Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Langrenn: 10 km fristil, kvinner (15/2)

NYTT TEMA
bhros
bhrosInnlegg: 10861
14.02.18 21:37
JODDEMM: Bjørgen kommer til å slå tilbake og ta Gullet cirka 8-10 sekunder foran Kalla

Ønsker inderlig at du får rett.
Ikke minst for å se hva Expressen ville skrive da.

kytec
kytecInnlegg: 30513
14.02.18 21:39
Cabello: I Oslo har vi et sted som heter Galgeberg. Ville vært et høvelig sted og tatt med Pettersson i middelalderen.

Me har ein plass som heiter Tjuvholmen. Gjorde samme nytten. 

Cabello
CabelloInnlegg: 4734
14.02.18 21:41
HuiBuorre: Når jeg tenker meg om har det vel aldri hendt at etnisk norske nordmenn har dopet seg

Du må lese deg opp.

Brorsvensk
BrorsvenskInnlegg: 542
14.02.18 21:42
bhros: Ønsker inderlig at du får rett.
Ikke minst for å se hva Expressen ville skrive da.

Kan fort hända, om Nystad får ordning på swixet sitt. 

kytec
14.02.18 21:43
Cabello: Du må lese deg opp.

Jepp. Therese Johaug er blant de blod-norske som er tatt med doping i kroppen. 

HLund
HLundInnlegg: 4574
14.02.18 21:45

Hehe. Kytec prøver bare å antyde noe annet enn det han egentlig mener for å tirre. Ikke noe nytt der.

kytec
14.02.18 21:50
HLund: Hehe. Kytec prøver bare å antyde noe annet enn det han egentlig mener for å tirre. Ikke noe nytt der.

:-) Du har lest meg før :-) 

HuiBuorre
HuiBuorreInnlegg: 16163
14.02.18 21:53

Johaug kommer fra et sted langt oppi dalom der det har bodd samer i uminnelige tider. Kanskje hun har litt sameblod i seg?

Jeg må innrømme at vi samer er litt upålitelige av oss når det gjelder dop. Cognac eller Clostebol, hvorfor er det ene verre enn det andre? Ka farsken!?

Brorsvensk
BrorsvenskInnlegg: 542
14.02.18 21:54
HuiBuorre: Cognac

Då hade det franska laget haft problem ;)

6347
6347Innlegg: 30188
14.02.18 21:56
Brorsvensk: Kan fort hända, om Nystad får ordning på swixet sitt.
Cabello
14.02.18 21:57
HuiBuorre: Jeg må innrømme at vi samer er litt upålitelige av oss når det gjelder dop

Ikke bare dop.

kytec
14.02.18 22:03
HuiBuorre: Jeg må innrømme at vi samer er litt upålitelige av oss når det gjelder dop. Cognac

Sier du at samer drikker kjøpe-Cognac? 

kytec
14.02.18 22:04
Cabello: Ikke bare dop.

Nei også om kor mange rein de faktisk eier. 

Cabello
14.02.18 22:06
kytec: Nei også om kor mange rein de faktisk eier.

Du leser meg som en åpen bok :)

HuiBuorre
14.02.18 22:24

Av de lettere franske vinene foretrekker vi urbane samer Cognac nu for tiden. 

apobase
apobaseInnlegg: 11024
14.02.18 22:40

Jeg blir veldig overrasket om ikke Kalla vinner i morgen. Jeg tror hun kommer til å vinne klart. Diggins og Læææææætenmæææææki er nærmeste utfordrere. Og Bjørgen, men friteknikk er ikke hennes sterkeste kort denne sesongen. Vi kan fort ende opp uten norske medaljer i morgen. En utrolig tanke.

karstein99
karstein99Innlegg: 20
14.02.18 22:46

I tillegg til kampen om edelt metall er dette løpet for mange en siste mulighet til å kjempe seg inn på eller ut av stafettlaget. Jeg har tatt en liten titt på de 5 antatt beste stafettlagene:

Norge og Sverige er de to klare favorittene her. Norge er den største favoritten, men resultatene så langt antyder at kampen mot Sverige kan bli mer åpen. Bak disse finner vi tre lag som har tre gode løpere og sannsynligvis vil krige om bronse, men som trolig vil falle av fra gullkampen på (minst) en av etappene.

NORGE:

-          Antatt lag: Ingvild Flugstad Østberg, Heidi Weng, Ragnhild Haga, Marit Bjørgen.

-          Mulige utfordrere: Astrid Uhrenholdt Jacobsen, Maiken Caspersen Falla

-          Kommentar: Bjørgen går garantert stafetten, men etter laber innsats så langt forsvinner Østberg, Weng og Haga fort ut av stafettlaget med et nytt svakt løp her. Falla leverte godt i VM i fjor og har vist at hun har formen inne. Jacobsen var raskest av alle på VM-stafetten og 5 fri er hennes signaturdistanse. Har like gode resultater som Bjørgen i fristil i år og slo Haga to ganger i fristil i NM, og er i beste fall marginalt bak disse løperne, men så var det usikkerheten knyttet til hennes sykdom da.

SVERIGE:

-          Antatt lag: Anna Haag, Ebba Andersson, Charlotte Kalla, Stina Nilsson

-          Mulige utfordrere: Ida Ingemarsdotter, Hanna Falk

-          Kommentar: Andersson, Kalla og Nilsson går uansett. Anna Haag har aldri blitt slått av andre svensker enn Kalla og Nilsson i klassisk i år, men etter en svak duathlon av Haag får Ingemarsdotter og Falk en mulighet til å vise formen som kan før de inn på stafettlaget. Det trenger ikke å være noen dramatikk i at Haag ikke går 10 fri. Jeg tipper hun uansett ikke skulle gå. Hun har vært relativt svak i fristil i år. Kanskje skulle hun bli spart til stafetten, men den plassen er neppe trygg. Jeg tror Ingemarsdotter står først i køen av konkurrentene. De fleste av de aktuelle svenskene er også gode i begge stilarter, så her kan det fort bli bytte av etapper. Går Ingemarsdotter går hun nok i fristil.

FINLAND:

-          Antatt lag: Kerttu Niskanen, Laura Mononen, Riitta-Liisa Roponen, Krista Pärmakoski

-          Mulige utfordrere: Johanna Mantintalo, Aino-Kaisa Saarinen

-          Kommentar: Finland er favoritt til bronsen, og her er nok stafettlaget allerede tatt ut siden Finland merkelig nok ikke stiller med full tropp i morgen. Niskanen spares til stafetten på tieren, og Saarinen/Mantintalo er nok her reserve og ikke utfordrer.

OLYMPISKE ATLETER FRA RUSSLAND:

-          Antatt lag: Natalia Nepryaeva, Yulia Belorukova, Anna Nechaevskaya, Anastasia Sedova.

-          Mulige utfordrere: Alisa Zhambalova

-          Kommentar: Den siste plassen står nok mellom Nechaevskaya og Zhambalova. Skulle Zhambalova vinne går hun trolig klassisk mens Nepryaeva da flyttes til siste etappe fristil. Det vil også tilføre olympierne litt mer fart i en finish.  

USA:

-          Antatt lag: Caitlin Patterson, Sadie Bjornsen, Kikkan Randall, Jessica Diggins

-          Mulige utfordrere: Sophie Caldwell, Ida Sargent, Rosie Brennan, Liz Stephen

-          Kommentar: Bjornsen og Diggins er sikre i hver sin stilart. Hadde det vært tidligere i sesongen hadde jeg også satt Randall på den lista, men så ble hun skadet og har ikke levert topp resultater etter det. Bak de er det ganske åpent. Så langt har det sett ut som om Diggins er alene om å ha prikket inn formen på det amerikanske laget (men kanskje kan det også bli Diggins bane at hun går alle distanser). Caitlin Patterson fant plutselig veien til WC-laget etter gode resultater i det amerikanske mesterskapet, og jeg tror hun får en etappe. Sprinteren Sophie Caldwell kan være et meget interessant alternativ på en klassisk etappe. 10 km blir litt langt for henne, men jeg tror hun holder i 5, og kanskje bør hun få gå. Patterson kan også være et alternativ på fristil i kamp med Stephen og Brennan, men sistnevnte gikk seg kanskje ut av kampen med en elendig duathlon. Og kanskje blir det en ren duell mellom Randall og Stephen om 3. etappe på dagens 10k.

(Innlegget ble redigert 14.02.18 22:49)

vangen06
vangen06Innlegg: 9000
14.02.18 22:51
apobase: Vi kan fort ende opp uten norske medaljer i morgen. En utrolig tanke.

Ja, har tenkt det samme selv. Bjørgen på 4-plass, de andre tre topp 10-12, jevnt spredt utover. Litt sutring over smøring fra Weng og Østberg, og så hjertelige gratulasjoner til vår "gode venninde" Kalla... Grusom tanke. 

Eksberten
EksbertenInnlegg: 22044
14.02.18 22:52
kytec: Jepp! Med eller uten doping i kroppen.

Trist at du skal ødelegge denne tråden som janesaj har brukt så flid i. Skamme seg burde du gjøre. Sjitpraten kan du gjøre i mer passende tråder som det er massevis av.

kytec
14.02.18 22:59
Eksberten: Trist at du skal ødelegge denne tråden som janesaj har brukt så flid i. Skamme seg burde du gjøre. Sjitpraten kan du gjøre i mer passende tråder som det er massevis av.

Slapp av, du dauer ikkje av det. 

MrWhale
MrWhaleInnlegg: 13
14.02.18 23:39

Antatt lag: Anna Haag, Ebba Andersson, Charlotte Kalla, Stina Nilsson

Tror det blir Ingemarsdotter, Nilsson, Andersson, Kalla.

toja12
toja12Innlegg: 1406
15.02.18 00:09
Kvernis: Flott tråd. Har en merkelig følelse på at Bjørgen setter skapet på plass i denne.

Flott tråd ja, og i morgen får Østberg/Weng glid på skia sine, og da blir alt så meget bedre....

Il-Pirata
Il-PirataInnlegg: 16804
15.02.18 00:31
Cabello: I Oslo har vi et sted som heter Galgeberg. Ville vært et høvelig sted og tatt med Pettersson i middelalderen.

Så lenge du ikke tar med tullingen til min gamle stampub Galgeberg corner i dag...

Cabello
15.02.18 00:43

Kunne sikkert blitt en pop punchingball :) 

Datainspektionen
DatainspektionenInnlegg: 193
15.02.18 00:50

Låt nu bli Petterson, han kan inte hjälpa det. Han skriver bra i grunden men överdriver vansinnigt när han är i extas. Vilket han är efter varje svensk vinst i princip.

Han har dock en väldigt bra kontakt med skidlöparna också de norska, vad jag kan bedöma. Han var den enda journalisten jag såg som kunde få Nilsson att "drop shields" till exempel. Nilssons känslomässiga sköldar kollapsade i och för sig totalt med guldmedaljen , så vi får se om det finns fortsatt bruk för Petterson :)

(Innlegget ble redigert 15.02.18 00:58)

oddvar_kjempebra
oddvar_kjempebraInnlegg: 15079
15.02.18 06:57

Hvor mange sekunder tjener vi på inspirasjonen fra alpint-gjengen? Fikk du det med deg Marit?

Cabello
15.02.18 06:59

Vinner du ikke i dag Bjørgen er det bare å reise hjem til Voksenåsen.

HuiBuorre
15.02.18 07:04

Tipper vi tapetserer pallen, dette er en sånn dag. 

Xavi7
Xavi7Innlegg: 869
15.02.18 07:09

Hva er problemet med Petterson? En dyktig journalist, og som så ofte har hyllet fantastiske Northug selv i tøffe tider for svenskene. At han koser seg litt nå som Kalla er verdens beste skiløper får man tåle.

keizersoze
keizersozeInnlegg: 8160
15.02.18 07:09
HuiBuorre: Tipper vi tapetserer pallen, dette er en sånn dag.

Kanskje Bøene og Svendsen har greid å stille siktet siden sist også.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg