Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Motorytelse

NYTT TEMA
politikk
politikkInnlegg: 20746
02.04.15 06:27

det eksperimenteres med både drivstoffblandinger og motorprinsipper. Men uansett motorprinsipp så er mest effektive drivstoff en blanding av oksygen og hydrogen. For optimal effektivitet : ikke turbo og kompressor men flytende blanding direkte innsprøytet i forbrenningskammer enten sylinder, jetmotor eller rakettmotor.

nitrometan blir kinaputt i sammenligning. Men blandingen har desverre vist seg og ofte bli til bombemekanisme. Få denne blandingen under kontroll og motorytelse er optimalisert under alle utenforstående forhold når det gjelder kjemisk drivstoff.

allerede på nitrometan stadiet er friksjon og veigrep blitt viktigste faktor i dragrace. Hva blir statusen i hastighetskonkurranser når vi vet at maglevteknologien allerede gir akselerasjon større enn ett menneskes tåleevne ? Statusen kan hvertfall ikke lenger drive ytelseseffektivitet oppover til praktiske formål slik billøp engang gjorde. Sponsorinteressen kan neppe gi fremtidig tekonlogisk gevinstgrunnlag og økonomien står igjen med billettinntekter.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg