Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kasparov comeback

NYTT TEMA
mito
mitoInnlegg: 23149
16.08.17 10:17

Hurtig- og lynsjakkturneringen i St. Louis går nå med et meget interessant deltagerfelt. Her er storheter som Aronian, Caruana, Nakamura, Anand, Karjakin, Nepomniachtchi, Dominguez, Navara, Le Quang Liem, og - hold on - Garry Kasparov!

Så langt har Kasparov spilt seks hurtigpartier med et ganske brukbart resultat tatt i betraktning at han vært bort fra konkurransesjakk på toppnivået en god stund. Fem remiser mot Karjakin, Nakamura, Dominguez, Aronian og Anand, pluss et tap mot Nepomniachtchi. I dag går de siste tre hurtigpartiene, før en dobbeltrunde lynsjakk i morgen og i overimorgen. Med tanke på alderen tipper jeg lynsjakken kanskje blir litt for tøff, men samtidig er det her overraskelser virkelig kan skje.

Magnus Carlsen er ikke med i St Louis. Det hadde vært gøy om vi før eller siden kan få et toppturneringsparti mellom Kasparov og Carlsen. Det er gått noen år siden den 13 år gamle gutten sjokkerte med å spille remis mot verdens sterkeste spiller (kanskje gjennom alle tider). Mayweather vs McGregor ville blitt en parentes (er min objektive mening).

mito
mitoInnlegg: 23149
16.08.17 19:38

Bare la denne synke. Utrolig at jeg kunne unngå å se at dette var tatt opp i en annen tråd...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg