Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Igor Smirnovs sjakkurs

NYTT TEMA
KitWalker_1516
KitWalker_1516Innlegg: 9998
12.08.16 15:57

Jeg har skaffet meg alle hanskurs og jeg anbefaler andre å prøve det ut.

Spesielt The Grandmasters  Secrets, The Grandmasters Positional Understanding og My Thinking System er å anbefale. Har kjapt gått gjennom samtlige kurs( alle 11) og jeg må si at det er veldig interresant og lærerikt.

Har også Silman sine bøker, de er veldig bra de også, men jeg foretrekker videoleksjoner da og jeg syns Smirnovs system fungerer best.

Jeg vil gjerne høre om deres erfaringer om bøker og videoleksjoner, hva mener dere er det beste der ute som omhandler hvordan man tenker i sjakk?

zetta
zettaInnlegg: 7331
12.08.16 16:08

Åpningsteori. Det trengs for å få bra stillinger. Så er det mye å lære på å forstå åpningene. Så er det viktig med gode åpninger, ingen unnaluring. Selvfølgelig er teorien veldig omfattende, men man trenger ikke kunne alt med en gang. Vær tålmodig, ta det gradvis.

KitWalker_1516
12.08.16 16:20

Åpningsteori er vel og bra, men har du opparbeidet deg en god tankesystem på hvordan du tenker i et parti så skal ikke åpningen være det største problemet. Prinsipper som minst aktive offiser, maksimal aktivitet og kjempe om sentrum i åpningen så er ikke Åpningsteori så kritisk.

KitWalker_1516
12.08.16 16:28

Jeg  følger nesten alltid basis prinsipper i åpningen. Mye av åpningsteorien bryter med disse prinsippene.

1. Få offiserene i spill, de lette offiserene først, så de tunge.

2. Få kongen i sikkerhet(rokade).

3. Linke tårnene.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg