siden de har alltid har hatt det i bakdelen.

(Innlegget ble redigert 25.03.13 18:42)

LBJeffries
LBJeffriesInnlegg: 1835
25.03.13 22:37
PL24: V

Takk for svar! Ja, det var Montoya som gjorde meg til fan. Liten villstyring i kjørestilen. Så på wiki at de har samme motor som Lotur og RB, så kanskje noen andre her kan fortelle litt om hvor de henger etter, bortsett fra førerne?

Klikk for å gå tilbake til toppen